Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2007, 19:25   #681
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nieuwe Belgen die met een Belg(ische) zijn gehuwd om hun zaakjes in orde te krijgen, denk je dat er zo geen rondlopen misschien?
We worden er zelf constant door instanties van verdacht, maar voorbeelden hebben ze ons nooit gegeven, en ik ken er geen. Of toch, ik ken wel een Belg die ogenschijnlijk met een buitenlandse getrouwd was voor zijn zaakjes: Enkel de moeder werd namelijk in eerste instantie de straat gewezen. Ze was op de plechtigheid toen haar ex met haar pas meerderjarig geworden dochter huwde. Of over welke zaakjes heb je het? Je schijnt thuis te zijn in dat wereldje. Gaat dat meisje ook huwen met de vriend van haar moeder? En weet die dat ze bijt? En hoeveel kost dat? Wie betaalt wie?

Laatst gewijzigd door DannyS : 2 augustus 2007 om 19:35.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 19:34   #682
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgens De Standaard (toch dé standaard nietwaar) hebben de artsen ter plekke op d�*t ogenblik wel niks geconstateerd bij de onwillige gemartelde uitgezette personen hoor. Maar ja, als jij me handboeien aandoet en ik probeer om me daaruit te wringen, dan kan iknatuurlijk later altijd laten zien dat ik blauwe plekken aan mijn polsen heb.

En wie gelooft er nu nog, n�* Semara Adamu dat er nog EEN (één, 1) agent is die zich omwille van een uitzetting wenst te laten veroordelen???? lamenielachen
Voila kritisch tov de "verwondingen" van die mevrouw, maar slikken wat men zegt over de "verwondingen" van de agent. Lekker hypocriet.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 19:36   #683
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Als gewoon uit elkaar gaan in jouw vriendenkring gebruikelijk is betekent dat nog niet dat nieuwe Belgen zich daaraan aanpassen. Hun huwelijksbanden zijn doorgaans stabieler dan die van de gemiddelde autochtoon. Ik hoef mijn vrouw niet met een uitwijzing te dreigen als ze van mij zou willen scheiden. Ze blijft al jarenlang volhouden dat ze van mij meer houdt dan van gelijk welke andere Belg of een Vlaming die daarvoor moet doorgaan. Er waren tijdens haar vakantie hier anders kandidaten genoeg. Ik kan best begrijpen dat ze aandrongen: dan hadden ze tenmiste zekerheid dat het voor eeuwig was.
Blij voor jou, maar je eigen situatie extrapoleren is niet zo'n goed idee als het over politiek gaat.
Oud 2 augustus 2007, 19:36   #684
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
We worden er zelf constant door instanties van verdacht, maar voorbeelden hebben ze ons nooit gegeven, en ik ken er geen. Of toch, ik ken wel een Belg die ogenschijnlijk met een buitenlandse getrouwd was voor zijn zaakjes: Enkel de moeder werd namelijk in eerste instantie de straat gewezen. Ze was op de plechtigheid toen haar ex met haar pas meerderjarig geworden dochter huwde. Of over welke zaakjes heb je het? Je schijnt thuis te zijn in dat wereldje. Gaat dat meisje ook huwen met de vriend van haar moeder? En weet die dat ze bijt? En hoeveel kost dat? Wie betaalt wie?
Abu zjazja (of hoe dat ook geschreven wordt?) is een tekenend voorbeeld van trouwen om de nationaliteit te verwerven...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 19:53   #685
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoeveel zijn er al niet met de kinderen gaan lopen naar hun vroeger land enz enz Niets dan miserie op een aantal uitzonderingen na.
Ja, zeg het eens hoeveel. Ik wacht. Ik ken enkel gelukkig gemengde huwelijken, hoewel ik me kan voorstellen dat het voor een zwarte nogal kan tegenvallen als ze de maat van zijn blanke piemeltje neemt.
Oud 2 augustus 2007, 20:05   #686
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Abu zjazja (of hoe dat ook geschreven wordt?) is een tekenend voorbeeld van trouwen om de nationaliteit te verwerven...
Je bent niet eens zeker over zijn naam! Waar staat dan die tekening (of hoe dat ook bewezen is)?
Oud 2 augustus 2007, 20:07   #687
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De meesten van die foertzeggers maken mij echt niet bang, hoor. Zolang ze hun boetes maar betalen.
bang hoeft niet.
Maar ge kunt u wel de vraag beginnen stellen wie uw paradijs gaat blijven onderstutten.
Met geld, jaja. Talk is cheap.

Want zoals elders reeds gesteld: de mensen gaan het niet blijven pikken dat een marginale groep zichzelf op de borst klopt en/of een goed geweten koopt (aflaat) met geld uit de algemene middelen. Diegenen die er zelf een paar in huis halen kunnen alvast minder verweten worden om inconsistent te zijn.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 augustus 2007 om 20:24.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 20:23   #688
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Blij voor jou, maar je eigen situatie extrapoleren is niet zo'n goed idee als het over politiek gaat.
Gewoon uit elkaar gaan omdat het toch maar voor de papieren was, is niet mijn eigen situatie en ik veronderstel ook niet die van de slachtoffers waar het hier over gaat. Als je iemand beschuldigd moet je tenmiste een aanwijzing hebben. Waar is die? En ga je een snel Belgische door huwelijk alsnog uitwijzen als die autochtoon vind dat ze te oud begint te worden? En moet de dochter dan mee als die nog een leger kan verslaan met haar tanden?

Laatst gewijzigd door DannyS : 2 augustus 2007 om 20:28.
Oud 2 augustus 2007, 20:49   #689
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, zeg het eens hoeveel. Ik wacht. Ik ken enkel gelukkig gemengde huwelijken, hoewel ik me kan voorstellen dat het voor een zwarte nogal kan tegenvallen als ze de maat van zijn blanke piemeltje neemt.
Dan ken je niet veel gemengde huwelijken. Ik ken er wel verschillende die op de klippen gelopen zijn, omdat mevrouw eigenlijk een goudzoekster was, en de eerste beste gelegenheid aannam om zich van echtgenoot te ontdoen, en een rijkere te nemen...

.
Oud 2 augustus 2007, 21:04   #690
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je iemand beschuldigd moet je tenmiste een aanwijzing hebben.
Ik beschuldig niemand.
Oud 2 augustus 2007, 21:12   #691
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
bang hoeft niet.
Maar ge kunt u wel de vraag beginnen stellen wie uw paradijs gaat blijven onderstutten.
Met geld, jaja. Talk is cheap.
Illegalen aanwerven is strafbaar, vriendje. Of wat is uw stut precies? Illegalen kosten de gemeenschap enkel veel als die ze, ondanks veroordelingen van de rest van de wereld, wil verwijderen in plaats van ze te regulariseren en mits een beetje verstand op termijn eraan te verdienen. Aan hun verstand, jaja. En aan hun genen ook wellicht, want ik krijg de indruk dat racisme in de blanke genen zit door inteelt. Dat allerlaatste valt nog proefondervindelijk te bezien.

Laatst gewijzigd door DannyS : 2 augustus 2007 om 21:23.
Oud 2 augustus 2007, 21:12   #692
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je bent niet eens zeker over zijn naam! Waar staat dan die tekening (of hoe dat ook bewezen is)?
Ik ben héél zeker van zijn naam. Alleen niet van de schrijfwijze. Maar als je Abujahjah zelfs ni kent, tja, dan valt er ni veel te diskuteren met jou he... WAT weet je dan eigenlijk wél

Citaat:
Hij verkreeg een vluchtelingenstatus en werd in 1996 Belgisch staatsburger door het huwelijk met een Belgische vrouw, van wie hij niet veel later scheidde. Hij behaalde een graad in de politieke wetenschappen aan de Université Catholique de Louvain.
bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Dyab_Abou_Jahjah

.
Oud 2 augustus 2007, 22:20   #693
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan ken je niet veel gemengde huwelijken. Ik ken er wel verschillende die op de klippen gelopen zijn, omdat mevrouw eigenlijk een goudzoekster was, en de eerste beste gelegenheid aannam om zich van echtgenoot te ontdoen, en een rijkere te nemen...
Net zoals andere rijke huwelijken? Geloof ik niks van: de vreemdeling moet veel geld in België investeren, of de overheid gaat zonder meer aannemen dat het om een schijnhuwelijk gaat, zelfs indien, zoals het geval van mijn vrouw, ze daar financieel niet zeker op vooruit gaat.
Oud 2 augustus 2007, 22:22   #694
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben héél zeker van zijn naam. Alleen niet van de schrijfwijze. Maar als je Abujahjah zelfs ni kent, tja, dan valt er ni veel te diskuteren met jou he... WAT weet je dan eigenlijk wél

bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Dyab_Abou_Jahjah
Als ik iets weet zal ik mijn beschuldiging wel uiten, wees maar niet bang.
Een huwelijk kan de nationalisatie trouwens versnellen, maar is geen garantie. De status van vluchteling is een beter papier.

