Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2007, 05:11   #701
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Of je vader niet toevallig aan de verkeerde kant stond tijdens de oorlog, willen ze bijvoorbeeld weten. Niet geheel toevallig vroeg ik me dat van de ondervrager ook af.
Dat heeft dan betrekking op den oorlog in Irak, of de revolutie in Iran.
In elk geval heeft Laurent zo naar zijne moslimpeter kunnen fluiten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 06:07   #702
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zeg het eens hoeveel. Ik wacht. Ik ken enkel gelukkig gemengde huwelijken, hoewel ik me kan voorstellen dat het voor een zwarte nogal kan tegenvallen als ze de maat van zijn blanke piemeltje neemt.
Aan het gebruik van maat-staven herkent men de meester....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 augustus 2007 om 06:07.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 07:24   #703
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Aan het gebruik van maat-staven herkent men de meester....
Of de meesteres.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 10:49   #704
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Leer je wetten. Ga je eens informeren. Je kan perfect Belg worden door te trouwen. Niet onmiddelijk, maar na enkele jaren. En HAAR kinderen, die ik erkend heb als de mijne bij aankomst en inschrijving, zijn ONMIDDELIJK belg geworden.
Dan ben wellicht de uitzondering die de regel bevestigt. Mij is officieel meegedeeld dat het is zoals ik het zei, en ze hebben grondig hun daden aan hun woorden gekoppeld, zoals uit mijn waar verhaal blijkt. Bij nazicht van de wetten bleek ook dat ze gelijk hadden. De oorlog waar haar vader iets mee zou hebben was echter de tweede wereldoorlog en niet die van Irak. Ik geef toe dat ik daar een beetje onnaukeurig ben geweest.

Laatst gewijzigd door DannyS : 3 augustus 2007 om 10:56.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 10:56   #705
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illegalen aanwerven is strafbaar, vriendje. Of wat is uw stut precies? Illegalen kosten de gemeenschap enkel veel als die ze, ondanks veroordelingen van de rest van de wereld, wil verwijderen in plaats van ze te regulariseren en mits een beetje verstand op termijn eraan te verdienen. Aan hun verstand, jaja. En aan hun genen ook wellicht, want ik krijg de indruk dat racisme in de blanke genen zit door inteelt. Dat allerlaatste valt nog proefondervindelijk te bezien.
Van al hetgeen dat niet in je kraam past schijn jij blijkbaar niets af te weten... als dat niet simpel is! Maar troost je, er zijn meer en meer mensen die wakker schieten en wel weten waar het over gaat.
Wat je hierbover neerpent is ook te lomp om los te lopen. Je ideale droomwereld gevuld met onmogelijke nepoplossingen bestaat niet, dromen zijn bedrog...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 11:04   #706
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Of de meesteres.
LOL, als je je door haat laat drijven inplaats van door cijfers kom je tot verbazende conclusies. terzke herinner ik me van het nieuws slechts enkele uitzonderlijke gevallen waarbij kinderen naar het buitenland werden ontvoerd door een van hun ouders.Ook hier bevestigt de uitzondering de regel dat dit niet gebeurt.

Laatst gewijzigd door DannyS : 3 augustus 2007 om 11:04.
Oud 3 augustus 2007, 11:20   #707
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Van al hetgeen dat niet in je kraam past schijn jij blijkbaar niets af te weten... als dat niet simpel is! Maar troost je, er zijn meer en meer mensen die wakker schieten en wel weten waar het over gaat.
Wat je hierbover neerpent is ook te lomp om los te lopen. Je ideale droomwereld gevuld met onmogelijke nepoplossingen bestaat niet, dromen zijn bedrog...
Ik blijf beweren dat genen degenereren als je ze niet met andere rassen vermengt. In hoeverre ik dat wetenschappelijk kan staven mag je zelf uitzoeken. Ingewikkeld genoeg?
Oud 3 augustus 2007, 11:25   #708
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ja, zeg het eens hoeveel. Ik wacht. Ik ken enkel gelukkig gemengde huwelijken, hoewel ik me kan voorstellen dat het voor een zwarte nogal kan tegenvallen als ze de maat van zijn blanke piemeltje neemt.

