![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Staatssecretaris
|
![]() We worden er zelf constant door instanties van verdacht, maar voorbeelden hebben ze ons nooit gegeven, en ik ken er geen. Of toch, ik ken wel een Belg die ogenschijnlijk met een buitenlandse getrouwd was voor zijn zaakjes: Enkel de moeder werd namelijk in eerste instantie de straat gewezen. Ze was op de plechtigheid toen haar ex met haar pas meerderjarig geworden dochter huwde. Of over welke zaakjes heb je het? Je schijnt thuis te zijn in dat wereldje. Gaat dat meisje ook huwen met de vriend van haar moeder? En weet die dat ze bijt? En hoeveel kost dat? Wie betaalt wie?
Laatst gewijzigd door DannyS : 2 augustus 2007 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#684 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#685 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja, zeg het eens hoeveel. Ik wacht. Ik ken enkel gelukkig gemengde huwelijken, hoewel ik me kan voorstellen dat het voor een zwarte nogal kan tegenvallen als ze de maat van zijn blanke piemeltje neemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ge kunt u wel de vraag beginnen stellen wie uw paradijs gaat blijven onderstutten. Met geld, jaja. Talk is cheap. Want zoals elders reeds gesteld: de mensen gaan het niet blijven pikken dat een marginale groep zichzelf op de borst klopt en/of een goed geweten koopt (aflaat) met geld uit de algemene middelen. Diegenen die er zelf een paar in huis halen kunnen alvast minder verweten worden om inconsistent te zijn. Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 augustus 2007 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Staatssecretaris
|
![]() Gewoon uit elkaar gaan omdat het toch maar voor de papieren was, is niet mijn eigen situatie en ik veronderstel ook niet die van de slachtoffers waar het hier over gaat. Als je iemand beschuldigd moet je tenmiste een aanwijzing hebben. Waar is die? En ga je een snel Belgische door huwelijk alsnog uitwijzen als die autochtoon vind dat ze te oud begint te worden? En moet de dochter dan mee als die nog een leger kan verslaan met haar tanden?
Laatst gewijzigd door DannyS : 2 augustus 2007 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#689 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan ken je niet veel gemengde huwelijken. Ik ken er wel verschillende die op de klippen gelopen zijn, omdat mevrouw eigenlijk een goudzoekster was, en de eerste beste gelegenheid aannam om zich van echtgenoot te ontdoen, en een rijkere te nemen...
![]() |
#690 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik beschuldig niemand.
![]() |
#691 |
Staatssecretaris
|
![]() Illegalen aanwerven is strafbaar, vriendje. Of wat is uw stut precies? Illegalen kosten de gemeenschap enkel veel als die ze, ondanks veroordelingen van de rest van de wereld, wil verwijderen in plaats van ze te regulariseren en mits een beetje verstand op termijn eraan te verdienen. Aan hun verstand, jaja. En aan hun genen ook wellicht, want ik krijg de indruk dat racisme in de blanke genen zit door inteelt. Dat allerlaatste valt nog proefondervindelijk te bezien.
Laatst gewijzigd door DannyS : 2 augustus 2007 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#693 |
Staatssecretaris
|
![]() Net zoals andere rijke huwelijken? Geloof ik niks van: de vreemdeling moet veel geld in België investeren, of de overheid gaat zonder meer aannemen dat het om een schijnhuwelijk gaat, zelfs indien, zoals het geval van mijn vrouw, ze daar financieel niet zeker op vooruit gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een huwelijk kan de nationalisatie trouwens versnellen, maar is geen garantie. De status van vluchteling is een beter papier. Laatst gewijzigd door DannyS : 2 augustus 2007 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Staatssecretaris
|
![]() Onze Wet voorziet dus geen staatsburgerschap door het huwelijk met een Belgische vrouw. De rechtbank kan echter van menig zijn dat je dan al een begin van een band hebt met België. Dat doet ze echter niet zonder verder grondige ondervragingen naar de hele geschiedenis van famillie, vrienden en bekenden. Of je vader niet toevallig aan de verkeerde kant stond tijdens de oorlog, willen ze bijvoorbeeld weten. Niet geheel toevallig vroeg ik me dat van de ondervrager ook af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 3 augustus 2007 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu krijgt de kleine angelica een eitje met wat patatjes ... een duidelijk teken van coloniasme... wat een smerige manier...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#699 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval, en hier zijn wel cijfers van bekend. Eens een illegaal gelegaliseerd wordt ziet ge hem niet meer op de arbeidsmarkt. Zelfs zijn kinderen, kleinkinderen, ouders en andere familieleden die hij heeft laten overkomen, laten het daar dan afweten. |
|
![]() |
![]() |