Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2007, 17:55   #221
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Kunnen we dat hoofdstuk afsluiten?
Mij goed, sommige mensen spreken daar niet graag over. Begrijpelijk.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 17:56   #222
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Personen die Cyriel Verschaeve als voorbeeld nemen, die zijn mede de oorzaak dat heel veel mensen nooit Vlaams-Nationalist zijn geworden noch ooit zullen worden.
Die Verschaeve is er dus de schuld van dat jij nooit Vlaams-nationalist geworden bent.

Citaat:
Om terug te komen op het onderwerp: tot nu toe heeft de VLD als eerste de franstaligen duidelijk laten vestaan dat ze deze keer een staatshervorming zullen moeten accepteren. En dat kan men niet ontkennen, hoe sommigen hier ook een poging doen om het toch maar te willen ontkennen.
Dat liet Verhofstadt de Franstaligen ook al verstaan in zijn bedrieglijke burgermanifesten. Hij liep zelfs de Vlaamse Beweging van Verschaeve plat toen hij nog 'de joenk' was inplaats van premier van Franstalig Belgique.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 augustus 2007 om 17:57.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 17:57   #223
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Dat heeft niets te maken met 'la Belgique �* papa'. De Vlaams-nationalisten hebben niet zozeer België verraden. Dat lag in de lijn der verwachtingen. Ze hebben vooral Vlaanderen verraden door de collaboratie. U gaat er nogal licht over.
ik ben er stellig van overtuigd dat PVV(VLD) tienvoudig Vlaanderen verraden heeft dan de enkele goedmenende vlamingen. We moeten nog geen 8 jaar terug gaan om massa's voorbeelden te vinden van het verraad van VLD(PVV)

Laatst gewijzigd door rookie : 4 augustus 2007 om 17:57.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 17:57   #224
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
uw fantasie slaat op hol. Weeral. Maar laat ons terugkeren naar het onderwerp, het klauwen van de VLD.

Het moet niet altijd ernstig zijn he.
Oud 4 augustus 2007, 18:00   #225
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets te maken met 'la Belgique �* papa'. De Vlaams-nationalisten hebben niet zozeer België verraden. Dat lag in de lijn der verwachtingen. Ze hebben vooral Vlaanderen verraden door de collaboratie. U gaat er nogal licht over.
Wil u even de percentages erbij halen van Vlamingen die gecollaboreerd hebben. Marginaal aantal.
Wil u dan ook even vertellen waarom bepaalde groepen Vlamingen gecollaboreerd hebben. Er zijn uiteenlopende redenen, nobele en minder nobele.
Rusland, Spanje, Frankrijk en het VK hebben hele continenten onderworpen en uitgezogen (zal niet in details treden) met de grootste minachting voor de medemens. Lopen zij vandaag de dag rond met een complex over hun nationalitieit/identiteit. Moeten we de Duitsers voor eeuwig scheef bekijken voor zaken die hun voorvaders hebben gedaan? Ik denk het niet. Stop dan ook dat gemierenneuk over de Vlaamse beweging.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 18:01   #226
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij goed, sommige mensen spreken daar niet graag over. Begrijpelijk.
En anderen kunnen er dan weer niet over ophouden...
Zij gaan hier dan weer liever niet op in:

Citaat:
VLD heeft de camera's opgezocht en dit statement gemaakt. Het is gewoon nieuws omdat het uit de mond kwam van VLD excellenties. Tot een paar dagen geleden heette het nog dat het beleid en onderlinge afstemming met de MR véél belangrijker was dan eender welke communautaire eis ...

Dat de Franstalige reacties mild tot onbestaande zijn, zegt alles over de dreiging die hiervan (VLD statement) uitgaat!
Oud 4 augustus 2007, 18:01   #227
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
ik ben er stellig van overtuigd dat PVV(VLD) tienvoudig Vlaanderen verraden heeft dan de enkele goedmenende vlamingen. We moeten nog geen 8 jaar terug gaan om massa's voorbeelden te vinden van het verraad van VLD(PVV)
Door gaan te vechten aan het Oostfront? Door de mensen uit te halen en te verklikken? Ik wil daar wel op ingaan indien u dat wil. Maar goed, we zullen het verleden maar laten rusten.
Oud 4 augustus 2007, 18:02   #228
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil u even de percentages erbij halen van Vlamingen die gecollaboreerd hebben. Marginaal aantal.
Wil u dan ook even vertellen waarom bepaalde groepen Vlamingen gecollaboreerd hebben. Er zijn uiteenlopende redenen, nobele en minder nobele.
Rusland, Spanje, Frankrijk en het VK hebben hele continenten onderworpen en uitgezogen (zal niet in details treden) met de grootste minachting voor de medemens. Lopen zij vandaag de dag rond met een complex over hun nationalitieit/identiteit. Moeten we de Duitsers voor eeuwig scheef bekijken voor zaken die hun voorvaders hebben gedaan? Ik denk het niet. Stop dan ook dat gemierenneuk over de Vlaamse beweging.
Neen maar, u vraagt me dit hoofdstuk te laten rusten en u begint er nu zelf over. Wat zal het zijn?

