Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 16:02   #201
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Kijk dit is dus de reden waarom ik altijd zeg dat VLaamse gezondheidszorg en onderwijs niet in één klap met het Nederlandse systeem kunnen samengevoegd worden.
Mijn mening is dus tegengesteld met die van jou.

Verder vind ik wel dat men niet iedere school over dezelfde kam mag scheren. Ik heb in de twee uitersten gezeten en ik moet zeggen dat ik een vrije school veel beter vind voor de sociale ontplooiing dan een jeugdgevangenis.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:04   #202
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Toen ik in het eerste middelbaar zat (Katholieke school) werd ik door de godsdienstleraar op het matje geroepen. Reden: ik droeg zwarte Dr. Martens (die waren toen héél erg bekend en bijna iedereen droeg ze).

Resultaat: ik mocht die schoenen niet meer dragen en een jaar later ging ik naar een andere school.

Laatst gewijzigd door Kim : 9 augustus 2007 om 16:04.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:04   #203
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

*Knip*

Laatst gewijzigd door Lincoln : 9 augustus 2007 om 16:26.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:05   #204
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Mijn mening is dus tegengesteld met die van jou.

Verder vind ik wel dat men niet iedere school over dezelfde kam mag scheren. Ik heb in de twee uitersten gezeten en ik moet zeggen dat ik een vrije school veel beter vind voor de sociale ontplooiing dan een jeugdgevangenis.
Mja kijk wat hier geschreven wordt is natuurlijk de ergste betutteling. Ik was echt een brave jongen op school maar ik kreeg strafpunten voor iets te snel op de fiets springen of voor een pasje dat ik thuis had laten liggen. Dat vonden velen erover.
Maar geen geflikflooi op school, geen gerook,... dat is toch allemaal goed? Er heerst tegenwoordig het idee dat als je kinderen maar genoeg gerust laat, dat het wel in orde komt.
Oud 9 augustus 2007, 16:08   #205
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mja kijk wat hier geschreven wordt is natuurlijk de ergste betutteling. Ik was echt een brave jongen op school maar ik kreeg strafpunten voor iets te snel op de fiets springen of voor een pasje dat ik thuis had laten liggen. Dat vonden velen erover.
Maar geen geflikflooi op school, geen gerook,... dat is toch allemaal goed? Er heerst tegenwoordig het idee dat als je kinderen maar genoeg gerust laat, dat het wel in orde komt.
Kun je me die even uitleggen? Geen gerook begrijp ik nog (en ik ben er ook mee eens), maar geen geflikflooi? Net als in een rij staan, zwijgen, niet achteruit kijken... (was op mijn eerste school, anders floot de surveillante met een scheidsrechterfluitje als waarschuwing. Tweede keer fluiten --> straf) Waar is dat goed voor? Op mijn tweede school ging gewoon iedereen naar het plaatje met de klasnaam. Niet zwijgen, niet in een rij. Gewoon een kudde schapen bijeen. Maar ik heb niet gemerkt dat men later in de klas was dan bij school1.

Dus: waarom? Voordelen? Reden? Buiten leedvermaak, geil-gevoel van macht en sarcasme.
Oud 9 augustus 2007, 16:08   #206
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Blijkbaar heeft iedereen wel last gehad met godsdienstleraars...

Soit, ik heb zo ooit eens een fikse discussie gehad met de lerares moraal in m'n laatste jaar. Mevrouw vond het belangrijk dat heel de klas een brief schreef om een illegaal schoolgenootje in België te houden. Het illegale schoolgenootje in kwestie was echter een pokkewicht, versleet iedereen voor racist, gebruikte geweld tegen de eerste beste die ze tegenkwam (haar taalgebruik ging niet veel verder dan "Belgen zijn vuile honden" en "whoela, wacht maar tot na school, ik maak u kapot in een vingerknip" en bla bla bla...).

No way dat ik even een brief ging schrijven voor dat wicht. En ja, dat vond mijn leerkracht moraal dus "ongehoord". Maar goed, nu zie je pas in dat ze enorm links was (als je terugkijkt op al haar discussie-onderwerpen) en ons ook die visie wilde "opdringen". Zoiets hoor je niet te doen als leerkracht.

