Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2007, 13:19   #301
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik snap overigens niet goed waar Knuppel et al. over klagen.

Klachten als deze zijn een ware zegen voor hen. Ik denk dat het parket flink met de handen in het haar zit. Is die strip racistisch? Zeker wel. Is die klacht onzinnig? Zeker wel. Hmm. Wat het parket er ook mee doet, het zal nooit goed zijn. Wordt de klacht ontvankelijk verklaard, dan is de debiliteit van de racismewet bewezen. Wordt de klacht niet ontvankelijk verklaard, dan is er sprake van serieuze inconsequentie.

Misschien die zwarte meneer toch een bedankingetje sturen?
Oud 8 augustus 2007, 13:25   #302
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Klachten als deze zijn een ware zegen voor hen. Ik denk dat het parket flink met de handen in het haar zit. Is die strip racistisch? Zeker wel. Is die klacht onzinnig? Zeker wel. Hmm. Wat het parket er ook mee doet, het zal nooit goed zijn. Wordt de klacht ontvankelijk verklaard, dan is de debiliteit van de racismewet bewezen. Wordt de klacht niet ontvankelijk verklaard, dan is er sprake van serieuze inconsequentie.

Misschien die zwarte meneer toch een bedankingetje sturen?
Nou, dat is dus tot wat de wet leidt. Wat men ook doet, hoe men het ook draait of keert: er zal altijd een groep malcontent blijven.

Inderdaad: de racismewet is zo opgesteld, dat hij tot debilititeiten kan leiden en op den duur een karikatuur van zichzelf wordt. Als men het zo blijft spelen, schiet hij zijn doel voorbij. Dan kan hij misbruikt worden door fortuinjagers, die gaan muggenziften en overal racisme inzien. Mensen die snel beledigt zijn, kunnen daar dan munt uit slaan.

Ik geloof niet dat deze wet er met deze bedoeling gekomen is en welke gelijke kansen we met fortuinheksenjagers gaan bereiken, weet ik nog minder.

In ieder geval: als een zwarte hardhandig aangepakt wordt, omdat hij zwart is, MOET men daar iets aan doen en daar is de wet wel goed voor, maar als een zwarte met lange tenen graag in de belangstelling staat, banaliseert hij wel de wet voor zijn kleurgenoot die hem eventueel wel nodig zou hebben.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 8 augustus 2007 om 13:26.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:26   #303
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

edit

Laatst gewijzigd door Boadicea : 8 augustus 2007 om 13:26.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:28   #304
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je eigenlijk dat ik niet zou weten wat een vooronderzoek is? ?
Uit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk

Wat wil je dan? Dat het parket klachten filtert nog voor ze de klacht bekeken hebben? Waar gaan we d�*n heen?

Klachten filteren voor ze de klacht ten gronde bekijken heet VOORONDERZOEK.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 augustus 2007 om 13:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:36   #305
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Inderdaad: de racismewet is zo opgesteld, dat hij tot debilititeiten kan leiden en op den duur een karikatuur van zichzelf wordt. Als men het zo blijft spelen, schiet hij zijn doel voorbij. Dan kan hij misbruikt worden door fortuinjagers, die gaan muggenziften en overal racisme inzien. Mensen die snel beledigt zijn, kunnen daar dan munt uit slaan.
Zucht: er werd een symbolische schadevergoeding van welgeteld 1 euro gevraagd, zoals gebruikelijk is in dergelijke zaken. Stop dus aub nu eens met te insinueren dat geld het motief is voor deze klacht. Door dezelfde onwaarheid te blijven herhalen, ook al werd er herhaaldelijk op gewezen dat het niet klopt, wordt ze niet waar hoor!

Laatst gewijzigd door Edina : 8 augustus 2007 om 13:36.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:42   #306
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nou, dat is dus tot wat de wet leidt. Wat men ook doet, hoe men het ook draait of keert: er zal altijd een groep malcontent blijven.

Ik geloof niet dat deze wet er met deze bedoeling gekomen is en welke gelijke kansen we met fortuinheksenjagers gaan bereiken, weet ik nog minder.

In ieder geval: als een zwarte hardhandig aangepakt wordt, omdat hij zwart is, MOET men daar iets aan doen en daar is de wet wel goed voor, maar als een zwarte met lange tenen graag in de belangstelling staat, banaliseert hij wel de wet voor zijn kleurgenoot die hem eventueel wel nodig zou hebben.
idd.
hier gaat het nu wel niet om een fortuinjager (van die 1 euro gaat 'm geen kasteel kopen).

