![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwatch.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1483 |
Minister
|
![]() juist
![]() |
#1484 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waals is geen taal op zich, waarom er niet Waalse Gemeenschap staat, maar wel Franse Gemeenschap ?? zoals de meeste inwoners géén Fransen zijn ? (euhm tzijn toch Walen hé) (Nederlandstalig en Franstalig als bijvoeglijk naamwoord gebruikt is taalkundig altijd correct) Taalkundige test grondwet: (letterlijk) Als er sprake is van gemeenschappen in de grondwet (art 2), wordt die gevormd door het Vlaams en Waals Gewest (art 3) tesamen met respectievelijk nederlandssprekende en franssprekende Brusselse inwoners, die respectievelijk de Vlaamse Gemeenschap en ....... Gemeenschap vormen. Er wonen -in principe- geen Fransen in Be, en Be behoort niet tot Frankrijk ![]() Vul - met gezond verstand - logisch in. ![]() - - - - - - - - - De grondwet is taalkundig verwarrend bedoelde ik. 1. Vlaams en Waals zijn geen officiële talen; Nederlands en Frans wel, dus Nederlandstalige Gemeenschap is taalkundig ook juist, zoals Franstalige Gemeenschap ook juist is. Als de Belgische grondwet Franse Gemeenschap schrijft is dit verwarrend, want Be hoort niet bij Frankrijk. Dan moet de grondwet ook Nederlandse Gemeenschap schrijven, want de Vlamingen spreken de Nederlandse taal, zoals de Walen de Franse taal spreken. Het moet dan correct Franstalige Gemeenschap geschreven worden of Waalse Gemeenschap naar analogie met Vlaamse Gemeenschap. - - - - - - - - - - - - De Walen weten het ook en gebruiken Communauté Wallonie-Bruxelles of Communauté française Wallonie-Bruxelles in een paar officiële teksten, en verder liggen ze er -natuurlijk- niet wakker van... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2007 om 14:06. Reden: iets vergeten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je baas je buitengooit speel je nog een deel van die vrijheid kwijt, ditmaal mbt de RVA-controle en -reglementering.... Laatst gewijzigd door filosoof : 6 augustus 2007 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan altijd eens proberen zonder of buiten de maatschappij te leven: succes alvast! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 augustus 2007 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dood door de kogel of opgehangen worden is ook een keuze... ![]() Onder vrijheid van keuze moet uw keuze er -tenminste ongeveer- ook bij zijn... Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2007 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1488 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1489 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dood dr de kogel of dood dr ophanging. kogel dr de kop, is het snelst mr wel het duurst. trouwens, wanneer men iemand ophing was dit een grotere vernedering dan wanneer men die dr de kop schoot. en waarom ? omdat men aan de veroordeelde zelfs geen kogel wenste te verspillen. zoveel was die waard in dat geval. niets dus
![]() |
![]() |
#1490 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
het gaat over de vrijheid van kiezen. zolang er 2 dingen staan is het altijd een keuze en je hebt dan nog altijd de keuze om het ene of het andere te kiezen.... (de vrijheid zit em niet in de opties maar in het kiezen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echte vrijheid van keuze is ook niet willen kiezen... (geen pudding of pap dus) ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2007 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1492 |
Minister
|
![]() in het leven moet je nu eenmaal keuzes maken, anders geraak je nergens ( tenzij dat je bedoeling is natuurlijk )
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 6 augustus 2007 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of nog beter: steeds voorbereid te zijn op mogelijke keuze(s)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1494 |
Minister
|
![]() akkoord
![]() |
#1495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is helemaal geen kwatch, als je een keuze moet maken en je weet dat het één onmiddellijk gevolgen heeft en het andere niet (omdat anderen het zo bepaald hebben) is het geen vrijheid van keuze maar wordt je gedwongen om een bepaalde keuze te maken, tenzij je de negatieve gevolgen erbij neemt.
![]() |
#1496 |
Parlementslid
|
![]() We zijn niet meer erg vrij dat blijkt wel uit deze film en vaak gemanipuleerd.
Om keuzes te maken heb je de juiste informatie nodig en vooral inzicht in de manipulaties. Gelukkig bestaat er tegenwoordig een grote verscheidenheid aan info en hoeven we ons niet alleen op de gecontrolleerde schoolboeken en mediapraat te verlaten. Deze documentaire is een eye opener en veranderde vele mensen hun wereldbeeld. Deze kennis maakt vrij. www.zeitgeistmovie.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#1497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leven is een aaneenschakeling van keuzes en elke keuze heeft zijn specifieke rechtstreekse gevolgen. Toch beschik je over de vrijheid om die keuzes te maken. Het spreekt voor zich dat je de consequenties van die keuzes erbij moet nemen. Vrijheid heeft - zoals ik al zei - zijn prijs.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1498 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1499 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Die vrijehid heb je toch altijd... Wat als ik het niet erg vind om een boete te betalen voor te snel te rijden ? Dat is toch mijn vrije keuze niet ? Ik ben vrij om te kiezen of ik 180/uur rijd of ik rijd maar 110/uur op de autosnelweg. Want ik vind die boete niet belangrijk... Simpel voorbeeld waar ik mee bedoel dat het gevolg niets maar dan ook niets met de vrijheid van het kiezen te maken heeft... Zelfs op een bevel kan je kiezen : het niet doen of het wel doen... het niet doen : straf het wel doen : beloning dus je kiest of voor straf of voor beloning maar je kiest nog altijd zelf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijheid bestaat niet.
Paulus. |
![]() |
![]() |