DannyS, de opluchting van zwarte minaressen, dankzij z'n piemeltje
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 11:27   #709
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf beweren dat genen degenereren als je ze niet met andere rassen vermengt. In hoeverre ik dat wetenschappelijk kan staven mag je zelf uitzoeken. Ingewikkeld genoeg?
Wel, als ge dien weg opggaat, dan moet ge wel goed opletten welke rassen ge met welke rassen mengt. Anders vrees ik dat het resultaat maar magertjes zal zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 11:40   #710
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Of bedoel je dat genen *kunnen* versterken als je een vermenging van rassen hebt? Dat is een wereld van verschil
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 11:42   #711
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt zot!
Oud 3 augustus 2007, 11:49   #712
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Of ontken je dat Belgiê in 2006 veroordeelt werd door het Hof van De Rechten van de Mens, andev? En dat de regiring de daarop volgende regularisatie op de lange baan aan het schuiven is om ondertussen zoveel mogelijk mensen toch uit te wijzen tegen om het even welk prijskaartje? Of misshcien moeten we maar geen vreemden invoeren om onze bejaarden te verzorgen nu de blokkers ze zelf gaan opvangen. Wat precies?
Oud 3 augustus 2007, 11:52   #713
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Net zoals andere rijke huwelijken? Geloof ik niks van: de vreemdeling moet veel geld in België investeren, of de overheid gaat zonder meer aannemen dat het om een schijnhuwelijk gaat, zelfs indien, zoals het geval van mijn vrouw, ze daar financieel niet zeker op vooruit gaat.
Wil je dat eens nader uitleggen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 11:53   #714
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Of ontken je dat Belgiê in 2006 veroordeelt werd door het Hof van De Rechten van de Mens, andev? En dat de regiring de daarop volgende regularisatie op de lange baan aan het schuiven is om ondertussen zoveel mogelijk mensen toch uit te wijzen tegen om het even welk prijskaartje? Of misshcien moeten we maar geen vreemden invoeren om onze bejaarden te verzorgen nu de blokkers ze zelf gaan opvangen. Wat precies?
Natuurlijk moeten we geen vreemden invoeren voor de bejaardenzorg! Waar haal je die lulkoek uit. Denk je dat vreemdelingen die naar hier komen heel graag in de ouderenzorg gaan werken?

En misschien kan je ook even melden waarvoor België precies is veroordeeld? Voor te lang aanslepen van procedures?

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 3 augustus 2007 om 11:54.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 11:54   #715
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Onze Wet voorziet dus geen staatsburgerschap door het huwelijk met een Belgische vrouw. De rechtbank kan echter van menig zijn dat je dan al een begin van een band hebt met België. Dat doet ze echter niet zonder verder grondige ondervragingen naar de hele geschiedenis van famillie, vrienden en bekenden. Of je vader niet toevallig aan de verkeerde kant stond tijdens de oorlog, willen ze bijvoorbeeld weten. Niet geheel toevallig vroeg ik me dat van de ondervrager ook af.
Toch wel. Als ik me niet vergis na 5 jaar huwelijk. Het zou moeten zijn dat staatsburgerschap en nationaliteit niet hetzelfde betekend.
Oud 3 augustus 2007, 11:58   #716
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Als gewoon uit elkaar gaan in jouw vriendenkring gebruikelijk is betekent dat nog niet dat nieuwe Belgen zich daaraan aanpassen. Hun huwelijksbanden zijn doorgaans stabieler dan die van de gemiddelde autochtoon. Ik hoef mijn vrouw niet met een uitwijzing te dreigen als ze van mij zou willen scheiden. Ze blijft al jarenlang volhouden dat ze van mij meer houdt dan van gelijk welke andere Belg of een Vlaming die daarvoor moet doorgaan. Er waren tijdens haar vakantie hier anders kandidaten genoeg. Ik kan best begrijpen dat ze aandrongen: dan hadden ze tenmiste zekerheid dat het voor eeuwig was.
Wie zijn volgens jou 'nieuwe Belgen'? Mijn ervaring is dat er in bepaalde landen in het midden-oosten even welig gecheiden wordt als bij ons...
Oud 3 augustus 2007, 12:02   #717
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Toch wel. Als ik me niet vergis na 5 jaar huwelijk. Het zou moeten zijn dat staatsburgerschap en nationaliteit niet hetzelfde betekend.
Is dat dan recent veranderd? Onze "belg" Abou Jahjah was slechts twee jaar "gehuwd" en verkreeg daardoor met trots de nationaliteit. NIET omdat zijn asielaanvraag was goedgekeurd: deze werd geweigerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 12:05   #718
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Gij zijt zot!
Zoals de journalist die aan Dewinter vroeg of ie een jazzliefhebber was?
Oud 3 augustus 2007, 12:07   #719
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben blij voor jou dat je het zo ziet... jammer dat je het slagen van een huwelijk meent te kunnen afmeten aan de lengte van een 'piemel' ..ik hoop dat jij 'goed bedeeld' bent.

Wordt toch wakker, een groot deel van de gemengde huwelijken zijn 'schijnhuwelijken' ook al is één van de partijen zich daar niet altijd van bewust, ik moet met pijn in mijn hart zien hoe een collega van mij er met haar ogen open ingelopen is, jammergenoeg beseft ze het zelf nog niet maar het begint te komen. Jij kent geen enkel? Mss kom je niet vaak in contact met gemengde koppels.
Mocht je het nog niet weten, ik heb zelf een gemengd huwelijk.
Oud 3 augustus 2007, 12:08   #720
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is dat dan recent veranderd? Onze "belg" Abou Jahjah was slechts twee jaar "gehuwd" en verkreeg daardoor met trots de nationaliteit. NIET omdat zijn asielaanvraag was goedgekeurd: deze werd geweigerd.
Het is 3 of 5 maar ik dacht eerder 5, ik zoek het even op.
Het is dus 3 jaar: http://www.diplomatie.be/nl/services...asp?TEXTID=452

Laatst gewijzigd door Laya : 3 augustus 2007 om 12:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be