Laatst gewijzigd door Kim : 9 augustus 2007 om 16:10.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:10   #207
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nope. Dat waren nog de meest progressieve mensen in school1.

In school2 volgde ik zedenleer.
Oud 9 augustus 2007, 16:20   #208
evilbu

Standaard

Citaat:
Kun je me die even uitleggen? Geen gerook begrijp ik nog (en ik ben er ook mee eens), maar geen geflikflooi? Net als in een rij staan, zwijgen, niet achteruit kijken... (was op mijn eerste school, anders floot de surveillante met een scheidsrechterfluitje als waarschuwing. Tweede keer fluiten --> straf) Waar is dat goed voor? Op mijn tweede school ging gewoon iedereen naar het plaatje met de klasnaam. Niet zwijgen, niet in een rij. Gewoon een kudde schapen bijeen. Maar ik heb niet gemerkt dat men later in de klas was dan bij school1.

Dus: waarom? Voordelen? Reden? Buiten leedvermaak, geil-gevoel van macht en sarcasme.
Neen hoor, ik ben ook tegen betutteling, wij moesten in de eerste graad nog in de rij staan, maar toen ik naar het tweede ging was dat al afgeschaft. (Gewoon naar de klas gaan) Rechtstaan voor de leraar moest ook niet meer. Op de trappen moest je links stappen, maar daar werd totaal niet op gelet en je werd er ook niet echt voor gestraft, iedereen vond het een prima regel omdat het echt duwen was in die trappengangen soms (het waren de leerkrachten die het systeem verknalden)
Vinger opsteken moest wel om iets te vragen, en dat moet trouwens ook nog als je 22 bent aan de universiteit, gewoon om de orde te bewaren.
Met "geen geflikflooi" bedoel ik dat je het een beetje moet leren hoe je je gedraagt in het openbaar, sommige pubers overdrijven soms...
Oud 9 augustus 2007, 16:29   #209
evilbu

Standaard

Citaat:

Soit, ik heb zo ooit eens een fikse discussie gehad met de lerares moraal in m'n laatste jaar. Mevrouw vond het belangrijk dat heel de klas een brief schreef om een illegaal schoolgenootje in België te houden. Het illegale schoolgenootje in kwestie was echter een pokkewicht, versleet iedereen voor racist, gebruikte geweld tegen de eerste beste die ze tegenkwam (haar taalgebruik ging niet veel verder dan "Belgen zijn vuile honden" en "whoela, wacht maar tot na school, ik maak u kapot in een vingerknip" en bla bla bla...).

No way dat ik even een brief ging schrijven voor dat wicht. En ja, dat vond mijn leerkracht moraal dus "ongehoord". Maar goed, nu zie je pas in dat ze enorm links was (als je terugkijkt op al haar discussie-onderwerpen) en ons ook die visie wilde "opdringen". Zoiets hoor je niet te doen als leerkracht.
Ik heb eens een leerkracht godsdienst gehad die filosofie gestudeerd had en eigenlijk zelf ook niet zo gelovig was, en ook letterlijk zei "we gaan gewoon ons werk doen en je gelooft wat je wil". Die ging heel gestructureerd te werk, en het werd eigenlijk meer een soort geschiedenisles, en je wist perfect wat je moest kennen. Precies zoals evilbu het graag wou, heb eigenlijk nog veel geleerd bij die dame.

Maar ik heb ook eens een heel nijdig verwaand mannetje als leraar godsdienst gehad. Hij zou ooit eens een leerling gepest hebben omdat die zijn vader hem als politieagent een boete had gegeven.
Met een andere leerling had hij het ook het hele jaar aan de stok wegens problemen met die zijn vader, en in de laatste les vroeg die "vind jij nu eigenlijk nog altijd dat ik jou oneerlijk behandel", en toen die heel eerlijk zei "ja!", begon die zich op te jagen en moest die mee naar de directeur. Heel stoer.
Oud 9 augustus 2007, 16:30   #210
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met "geen geflikflooi" bedoel ik dat je het een beetje moet leren hoe je je gedraagt in het openbaar, sommige pubers overdrijven soms...
Totaal mee oneens. Als 25-jarige vind ik het perfect normaal dat ik mijn vriendin sta af te lebberen op de Grote Markt en ik doe dit ook gewoon. Dit hoort gewoon bij het leven en is zelfs een positieve manier van omgaan met elkaar (veel beter dan elkaar af te slaan). Ik snap dan ook niet waarom het niet zou kunnen.

