Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 01:17   #201
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar ik heb wel gezien wat hoger kan doen met een mens.
En honger kan je zelfs tot broeder en moeder moord aanzetten.

En geloof mij vrij, als je echt honger heb dan laat zelfs jij je misbruiken voor een beetje eten.
zoals ik al zei, we( u buiten beschouwing gelaten ) kunnen ons niet voorstellen wat honger met ons doet, de meeste vlamingen, belgen, etc. hebben nooit honger gekend en zullen dit hopelijk ook niet kennen

vandaar dat ik zei om niet te oordelen over wat mensen met honger doen, we hebben daat totaal geen zicht op ( buiten u dan )

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 01:31   #202
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
zoals ik al zei, we( u buiten beschouwing gelaten ) kunnen ons niet voorstellen wat honger met ons doet, de meeste vlamingen, belgen, etc. hebben nooit honger gekend en zullen dit hopelijk ook niet kennen

vandaar dat ik zei om niet te oordelen over wat mensen met honger doen, we hebben daat totaal geen zicht op ( buiten u dan )
Wat ik zelf zou doen als ik honger heb weet ik ook niet hoor.

Maar mensen veroordelen omdat ze uit honger handelden, ik schaam mij dood hiervoor en durf dit dus niet te vertellen buiten onze grenzen.

En het ergste van al is, dat deze die onze vlaamse voorouders de doodstraf zouden willen hebben zien krijgen voor hun handelen uit honger, ons dan ook nog dwingen begrip te hebben voor al de mensen die van honger en ellende naar hier komen.

Wij moeten dus begrip opbrengen voor al die andere, maar krijgen zelf geen begrip van de eisers.

Over discriminatie gesproken.

Sorry, maar ik ben ook maar een mens hoor.

Mijn grootvader was een verzetstrijder, mijn vader een Oostfronter.

En de verhalen over de veldslagen en de bewapening zal ik idd uit de geschiedenisboeken halen, maar de verhalen en het leed van de mensen zelf staan daar niet in.

En daar de toenmalige belgische regering overwinnaar was hier, kon zij de geschiedenis herschrijven zoals zij wil dat ze gekend word.

Maar zoals met alles, komt de waarheid ooit toch boven water.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 02:03   #203
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Wat ik zelf zou doen als ik honger heb weet ik ook niet hoor.

Maar mensen veroordelen omdat ze uit honger handelden, ik schaam mij dood hiervoor en durf dit dus niet te vertellen buiten onze grenzen.

En het ergste van al is, dat deze die onze vlaamse voorouders de doodstraf zouden willen hebben zien krijgen voor hun handelen uit honger, ons dan ook nog dwingen begrip te hebben voor al de mensen die van honger en ellende naar hier komen.

Wij moeten dus begrip opbrengen voor al die andere, maar krijgen zelf geen begrip van de eisers.

Over discriminatie gesproken.

Sorry, maar ik ben ook maar een mens hoor.

Mijn grootvader was een verzetstrijder, mijn vader een Oostfronter.

En de verhalen over de veldslagen en de bewapening zal ik idd uit de geschiedenisboeken halen, maar de verhalen en het leed van de mensen zelf staan daar niet in.

En daar de toenmalige belgische regering overwinnaar was hier, kon zij de geschiedenis herschrijven zoals zij wil dat ze gekend word.

Maar zoals met alles, komt de waarheid ooit toch boven water.
u bedoelt waarschijnlijk dat we begrip voor iedere hongerlijder moeten hebben ? ik ga er vanuit dat u dat bedoeld.

nu ja, van kazakkendraaierij kunnen ze in dit land ook wel iets, idd, onze voorouders dekogel geven mr nu komen eisen dat we hen aanvaardden ( de hongerlijders ).

alle respect vr uw mening, mr ik vraag mij nu 1 ding af: u bent toch niet van het principe dat iedere hongerlijder hier zo maar binnen kan komen ? al die miljoenen mensen die zouden komen.

beter is te zorgen dat het in die landen beter wordt, waar er honger is, en hen vooral niet wijsmaken dat het hier het land van melk en honing is, want dat is bedrog, ok, ze kunnen eten, mr vr de rest.

breng voedsel nr ginder, nr die landen, richt landbouw op, etc. met de mensen nr hier te verplaatsen los je het probleem niet op, de wortels van het probleem liggen ginder en moeten ginder uitgetrokken worden.

