Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 00:05   #21
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoezo?
Het is toch niet in strijd met de grondwet?
Oud 9 augustus 2007, 00:13   #22
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
(Belga) Waals parlementsvoorzitter José Happart (PS) zegt woensdag in de kranten van de groep Sud Presse dat de onderhandelaars op Hertoginnedal de discussie moeten uitstellen tot 2009 en "op vakantie vertrekken".

© BELGA

"Niemand is klaar voor dit communautaire rondje, noch aan Nederlandstalige, noch aan Franstalige kant. Dus laten we ermee ophouden en de discussie uitstellen tot 2009", zegt Happart in La Capitale, La Meuse en La Nouvelle Gazette. Volgens de parlementsvoorzitter zal er op communautair vlak niets meer bewegen. "Aan Nederlandstalige kant omdat, wat Reynders ook beweert, het discours van de N-VA niet dat van een minderheid is in Vlaanderen. Aan Franstalige kant omdat als de liberalen of de cdH op dat terrein toegeven, ze bij de regionale verkiezingen in juni 2009 afgeslacht zullen worden", voegt hij daaraan toe. "Laten we de onderhandelingen dus gewoon stopzetten en tot in 2009 een regering voor lopende zaken installeren met alle democratische partijen van dit land. Guy Verhofstadt zou daarbij premier blijven", stelt Happart voor. (VHL)

__________________________________________________ _________

De Franstaligen proberen dus echt alles om toch maar de hete brij voor zich uit te kunnen schuiven en om van uitstel uiteindelijk afstel te kunnen maken. Wie nu nog gelooft dat dit land met zulke politici aan de andere kant van de taalgrens nog een toekomst voor zich heeft is gek.
Zijn die achterlijk ofzo... Dat zou de doodsteek voor Belgie betekenen hoogst waarschijnlijk of alleszins toch een ferme slag richting 'byebye'...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 9 augustus 2007 om 00:14.
baseballpolitieker is offline  
Oud 9 augustus 2007, 00:32   #23
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Zijn die achterlijk ofzo... Dat zou de doodsteek voor Belgie betekenen hoogst waarschijnlijk of alleszins toch een ferme slag richting 'byebye'...
Ik snap nog steeds niet wat een democratische partij dan eigenlijk juist is.
Oud 9 augustus 2007, 01:20   #24
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

onaanvaardbaar inderdaad. Er is een arrest van arbitragehof en alle vlaamse partijen staan erachter (nu toch nog) om een oplossing te vinden voor het probleem BHV. Er zijn nog genoeg andere problemen maar die blijven maar op zich duren omdat er nog altijd geen akkoord is en dat omdat franstaligen kortzichtig en arrogant doen.
De walen kiezen voor het confrontatiemodel, dat wilt zeggen dat op dit punt wij sterker staan omdat wij nog altijd hun onderhouden en niet andersom.
Ze kunnen overigens ook maar 1 keer de alarmbel procedure gebruiken.

Een groot Brussel is waanzin, dat is zowiezo onaanvaardbaar. Wat een gekke imperialistische gedachte. Precies dat alle inwoners aan de rand plots Brusselaar willen worden. In geen honderd jaar. Vlaams Brabant is Vlaams en daarmee uit.
Internaut is offline  
Oud 9 augustus 2007, 01:50   #25
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Met twee op de tandem. De Vlaming die vooraan zit roept naar Hapklaar de Waal die achteraan zit.
Jong ik moet nogal steken om vooruit te komen. En ik dan zegt Hapklaar, ik moet nogal remmen om niet achteruit te bollen.
Zoals ik al lang zeg: een regering NON nieuwe verkiezing OUI
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  
Oud 9 augustus 2007, 07:23   #26
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perf Bekijk bericht
Precies of de problemen die zich nu (en reeds lange tijd) stellen, geen problemen meer zullen zijn in 2009... De communautaire kwesties moeten aangepakt worden, en wel NU, van uitstel komt afstel.

En de woordkeuze van "een discussieronde met alle democratische partijen" begint ook afgezaagd te worden. Ik vraag me af of Mr Happart het FDF daar ook bijrekent?
Is het FDF geen democratische partij misschien?
speurneus is offline  
Oud 9 augustus 2007, 07:32   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waals parlementsvoorzitter José Happart (PS) zegt woensdag in de kranten van de groep Sud Presse dat de onderhandelaars op Hertoginnedal de discussie moeten uitstellen tot 2009 en "op vakantie vertrekken".
Milquet meent zich die goede raad alvast ter harte. Ze wil, evenmin als de rest van de Franstaligen zelfs geen minimum staatshervorming.