Citaat:
Vinger opsteken moest wel om iets te vragen, en dat moet trouwens ook nog als je 22 bent aan de universiteit, gewoon om de orde te bewaren.
Uiteraard, anders kun je geen les geven.

Citaat:
Neen hoor, ik ben ook tegen betutteling, wij moesten in de eerste graad nog in de rij staan, maar toen ik naar het tweede ging was dat al afgeschaft. (Gewoon naar de klas gaan) Rechtstaan voor de leraar moest ook niet meer. Op de trappen moest je links stappen, maar daar werd totaal niet op gelet en je werd er ook niet echt voor gestraft, iedereen vond het een prima regel omdat het echt duwen was in die trappengangen soms (het waren de leerkrachten die het systeem verknalden)
Zo te lezen heb je niet op een school gezeten met strenge regels. Dit valt allemaal namelijk nog HEEL goed mee.
Oud 9 augustus 2007, 16:32   #211
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Strafste, met men zatte kop slapen naast de directeur in de cinema (was de nacht ervoor goed op stap gegaan wegens erdoor).
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:33   #212
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Een school heeft wat mij betreft geen ene fuck te maken met het uiterlijk van scholieren, zolang het niet onzedig, onhandig of respectloos wordt. Zolang je dus niet naakt of als spook rondloopt en hoofddeksels afdoet in de klas is er wat mij betreft geen reden tot extra kledingregels.
Aan een schooluniform zitten ook wel voordelen hoor: allemaal dezelfde doffe trui en broek aan, niemand zag het verschil tussen wie zijn ouders rijk waren en wie zijn ouders arm waren. De scholen waar ik ging waar geen uniformplicht was, daar viel dat contrast veel feller op. Het gevolg was vaak dat wie geen hyppe kledij had, er niet bijhoorde.

En wat uiterlijk betreft, lang haar voor jongens mocht, oorbellen voor jongens dan weer niet.
Oud 9 augustus 2007, 16:36   #213
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik niet. Ze waren allebei verdomd sexy. Meer dan de helft van de meisjes, waaronder ik, geilden op hen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:37   #214
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik niet. Ze waren allebei verdomd sexy. Meer dan de helft van de meisjes, waaronder ik, geilden op hen.
Ga en vermenigvuldig U!
Oud 9 augustus 2007, 16:38   #215
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb je je veel zitten vingeren op hem?
Oud 9 augustus 2007, 16:43   #216
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik in heel mijn middelbaar misschien maar één vrouwelijke leerkracht gehad heb die daarvoor in aanmerking kwam (ze mogen niet te oud zijn he )
Oud 9 augustus 2007, 16:46   #217
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Ga en vermenigvuldig U!
Hopelijk is dat geen bevel.
Trouwens, ik voel niet de behoefte om mezelf te vermenigvuldigen en anders zouden hun vriendinnen dat ook niet zo leuk vinden.
Oud 9 augustus 2007, 16:46   #218
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je je veel zitten vingeren op hem?
Kwijlen, is het juiste werkwoord.
Oud 9 augustus 2007, 16:50   #219
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hopelijk is dat geen bevel.
Trouwens, ik voel niet de behoefte om mezelf te vermenigvuldigen en anders zouden hun vriendinnen dat ook niet zo leuk vinden.
Hooguit een suggestie...

Je kan ook delen...
Oud 9 augustus 2007, 16:53   #220
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Hooguit een suggestie...

Je kan ook delen...
Die is goed.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 9 augustus 2007 om 16:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be