Oud 5 augustus 2007, 02:15   #204
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
u bedoelt waarschijnlijk dat we begrip voor iedere hongerlijder moeten hebben ? ik ga er vanuit dat u dat bedoeld.

nu ja, van kazakkendraaierij kunnen ze in dit land ook wel iets, idd, onze voorouders dekogel geven mr nu komen eisen dat we hen aanvaardden ( de hongerlijders ).

alle respect vr uw mening, mr ik vraag mij nu 1 ding af: u bent toch niet van het principe dat iedere hongerlijder hier zo maar binnen kan komen ? al die miljoenen mensen die zouden komen.

beter is te zorgen dat het in die landen beter wordt, waar er honger is, en hen vooral niet wijsmaken dat het hier het land van melk en honing is, want dat is bedrog, ok, ze kunnen eten, mr vr de rest.

breng voedsel nr ginder, nr die landen, richt landbouw op, etc. met de mensen nr hier te verplaatsen los je het probleem niet op, de wortels van het probleem liggen ginder en moeten ginder uitgetrokken worden.
mmm het is je vergeven.
je bent nog nieuw op dit forum.

Maar idd ik bedoel niet dat we een opengrenzen beleid moeten voeren.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=54086

Eens gaan lezen.
Oud 5 augustus 2007, 02:16   #205
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Het is schandalig dat België als enigste Europese land geen amnestie heeft gegeven.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 5 augustus 2007 om 02:16.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 02:23   #206
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Het is schandalig dat België als enigste Europese land geen amnestie heeft gegeven.
De meeste Oostfronters wilden zelf ook geen ammestie.
Want dat is toegeven dat zij fout zaten, zij wilden eerherstel en een schuldbekentenis van de Belgische regering voor haar misdaden tegen de mensheid.

En ik denk dat we die pas gaan krijgen eens Belgie heeft opgehouden als dictatoriale staat te bestaan.

En we zijn op weg naar het einde van de dictatuur van de PS en haar waalse vrienden.

Dus de toegevingen van de fouten van de teonmalige Belgische regering komt er ook aan.
Oud 5 augustus 2007, 02:25   #207
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Want dat is toegeven dat zij fout zaten, zij wilden eerherstel en een schuldbekentenis van de Belgische regering voor haar misdaden tegen de mensheid.

En ik denk dat we die pas gaan krijgen eens Belgie heeft opgehouden als dictatoriale staat te bestaan.

En we zijn op weg naar het einde van de dictatuur van de PS en haar waalse vrienden.

Dus de toegevingen van de fouten van de teonmalige Belgische regering komt er ook aan.
idd, hoop doet leven

Oud 5 augustus 2007, 02:30   #208
the outlaw torn
Minister

Standaard

[quote=Jantje;2831410]mmm het is je vergeven.
quote]

ik heb het gelezen en u deelt dus mijn mening, of ik de uwe , zo uw wilt

Oud 5 augustus 2007, 10:13   #209
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=the outlaw torn;2831428]
Citaat:
mmm het is je vergeven.
quote]

ik heb het gelezen en u deelt dus mijn mening, of ik de uwe , zo uw wilt
je mag daar ook nog posten hoor.
Oud 5 augustus 2007, 15:15   #210
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste spijtoptanten die eerherstel wilden, hebben dat al kort na de oorlog verkregen.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 22:16   #211
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet,dat klopt, wat ik wil zeggen, is dat niet iedereen er met het volle besef ( van de juiste achterliggende redenen ) naartoe getrokken is, men mag hen dus ook niet houden vr nazist of weet ik veel, diegene die het wel zijn zijn het, mr diegene die nt beter wisten dan wat hen gezegd werd, waren dit niet.

dus niet iedere oostfronter over dezelfde kam scheren.
Je hebt gelijk.
(Mag ook eens gezegd worden, niet waar?)

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 15:03   #212
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
(Mag ook eens gezegd worden, niet waar?)
zeer zeker

Oud 6 augustus 2007, 15:22   #213
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
een wijze beslissing, of is het de normaalste zaak om een misdaad met een andere te bestraffen ?
de overlevende, goedgelovige oostfronters zullen zich zo al schuldig genoeg gevoeld hebben toen ze te weten kwamen wel regime ze gediend hadden.

de overtuigde nazi's, die er ongetwijfeld ook waren, buiten beschouwing, ik heb het hier over de gehersenspoelde, brave schaapjes van mr. pastoor.
De mensen die echt vochten voor het nazisme of voor het kayholicisme (die laatste deden dus zoiets als Al Qaida nu doet) hadden ze wel moeten ophangen, naast Meneer pastoor.

