Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 09:50   #21
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Iedereen tevreden toch?
Behalve de slachtoffers van het regime in Saoedi-Arabië, maar die kunnen je blijkbaar gestolen worden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 10:00   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Wie heeft er wel propere handen in de wereldwijde wapenhandel? De bosjesman uit de Kalahari woestijn? De Aboriginal uit Australië? De Inuit uit noord Groenland?
IK.

De enige plaats waar ik nog carriére had kunnen maken, na gelikwideerd te zijn als de Rudy Dutchke van de industrie, was als wapenverkoopsingenieur bij FN Herstal. Maar helaas, ik had gewetensbezwaren...

Citaat:
Wees eens niet zo hypocriet, Edina, en weiger dan in het vervolg enige materieële bemoeienins van de Belgische overheid in je leven.
Ergo, geen enkele uitkering of wedde uit de staatskas voor jou. Begin al maar honger te lijden.
Ik weiger enige bemoeienis met de VS-UK-Franse overheid (wat niet zo moeilijk is, in mijn positie van Vlaampje), omdat die onder elkaar voor de helft van de wereldwapenhandel zorgen. Waardoor ze zowel de TERROR als de WAR on Terror op gang houden.
België mag mij, omdat het maar wat kruimels bijdraagt, mij ook wat kruimels geven.

Als alle hypocrieten in hongerstaking moesten gaan, dan was er op de wereld geen levend wezen meer over, want we zorgen allemaal zeer wel voor ons welbegrepen of slechtbegrepen eigenbelang, als het eriop aankomt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 10:01   #23
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Behalve de slachtoffers van het regime in Saoedi-Arabië, maar die kunnen je blijkbaar gestolen worden.
Ik moet zeggen dat ik mij daar weinig zorgen overmaak, in die mate zelfs dat het wel lijkt alsof ik denk dat ik daar zelfs helemaal niet verantwoordelijk voor ben.

De Belgische staat aan de andere kant die lijkt er meer verantwoordelijk te zijn, die staat mag van mij dan ook verdwijnen, barsten.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 10:18   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

Voor dezelfde reden als altijd, geld.

Ja, en in ruil daarvoor kopen die Waalse wapens.
Iedereen tevreden toch?

Waalse wapens met Vlaamse munitie of waren we dat al weer vergeten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 11:12   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik mij daar weinig zorgen overmaak, in die mate zelfs dat het wel lijkt alsof ik denk dat ik daar zelfs helemaal niet verantwoordelijk voor ben.

De Belgische staat aan de andere kant die lijkt er meer verantwoordelijk te zijn, die staat mag van mij dan ook verdwijnen, barsten.
(Her)lees misschien deze post eens... Vlaanderen heeft alles behalve propere handen!

Je bent inderdaad niet verantwoordelijk voor de wapenleveringen, maar wel voor je uitspraken. En die zijn al even dubieus als de wapenleveringen zelf.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 23:33   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het feit dat SA kiest voor belgische wapens toont maar weer eens aan dat FN hoogkwalitatief materiaal aflevert.
mogen we als belgen fier op zijn.
als ze het niet bij ons kopen, kopen ze het wel op een ander, dus wij moeten ons niet schuldig voelen.
en daarbij, wat maakt het voor ons uit dat ze elkaar in het middenoosten per se willen afknallen? een wapen schiet niet vanzelf hé? daar is een moordenaar voor nodig. en die vindt altijd wel een wapen.
Als ze in het Midden-Oosten elkaar zouden moeten bekampen met Amerikaanse prppenschieters, is de kans groot dat hun wapen niet macheert. Beide soldaten overleven het gevecht, en gaan gezellig een pint drinken (of een fruitjenevertje, als Mitgard in de buurt is).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be