Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 12:48   #341
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
System, ik vind dit toch wel fantastisch hoor. Zonder ironie. Sinds exact geteld drie dagen hanteert de VLD de taal die NVA en VB al 30 jaar gebruiken.
Heb ik ook al gezegd, maar dat wil System niet geweten hebben.
Oud 5 augustus 2007, 12:53   #342
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Om terug te komen op het onderwerp: tot nu toe heeft de VLD als eerste de franstaligen duidelijk laten vestaan dat ze deze keer een staatshervorming zullen moeten accepteren. En dat kan men niet ontkennen, hoe sommigen hier ook een poging doen om het toch maar te willen ontkennen.
Het is waar, System. Ik wil dat graag erkennen.

Alleen is de volledige geschiedenis van die partij én haar regeringspraxis zo tegengesteld aan die ene minuut harde taal, dat de meeste waarnemers er met een diep gevoel van ongeloof en wantrouwen tegen aankijken.

Dat moet je toch wel kunnen begrijpen hé.

Als de VLD deze houding blijft aanhouden, al was het maar een half jaar, zal ik de eerste zijn om haar te feliciteren en te steunen. En wie weet, misschien stem ik dan toch nog eens VLD zoals ik van plan was na de twee eerste burgermanifesten.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 12:58   #343
vulpes
Gouverneur

Standaard

Ik lees regelmatig postings op Franstalige blogs/fora. Over de VLD eigenlijk geen woord... de grote boemannen zijn de N-VA, de CD&V en het VB, zelfs ZONDER dat deze partijen maar ook enige uitspraak doen... het bestaan alleen al is reeds voldoende om bij sommige franstaligen bij wijze van spreken het schuim op te lippen te doen staan.. en dan gaat men beweren dat het de VLD is die heeft durven zeggen waar het op staat...

tja. Misschien wekt de taal van de VLD zoveel verbazing omdat het niet in lijn ligt met hun houding voor de verkiezingen? Als VB of n-va zoiets zegt is er geen haan die ernaar kraait.... Het is zelfs gewoon geen nieuws. Het VB zit overigens niet eens aan de onderhandelingstafel en heeft dus in het kader van de onderhandelingen niets te zeggen... Verder begrijp ik dat het voor een formateur moeilijk ligt om zo'n taal uit te slaan (vandaar ook dat ik de eer aan de Reynders zou hebben gelaten... maar da's weer een andere discussie). Ik heb overigens ook weinig vertrouwen in de vastberadenheid van de cd&v. dit terzijde. Tenslotte vraag ik mij af of onderhandelingen in de pers moeten worden gevoerd (maar ook dat is weer een andere discussie). In ieder geval heeft de VLD op vlaams vlak weinig om op de borst voor te kloppen.. het was duidelijk de bedoeling dat BHV zou geregeld zijn voor de verkiezingen...maar verhofstadt stak het liever in de diepvries (of wou er ongelooflijke toegevingen voor doen...). In ieder geval, ik was aangenaam verrast door de door VLD gesproken taal... we zullen zien wat ervan komt.

In ieder geval, ik kan mensen alleen maar aanraden om op franstalige fora te gaan lezen... interessant.

Laatst gewijzigd door vulpes : 5 augustus 2007 om 12:59.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 13:10   #344
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Land blijft bijeen + staatshervorming die Vlaanderen tegemoetkomt.
Als ie dat voor elkaar krijgt, heeft ie mijns tem volgende keer opnieuw.
Er zou eens iemand een inventaris moeten maken van alle rampen waarmee de Vlamingen die opeenvolgende staatshervormingen - die evenzeer gewild waren door de Walen én in hun voordeel waren - betaald hebben. Je kan starten in 1963 met de vastlegging van de taalgrens. Op nummer 1 van dat rampenlijstje staat imho de creatie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Als België nog een schijn van kans wil maken, moet die inventaris puntje voor puntje teruggedraaid worden.
Oud 5 augustus 2007, 13:13   #345
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
System, ik vind dit toch wel fantastisch hoor. Zonder ironie. Sinds exact geteld drie dagen hanteert de VLD de taal die NVA en VB al 30 jaar gebruiken. En nog beter: de doelen waarvoor de flaminganten al die decennia geijverd hebben, blijken nu plots (2 augustus 2007, een historische datum) Belgicistische doelen te zijn.

