![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laatst gewijzigd door lantjes : 7 augustus 2007 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog een goei.
'k zat in het voorlaatste jaar industriële wetenschappen en we hadden een paar uur die we mochten kiezen. Nu hadden ze voor ons gekozen en kregen we 2 uur mechanica, praktijk nota bene terwijl we nog nooit theorie hadden gekregen. Eerder bezigheidstherapie dus... Goed, van die praktijkleraar kreeg ik de opdracht een houten rozet te maken, zo een spul om een lamp of stopcontact op te vijzen remember. Eigenlijk was dat best plezant zo op een draaibank wat hout verwerken en na de opdracht heb ik dan ook, voor de fun, een kanjer van een penis gedraaid, de "spanen" dienden als haar....Die leraar dacht dat ik een tafelpoot had gemaakt maar ik garandeer u hilariteit toen hij op de klasseraad vertelde : Die Lantjes, die zit daar tafelpoten te draaien, terwijl er enkele andere leraars wel de juiste toedracht wisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik werd nooit betrapt.
Hoewel 1 keer strafstudie gekregen, maar nooit naartoe geweest. Het gebrek aan discipline was toen al behoorlijk ver gevorderd. Laatst gewijzigd door Bhairav : 7 augustus 2007 om 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - Westmalle drinken in de klas is een goed idee, maar niet als ge uw fleske omstoot met uw voet en de leerkracht bijna uitglijdt in die plas Westmalle. 'Dat lag hier al toen ik hier kwam' werkte niet.
- De muizen uit het biologielokaal loslaten bij een leerkracht die bang is voor muizen. Zelden iemand zo hysterisch op een bureau zien staan ![]() (voor de dierenvrienden: we hebben de muizen achteraf terug op hun plaats gezet) - voor geschiedenis hadden we een ontzettend seuteke van een leerkracht die een nog seutiger boekentaske had dat ze altijd op de stoel van haar bureau zette. Secondenlijm, stoel, boekentas, woedeuitbarsting aan 't eind van de les (man die zag rood). - in een ander jaar hadden we voor geschiedenis een ongelooflijk klein schattig vrouwtje als leerkracht (type vrouwtje Theelepel). Met de klas afgesproken dat we met z'n allen naar dat punt bóven haar hoofd zouden staren. Na enige ongemakkelijkheid van vrouwtje Theelepel's kant heeft ze maar beslist de les vanop een stoel te geven. - we hadden eens een leerkracht wiskunde die de gewoonte had om heel de les door een naam van een leerling te zeggen en die dan een vraag te stellen. Bij aanvang van de les hadden we iedereen een papierke gegeven met de naam op van een andere leerling zodat iedereen een andere naam had. Als ze dan bijv. zei van "Ann, los jij dit eens op" stond Mieke op en ging naar het bord. Iedere ietwat toffe leerkracht zou dit onschuldig spelletje meespelen, zij is gewoon beginnen flippen, is in tranen uitgebarsten en is de klas uitgelopen. 5 minuten later kregen we de directrice op bezoek, die ons met enige glimlach vertelde dat het niet gewenst was om andere identiteiten aan te nemen op school.
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet, en nooit strafstudie gekregen. Een beetje een vlotte prater zijn helpt ook. We hadden op school uniformkleuren (wit, blauw en grijs, jakkes) en ik ben erin geslaagd mezelf uit de situatie te praten waarin ik met een nogal erg groene broek op school was verschenen. Ook toen ze me betrapt hebben op roken (twee keer zelfs) heb ik er me kunnen vanonder praten.
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() mijn middelbare school-tijd was eigenlijk maar een ellendige tijd.
blij dat die voorbij is. heb ook met niemand meer contact van mijn toenmalige klasgenoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() St Martinus,begin jaren '60...
