![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heb je nu echt zoveel vertrouwen in het gerecht? Als jij een brief krijgt van 't gerecht, is dan ook niet je eerste gedachte: 'yeah right'?
![]() |
![]() |
#322 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het parket verklaart dat er een vooronderzoek gestart is wil dat zeggen dat ze niet zeker weten wat te doen, het vooronderzoek duurt dan totdat de hogere machten hebben beslist wat er gaat gebeuren.
Ik dacht dat dat algemene kennis was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén van mijn leukste eigenschappen (vind ik zelf) is dat ik steeds zo ontzettend naïef blijf! Ik heb er zelf altijd de grootste lol in.
Het "vertrouwen in het gerecht" zal me dus ingeprent zijn sinds mijn kinderjaren. Het helpt zelfs niet om een paar advokaten-pleiters in mijn kennissenkring te hebben: zelfs die hebben hun pogingen om me "in te lichten" reeds lang geleden opgegeven! Vive la Replublique! (oh nee! ![]() ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Europees Commissaris
|
![]() Een passage uit Jules Verne: "Frycollin was een neger, in Zuid-Carolina geboren. Hij had een groot, dom hoofd, dat met een lange nek op een ellendig magere romp stond. Hij was eenentwintig jaar en was dus nooit slaaf geweest, zelfs krachtens zijn geboorte niet. Maar dat hij daardoor meer waarde als mens zou hebben, kan gerust ontkend worden."
En de Anglo's ons dan maar beschuldigen van Tintin-racisme. En wat te denken van al die boeken waar de vrouw aan de haard geïdealiseerd wordt? Heeft er eens al iemand de bekende Tiny-boeken herlezen? Gewoonweg tenenkrullend ( zwarte meisjes zijn d'office dom, moeder moet thuis blijven en afwassen,... ) Stel dat Hergé zijn album nu had gemaakt, hoe zou zijn Congo er dan uitzien? Als ik het recente nieuws over Congo hoor of zie dan gaat het over afslachtingen en verkrachtingen in het oosten, door marabous gezegende stamleden die denken dat ze onkwetsbaar zijn voor kogels, geruchten over kannibalisme, corrupte incompetente politici, een economie die op z'n gat zit, westerse hulpgoederen... Hadden ze nu nog Mobutu maar...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien een verlate honderdjarige oorlog? Tijd om "ons" ervan tussen te halen! Wat hebben vlamingen in feite te maken met een waalse stripheld? verder heb je natuurlijk gelijk! maar dat is gezond verstand gebruiken, en dat is ondertussen volgens mij .... ook verboden hoor! ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 augustus 2007 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Burger
|
![]() graag een linkje waaruit blijkt dat het centrum voor gelijkheid van kansen en racismebestrijding pfaff ergens van heeft beschuldigd? zo nee had ik het toch wel aangenaam gevonden als u zou stoppen met zo'n leugens verder te verspreiden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar allez; hier een linkje naar HLN
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 8 augustus 2007 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Minister
|
![]() Nee ze willen zichzelf indekken omdat ze weten dat de bevolking dit niet zou pikken indien men tot actie zou overgaan; dat dit dé spreekwoordelijke druppel zou zijn
![]() |
#330 |
|
![]() Ik zou toch maar afwachten wat betreft tot aktie overgaan. Er is nu eenmaal klacht neergelegd tegen een racistisch drukwerk. Ik zie niet in hoe het parket anders kan reageren dan met vervolging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Minister
|
![]() Ik bedoelde het CGKR, met hun 'afwijzing'
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 8 augustus 2007 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Gouverneur
|
![]() Een klacht van iemand die hier op onze kosten komt studeren,ge moet maar lef hebben en die politiek correcte oelewappers volgen daarin nog,hoever staan we nog van censuur en boekverbranding?
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast kan de verliezen voor alle kosten opdraaien en die zijn minder dan een 1 euro. Met andere woorden: je kan er mooi misbruik van maken om mensen die je niet liggen, te pluimen. Je hoeft er zelf niet rijk van de worden, maar zulke morele overwinningen, zijn in mijn ogen bedenkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#336 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 8 augustus 2007 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Minister
|
![]() VTM is al langer over de schreef aan het gaan (niet zozeer met dit verhaal).. ik kan me de sensatieverhalen rond BBET nog heel goed herinneren; ze plukten wat filmpjes van youtube van enkele schietende neonazi's in Amerika en dat moest dan doorgaan als de doorsnee VB'er
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 8 augustus 2007 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() "Il n'est pas admissible que Tintin puisse crier sur des villageois qui sont forcés de travailler �* la construction d'une voie de chemin de fer ou que son chien Milou les traite de paresseux" Bienvenu Mbutu Mondondo
![]() |
#339 |
Staatssecretaris
|
![]() Het doel van de klager is niet, om 1 euro te incasseren.
Het doel is, om deze strip daadwerkelijk te laten verbieden; en bij uitbreiding, om ook alle vergelijkbare druksels uit circulatie te laten nemen. De kansen op succes liggen zeer hoog, wellicht niet op zeer korte termijn, doch wel op de termijn van jaren. Nogmaals: vergeet niet dat het Britse Ministerie van Liefde ZELF heeft gevraagd dat deze streep uit circulatie zou worden genomen. Het gaat hier absoluut niet, zoals velen lijken te denken, om een loos initiatief van één zonderling. Alleen reeds het feit dat er een klacht is, en dat het parket die klacht onderzoekt, werkt ontradend. Dan nog twee of vijf of desnoods tien jaar propaganda, en Kuifje, Nero en Suske en Wiske kunnen op de index. Nu lijkt dat onwaarschijnlijk, maar wanneer men kijkt naar alles wat dertig jaar geleden ondenkbaar leek maar nu toch 'gerealiseerd' is, dan gaat men beseffen dat de invoering van dit type censuur op termijn heel goed denkbaar is.
![]() |
#340 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |