Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2007, 09:51   #1
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard rapport gezondheidsraad over hormoonontregelaars in ecosystemen

De laatste jaren zijn bij een groot aantal diersoorten verstoringen van de voortplanting gevonden die toegeschreven zijn aan de invloed van bepaalde stoffen op hormoonsystemen.In diverse publikaties is het vermoeden geuit dat dergelijke stoffen ook de mens beïnvloeden...
Het gaat over stoffen die aangrijpen op de geslachtshormoonhuishouding:ongeveer tachtig verdachte pesticiden en stoffen van industriële afkomst zijn hormoonontregelaars.Alkylfenolen, organochloo-, organobroom-, en organotinverbindingen, ftalaten en triazines, synthetische oestrogenen...
Onder de mogelijkheid met de aanwezigheid van dergelijke stoffen in het compartiment water geassocieerde schadelijke effekten neemt de zogeheten interseksualiteit een prominente plaats in...
Of hoe men van vervuiling/ pollutie tot in Gay Pride stoeten verzeild raakt....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 09:57   #2
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Een bron/link zou handig zijn. Zeker als je de link wil leggen met homosexualiteit.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 10:01   #3
Tegendradigaard

Standaard

te wapen, Raf, TE WAPEN !!!!!!!!!!!
Ik ga weer nen draad van ettelijke duizende posts missen tijdens mij vakantie denk ik.... LOL....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 12:39   #4
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
te wapen, Raf, TE WAPEN !!!!!!!!!!!
Ik ga weer nen draad van ettelijke duizende posts missen tijdens mij vakantie denk ik.... LOL....
hij zal er niet op in gaan denk ik...dat terrein is ondermijnd
Oud 3 augustus 2007, 12:56   #5
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
De laatste jaren zijn bij een groot aantal diersoorten verstoringen van de voortplanting gevonden die toegeschreven zijn aan de invloed van bepaalde stoffen op hormoonsystemen.In diverse publikaties is het vermoeden geuit dat dergelijke stoffen ook de mens beïnvloeden...
Het gaat over stoffen die aangrijpen op de geslachtshormoonhuishouding:ongeveer tachtig verdachte pesticiden en stoffen van industriële afkomst zijn hormoonontregelaars.Alkylfenolen, organochloo-, organobroom-, en organotinverbindingen, ftalaten en triazines, synthetische oestrogenen...
Onder de mogelijkheid met de aanwezigheid van dergelijke stoffen in het compartiment water geassocieerde schadelijke effekten neemt de zogeheten interseksualiteit een prominente plaats in...
....
Die industrie moet ondertussen al duizenden jaren oud zijn....

Btw, ik dacht hier klopt iets niet, een post van CG zonder een verwijzing naar de holebi's toe, dat kan niet.

Citaat:
..... Of hoe men van vervuiling/ pollutie tot in Gay Pride stoeten verzeild raakt....

....en idd, dat kon dus niet.
Oud 3 augustus 2007, 12:58   #6
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Kan je dit misschien een beetje beter uitleggen?
Oud 3 augustus 2007, 13:08   #7
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Een bron/link zou handig zijn. Zeker als je de link wil leggen met homosexualiteit.
Er zijn daar veel studies over hoor...Lees dit eens: "novethic.fr./pesticides et malformations génitales des fils dagriculteurs" gewoon op Google. Waar men onderandere dit kan lezen:" les travaux du docteur Sultan suggère une rélation plus que probable entre la pollution environnementale par pesticides et la survenue de malformations sexuelles et d'ambiguités sexuelles (pseudo-hermaphrodisme).
Zoniet de titel van mijn topic is ook een bron: "gezondheidsraad Nederland.Hormoonontregelars in ecosystemen."
Mijn punt is dat de hedendaagse homo-explosie niet enkel te wijten is aan een verandering van de mentaliteiten, aan een mode verschijnsel of gewoon aan slechte smaak, maar wel door iets véél afschuwelijker: een grootschaalse vergiftiging die ons hormonaal evenwicht verstoord...En indien deze trend zich voortzet zou het menselijk voortbestaan daardoor in gevaar kunnen komen...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 3 augustus 2007 om 13:16.
Oud 3 augustus 2007, 13:10   #8
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je dit misschien een beetje beter uitleggen?
Citaat:
... pesticiden en stoffen van industriële afkomst ...

Hoe oud is de industrie ?
Oud 3 augustus 2007, 13:19   #9
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

Btw, ik dacht hier klopt iets niet, een post van CG zonder een verwijzing naar de holebi's toe, dat kan niet.

....en idd, dat kon dus niet.
Homos zijn enkel een symptoom van deze pesticiden-vergiftiging.Het gevaar is veel groter, het gaat over veel meer als persoonlijke smaak, normen en/of waarden.Dit heeft te maken met Algemene Volksgezondheid, en is een probleem dat moet aangepakt worden...
Oud 3 augustus 2007, 13:21   #10
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
pesticides zoals degenen waarover het hier gaat, bestaan zeker geen duizenden jaren Maak u niet zo belachelijk!
Oud 3 augustus 2007, 13:29   #11
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pesticides zoals degenen waarover het hier gaat, bestaan zeker geen duizenden jaren Maak u niet zo belachelijk!

Ik vrees dat je net "jezelf" onsterfelijk belachelijk gemaakt hebt. Wat uiteindelijk niet verwonderlijk is.
Oud 3 augustus 2007, 13:48   #12
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de meeste van die verbindingen zijn complexe, synthetische moleculen, ik vermoed dus nog niet zo heel oud, laat staan duizenden jaren.
Oud 3 augustus 2007, 13:57   #13
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de meeste van die verbindingen zijn complexe, synthetische moleculen, ik vermoed dus nog niet zo heel oud, laat staan duizenden jaren.
Al die synthetische bazaar zal waarschijnlijk een teletijdmachiene ter beschikking hebben....

Niankhkhnum en Khnumhotep 25e eeuw v. Chr.
Oud 3 augustus 2007, 13:58   #14
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn daar veel studies over hoor...Lees dit eens: "novethic.fr./pesticides et malformations génitales des fils dagriculteurs" gewoon op Google. Waar men onderandere dit kan lezen:" les travaux du docteur Sultan suggère une rélation plus que probable entre la pollution environnementale par pesticides et la survenue de malformations sexuelles et d'ambiguités sexuelles (pseudo-hermaphrodisme).
Zoniet de titel van mijn topic is ook een bron: "gezondheidsraad Nederland.Hormoonontregelars in ecosystemen."
Mijn punt is dat de hedendaagse homo-explosie niet enkel te wijten is aan een verandering van de mentaliteiten, aan een mode verschijnsel of gewoon aan slechte smaak, maar wel door iets véél afschuwelijker: een grootschaalse vergiftiging die ons hormonaal evenwicht verstoord...En indien deze trend zich voortzet zou het menselijk voortbestaan daardoor in gevaar kunnen komen...

Laat me duidelijk zijn, het is een ecologisch probleem. Maar bij mijn weten vnl bij lagere diersoorten die in en om het water leven, en die dus 24/7 ermee geconfronteerd worden, zoals reptielen, vissen, amfibiën.

Voor de rest wordt je betoog vnl gedreven door je buikgevoel, die graag een medische reden wil/zoekt voor de aanwezigheid van homo's in de samenleving.
Oud 3 augustus 2007, 14:01   #15
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die synthetische bazaar zal waarschijnlijk een teletijdmachiene ter beschikking hebben....

Niankhkhnum en Khnumhotep 25e eeuw v. Chr.
beste Andromeda, ik treed GC niet bij, en vind zijn theorie "voor de explsoe van het aantal homo's" nogal ridicuul, maar het kernprobleem dat hij aanhaalt, de effecten en de toenemende feminisering bij lagere diersoorten, is echt een ecologisch probleem. Dat CG dat wil koppelen en er terug een welles-nietes discussie tussen homofoben en tegenstanders van wil maken, vind ik persoonlijk een beetje tragisch

Laatst gewijzigd door Pieke : 3 augustus 2007 om 14:03.
Oud 3 augustus 2007, 14:03   #16
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me duidelijk zijn, het is een ecologisch probleem. Maar bij mijn weten vnl bij lagere diersoorten die in en om het water leven, en die dus 24/7 ermee geconfronteerd worden, zoals reptielen, vissen, amfibiën.

Voor de rest wordt je betoog vnl gedreven door je buikgevoel, die graag een medische reden wil/zoekt voor de aanwezigheid van homo's in de samenleving.
²
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 14:04   #17
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
De 'homo-industrie', inderdaad.
Oud 3 augustus 2007, 14:07   #18
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beste Andromeda, ik treed GC niet bij, en vind zijn theorie "voor de explsoe van het aantal homo's" nogal ridicuul, maar het kernprobleem dat hij aanhaalt, de effecten en de toenemende feminisering bij lagere diersoorten, is echt een ecologisch probleem. Dat CG dat wil koppelen en er terug een welles-nietes discussie tussen homofoben en tegenstanders van wil maken, vind ik persoonlijk een beetje tragisch

Bedankt voor de verduidelijking, Pieke.
Oud 3 augustus 2007, 14:28   #19
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar er zijn niet veel onderzoeken gebeurt naar de effecten van hormoonontregelaars op de mens. Het lijkt me eigenlijk logisch dat als er vastgesteld is dat er een toenemende feminisering bij lagere diersoorten is, dat de mens daar ook niet helemaal gespaard van blijft.
Oud 3 augustus 2007, 15:00   #20
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Maar er zijn niet veel onderzoeken gebeurt naar de effecten van hormoonontregelaars op de mens. Het lijkt me eigenlijk logisch dat als er vastgesteld is dat er een toenemende feminisering bij lagere diersoorten is, dat de mens daar ook niet helemaal gespaard van blijft.
ik zou mijn litteratuur een beetje moeten bijwerken alvorens ik daar echt op kan antwoorden. Ik sluit niet uit dat ze een effect hebben op de mens.

Toch al enkele bedenkingen. Extrapolatie van lagere naar hogere diersoorten is altijd gevaarlijk. Sommige ftalaten bv induceren bij knaagdieren leverkanker, terwijl mensen daarvoor ongevoelig zijn. Ten tweede, de toxische effecten hangen af van de concentratie en de duur van blootstelling. Lagere diersoorten hebben doorgaans een veel lagere concentratie nodig dan hogere diersoorten, en qua duur van blootstelling kan je je wel inbeelden dat dieren die in en om het water leven meer en langer blootgesteld worden dan landdieren bv. Voor de mens dan, veel staat of valt dus met de hoeveelheden van dergelijke stoffen in het kraantjeswater, en zou eens moeten zoeken naar wat exacte cijfers en studies daaromtrent, als ik wat meer tijd heb.

Nu, ik herinner me wel dat sommige wetenschappers enkele jaren geleden stelden dat hormoonontregelaars verantwoordelijk zouden kunnen zijn voor de daling van de kwaliteit van het menselijk sperma, naast milieuvervuiling in het algemeen, en spannende jeans.

Nog een laatste opmerking. De primaire bron voor vrouwelijke hormonen (oestrogenen) voor mannen is... bier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be