![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#342 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen is de volledige geschiedenis van die partij én haar regeringspraxis zo tegengesteld aan die ene minuut harde taal, dat de meeste waarnemers er met een diep gevoel van ongeloof en wantrouwen tegen aankijken. Dat moet je toch wel kunnen begrijpen hé. Als de VLD deze houding blijft aanhouden, al was het maar een half jaar, zal ik de eerste zijn om haar te feliciteren en te steunen. En wie weet, misschien stem ik dan toch nog eens VLD zoals ik van plan was na de twee eerste burgermanifesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Gouverneur
|
![]() Ik lees regelmatig postings op Franstalige blogs/fora. Over de VLD eigenlijk geen woord... de grote boemannen zijn de N-VA, de CD&V en het VB, zelfs ZONDER dat deze partijen maar ook enige uitspraak doen... het bestaan alleen al is reeds voldoende om bij sommige franstaligen bij wijze van spreken het schuim op te lippen te doen staan.. en dan gaat men beweren dat het de VLD is die heeft durven zeggen waar het op staat...
tja. Misschien wekt de taal van de VLD zoveel verbazing omdat het niet in lijn ligt met hun houding voor de verkiezingen? Als VB of n-va zoiets zegt is er geen haan die ernaar kraait.... Het is zelfs gewoon geen nieuws. Het VB zit overigens niet eens aan de onderhandelingstafel en heeft dus in het kader van de onderhandelingen niets te zeggen... Verder begrijp ik dat het voor een formateur moeilijk ligt om zo'n taal uit te slaan (vandaar ook dat ik de eer aan de Reynders zou hebben gelaten... maar da's weer een andere discussie). Ik heb overigens ook weinig vertrouwen in de vastberadenheid van de cd&v. dit terzijde. Tenslotte vraag ik mij af of onderhandelingen in de pers moeten worden gevoerd (maar ook dat is weer een andere discussie). In ieder geval heeft de VLD op vlaams vlak weinig om op de borst voor te kloppen.. het was duidelijk de bedoeling dat BHV zou geregeld zijn voor de verkiezingen...maar verhofstadt stak het liever in de diepvries (of wou er ongelooflijke toegevingen voor doen...). In ieder geval, ik was aangenaam verrast door de door VLD gesproken taal... we zullen zien wat ervan komt. In ieder geval, ik kan mensen alleen maar aanraden om op franstalige fora te gaan lezen... interessant. Laatst gewijzigd door vulpes : 5 augustus 2007 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als België nog een schijn van kans wil maken, moet die inventaris puntje voor puntje teruggedraaid worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 5 augustus 2007 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze zijn blij hoor, zie http://forum.politics.be/showthread....24#post2832024.
Het is erg rustgevend, en het geeft ruimte om bezig te zijn met de volgende, laatste stap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel "vlaams nationalisten" met u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
|
![]() Citaat:
Eigenaardig , want in tegenstelling tot het kiesarrondissement BHV kunnen de faciliteiten niet afgeschaft worden zonder het fiat van de Franstaligen. Het is vandaag dezelfde mediatieke truut als toen. En de Franstaligen zullen geenszins verontrust zijn door harde taal van Vlaamse liberalen a la KDG of PD. Meesters als ze zijn in het politieke blufpoker.
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zullen nu zien of de berg een muis heeft gebaard. Het zou kunnen. Het tegenovergestelde kan ook . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen idee, en het zal me eerlijk gezegd worst wezen. Het lijkt me eerder uw probleem, nee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
Het zal me ook een worst wezen wat de toekomst is van de vlaams-nationale partij(en). Groeien zullen ze zeker niet meer... Uw gezond verstand staat me wel op de critici als knuppel kan ik minder verdragen het is dan ook deze laatste categorie die niet gediend zijn met gebeurtenissen als deze. Laatst gewijzigd door largo_w : 5 augustus 2007 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hou mijn blik steeds gericht op het einddoel. Partijen, organisaties, ideologieën etc. kunnen daarbij nu eens instrumenten zijn, en dan weer als overbodige bagage overboord gegooid worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en het een half jaar uithouden ? da's toch wel een utopie ( jammer genoeg) mr voor de macht zijn ze in staat te liegen, want liegen doen ze toch constant. het is mr zeer de vraag hoeveel geloofwaardigheid ze hiermee verkregen hebben, dr die minuut harde taal. ze hebben tenslotte al uitvoerig bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn, hopelijk laat geen enkele rechtgeaarde vlaams-gezinde zich nog vangen aan de leugens van de VLD.
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
let wel,ik wil hier nu niet met van die pomponnetjes staan zwaaien maar O-VLD heeft wel een lesje geleerd (na 8 jaar studie) Wat er moet geeist worden moet NU geeist worden,nu er geen regering KAN gevormd worden,want nadien,dat is de les,komt er niks van in huis,meer nog,sta je in je slip in een hoekje voor je het weet.. Overigens...meer en meer kan ondergetekende zich niet van de indruk ontdoen dat er inderdaad een Vlaams Front IS,dat de partijvoorzitters aan Vlaamse kant effectief samenspannen(Leterme KAN niet stoer doen,hij is momenteel formatteur,de man die de struktuur van de besprekingen in de gaten moet houden,en NVA kan niet echt zwaarder wegen dan hun eigen procentjes)..... bemerk de daverende stilte van de "oppositie-SPa",die normalerwijze met grootse sociale uitspraken zou moeten afkomen maar het NIET doet! Forza Flandria ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 augustus 2007 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#356 |
|
![]() Zodus iedereen is akkoord dat, als er deze keer geen ernstige en doorgedreven staatshervorming komt, het tijd is voor een revolutie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dankzij het brullen van de vld-leeuw dan nog. he system? Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 augustus 2007 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
|
![]() Citaat:
Opgeruimd staat, zoals het spreekwoord zegt, netjes. |
|
![]() |
![]() |