Dat betekent een ongelooflijke steun in de rug. Wij vlaamsgezinden kunnen vanaf vandaag rustig in een fauteuil achterover gaan liggen kijken hoe de Belgicisten onze doelstellingen gaan verwezenlijken. Of we kunnen ons gaan toeleggen op de volgende doelstellingen (dat is mijn geval).

Nogmaals, ik vind dit nooit gezien en het geeft een fantastisch gevoel. Ik heb de neiging om iemand uit de grond van mijn hart te bedanken...
Het is nooit te laat om te bedanken. De andere partijen hebben niets gezegd. Niemand durfde iets te zeggen of ze benaderden het voorzichtig. De VLD heeft met de schoen op tafel geklopt: tot hier en niet verder. Dat zijn de feiten. En zo moet het.

Laatst gewijzigd door system : 5 augustus 2007 om 13:15.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 13:18   #346
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Nogtans zouden ze toch blij moeten zijn?
Ze zijn blij hoor, zie http://forum.politics.be/showthread....24#post2832024.

Het is erg rustgevend, en het geeft ruimte om bezig te zijn met de volgende, laatste stap.
Oud 5 augustus 2007, 13:22   #347
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn blij hoor, zie http://forum.politics.be/showthread....24#post2832024.

Het is erg rustgevend, en het geeft ruimte om bezig te zijn met de volgende, laatste stap.
Dan vind ik dit even goed als jou en ben ik blij dat we over dit overeenkomen...
Hoeveel "vlaams nationalisten" met u?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 13:23   #348
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen is de volledige geschiedenis van die partij én haar regeringspraxis zo tegengesteld aan die ene minuut harde taal, dat de meeste waarnemers er met een diep gevoel van ongeloof en wantrouwen tegen aankijken.
Ik herinner mij nog vaag dat Patrick Dewael in hoedanigheid van Vlaams minister-president pleitte voor de afschaffing vd faciliteiten.
Eigenaardig , want in tegenstelling tot het kiesarrondissement BHV kunnen de faciliteiten niet afgeschaft worden zonder het fiat van de Franstaligen.
Het is vandaag dezelfde mediatieke truut als toen.
En de Franstaligen zullen geenszins verontrust zijn door harde taal van Vlaamse liberalen a la KDG of PD.
Meesters als ze zijn in het politieke blufpoker.
Oud 5 augustus 2007, 13:25   #349
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heb ik ook al gezegd, maar dat wil System niet geweten hebben.
Ik heb het nu over regeringonderhandelingen. Er was afgesproken dat tijdens deze onderhandelingen er (ook) een staatshervorming zou komen. En daar houdt de VLD zich aan. En, nogmaals, zo moet het.

We zullen nu zien of de berg een muis heeft gebaard. Het zou kunnen. Het tegenovergestelde kan ook .
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 13:42   #350
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoeveel "vlaams nationalisten" met u?
Geen idee, en het zal me eerlijk gezegd worst wezen. Het lijkt me eerder uw probleem, nee?
Oud 5 augustus 2007, 13:46   #351
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee, en het zal me eerlijk gezegd worst wezen. Het lijkt me eerder uw probleem, nee?
Niet echt...
Het zal me ook een worst wezen wat de toekomst is van de vlaams-nationale partij(en). Groeien zullen ze zeker niet meer...
Uw gezond verstand staat me wel op de critici als knuppel kan ik minder verdragen het is dan ook deze laatste categorie die niet gediend zijn met gebeurtenissen als deze.

Laatst gewijzigd door largo_w : 5 augustus 2007 om 13:46.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 13:59   #352
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw gezond verstand staat me wel op de critici als knuppel kan ik minder verdragen het is dan ook deze laatste categorie die niet gediend zijn met gebeurtenissen als deze.
Ik hou mijn blik steeds gericht op het einddoel. Partijen, organisaties, ideologieën etc. kunnen daarbij nu eens instrumenten zijn, en dan weer als overbodige bagage overboord gegooid worden.
Oud 5 augustus 2007, 14:06   #353
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als de VLD deze houding blijft aanhouden, al was het maar een half jaar, zal ik de eerste zijn om haar te feliciteren en te steunen. .
een gevoel van wantrouwen en ongeloof, dat kan je wel zeggen als je de liberalen harde taal hoort uitkramen.