Voor mij is ook niet de vraag: moeten werken die racisme bevatten verboden worden, maar wel: wat doe je er dan mee? Bij films en videospellekes staan er logokes op die wijzen op racisme, geweld,... en zo'n leeftijdslogo. Dat moet toch voldoende zijn, denk ik zo, en die logo's schaden ook niemand. Je kunt die logo's ook straal negeren.
Het is toch niet zo moeilijk om een compromis te vinden? Zet op de oude versies een 16+ sticker en geef de uitgever de kans om, als hij dat wil, een nieuwe versie te tekenen met moderne zwartjes als hij een 0+ stickerke wil. Wil hij dat niet, dan moeten ouders maar oordelen of ze willen dat hun kind dat leest.
Barbie ziet er nu ook anders uit als vroeger.
Oud 8 augustus 2007, 13:48   #307
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd.
hier gaat het nu wel niet om een fortuinjager (van die 1 euro gaat 'm geen kasteel kopen).
In Congo toch wel. =D

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 13:51   #308
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uit:

Klachten filteren voor ze de klacht ten gronde bekijken heet VOORONDERZOEK.
staat er daar 'ten gronde bekijken'? Nee, er staat gewoon 'bekijken'. Ze gaan een klacht toch echt moeten bekijken voor ze hem al dan niet ontvankelijk verklaren hoor. Goed, het lijkt er erg vaak op dat ze die klachten gewoon willekeurig klasseren zonder ze bekeken te hebben, maar in theorie behoren ze die klachten te bekijken.

Hoe kunnen ze een vooronderzoek doen als ze die klacht niet bekijken? Wat doen ze dan? Checken of de map waarin hij zit niet gekreukt is? Of er geen koffievlekske op zit?

Ik geloof niets van je verhaaltje dat je dacht dat ik niet wist wat een vooronderzoek is, maar als je verhaaltje toch klopt: is het dan ZO moeilijk om te zeggen dat je me verkeerd verstaan hebt?
Oud 8 augustus 2007, 13:52   #309
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
In Congo toch wel. =D
hebben ze in congo kastelen van 1 euro?

*pakt koffer*
Oud 8 augustus 2007, 13:52   #310
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volledig akkoord Boadiccea!

Maar als men op de website van het Inquisitiecentrum de verschillende uitspraken van de rechtbank leest, dan heeft het allang zijn doel voorbijgeschoten.

- een persoon die in een cafetaria van een bejaardentehuis waar hij na het bezoek aan zijn moeder een pintje drinkt, in een pre-electorale periode over zijn politieke voorkeur begint (uiteraard slechts één partij) en die daarna in aanvaring komt met een ... hoe zeg ik het goed? nr. 224 dienster van Marokkaanse afkomst, waarbij de gemoederen oplopen en de scheldwoorden langs beide zijden over en weer gaan, moet WEL een HEEL MAANDLOON betalen omdat hij "madam" had uitgescholden voor "vuile Turk" terwijl ze begot Marokkaans was, ZIJ mocht dan weer wèl zeggen dat ze hoopte dat hij een ongeval kreeg!!!!!! (kan dus geen kwaad), maar HIJ mocht dan weer niet zeggen dat INDIEN hij een ongeval kreeg hij hoopte dat het iemand van haar "soort" (hij bedoelde vast: een vuile turk, een nr. 224 etc..) was!

- of die twee diensters die vonden dat hun "zwarte" collega niet had leren werken! lap! racisme! boete aan hun been.

Met zulke dingen kan ik écht niet meer lachen: dit lijkt op de zuiverste repressie!

Op het moment dat "fatsoen" langs éne kant tot WET wordt ingevoerd (en het gebrek eraan BEBOET en BESTRAFT), en het langs de andere kant totaal wordt vrijgelaten: het "hoer"geroep, de verwijten, het constante gebruik van het "R" woord en noem maar op (deze lijst is ontzettend lang)

dan begin ik er ferm van te balen.

