Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 14:03   #161
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het niet kan, alleen maar dat dit het effect zal hebben van een grondwettelijke atoombom... omwille van het paralyserende effect dat dit juist zal hebben: geen verdere staatshervorming, geen regering, onbestuurbaarheid,... dat zijn de consequenties van een eenzijdig communautair gestemde reeks van wetten.
Ik denk van niet.

Als de huidige trend in de houding van de Vlaamse partijen verder gaat ("het zwaartepunt ligt nu in Vlaanderen"), dan zullen de Walen buigen. En blij zijn dat we hen onder onze hoede willen nemen. Het zijn ook maar mensen.

Citaat:
Het Belgische systeem bestaat er immers juist in dat men van "pariteit" uit gaat en dat de ene gemeenschap zijn wil niet tegen de andere kan doordrukken... of dit een goed iets is is een andere discussie.
Dat is ouwen trut: fraai klinkende frazes die de minorisering van de meerderheid moeten verhullen. Het is gewoon de voorzetting van het Belgische concept van 1830, waarbij Vlaanderen een binnenlandse kolonie was van een burgerij die verlangde naar Frankrijk.

De pariteit moet er aan: dat is een minimale democratische vereiste.

Ik zag dit overigens niet als "een reeks communautair gestemde wetten", maar als een reeks minimumvoorwaarden om nog aan de federale onderhandelingstafel te willen gaan zitten.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 5 augustus 2007 om 14:05.
Kortaf is offline  
Oud 5 augustus 2007, 16:52   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In de simpelste woorden gezegd: ze zijn het niet gewoon, ze zijn het dermate niet gewoon dat ze niet beseffen hoe afwijkend ze wel zijn, die Walen denken gewoon dat demokratie identiek hetzelfde betekent als hun eigen gelijk.

Met de nieuwe generatie politisi, die zoals de loodgieter het gezegd heeft, die dus niet "geleerd' hebben om te gaan met die superioriteit van de Walen, zal dat dus nu eindelijk zijn einde nemen.
Properkens, via een regering met een hervormingsprogramma;
of met dikken boel, mochten ze niet tot een fatsoenlijk akkoord geraken.

In ieder geval: zo droog en zakelijk als de Walen en Vlamingen nu tegenover makaar staan, zo is het nog nooit geweest.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 augustus 2007, 16:55   #163
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In de simpelste woorden gezegd: ze zijn het niet gewoon, ze zijn het dermate niet gewoon dat ze niet beseffen hoe afwijkend ze wel zijn, die Walen denken gewoon dat demokratie identiek hetzelfde betekent als hun eigen gelijk.

Met de nieuwe generatie politisi, die zoals de loodgieter het gezegd heeft, die dus niet "geleerd' hebben om te gaan met die superioriteit van de Walen, zal dat dus nu eindelijk zijn einde nemen.
Properkens, via een regering met een hervormingsprogramma;
of met dikken boel, mochten ze niet tot een fatsoenlijk akkoord geraken.

In ieder geval: zo droog en zakelijk als de Walen en Vlamingen nu tegenover makaar staan, zo is het nog nooit geweest.
Ik denk dat Walen gewoon in een hele andere wereld leven dan de Vlamingen. Dat maakt het natuurlijk ook zo moeilijk om samen te werken. Maar ik heb zelf Waalse familie en dat zijn hele aardige mensen...
liberalist_NL is offline  
Oud 5 augustus 2007, 18:32   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk dat Walen gewoon in een hele andere wereld leven dan de Vlamingen. Dat maakt het natuurlijk ook zo moeilijk om samen te werken. Maar ik heb zelf Waalse familie en dat zijn hele aardige mensen...
Wedden dat jij het onderwerp 'staatshervorming' of 'transfers' nog nooit hebt aangesneden met je aardige, Waalse familie?
Oud 5 augustus 2007, 18:35   #165
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Het probleem is dan ook niet de "walen", maar de franstalige burgerij en vooral de politici... macht maakt corrupt...En hun bijna totale macht in Wallonie maakt hen bijna totaal corrupt...

.
Eddy B is offline  
Oud 5 augustus 2007, 19:12   #166
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wedden dat jij het onderwerp 'staatshervorming' of 'transfers' nog nooit hebt aangesneden met je aardige, Waalse familie?
Jawel, en zij reageren er nogal coulant op. Ik krijg natuurlijk wel het belgicistische standaardverhaal te horen, maar dat is ook een kant van het verhaal. Er zijn er altijd 2. Ze wonen ver in Wallonië, vlakbij Namen, dus van Brusselse problematiek hebben ze geen last.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 5 augustus 2007 om 19:13.
liberalist_NL is offline  
Oud 5 augustus 2007, 20:22   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met mij moet ge niet wedden: met mijn familie (en vooral mijn schoonfamilie) praat ik nooit over politiek, godsdienst en vrouwen.
Ik wil namelijk geen ruzie in de familie ...

Idem dito op mijn werk: daar praat ik al evenmin over politiek en over de familie.