Laatst gewijzigd door DannyS : 2 augustus 2007 om 22:34.
Oud 2 augustus 2007, 23:17   #695
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Onze Wet voorziet dus geen staatsburgerschap door het huwelijk met een Belgische vrouw. De rechtbank kan echter van menig zijn dat je dan al een begin van een band hebt met België. Dat doet ze echter niet zonder verder grondige ondervragingen naar de hele geschiedenis van famillie, vrienden en bekenden. Of je vader niet toevallig aan de verkeerde kant stond tijdens de oorlog, willen ze bijvoorbeeld weten. Niet geheel toevallig vroeg ik me dat van de ondervrager ook af.
Oud 3 augustus 2007, 00:27   #696
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Je moet daar niet mee lachen, Steven, jij bent ook slachtoffer, als lid van het eigen volk. (Onbewust misschien, maar slachtoffer zal je zijn, moet je zijn.)

Nu moet ik ineens aan 'In de strafkolonie' denken.
"De schuld mag nooit in twijfel getrokken worden!" wordt dan "De slachtofferrol mag nooit in twijfel getrokken worden!", leuk

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 3 augustus 2007 om 00:28.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 00:59   #697
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Nu krijgt de kleine angelica een eitje met wat patatjes ... een duidelijk teken van coloniasme... wat een smerige manier...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 04:25   #698
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Net zoals andere rijke huwelijken? Geloof ik niks van: de vreemdeling moet veel geld in België investeren, of de overheid gaat zonder meer aannemen dat het om een schijnhuwelijk gaat, zelfs indien, zoals het geval van mijn vrouw, ze daar financieel niet zeker op vooruit gaat.
Jij hebt gewoon géén idee waarover je praat. Schijnhuwelijken of niet heeft niks met geld investeren te maken. Of dacht je dat mijn vrouw rijk is? Geld geïnvesteerd heeft?? Leer eerst je wetten, ga links en rechts eens rondsnuffelen en vragen, alvorens nonsens te posten...

.
Oud 3 augustus 2007, 04:29   #699
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Onze Wet voorziet dus geen staatsburgerschap door het huwelijk met een Belgische vrouw. De rechtbank kan echter van menig zijn dat je dan al een begin van een band hebt met België. Dat doet ze echter niet zonder verder grondige ondervragingen naar de hele geschiedenis van famillie, vrienden en bekenden. Of je vader niet toevallig aan de verkeerde kant stond tijdens de oorlog, willen ze bijvoorbeeld weten. Niet geheel toevallig vroeg ik me dat van de ondervrager ook af.
Leer je wetten. Ga je eens informeren. Je kan perfect Belg worden door te trouwen. Niet onmiddelijk, maar na enkele jaren. En HAAR kinderen, die ik erkend heb als de mijne bij aankomst en inschrijving, zijn ONMIDDELIJK belg geworden.

.
Oud 3 augustus 2007, 05:09   #700
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illegalen aanwerven is strafbaar, vriendje. Of wat is uw stut precies? Illegalen kosten de gemeenschap enkel veel als die ze, ondanks veroordelingen van de rest van de wereld, wil verwijderen in plaats van ze te regulariseren en mits een beetje verstand op termijn eraan te verdienen. Aan hun verstand, jaja. En aan hun genen ook wellicht, want ik krijg de indruk dat racisme in de blanke genen zit door inteelt. Dat allerlaatste valt nog proefondervindelijk te bezien.
Evenzeer dat illegalen worden aangetrokken door racisme nog proefondervindelijk te bezien is. Blijkbaar is er in hun thuisland nog veel meer racisme.
In elk geval, en hier zijn wel cijfers van bekend. Eens een illegaal gelegaliseerd wordt ziet ge hem niet meer op de arbeidsmarkt. Zelfs zijn kinderen, kleinkinderen, ouders en andere familieleden die hij heeft laten overkomen, laten het daar dan afweten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be