en het een half jaar uithouden ? da's toch wel een utopie ( jammer genoeg) mr voor de macht zijn ze in staat te liegen, want liegen doen ze toch constant.

het is mr zeer de vraag hoeveel geloofwaardigheid ze hiermee verkregen hebben, dr die minuut harde taal. ze hebben tenslotte al uitvoerig bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn, hopelijk laat geen enkele rechtgeaarde vlaams-gezinde zich nog vangen aan de leugens van de VLD.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 18:00   #354
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
een gevoel van wantrouwen en ongeloof, dat kan je wel zeggen als je de liberalen harde taal hoort uitkramen.

en het een half jaar uithouden ? da's toch wel een utopie ( jammer genoeg) mr voor de macht zijn ze in staat te liegen, want liegen doen ze toch constant.

het is mr zeer de vraag hoeveel geloofwaardigheid ze hiermee verkregen hebben, dr die minuut harde taal. ze hebben tenslotte al uitvoerig bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn, hopelijk laat geen enkele rechtgeaarde vlaams-gezinde zich nog vangen aan de leugens van de VLD.

let wel,ik wil hier nu niet met van die pomponnetjes staan zwaaien maar O-VLD heeft wel een lesje geleerd (na 8 jaar studie)

Wat er moet geeist worden moet NU geeist worden,nu er geen regering KAN gevormd worden,want nadien,dat is de les,komt er niks van in huis,meer nog,sta je in je slip in een hoekje voor je het weet..

Overigens...meer en meer kan ondergetekende zich niet van de indruk ontdoen dat er inderdaad een Vlaams Front IS,dat de partijvoorzitters aan Vlaamse kant effectief samenspannen(Leterme KAN niet stoer doen,hij is momenteel formatteur,de man die de struktuur van de besprekingen in de gaten moet houden,en NVA kan niet echt zwaarder wegen dan hun eigen procentjes).....

bemerk de daverende stilte van de "oppositie-SPa",die normalerwijze met grootse sociale uitspraken zou moeten afkomen maar het NIET doet!

Forza Flandria (ik hoop,oprecht,dat mijn indruk korrekt is)

Laatst gewijzigd door kelt : 5 augustus 2007 om 18:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 18:40   #355
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Er zou eens iemand een inventaris moeten maken van alle rampen waarmee de Vlamingen die opeenvolgende staatshervormingen - die evenzeer gewild waren door de Walen én in hun voordeel waren - betaald hebben. Je kan starten in 1963 met de vastlegging van de taalgrens. Op nummer 1 van dat rampenlijstje staat imho de creatie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Als België nog een schijn van kans wil maken, moet die inventaris puntje voor puntje teruggedraaid worden.
I second this motion!!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 19:11   #356
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Zodus iedereen is akkoord dat, als er deze keer geen ernstige en doorgedreven staatshervorming komt, het tijd is voor een revolutie?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 19:14   #357
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zodus iedereen is akkoord dat, als er deze keer geen ernstige en doorgedreven staatshervorming komt, het tijd is voor een revolutie?
yep. Al zal voor sommigen het oplossen van het probleem van de plantentuin als een doorgedreven staatshervorming geklasseerd mogen worden.
Dankzij het brullen van de vld-leeuw dan nog.

he system?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 augustus 2007 om 19:21.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 19:17   #358
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
yep. Alleen vrees ik dat voor sommigen het oplossen van het probleem van de plantentuin als een doorgedreven staatshervorming geklasseerd mag worden.
Als ik dan een revolutionair was/zou zijn, dan gingen die er godverdomme mee aan deze keer.

Opgeruimd staat, zoals het spreekwoord zegt, netjes.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 19:21   #359
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Tja, als er een komt, zal ik meedoen, als ze niet komt, zal ik ze niet organiseren. Ik hou niet van geweld, nooit gedaan, maar kan me wél verdedigen

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 19:30   #360
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is nooit te laat om te bedanken. De andere partijen hebben niets gezegd. Niemand durfde iets te zeggen of ze benaderden het voorzichtig. De VLD heeft met de schoen op tafel geklopt: tot hier en niet verder. Dat zijn de feiten. En zo moet het.
Zouden ze dat met een VLD-formateur ook zo doen denkt ge ????

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 augustus 2007 om 19:30.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be