Eigenlijk vind ik het nogal aanmatigend van jou om iemand aan te pakken dat hij met zijn Waalse vrienden niet over die hete hangijzers zou praten.
Jij bekijkt die staatshervorming en de organisatie van de overheid veel te emotioneel blijkbaar.
Voor mij is het eer vergelijkbaar met de fusies van de gemeenten, zowat 30 jaar geleden. Het is niet meer dan een organizeren van de gemeenschap. En vriendschap heeft daar niks mee te maken: ik heb dus ook de beste vrienden en relaties met zowel Walen, Nederlanders, Vlamingen, enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 augustus 2007, 20:42   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met mij moet ge niet wedden: met mijn familie (en vooral mijn schoonfamilie) praat ik nooit over politiek, godsdienst en vrouwen. Ik wil namelijk geen ruzie in de familie
Tja....
Oud 5 augustus 2007, 20:43   #169
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, en zij reageren er nogal coulant op. Ik krijg natuurlijk wel het belgicistische standaardverhaal te horen, maar dat is ook een kant van het verhaal. Er zijn er altijd 2. Ze wonen ver in Wallonië, vlakbij Namen, dus van Brusselse problematiek hebben ze geen last.
Dat verklaart een en ander.
Oud 6 augustus 2007, 10:04   #170
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Maingain heeft nog in Utrecht gestudeerd.
als dat geen reden is om niet bij Nederland aan te sluiten,....
speurneus is offline  
Oud 6 augustus 2007, 11:22   #171
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen recht heeft op een tolk, dat is in de meeste westerse landen zo, maar dat de zaak in de rest van Vlaanderen gewoon Nederlandstalig blijft. De inwoners van Linkebeek, Drogenboos, Kraainem, Wezembeek-Oppem en Sint-Genesius-Rode - en zij alleen, de inwoners van andere faciliteitengemeenten volgens mij niet - hebben als bijzonder recht dat ze mogen verzoeken de zaak verder vollédig in het Frans af te werken.
Dat de verweerder kan verkrijgen dat het proces in zijn taal wordt gevoerd telt dat ook in Brussel?

Laatst gewijzigd door speurneus : 6 augustus 2007 om 11:25.
speurneus is offline  
Oud 6 augustus 2007, 11:37   #172
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In Nederland mag, op verzoek, in elk deel van het land, een proces in het Fries worden aangevraagd.
Als verweerder of als eiser? Begrijpelijkerwijs kan maar één van de partijen dit aanvragen anders heeft het proces nooit pkaats.
speurneus is offline  
Oud 6 augustus 2007, 12:14   #173
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als verweerder of als eiser? Begrijpelijkerwijs kan maar één van de partijen dit aanvragen anders heeft het proces nooit pkaats.
Ik denk dat het vooral van toepassing is op een proces verbaal. Dus met een officier van Justitie en een aangeklaagde. Als de aangeklaagde Fries is...
liberalist_NL is offline  
Oud 6 augustus 2007, 13:00   #174
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook. Ook
djimi is offline  
Oud 6 augustus 2007, 13:09   #175
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Maar ik heb zelf Waalse familie en dat zijn hele aardige mensen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ook.
en ik ook!
filosoof is offline  
Oud 6 augustus 2007, 13:50   #176
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
en ik ook!
Maar Filo, ik ken massa's Walen en op enkele na zjin het allemaal erg fijne, gezellige mensen. Maar wat die menselijke ervaring moet betekenen als politiek argument is me een raadsel. Waren de meeste Duitsers in de jaren '30 ook niet allemaal gezellige, vriendelijke mensen?
Kortaf is offline  
Oud 6 augustus 2007, 14:07   #177
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dit is de eerste maal dat jij blijk geeft de Belgische verhoudingen niet goed te begrijpen, en het verwondert me dus.

Het gaat helemaal niet over het splitsen in Nederlandstalige en Franstalige rechtbanken. Het gaat over het splitsen van het gerechtelijk arrondissement, de splitsing van Brussel en Halle-Vilvoorde op gerechtelijk vlak dus. Het is een territoriale kwestie, geen taalkwestie.

Het is dus goed mogelijk, en in overeenstemming met het Vlaamse standpunt, dat na de splitsing franstalige rechtbanken in Halle-Vilvoorde opgericht zouden worden, als de wet dat voorziet.

En identiek hetzelfde geldt voor het kiesarrondissement.
http://miroir.desencyclopedie.org/wiki/Bruxelles
filosoof is offline  
Oud 6 augustus 2007, 14:26   #178
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Filo, ik ken massa's Walen en op enkele na zjin het allemaal erg fijne, gezellige mensen. Maar wat die menselijke ervaring moet betekenen als politiek argument is me een raadsel. Waren de meeste Duitsers in de jaren '30 ook niet allemaal gezellige, vriendelijke mensen?
inderdaad, en de meeste duitsers zijn dat nog trouwens, of terug geworden, zo je wil

en de gewone waal is een vriendelijk mens, mr politiek maakt dat niets uit.

ik kan mij natuurlijk ook vergissen, want vergissen ... is menselijk

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 6 augustus 2007, 17:07   #179
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je hebt 100% gelijk, maar heel wat Vlamingen maken dat onderscheid helemaal niet en daardoor komen ze, in mijn ogen toch, soms geweldig agressief over.Hetzelfde argument telt natuurlijk ook voor onze Waalse broeders.
speurneus is offline  
Oud 7 augustus 2007, 02:20   #180
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Zelfs de hoogst geplaatste Prof. Dr. in de geneeskunde die zwaar ziek valt word en dossier.
Politiek zijn dossiers. Als doen ze het zo gezegd wel (?) steeds voor de mensen.
Met de afhandeling van dossiers heeft de mens op zich niets te maken, daar gelden andere belangen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be