Als ik dan lees dat andere bevolkingsgroepen clubjes mogen oprichten (liefst gesubsidieerd) voor "allochtonen-only"(maar je mag wel iemand meebrengen), terwijl autochtonen voor hetzelfde GESTRAFT worden in plaats van gesubsidieerd (al ooit van een club gehoord: "autochtonen only", maar je mag wel vrienden meebrengen?), of een discotheek "autochtonen only"? of misschien wèl gehoord van zogenaamde theehuizen "allochtonen only"...

enfin, om van te balen dus.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 augustus 2007, 13:56   #311
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knuppel klaagt niet maar buldert van het lachen!
Oud 8 augustus 2007, 13:59   #312
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat je ondertussen had begrepen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de klacht gegrond wordt verklaard.
Beaamde ik dat dan niet?
Niettemin kan je niet ontkennen dat deze klacht niet onmiddellijk vertikaal werd geklasseerd.Mmet andere woorden: ze WORDT ernstig genomen.
Oud 8 augustus 2007, 14:08   #313
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Beaamde ik dat dan niet?
Niettemin kan je niet ontkennen dat deze klacht niet onmiddellijk vertikaal werd geklasseerd.Mmet andere woorden: ze WORDT ernstig genomen.
je vindt dat het parket prioriteit moet geven aan deze klacht? Ze zullen wel andere en dringender dingen te doen hebben zeker? Mijn eigen ervaring zegt me dat het lang kan duren voor ze aan zo'n vooronderzoek beginnen. Het lijkt me sterk dat ze daar op 't parket werkloos zaten wachten op deze klacht.

en dan nog: waarom zou men zo'n vooronderzoek niet ernstig moeten nemen? Als ik nu klacht neerleg omdat de koning mij verkracht heeft, en iedereen vindt mijn klacht belachelijk, moet mijn klacht daarom onmiddellijk vertikaal geklasseerd worden? Waarom zou de ene klacht minder aandachtig moeten bekeken worden bij een vooronderzoek dan een andere?
Oud 8 augustus 2007, 14:11   #314
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
volledig akkoord Boadiccea!

Maar als men op de website van het Inquisitiecentrum de verschillende uitspraken van de rechtbank leest, dan heeft het allang zijn doel voorbijgeschoten.

- een persoon die in een cafetaria van een bejaardentehuis waar hij na het bezoek aan zijn moeder een pintje drinkt, in een pre-electorale periode over zijn politieke voorkeur begint (uiteraard slechts één partij) en die daarna in aanvaring komt met een ... hoe zeg ik het goed? nr. 224 dienster van Marokkaanse afkomst, waarbij de gemoederen oplopen en de scheldwoorden langs beide zijden over en weer gaan, moet WEL een HEEL MAANDLOON betalen omdat hij "madam" had uitgescholden voor "vuile Turk" terwijl ze begot Marokkaans was, ZIJ mocht dan weer wèl zeggen dat ze hoopte dat hij een ongeval kreeg!!!!!! (kan dus geen kwaad), maar HIJ mocht dan weer niet zeggen dat INDIEN hij een ongeval kreeg hij hoopte dat het iemand van haar "soort" (hij bedoelde vast: een vuile turk, een nr. 224 etc..) was!

- of die twee diensters die vonden dat hun "zwarte" collega niet had leren werken! lap! racisme! boete aan hun been.

Met zulke dingen kan ik écht niet meer lachen: dit lijkt op de zuiverste repressie!

Op het moment dat "fatsoen" langs éne kant tot WET wordt ingevoerd (en het gebrek eraan BEBOET en BESTRAFT), en het langs de andere kant totaal wordt vrijgelaten: het "hoer"geroep, de verwijten, het constante gebruik van het "R" woord en noem maar op (deze lijst is ontzettend lang)

dan begin ik er ferm van te balen.

Als ik dan lees dat andere bevolkingsgroepen clubjes mogen oprichten (liefst gesubsidieerd) voor "allochtonen-only"(maar je mag wel iemand meebrengen), terwijl autochtonen voor hetzelfde GESTRAFT worden in plaats van gesubsidieerd (al ooit van een club gehoord: "autochtonen only", maar je mag wel vrienden meebrengen?), of een discotheek "autochtonen only"? of misschien wèl gehoord van zogenaamde theehuizen "allochtonen only"...

enfin, om van te balen dus.
Hoe wil je dan dat het wél gebeurd? Want je bent goed in klagen, maar ik zie je zelden zeggen wat je eigenlijk wil.
Oud 8 augustus 2007, 14:20   #315
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nynorsk
je vindt dat het parket prioriteit moet geven aan deze klacht? Ze zullen wel andere en dringender dingen te doen hebben zeker? Mijn eigen ervaring zegt me dat het lang kan duren voor ze aan zo'n vooronderzoek beginnen. Het lijkt me sterk dat ze daar op 't parket werkloos zaten wachten op deze klacht.
Het parket HEEFT prioriteit gegeven! Het vooronderzoek WERD REEDS GEOPEND.
En ja, iedereen vraagt zich af of ze dus niks beters te doen hebben!