Oud 6 augustus 2007, 15:24   #214
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
met de kogel tot gevolg zeker, die mensen moesten vechten, tegen eigen wil.
Zij jij willen verder leven als je een totalitair, antisemitisch regime moest steunen door ongewapende Russen dood te schieten?

Oud 6 augustus 2007, 15:24   #215
Abba Kovner
Banneling

Standaard

We zijn er in deze discussie blijkbaar nog altijd niet uit over de vraag of iemand die samen met de Duitse bezetter bij de Waffen-SS aan het Oostfront heeft gekampt of dat dit nu een held of een verrader was. We zijn het er al wel over eens dat het zeker een land- en/of volksverrader was.

Nu nog over dat heldendom. Persoonlijk ben ik eerder geneigd om iemand die zich verzette tegen de bezetter een held te noemen. Mijn persoonlijke favorieten ga je dan ook eerder bij de Gewapende Partizanen/Partisans Armées vinden.
Oud 6 augustus 2007, 15:25   #216
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
De meeste spijtoptanten die eerherstel wilden, hebben dat al kort na de oorlog verkregen.
Nee, enkel zij die de mensen aanwezen en die leugens gingen vertellen hebben gratie gekregen.

trouwens Belgie kende toen het systeem ven spijtoptanten niet.
En daar waren dan ook nog geen oostfronters bij, maar enkel de echte collaborateurs.
Oud 6 augustus 2007, 15:26   #217
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben geen vlaams-nationalist maar weet verdomd heel goed de reden waarom veel vlamingen naar het Oostfront zijn getrokken.

En de eerste reden dat zij zich in het Duitse leger lieten inlijven was honger. Niets anders dan honger.

Zij hadden geen weet van wat er in de concentratiekampen gebeurden en nog minder van wat er in de Poolse bossen gebeurde.

Het gebruik van de benaming collaboratie voor de Oostfronters is trouwens totaal fout, want zij werkten niet mee aan de bezetting van belgië.
En zij hadden geen enkel ander voordeel dan eten.
Trouwens ik zou de grote smoelen van 45 tot nu wel eens willen kunnen zien, als de Oostfronters er niet waren geweest.
Nu stonden de russen al als eerste in Berlijn, maar dan hadden zij waarschijnlijk de geallieerden terug de noordzee in gedreven.Want Rusland was wel een tegenstander van de Nazi's maar geen bondgenoot van de geallieerden. De geallieerden mochten zelfs het Russische grondgebied niet betreden en de piloten die op Russisch grondgebied terecht kwamen, werden netjes samen met de Nazi's gevangen gezet. Zowel langs europese kant als langs de oosterse kant van azië.
Dus de Oostfronters zijn ook verantwoordelijk voor het Westers kapitalisme?
Dan is ophanging nog steeds een te lichte straf.

Oud 6 augustus 2007, 15:27   #218
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
kaalscheren, insmeren met pek en veren ? de inboedel van vermeende collaborateurs in de fik steken? en zo meer ?
Echte collaborateurs verdienden niet beter.

Oud 6 augustus 2007, 15:28   #219
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, enkel zij die de mensen aanwezen en die leugens gingen vertellen hebben gratie gekregen.

trouwens Belgie kende toen het systeem ven spijtoptanten niet.
En daar waren dan ook nog geen oostfronters bij, maar enkel de echte collaborateurs.
Zeg Jantje, luister eens wat minder naar wat je familieleden vertellen en denk zèlf ook eens na?

Jantje: "Welke geschiedenisboeken ik lees, wel ik lees over WW2 geen schiedenisboeken. Met mijn familie heb ik genoeg informatie over wat er toen is gebeurd."

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 6 augustus 2007 om 15:29.
Oud 6 augustus 2007, 15:28   #220
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Zij jij willen verder leven als je een totalitair, antisemitisch regime moest steunen door ongewapende Russen dood te schieten?
Ongewapende Russen. Vraag mij dan wel af hoe ze de Duitsers bestreden, met pijl en boog en stenen soms?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be