Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2007, 07:37   #421
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Hij verschool zich dan ook nog tussen een groepje van zijn vrouwelijke aanhangers. De meisjes protesteerden toen hun heldhaftige voorman gestopt werd. Het artikel vermeldt niet of de maagden deel uitmaakten van een groep van 72.
de lafaard dacht zo te ontkomen...

72 maagden... voor moest hij zich opblazen of sneuvelen

na al die tijd, zijn kansen gemist... er is daar zoveel geschoten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 17 juli 2007 om 07:38.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 07:46   #422
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Inderdaad, verbieden is op z'n minst even belachelijk. 'k Weet zelfs niet hoe zo'n kuisheidsring er uitziet. Hoe dan ook, het engagement hoeft zelfs niet religieus geïnspireerd te zijn. Het kan een puur "blijf-van-mijn-lijf" symbool zijn.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 07:59   #423
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, verbieden is op z'n minst even belachelijk. 'k Weet zelfs niet hoe zo'n kuisheidsring er uitziet. Hoe dan ook, het engagement hoeft zelfs niet religieus geïnspireerd te zijn. Het kan een puur "blijf-van-mijn-lijf" symbool zijn.
GVA heeft zijn tekst aangepast. Ze vertaalden "chastity ring" door kuisheidsgordel (= chastity belt).

Het ringetje ziet er zo uit:

Maar: "verbod op kuisheidsgordel" staat natuurlijk interessanter!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 10:43   #424
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het ringetje ziet er zo uit:

Ah ok, tx. 't ziet er nochtans nogal discreet uit. Je moet al op de hoogte zijn van de symboolwaarde. 'k Snap niet waarom de school juist deze ringen zou verbieden. Mijn inziens verbiedt de school het dragen van juwelen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 10:48   #425
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar: "verbod op kuisheidsgordel" staat natuurlijk interessanter!
Hmmm ... de journalist van de GvA had waarschijnlijk over het hoofd gezien dat je die gordel wel onder de kleren draagt. Missen is menselijk.
Oud 17 juli 2007, 11:00   #426
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat ongetwijfeld! Ik zal vannacht zeker onder mijn bed kijken of jij er misschien niet onder zit
en heb je mij gezien.... whoeeehooooeeee........
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 11:16   #427
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
In zo'n outfit kom je toch mijn school niet binnen ...
Oud 24 juli 2007, 14:02   #428
Neptunus
Gouverneur

Standaard Verbod op godslastering, resolutie gestemd door islamitische landen

VN akkoord met resolutie tegen godslastering Thursday 26 April 2007 Novum/AP) - Islamitische landen hebben vrijdag een resolutie door de VN-mensenrechtenraad gedrukt waarin wordt aangedrongen op een wereldwijd verbod op publiekelijke godslastering. De resolutie was een initiatief van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), die een wereldwijde 'campagne' tegen moslims en de islam aan de orde wil stellen die sinds de aanslagen van 11 september 2001 aan de gang zou zijn.
In de resolutie wordt ernstige bezorgdheid uitgesproken over pogingen om de islam in verband te brengen met terrorisme, geweld en mensenrechtenschendingen. Andere godsdiensten dan de islam worden in de verklaring niet bij naam genoemd. Wel wordt landen dringend verzocht op te treden tegen de verspreiding van racistische en xenofobe ideeën en tegen materiaal dat is gericht tegen welke godsdienst dan ook en dat oproept tot haat, vijandigheid of geweld.
De resolutie werd met 24 tegen 14 stemmen aangenomen. Behalve de Europese landen stemden ook Canada, Japan en Zuid-Korea tegen, omdat de resolutie volgens hen te veel nadruk legt op de islam en omdat ze in strijd is met fundamentele rechten, zoals de vrijheid van meningsuiting.
Meer dan een derde van de landen in de 47 leden tellende Mensenrechtenraad behoren tot de OIC. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij veel van het beleid bepalen. De besluiten van de Mensenrechtenraad zijn niet bindend, maar de raad kan wel de aandacht vestigen op bepaalde kwesties.
De OIC nam het initiatief tot de resolutie vorig jaar uit verontwaardiging over spotprenten van de profeet Mohammed, die voor het eerst verschenen in de Deense krant Jyllands-Posten

Bron: Niews.nl | vrijdag 30 maart 2007
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 18:15   #429
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In zo'n outfit kom je toch mijn school niet binnen ...
Omgekeerde wereld.
ALs Islamitische vrouwen dit moesten dragen...
Rap ne smiley of we trappen weer op zere tenen

