![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister
|
![]() Citaat:
vandaar dat ik zei om niet te oordelen over wat mensen met honger doen, we hebben daat totaal geen zicht op ( buiten u dan )
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mensen veroordelen omdat ze uit honger handelden, ik schaam mij dood hiervoor en durf dit dus niet te vertellen buiten onze grenzen. En het ergste van al is, dat deze die onze vlaamse voorouders de doodstraf zouden willen hebben zien krijgen voor hun handelen uit honger, ons dan ook nog dwingen begrip te hebben voor al de mensen die van honger en ellende naar hier komen. Wij moeten dus begrip opbrengen voor al die andere, maar krijgen zelf geen begrip van de eisers. Over discriminatie gesproken. Sorry, maar ik ben ook maar een mens hoor. Mijn grootvader was een verzetstrijder, mijn vader een Oostfronter. En de verhalen over de veldslagen en de bewapening zal ik idd uit de geschiedenisboeken halen, maar de verhalen en het leed van de mensen zelf staan daar niet in. En daar de toenmalige belgische regering overwinnaar was hier, kon zij de geschiedenis herschrijven zoals zij wil dat ze gekend word. Maar zoals met alles, komt de waarheid ooit toch boven water. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister
|
![]() Citaat:
nu ja, van kazakkendraaierij kunnen ze in dit land ook wel iets, idd, onze voorouders dekogel geven mr nu komen eisen dat we hen aanvaardden ( de hongerlijders ). alle respect vr uw mening, mr ik vraag mij nu 1 ding af: u bent toch niet van het principe dat iedere hongerlijder hier zo maar binnen kan komen ? al die miljoenen mensen die zouden komen. beter is te zorgen dat het in die landen beter wordt, waar er honger is, en hen vooral niet wijsmaken dat het hier het land van melk en honing is, want dat is bedrog, ok, ze kunnen eten, mr vr de rest. breng voedsel nr ginder, nr die landen, richt landbouw op, etc. met de mensen nr hier te verplaatsen los je het probleem niet op, de wortels van het probleem liggen ginder en moeten ginder uitgetrokken worden.
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je bent nog nieuw op dit forum. Maar idd ik bedoel niet dat we een opengrenzen beleid moeten voeren. http://forum.politics.be/showthread.php?t=54086 Eens gaan lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() Het is schandalig dat België als enigste Europese land geen amnestie heeft gegeven.
Laatst gewijzigd door Vorenus : 5 augustus 2007 om 02:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat is toegeven dat zij fout zaten, zij wilden eerherstel en een schuldbekentenis van de Belgische regering voor haar misdaden tegen de mensheid. En ik denk dat we die pas gaan krijgen eens Belgie heeft opgehouden als dictatoriale staat te bestaan. En we zijn op weg naar het einde van de dictatuur van de PS en haar waalse vrienden. Dus de toegevingen van de fouten van de teonmalige Belgische regering komt er ook aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#208 |
Minister
|
![]() [quote=Jantje;2831410]mmm het is je vergeven.
je bent nog nieuw op dit forum. quote] ik heb het gelezen en u deelt dus mijn mening, of ik de uwe , zo uw wilt
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() De meeste spijtoptanten die eerherstel wilden, hebben dat al kort na de oorlog verkregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Mag ook eens gezegd worden, niet waar?)
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Minister
|
![]() zeer zeker
![]() |
#213 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Minister
|
![]() Zij jij willen verder leven als je een totalitair, antisemitisch regime moest steunen door ongewapende Russen dood te schieten?
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() We zijn er in deze discussie blijkbaar nog altijd niet uit over de vraag of iemand die samen met de Duitse bezetter bij de Waffen-SS aan het Oostfront heeft gekampt of dat dit nu een held of een verrader was. We zijn het er al wel over eens dat het zeker een land- en/of volksverrader was.
Nu nog over dat heldendom. Persoonlijk ben ik eerder geneigd om iemand die zich verzette tegen de bezetter een held te noemen. Mijn persoonlijke favorieten ga je dan ook eerder bij de Gewapende Partizanen/Partisans Armées vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens Belgie kende toen het systeem ven spijtoptanten niet. En daar waren dan ook nog geen oostfronters bij, maar enkel de echte collaborateurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan is ophanging nog steeds een te lichte straf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Minister
|
![]() Echte collaborateurs verdienden niet beter.
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jantje: "Welke geschiedenisboeken ik lees, wel ik lees over WW2 geen schiedenisboeken. Met mijn familie heb ik genoeg informatie over wat er toen is gebeurd." Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 6 augustus 2007 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |