Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2007, 11:16   #321
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Precies!

Een draai om de oren zijn kinderen snel vergeten, dat maakt geen wondes. Maar manipulatie en emotioneel misbruik kunnen hen wel defintief kapot maken.
Jamaar helemaal emotioneel kapotgemaakt worden (door een moeder ) is nu ook weer zo erg niet hoor.

Allez, toch niet als ik dat vergelijk met de peren die HAMC gekregen heeft van zijn vader...
Ik kan dat ook niet zo grafisch navertellen. Het werkt véél subtieler.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 augustus 2007 om 11:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 11:22   #322
eno2
Banneling

Standaard

Het is trouwens opvallend dat je nergens terecht kunt voor psychische mishandeling. Niet als kind en niet als volwassene. De campagne tegen pesten is nog héél recent.
In dat licht is het verbieden van billenkoek een beetje futiel...

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 augustus 2007 om 11:22.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 11:24   #323
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alsof je dat zomaar kan veralgemenen. En alsof dat met een gebrek aan "pedagogische tikken" te maken zou hebben... Meestal zijn zo'n dingen juist het gevolg van het te weinig tijd investeren in de kinderen. Wat dan ook niet zelden gepaard gaat met een absoluut gebrek aan geduld en het sneller overgaan tot "corrigerende tikken" die natuurlijk alles behalve het gewenste resultaat hebben.
Ik ben het hier grosso modo mee eens.

Het enige wat kinderen, naast duidelijke grenzen, echt nodig hebben is onvoorwaardelijke liefde, veel aandacht en veel geduld. Als de RvE zich per sé met de opvoeding in de gezinnen wil moeien middels campagnes, dan zou het hierom moeten gaan. Daarin is het gedoe over een draai rond de oren of een tik op de poep futiel, en het is stuitend dat een supranationale instelling als de RvE zich permitteert de essentie links te liggen terwijl ze veel lawaai maakt over futiliteiten.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 11:33   #324
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf

Afgezien daarvan vraag ik me af wat je verhaal met deze discussie te maken kan hebben. Er zijn al wetten tegen kindermishandeling. En de campagne van de RvE heeft niets te maken met kindermishandeling maar gaat over inmenging in de manier waarop ouders hun kinderen nog mogen opvoeden.
Ik reageerde op Savarage als ik het mij juist herinner. Hij zei dat iemand hem vertelde dat negeren nogaltijd de beste straf is.

Ik wou hem erop wijzen dat dat relatief is, om te beginnen moet je dan al uitgaan van een normale situatie. Een groot aantal gezinnen leven niet in wat men dan noemt een normale situatie. Voor ik het wist kwam er dan een deeltje van mijn eigen verhaal uit, dat was waarschijnlijk niet de bedoeling als ik begon aan die post.

Ik had zeer tevreden geweest als ik genegeerd was geweest in mijn jeugd. =)

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 11:48   #325
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

klets op de poep is een pedagogisch verantwoord, of hebben ze liever dat er direct in mekander getimmerd word ?

en trouwens, lijfelijke straffen zullen altijd bestaan, dikke zever dus van dat te verbieden.

de eerste die nooit een klets op de poep heeft gehad moet ik nog tegenkomen en de eerste die daar trauma's van heeft, eveneens.

erge mishandeling is trouwens al verboden, dus ik vind dit verbod eigenlijk overbodig.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 8 augustus 2007 om 11:49.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 14:48   #326
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk hoe jij blijkbaar niet de minste kennis over kinderen hebt maar toch meent iedereen hier de les te mogen spellen.

Op 1 jaar begint een kind te lopen, en wil het alles vastpakken. Het kan dan nog maar nauwelijks taal begrijpen. En jij wil daar dan eens een goed gesprek mee hebben? Tssss...
Gesprek voeren? je kan ook aantonen, zonder te kloppen, dat ze er niet mogen aankomen hoor.
Als je het ze ziet doen, neem je ze er van weg, en wijs je hen er op aan dat dat gevaarlijk is.

Trouwens, wat gaat gij u kleine van 1 jaar laten rondkruipen door huis zonder in het oog te houden?