Leterme laat zich niet opjagen en Bart Dewever kijkt ernaar en slikt door. Prachtig toch die 'Vlaamse' onderhandelaars?
Oud 9 augustus 2007, 07:33   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Evenveel of even weinig als het Vlaams Belang.
Oud 9 augustus 2007, 10:18   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht

Bij mijn weten is het een democratische partij, maar wel een openlijk racistische die bovendien steevast op zoek is naar meer 'Lebensraum' voor de superieure franstalige medemens.

Het is eigenlijk een agressieve/imperialistische versie van het VB, met de vlaming in de rol van de onaangepaste moslimmigrant. (waarbij dan nog dient opgemerkt te worden dat vlamingen nog steeds in hun eigen land zitten, de sz recht houden ipv leeg te melken en mentaal in de 21e eeuw zitten)
Rr00ttt is offline  
Oud 9 augustus 2007, 10:36   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Bij mijn weten is het een democratische partij, maar wel een openlijk racistische die bovendien steevast op zoek is naar meer 'Lebensraum' voor de superieure franstalige medemens.

Het is eigenlijk een agressieve/imperialistische versie van het VB, met de vlaming in de rol van de onaangepaste moslimmigrant. (waarbij dan nog dient opgemerkt te worden dat vlamingen nog steeds in hun eigen land zitten, de sz recht houden ipv leeg te melken en mentaal in de 21e eeuw zitten)
Dat speur-en wijsneuzen dit maar eens proberen te ontkrachten.
Oud 9 augustus 2007, 15:01   #31
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

OEPS!

Rel Milquet vertraagt formatie

Er zijn vanmorgen geen geheime communautaire gesprekken tussen de oranje-blauwe onderhandelaars. De gesprekken zijn opgeschoven toen bleek dat CDH-voorzitster Joëlle Milquet niet in het land is. Milquet vertrok gisteravond richting Frankrijk om haar zieke zoon te bezoeken en komt pas deze middag terug naar ons land. Formateur Yves Leterme voelt zich gekrenkt.
Het nieuws kwam deze morgen van de VRT-nieuwsredactie, die Leterme aanhaalde als bron. De openbare omroep had het over een ,,absurde crisis'' in de formatiegesprekken omdat niet kan vergaderd worden omdat een van de onderhandelaars in het buitenland zit.

Leterme hield woensdagnamiddag al gesprekken over de communautaire dossiers. De vertegenwoordigers van de Franstalige partijen kwamen eerst aan bod, daarna was het de beurt aan de Vlamingen.

De gesprekken met de Vlaamse partijen namen heel wat tijd in beslag en tijdens een korte pauze omstreeks 20 uur nam de formateur contact op met MR-voorzitter Didier Reynders. Leterme sprak af om elkaar deze ochtend om 10 uur te ontmoeten. Hij wilde ook afspreken met Joëlle Milquet, maar die zat toen wellicht al op het vliegtuig richting Frankrijk. Bij haar aankomst ontdekte ze de sms van Leterme waarin stond dat hij haar dringend had proberen te bereiken. Ze kon toen echter niet meer richting België terugkeren.

Geen strategie

Milquet zelf zegt in een reactie aan persagentschap Belga dat er begin deze week was afgesproken om donderdagochtend niet te vergaderen. Dat werd haar naar eigen zeggen woensdag nogmaals bevestigd. De formateur had wel gezegd dat het mogelijk was dat er een nieuwe vergadering kwam, maar over een specifiek tijdstip werd niets gezegd, aldus Milquet.

Omdat haar zoon ziek was geworden op vakantie in Frankrijk, besliste ze om van het vrije moment gebruik te maken om hem snel een bezoekje te brengen. 'Er zat geen strategie achter. Ik wil de onderhandelingen niet vertragen', zei Milquet.

Yves Leterme wilde in eerste instantie de vergadering met de Franstaligen dan maar vannamiddag laten plaatsvinden, na het geplande onderhoud over de begroting. Maar de liberale partijen hadden al afgesproken om op dat moment te vergaderen over amendementen in de nieuwe formateursnota.