Laatst gewijzigd door hurricane : 24 juli 2007 om 18:16.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 21:25   #430
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
VN akkoord met resolutie tegen godslastering Thursday 26 April 2007 Novum/AP) - Islamitische landen hebben vrijdag een resolutie door de VN-mensenrechtenraad gedrukt waarin wordt aangedrongen op een wereldwijd verbod op publiekelijke godslastering. De resolutie was een initiatief van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), die een wereldwijde 'campagne' tegen moslims en de islam aan de orde wil stellen die sinds de aanslagen van 11 september 2001 aan de gang zou zijn.
In de resolutie wordt ernstige bezorgdheid uitgesproken over pogingen om de islam in verband te brengen met terrorisme, geweld en mensenrechtenschendingen. Andere godsdiensten dan de islam worden in de verklaring niet bij naam genoemd. Wel wordt landen dringend verzocht op te treden tegen de verspreiding van racistische en xenofobe ideeën en tegen materiaal dat is gericht tegen welke godsdienst dan ook en dat oproept tot haat, vijandigheid of geweld.
De resolutie werd met 24 tegen 14 stemmen aangenomen. Behalve de Europese landen stemden ook Canada, Japan en Zuid-Korea tegen, omdat de resolutie volgens hen te veel nadruk legt op de islam en omdat ze in strijd is met fundamentele rechten, zoals de vrijheid van meningsuiting.
Meer dan een derde van de landen in de 47 leden tellende Mensenrechtenraad behoren tot de OIC. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij veel van het beleid bepalen. De besluiten van de Mensenrechtenraad zijn niet bindend, maar de raad kan wel de aandacht vestigen op bepaalde kwesties.
De OIC nam het initiatief tot de resolutie vorig jaar uit verontwaardiging over spotprenten van de profeet Mohammed, die voor het eerst verschenen in de Deense krant Jyllands-Posten

Bron: Niews.nl | vrijdag 30 maart 2007
Ik vind persoonlijk deze bijdrage opzienbarend. Voor mijn part mag er een nieuwe thread over opgestart worden. Getiteld :"verbod op godslastering" of zo.

Als er een paar ernstige mensen meediscuteren, denkers bedoel ik dan, zou dit wel eens een hele interessante en boeiende discussie kunnen worden.

Deze eer komt mij niet toe uiteraard.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 00:20   #431
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vind persoonlijk deze bijdrage opzienbarend. Voor mijn part mag er een nieuwe thread over opgestart worden. Getiteld :"verbod op godslastering" of zo.

Als er een paar ernstige mensen meediscuteren, denkers bedoel ik dan, zou dit wel eens een hele interessante en boeiende discussie kunnen worden.

Deze eer komt mij niet toe uiteraard.

Paulus.
volledig akkoord.
aan de hand van de tekst begrijp ik niet waarom "god" iets te maken heeft met xenofobie bijvoorbeeld!

NEPPI ???

YOUR HONOR!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 00:53   #432
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
volledig akkoord.
aan de hand van de tekst begrijp ik niet waarom "god" iets te maken heeft met xenofobie bijvoorbeeld!

NEPPI ???

YOUR HONOR!
Volgens de overlevering heeft G'd óók de vreemdelingen geschapen ... dat moet dan toch ook een doel hebben gehad?
Oud 6 augustus 2007, 15:11   #433
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volledig akkoord.

NEPPI ???

YOUR HONOR!
Terecht opgemerkt. Ik denk dat de auteur islamofobie bedoelde in plaats van xenofobie. Wie in een omgeving woont met veel moslims kan bezwaarlijk een xenofoob worden genoemd. De islam is hem niet vreemd.

Daartegenover kan je moeilijk iemand iets verwijten indien hij of zij xenofobisch reageert tegenover wat vreemd is binnen zijn vertrouwde omgeving.

Xenofobisch reageren is dus menselijk en zeker geen bron van verwijt.
Oud 6 augustus 2007, 15:13   #434
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
ALs Islamitische vrouwen dit moesten dragen...
Misschien doen ze het wel. Onder de kledij. Niet iedereen hoeft bijvoorbeeld mijn piercing te zien.
Oud 6 augustus 2007, 17:56   #435
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Moslima van Turkse afkomst ?
In Turkije mag men niet met een hoofddoek gaan werken of naar school gaan ! Waarom willen jullie dit hier dan wel ? Waarom emigreren jullie toch zo graag naar niet-moslim landen ? In de emiraten is er ook werk !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 18:01   #436
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Moslima van Turkse afkomst ?
In Turkije mag men niet met een hoofddoek gaan werken of naar school gaan ! Waarom willen jullie dit hier dan wel ? Waarom emigreren jullie toch zo graag naar niet-moslim landen ? In de emiraten is er ook werk !
Vergeet niet, hoe cynisch ook, dat het juist de tegenstanders van een seculiere Turkse staat zijn, de voorstanders van de hoofddoek, die tevens de grootste voorstanders zijn van de toetreding tot de EU. Dat belooft. Gelukkiglijk is die toetreding nog niet voor morgen.
Oud 6 augustus 2007, 19:45   #437
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Noodkreet van een moslima ...