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2007 om 18:04.
Oud 4 augustus 2007, 18:03   #229
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet dat begrijpen, Ferre. System is een Limburgse Belg met een viscerale afkeer van Vlaanderen en alles wat Vlaams is.
Oud 4 augustus 2007, 18:04   #230
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je moet dat begrijpen, Ferre. System is een Limburgse Belg met een viscerale afkeer van Vlaanderen en alles wat Vlaams is.
Neen, met een vicerale afkeer voor alles wat naar collaboratie ruikt.

Ik verdedig evenveel de Vlaamse eisen als u. Zie mijn vorige postings. Maar ik ben geen separatist. Zoveel is duidelijk en daar kom ik ook zonder enig probleem voor uit.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2007 om 18:07.
Oud 4 augustus 2007, 18:06   #231
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, met een vicerale afkeer voor alles wat naar collaboratie ruikt.
Nee, met een vicerale afkeer voor alles wat naar Vlaanderen ruikt.
Als patient denk ik niet dat u zelf uw diagnose moet stellen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 18:06   #232
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen maar, u vraagt me dit hoofdstuk te laten rusten en u begint er nu zelf over. Wat zal het zijn?
Laat maar rusten want off-topic en leidt ons nergens. Door er weer de bruine jaren bij te sleuren had u al verloren.
Oud 4 augustus 2007, 18:06   #233
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als JIJ er net boven gewoon op hetzelfde 'elan' over doorboomt is het natuurlijk o.k.

Maar als je een vervelende vraag gesteld wordt ben je niet thuis.
Oud 4 augustus 2007, 18:07   #234
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Personen die Cyriel Verschaeve als voorbeeld nemen, die zijn mede de oorzaak dat heel veel mensen nooit Vlaams-Nationalist zijn geworden noch ooit zullen worden.

Om terug te komen op het onderwerp: tot nu toe heeft de VLD als eerste de franstaligen duidelijk laten vestaan dat ze deze keer een staatshervorming zullen moeten accepteren. En dat kan men niet ontkennen, hoe sommigen hier ook een poging doen om het toch maar te willen ontkennen.
Als éérste? allee, realist blijven he... ze wisten dat al via NVA he. Dat ze hun steun "lijken' toe te zeggen stemt me meer met wantrouwen, dan met wat anders, want pas enkele dagen geleden zei deklucht dat de vlaamse eisen onrealistisch waren (u hoort het eerst op Radio 1 )

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 4 augustus 2007 om 18:07.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 18:07   #235
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat maar rusten want off-topic en leidt ons nergens. Door er weer de bruine jaren bij te sleuren had u al verloren.
Precies!

En vermits System geen twee zinnen geschreven krijgt zonder Godwin's law te overtreden....
Oud 4 augustus 2007, 18:09   #236
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als éérste? allee, realist blijven he... ze wisten dat al via NVA he. Dat ze hun steun "lijken' toe te zeggen stemt me meer met wantrouwen, dan met wat anders, want pas enkele dagen geleden zei deklucht dat de vlaamse eisen onrealistisch waren (u hoort het eerst op Radio 1 )
Ik zeg dat het de VLD is geweest die duidelijk en in het openbaar (niet in de wandelgangen of in de besloten cenakels) de steen in de kikkerpoel heeft gegooid: geen staatshervorming, geen centen. En zo hoort het.

Dat is wat ik zeg.
Oud 4 augustus 2007, 18:12   #237
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Inderdaad. In stilte hoop ik dat de VLD ook naar zijn basis begint te luisteren. Onder deze basis versta ik niet recente aanwinsten ... Patriotten, Bruno's, Cedric's ea
Oud 4 augustus 2007, 18:13   #238
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. In stilte hoop ik dat de VLD ook naar zijn basis begint te luisteren. Onder deze basis versta ik niet recente aanwinsten ... Patriotten, Bruno's, Cedric's ea
Zie mijn vorige posting.
Oud 4 augustus 2007, 18:16   #239
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als JIJ er net boven gewoon op hetzelfde 'elan' over doorboomt is het natuurlijk o.k.

Maar als je een vervelende vraag gesteld wordt ben je niet thuis.
Ik wil er wel over doorbomen als u wilt. U zegt het maar.
Oud 4 augustus 2007, 18:17   #240
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat het de VLD is geweest die duidelijk en in het openbaar (niet in de wandelgangen of in de besloten cenakels) de steen in de kikkerpoel heeft gegooid: geen staatshervorming, geen centen. En zo hoort het.

Dat is wat ik zeg.
De steen heeft zeer weinig deining veroorzaakt in de kikkerpoel.

Soit. Het is de VLD geweest .... welke staatshervorming mag dat dan wel net zijn die de VLD voorstaat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be