De onderhandelingen gebeuren dus in chaos. Tot hier toe zijn er nog steeds geen concrete voorstellen, zeker niet op communautair niveau en dat begint steeds meer op de gemoederen te wegen.

De nervositeit is bovendien nog toegenomen door een bericht van het weekblad Knack woensdag over het splitsingsplan dat de PS klaar zou hebben voor de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde om zo mee aan de onderhandelingstafel te kunnen schuiven.

Een federale regering leiden is complexer dan een Vlaamse regering leiden, liet een onderhandelaar zich al ontvallen. 'Hij had niet verwacht dat we zo bij onze standpunten zouden blijven en dat brengt hem nu in de problemen', voegt Milquet er nog aan toe.
Uit De Standaard online
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  
Oud 9 augustus 2007, 15:08   #32
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Je moet in casu nu ook niet alle schuld direct op Milquet schuiven... Leterme heeft hier ook schuld. Zelfs de VLD laat haar ongenoegen blijken over de agenda politiek van Leterme. Als er voor deze ochtend geen vergadering voorzien was n de planning en hij wil gauw gauw op het laatste moment nog een vergadering inlassen... ja zeg, maak een duidelijke agenda en afspraken hé. Dat behoort toch tot de taak van de formateur...
Wiley E Coyote is offline  
Oud 9 augustus 2007, 16:19   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is het niet al de derde keer dat Milquet haar zieke zoontje gaat bezoeken in Frankrijk?
Oud 9 augustus 2007, 16:29   #34
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Kan zijn. Weet het niet. Doch ware het zo dan heb ik persoonlijk daar alle respect voor. Het grootste probleem ligt ook voor een stuk bij de warrige agenda die Leterme voert...
Wiley E Coyote is offline  
Oud 9 augustus 2007, 20:07   #35
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Kan zijn. Weet het niet. Doch ware het zo dan heb ik persoonlijk daar alle respect voor. Het grootste probleem ligt ook voor een stuk bij de warrige agenda die Leterme voert...

Wat is er precies met dat kind aan de hand dan? Ik vind dat toch maar een heel raar verhaal. Ik zou verwachten dat een ernstig ziek kind thuis is ipv in zuid-fr op vakantie.
Rr00ttt is offline  
Oud 9 augustus 2007, 20:34   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Wat is er precies met dat kind aan de hand dan? Ik vind dat toch maar een heel raar verhaal. Ik zou verwachten dat een ernstig ziek kind thuis is ipv in zuid-fr op vakantie.
het zieke "kind" zit met zijn gezin in Frankrijk op verlof!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 9 augustus 2007, 20:36   #37
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het zieke "kind" zit met zijn gezin in Frankrijk op verlof!
Dat leek zo in de media te staan ja, maar niet letterlijk. Alle vier haar kinderen zijn minderjarig.
Burry is offline  
Oud 9 augustus 2007, 20:41   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Happart zijn woorden werden verkeerd vertaald.
Hij wil geen uitstel voor de kommunotiaire onderhandelingen tot 2009, maar wel tot het jaar 9002.

(Ik herinner me van een tv-uitzending enkele jaren terug, dat destijds burgemeester Happart Vlamingen pestte door bepaalde afspraken (genre: uw bouwvergunning wordt beslist op de vergadering van ...) vast te leggen op een datum die drie of vier jaar later was.
Of ook op vb. 29 februari e.k. (van een niet schrikkeljaar welteverstaan).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 augustus 2007, 22:01   #39
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbox Bekijk bericht
Dat is een slecht idee voor de Franstalige partijen. In de verkiezingen 2009, VB gaat toenemen als er geen staatshervorming is
dus alle VB'ers moeten vanaf heden tegen een staatshervorming zijn en dit om hun partij te laten stijgen, dikke zever natuurlijk. Maar terecht opgemerkt, VB stijgt zeker als er geen staatshervorming is.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 10 augustus 2007, 08:24   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Dat leek zo in de media te staan ja, maar niet letterlijk. Alle vier haar kinderen zijn minderjarig.
Klopt.
Ik zocht het gisteren op omdat ik me net zoals Circe liet vangen. Als een kind zo ziek is dat het niet zonder zijn moeder kan moet het niet in Frankrijk zitten maar thuis.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be