Laatst gewijzigd door Duvelke : 8 augustus 2007 om 14:48.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 14:51   #327
Duvelke

Standaard

Citaat:
Jij bent gemaakt uit de stof waaruit ze aanhangers van dictaturen maken. Sorry, maar voor mij ben je een zeer gevaarlijk mens.
omdat ik de wet naleef?

en ik ben de gevaarlijke?

dus jij zou iemand vermoorden zomaar?? want de wet, pfffff, das voor aanhangers van dictaturen ze..
Oud 8 augustus 2007, 14:53   #328
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Ik heb dus wel kinderen en ik kan alleen maar bevestigen dat een pedagogische tik overbodig is. Ik heb zelfs een koppel 'agressieve' honden geadopteerd omdat de vorige eigenaar er niks mee kon aanvangen. Eigelijk is er tussen honden en kinderen opvoeden niet zo heel veel verschil. Consequent zijn, veel belonen als ze het goed doen, zo weinig mogelijk straffen en ook in verhouding met wat mispeutert is.
Als uwe kleine niet luistert zonder een pets ligt dat eigelijk niet aan da manneke Da manneke respectievelijk wegdraaien van die kaars, op de grond zetten, plat op de grond leggen, .... en blijven volhouden. Is veel effectiever dan altijd maar harder en herder op zen pollen kloppen. zoals gezegd, ik heb ook kinderen en ik weet goed genoeg dat één pedagogische tik dikwijls niet voldoende is en dat het eindigd met rooie pollen, veel gebleit en een knagend geweten of die laatste tik toch wel niet erover was. Ist ni !?!?

Ik geef toe, een 'lijfstraf' is in het begin makkelijker om de boodschap over te brengen maar na een paar jaar kan ik vanuit mijne zetel 'neen' roepen als ze het straat willen oversteken terwijl da gij met uwe lineaal al moet gaan oversteken om ze achterna te lopen ....

En ook vroeg of laat moette uwe pedagogische strategie toch aan passen zunne, ge kunt moelijk uwe 'kleine' van 14jaar op zen poep gaan kletsen als em te laat thuis gekomen is ééhj
idd, eindelijk iemand met gezond verstand
Oud 8 augustus 2007, 14:56   #329
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
klets op de poep is een pedagogisch verantwoord, of hebben ze liever dat er direct in mekander getimmerd word ?

en trouwens, lijfelijke straffen zullen altijd bestaan, dikke zever dus van dat te verbieden.

de eerste die nooit een klets op de poep heeft gehad moet ik nog tegenkomen en de eerste die daar trauma's van heeft, eveneens.

erge mishandeling is trouwens al verboden, dus ik vind dit verbod eigenlijk overbodig.
Ik heb nooit een klets gekregen, en hamc wel, en die heeft er wel blijkbaar wat trauma's aan overgehouden
Oud 8 augustus 2007, 14:57   #330
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Gesprek voeren? je kan ook aantonen, zonder te kloppen, dat ze er niet mogen aankomen hoor.
Als je het ze ziet doen, neem je ze er van weg, en wijs je hen er op aan dat dat gevaarlijk is.
En hoe ga jij een kind van 2 of 3 jaar erop wijzen dat dat gevaarlijk is, zodat dat kind dat snapt? Een gewone tik is veruit het duidelijkste voor dat kind en het meest effectief.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 15:02   #331
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat zal dan afhangen van de mate waarin u dan mishandeld bent door uw ouders zeker.

Bij mijn ouders thuis vroeger was het een hel, als ik klein was was er een periode dat ik mijn vader een kus moest geven voor ik ging slapen. Dat zat zijn hond naast hem te wachten om mij te bijten als ik die kus gaf. Als ik dan gebeten werd rolde mijn vader over de grond van het lachen, dat vondt hij grappig.

Herinner je je nog die zekeringen vroeger als ze sprongen werd er een koperdraadje in gebonden en terug gebruikt. Er sprong er eens zo een bij ons thuis en ik moest mee naar de kelder om ze te maken. Hij stak dan die gloeiend hete zekering in mijn hand en klemde mijn vingers daarrond. Toen heb ik zo gekrest dat de geburen de politie belde en die mensen waren pertang wat gewoon inzake schreeuwen van mij. Maarja, dat waren pre Dutroux tijden en die agenten die dan langs kwamen hebben mij zelfs niet gezien toen.

Als ik thuis kwam van school met een lekke band dan kreeg ik peren, want ik had dat speciaal gedaan. En ik bedoel peren, niet te verwarren met een pedagogische tik. Kloppen in mijn nieren dat ik bloed piste.

Als ik dan iets uitstak of mijn rapport was niet goed, dan mocht ik drie maand niet buiten of TV zien. Dat ging dan zo, thuis komen van school, in de living aan de tafel gaan zitten met mijn rug naar de TV. Niets lezen, gewoon rechtop zitten. Tot het tijd was om naar bed te gaan. In het weekend was het opstaan en aan tafel gaan zitten totdat het weer tijd was om naar bed te gaan. Maand na maand na maand. Want ik kreeg wel weer een nieuw rapport voor de straf voorbij was. Wat ze niet begrepen was hoe harder ze sloegen en hoe meer ik daar moest zitten hoe minder ik deed op school. Ik heb daar eens meer dan anderhalf jaar aan een stuk gezeten, ik heb daar geduld geleerd.

In de grote vakantie zat je daar dus 2 maand aan een stuk heel der dagen zo. En dan kwam vader thuis, die voelde dan aan de achterkant van de TV en zei: die heeft gespeeld, meer peren, gewoon omdat hij dacht dat ik TV had gezien.

Of als ik nog heel klein was had hij van die favoriete spelletjes die hij deed. dat ging dan zo bevoorbeeld. Hij zegt tegen mij, hier, ik heb nog iets voor je, in mijn zak zitten, moet je dat hebben?
Ja.
Saflet, een peer tegen mijn gezicht.
Allee, serieus nu, moet je dat hebben?
Nee.
ah, dan geef ik dat stuk chocolade aan je zuster, en dat deed hij dan ook.

Begrijp je? Als mijn vader mij genegeerd had, daar had ik niet boos om geweest.
Triest verhaal . Maar zeg nu zelf, die pedagogische tik waarover het gaat in het beginartikel kan je toch niet veralgemenen naar jouw verleden toe? In jouw geval gaat het echt om slagen en verwondingen als ik het zo lees, dat is iets totaal anders als een "tik".
Oud 8 augustus 2007, 15:06   #332
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En hoe ga jij een kind van 2 of 3 jaar erop wijzen dat dat gevaarlijk is, zodat dat kind dat snapt? Een gewone tik is veruit het duidelijkste voor dat kind en het meest effectief.

Meent u nu dat u niets beter weet dan hem een mot te geve???
Oud 8 augustus 2007, 15:08   #333
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Meent u nu dat u niets beter weet dan hem een mot te geve???

Meent u nu echt dat u na al deze posts nog altijd niet hebt begrepen dat er een totaal verschil is tussen een tik, een bloedneus, een mot en slagen en een blauw oog???
Oud 8 augustus 2007, 15:09   #334
Duvelke

Standaard

een pedagogische tik is een eufinisme voor een mot.
Oud 8 augustus 2007, 15:09   #335
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een pedagogische tik is een eufinisme voor een mot.
Bullshit. Een tik op de vingers is iets totaal anders als een mot.
Oud 8 augustus 2007, 15:12   #336
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bullshit. Een tik op de vingers is iets totaal anders als een mot.
Mensen die een tik geven, welke mate dan ook, doen dat in 99,999... gevallen uit agressie.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 15:14   #337
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Mensen die een tik geven, welke mate dan ook, doen dat in 99,999... gevallen uit agressie.
Als een klein kind met zijn vingers een strijkijzer of een stopcontact probeert aan te raken, waarop de vader/moeder dat kind dan een tik geeft is geen agressie. Dat is puur uit bezorgdheid voor de veiligheid van dat kind.
Oud 8 augustus 2007, 15:15   #338
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit een klets gekregen, en hamc wel, en die heeft er wel blijkbaar wat trauma's aan overgehouden
Het feit dat je het schrijnende verhaal van HAMC in de categorie "kletsen krijgen" stelt, laat duidelijk zien dat je geen idee hebt waarover je lult!

Gelukkig zijn mijn kinderen ondertussen volwassen! Een babysit zoals jij zou er niet inkomen: JIJ bent een regelrecht GEVAAR voor hen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 augustus 2007 om 15:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 15:19   #339
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je had beter af en toe eens een tik gehad. Dan wist je vandaag tenminste het verschil tussen een tik en kindermishandeling. Nu gooi je beide begrippen maar op één hoopje.
Oud 8 augustus 2007, 15:19   #340
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het feit dat je het schrijnende verhaal van HAMC in de categorie "kletsen krijgen" stelt, laat duidelijk zien dat je geen idee hebt waarover je lult!

Gelukkig zijn mijn kinderen ondertussen volwassen! Een babysit zoals jij zou er niet inkomen: JIJ bent een regelrecht GEVAAR voor hen!
Ik zou ze in ieder geval niet slagen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be