Was daar een broeder,ni te doen.Binst hij de ruiten masticeerde werden andere uitgeschopt naast zijn kop.Oorketrek en straf van de kerel...Aangezien het een echte terreur was,besloten we van wraak te nemen...... In de klas zat een bakkerszoon,dien kwam af met zo een 3 kilo gist van zen pa.Kieperden alles in de wc's,aangezien de vergaarput één gezamelijke was.....En met tegen de 800 leerlingen ...... Deksel vloog opeens naar omhoog,de stinkende brij van 10 cm hoog was niet te overzien ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De enige meisjes die ik in strafstudie zag zitten, die zaten daar door de standaardregels (drie keer te laat komen, ziekebriefje één dag te laat afgegeven...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Ik met een vriend zijn er ooit in geslaagd, de strever van de klas een fietsslot rond zijn nek te hangen tijdens de les.
Dit type ongeveer : ![]() En daarna waren we de sleutel 'verloren' en die jongen is met slot en al naar huis gereden. Zijn ouders konden er niet mee lachen. Gelukkig had zijn vader een slijpschijf. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 7 augustus 2007 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't was geen labo. 't waren eerder de huisdieren van 't school. Ze zaten links van de wandelende takken en rechts van Fleur, het schoolkonijn. Nu kun je natuurlijk discussiëren over het feit of muizen in kooitjes thuishoren, en dan over hamsters in kooitjes, kanaries, cavia's, konijnen,... en dan over honden in tuintjes, paarden op een wei met afsluiting, kinderen in kinderkamers,...
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik had je gewoon verkeerd begrepen. Waarschijnlijk omdat je het had over "de muizen uit het biologielokaal" en ik een link legde die er niet was. Mes excuses... :$ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() In 't eerste en 't tweede middelbaar hadden we een heks als directrice. Iedere ochtend gaf ze vanop een trapje een toespraak aan de leerlingen. Iemand is er ooit in geslaagd een extra slot aan haar fiets te hangen. De volgende dag stond ze daar hysterisch te brullen dat de dader zich onmiddellijk moest melden op haar bureau. Keigrappig.
![]() |
![]() |
#116 |
Minister
|
![]() de lagere school was - volgens de normen van nu - een waar nazistisch strafkamp. Er werd nog deftig op los geslagen toen...
Tijdens het middagmaal mocht er niet gesproken worden. Wie wel sprak, moest stoppen met eten, rechtstaan en gedurende de hele middagspeeltijd met de armen op het hoofd rechtstaan in de gang, vóór het raam van de leerkracht... Middelbare school was minder streng, tenminste als je de regels kon 'omzeilen'. (Beleefde) mondigheid werd gestimuleerd en als je met sterke argumenten overeind kon blijven, dan werd er behoorlijk wat (zij het niet expliciet) gedoogd... Sommige leerkrachten waren soms net afgestudeerd en bezaten niet de mondigheid die enkelen onder ons wel hadden... Argumenten als: "ik ben de leerkracht en jullie zullen naar mij luisteren", hielpen uiteraard niet, werden zelfs openlijk weggelachen. Het werd een openlijke oorlog tussen hem en ons, die langs beide kanten 'vuil' gespeeld werd. Een hele les niets zeggen en testen van 5 pagina's inhouden tot de laatste 15 minuten van de les met de melding 'eens kijken of jullie nu nog slagen'... etc... Uiteindelijk zijn we naar de directie gestapt met de melding dat 'zijn pedagogisch opvoedingsmodel volgens ons indruiste tegen de waarden van de school' (sic!)... en hij is enkele dagen nadien vertrokken... ![]() Soms stonk de klas echter uren in de wind naar een muf café, en daar kon niet elke leraar mee lachen... Tenzij de leerkrachten die zelf 's middags iets te veel aan de drank zaten en na de les ons om sigaretten kwamen vragen... ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 7 augustus 2007 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan gaat natuurlijk mijn theorie over jou en geen straf krijgen niet op ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder is die vader goed zot om met een slijpschijf in de buurt van de nek van zijn zoon te "slijpen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#120 | |