Oud 8 augustus 2007, 14:30   #316
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe wil je dan dat het wél gebeurd? Want je bent goed in klagen, maar ik zie je zelden zeggen wat je eigenlijk wil.
Tegenwoordig moet men inderdaad goed tussen de lijntjes kunnen lezen om te weten wat bedoeld wordt.
Als iets té rechtstreeks wordt gesteld is dit namelijk mogelijks strafbaar.

Het is nu zelfs al strafbaar om iets tussen de lijntjes te zeggen: zie de site van het CGKR.

vb. een werknemer zoeken die een bepaalde "moedertaal" heeft (uiteraard enkel als hiermee Nederlands bedoeld wordt) m�*g dus al niet meer. Een Engelstalige zoeken geeft uiteraard geen problemen.

En jij zou willen dat ik het allemaal netjes ga voorkauwen?

Lees vooral de site van het CGKR erop na, dan begrijp je het direct. Trouwens Jozef geeft regelmatig cursussen en interviews.

vb. Zeg niet: "die marokkaan is een slechte werknemer" (dit mag dus écht niet hoor); je zegt: "mijnheer XXX, personeelsnummer YYY is een slechte werknemer". Anders beledig je de marokkaanse volksgemeenschap zie je.

Zeg wèl: "De BELG Mourat heeft loopwedstrijd xxx gewonnen" (liefst met nadruk op BELG zoals de Pravda het zéér goed deed!).
Zeg NOOIT "de Marokkaan Mourat is betrapt op doping".
(nochtans zijn beiden correct: Mourat is zowel belg als marokkaan, enfin, toen toch, nu ook nog wel zeker? geen idee waar de mens is gebleven na de doping affaire).

Een beetje oefening, en je krijgt het zo onder de knie. Het gaat je wel lukken.

Zeg dus zéker niet: "vuile Turk" tegen een Marokkaan (een héél bruto maandloon gaat eraan), maar je kan wel zeggen "sale flamand" tegen een Belg (nog nooit iemand een boete voor gekregen).
Of je nu "vuile marokkaan" tegen een chinees mag zeggen, weet ik in feite niet.

je mag niet zeggen: "hey zwarte" kom eens aub? / maar je mag wèl zeggen: "hey wittekop zijt ge d'er?"

en dan de clue:

Zeg ZEKER nooit: "dom zwartje"!
Daarentegen zal je nooit iemand kunnen aanklagen als ze jou aanspreken met: "dom blondje"

De les is in feite héél simpel.

Ter illustratie ende verduydelycking kan ik je alvast de drie wetten van Bart Croughs aanbevelen.

Wet 1: De wet van het abjecte Westen
Wet 2: De wet van de onderdrukte minderheid
Wet 3: Onderdrukt versus niet-westers

Zoals je het kan lezen: een kind kan de was doen!

Laatst gewijzigd door circe : 8 augustus 2007 om 14:40.
Oud 8 augustus 2007, 14:39   #317
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het parket HEEFT prioriteit gegeven! Het vooronderzoek WERD REEDS GEOPEND.
En ja, iedereen vraagt zich af of ze dus niks beters te doen hebben!
Ik hoop dat je je daarvoor op iets meer baseert dan op de openingspost (indien dat zo is: graag een bron). Ik heb ook zo eens een brief gekregen dat er een vooronderzoek was gestart. Geopend, ja. En dan mooi open laten liggen. Tot het zowat groen begon te zien.
Een kennis van me wacht al drie jaar op het einde van dat vooronderzoek. Nochtans waren ze ook meteen 'begonnen'.
Eerst zien, dan geloven.
Oud 8 augustus 2007, 14:40   #318
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig moet men inderdaad goed tussen de lijntjes kunnen lezen om te weten wat bedoeld wordt.
Als iets té rechtstreeks wordt gesteld is dit namelijk mogelijk strafbaar.