Citaat:
Terecht opgemerkt. Ik denk dat de auteur islamofobie bedoelde in plaats van xenofobie. Wie in een omgeving woont met veel moslims kan bezwaarlijk een xenofoob worden genoemd. De islam is hem niet vreemd.

Daartegenover kan je moeilijk iemand iets verwijten indien hij of zij xenofobisch reageert tegenover wat vreemd is binnen zijn vertrouwde omgeving.

Xenofobisch reageren is dus menselijk en zeker geen bron van verwijt.
Heel de discussie "islamofobie"/"xenofobie" is taalkundig gekwebbel tgv het gebruik van eufemismen: zowel "islamofobie" als "xenofobie" zijn vergoelijkende eufemismen voor godsdienstoorlog of vreemdelingenhaat (misoxenie, om een minder gebruikt woord aan te halen) Haat klinkt wat te cru voor de gebruikers dus maken ze er maar (pseudowetenschappellijk) een -fobie van. Ze verklaren zich liever psychotisch of neurotisch dan hatend.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 augustus 2007 om 20:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 19:52   #438
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Dit is al gezegd, maar ik lees niet graag zoveel zever in deze ellenlange topics.

Van mij mag iedereen een hoofddoek dragen, maar het staat nog anderen vrij het een belachelijk kledingsstuk te vinden. Let wel, ik hoor hier nog tot de "verdraagzamen" die zich inhoudt als de vrouw in kwestie zich normaal gedraagt. ^^
Ik begin enkel met hevige minachting als ik ECHT onverdraagzaam islamitisch of anders-cultureel-religieus gedrag opmerk, in het eerste geval meestal gedoogd en blindelings verdedigd door zelfhatende westerlingen. De grootste islambashers en islamofielen blijken vaak het minst van al over die Islam te weten.

De functie van het hoofddoek is ook symbolisch, het is om de boodschap door te geven dat ze geen vreemde mannen in bekoring wil leiden, denk ik. Als je door de stad Antwerpen stapt en die moslima's met of zonder hoofddoek eens goed bekijkt, merk je dat ze juist HEEL VEEL van hun natuurlijke schoonheid behouden ondanks een doek.
Het is symbolisch en niet functioneel, of je kan zeggen dat veel moderne hoofddoeken niet erg hallal zijn.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 augustus 2007 om 19:54.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 19:58   #439
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo:

http://www.silverringthing.com/howgetring.asp
Citaat:
The SRT silver ring (pictured right) is not a "piece of jewelry." The ring is worn as the symbol and constant reminder of the faith decision and vow pledged before God Almighty to remain abstinent until marriage. This sterling silver ring comes in both broad and narrow widths from sizes 4-14 and can only be purchased after going through either of two SRT programs below- the SRT Live Event or the SRT 434 packaged abstinence program for small groups.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 augustus 2007 om 19:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 20:43   #440
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Heel de discussie "islamofobie"/"xenofobie" is taalkundig gekwebbel tgv het gebruik van eufemismen: zowel "islamofobie" als "xenofobie" zijn vergoelijkende eufemismen voor godsdienstoorlog of vreemdelingenhaat (misoxenie, om een minder gebruikt woord aan te halen) Haat klinkt wat te cru voor de gebruikers dus maken ze er maar (pseudowetenschappellijk) een -fobie van. Ze verklaren zich liever psychotisch of neurotisch dan hatend.
http://glossaryhesperado.blogspot.co.../misoxeny.html

Glossary for the Hesperado

Misoxeny

A word I coined, modelled after the word misogyny (from the Greek misos—hatred—and gune—woman: a pathological hatred and suspicion of women in general). In my coinage, the ‘-xeny’ comes from the later Greek xenos—stranger, foreigner.

Misoxeny, therefore, would mean: a pathological hatred and suspicion of strangers, foreigners, or any person or class of persons deemed to be ‘other’ or outsiders to one’s own group or culture. While all cultures throughout history have traces of this pathology in greater or lesser degrees, Islamic culture has cultivated misoxeny to a degree and intensity and sophistication unparalleled among all other cultures throughout all of history.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be