Het is nu zelfs al strafbaar om iets tussen de lijntjes te zeggen: zie de site van het CGKR.

vb. een werknemer zoeken die een bepaalde "moedertaal" heeft (uiteraard enkel als hiermee Nederlands bedoeld wordt) m�*g dus al niet meer. Een Engelstalige zoeken geeft uiteraard geen problemen.

En jij zou willen dat ik het allemaal netjes ga voorkauwen?

Lees vooral de site van het CGKR erop na, dan begrijp je het direct. Trouwens Jozef geeft regelmatig cursussen en interviews.

vb. Zeg niet: "die marokkaan is een slechte werknemer" (dit mag dus écht niet hoor); je zegt: "mijnheer XXX, personeelsnummer YYY is een slechte werknemer". Anders beledig je de marokkaanse volksgemeenschap zie je.

Zeg wèl: "De BELG Mourat heeft loopwedstrijd xxx gewonnen" (liefst met nadruk op BELG zoals de Pravda het zéér goed deed!).
Zeg NOOIT "de Marokkaan Mourat is betrapt op doping".
(nochtans zijn beiden correct: Mourat is zowel belg als marokkaan, enfin, toen toch, nu ook nog wel zeker? geen idee waar de mens is gebleven na de doping affaire).

Een beetje oefening, en je krijgt het zo onder de knie. Het gaat je wel lukken.

Zeg dus zéker niet: "vuile Turk" tegen een Marokkaan (een héél bruto maandloon gaat eraan), maar je kan wel zeggen "sale flamand" tegen een Belg (nog nooit iemand een boete voor gekregen).
Of je nu "vuile marokkaan" tegen een chinees mag zeggen, weet ik in feite niet.

je mag niet zeggen: "hey zwarte" kom eens aub? / maar je mag wèl zeggen: "hey wittekop zijt ge d'er?"

en dan de clue:

Zeg ZEKER nooit: "dom zwartje"!
Daarentegen zal je nooit iemand kunnen aanklagen als ze jou aanspreken met: "dom blondje"

De les is in feite héél simpel.
Nu ben je weer gewoon aan 't klagen gegaan. Of is dit een beschrijving van hoe je het wil? Nee toch?
Oud 8 augustus 2007, 14:41   #319
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je je daarvoor op iets meer baseert dan op de openingspost (indien dat zo is: graag een bron). Ik heb ook zo eens een brief gekregen dat er een vooronderzoek was gestart. Geopend, ja. En dan mooi open laten liggen. Tot het zowat groen begon te zien.
Een kennis van me wacht al drie jaar op het einde van dat vooronderzoek. Nochtans waren ze ook meteen 'begonnen'.
Eerst zien, dan geloven.
tja, als alle kranten zeggen dat het vooronderzoek geopend werd, als de pravda en zelfs de VTM dit uiterst belangrijke nieuws in prime time brengen, interviews van de belaagde afnemen en Jozef laten opdraven, dan moet ik dat met een korreltje zout nemen?

Nou ja, ene mensch is nooit te oud om te leren hé. Vanavond laat ik de visbak dus uit.

Oud 8 augustus 2007, 14:45   #320
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Knuppel klaagt niet maar buldert van het lachen!
Knuppel toch! dat mag niet hoor! nu gaat Nynorsk en de Edina's doorkrijgen dat we héél de Kuifjesreeks op onze zolder tot collectors' item willen promoveren!
(zij hebben die reeks niet wegens te jong!).

Ik wacht alvast tot het moment dat er ook een paar arabieren Nederlands hebben leren lezen (pardon... frans natuurlijk) om de reeks die Basy Lys hier plaatste even ten gronde aan te klagen wegens beledigend, desnoods beledigend tegen de profeet, racistisch, discriminerend en vooral tekort aan subsidieringen!

Hopelijk gaan ze nu wel weer geen ambassades in brand steken en een paar van hun eigen broeders de lucht inschieten, maar je bent nooit zeker natuurlijk.

Enfin, knuppel! het is NIET om mee te lachen hé! het word hoe langer hoe bloedernstigerder! zeker als er arabieren mee gemoeid zijn!

oops! - nu heb ik weer een congolese student van veertig jaar beledigd zeker?

Laatst gewijzigd door circe : 8 augustus 2007 om 14:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be