![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat Vlamingen en Frankofonen zowat over alles een andere mening en andere aanpak hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het liberalisme is op bepaalde vlakken altijd progressief of 'links'. Links heeft hier de betekenis van 'verandering voor het goede'.Op ethisch vlak bijvoorbeeld. Dat is JMDD ook. Hij zegt dat zelf. Liberalen zijn natuurlijk voor het privé-initiatief, voor de vrije onderneming, enz dus 'rechts' in de volksmond (alhoewel ik persoonlijk niet zo wil noemen). Bij de huidige liberalen is er altijd een correctie die wordt ingebouwd. 'Baby Tatcher' Verhofstadt is teruggefloten geworden in betrekkelijk korte termijn indertijd.Gaat de slinger teveel naar uiterst rechts dan ruikt dit bij liberalen naar ideologie en daar moeten ze niet veel van weten. Hetzelfde voor de linkse slinger. Liberalen zijn altijd gematigd rechts met oog voor de zwakken (maar geen profitariaat) en progressief op ethisch vlak. Maar liberalen hebben niets tegen geld verdienen. Waarom wel. Vergeet niet, vele liberalen zijn verkapte individualisten. U moet niet tegen een liberaal komen zeggen dat hij bijvoorbeeld geen euthanasie mag plegen. Maar u moet evenmin tegen een liberaal zeggen: u moet euthanasie plegen. Een liberaal zal zeggen: daar beslis ik over. En daarom probeert hij dat in een wet te gieten. Zijn zin te krijgen maar toch in een legaal kader. Ik kan noch wil een etiket plaatsen op bovengenoemde figuren. Zij zullen een beetje van de twee zijn. Maar sommigen toch meer van de een dan van de twee vermoed ik. U moet toch niet denken bijvoorbeeld dat Bouckaert geen sociaal gevoelig mens is omdat hij liberaal is. Dat heeft niets met 'links' te maken. 'Menselijk blijven', daar heeft dit mee te maken. Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2007 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is uw grote fout, Vlamingen en Walen zijn beiden Belgen en mensen. Het is verkeerd ze in aparte vakjes te stoppen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#606 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U en sommige Vlamingen verdragen geen franstaligen op uw grondgebied en verplichten ze zich aan te passen alhoewel ze er geboren zijn. Voor het overige is mijn antwoord : ' net als u ben ik best tevreden, leef ik relatief eenvoudig, doe mijn werk met liefde, ben ik blij wanneer de mensen waarvan ik hou het goed stellen en ben niet vies van wat vrijwilligerswerk '.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 augustus 2007 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het kan misschien ook liggen aan de negatieve houding van sommige Vlamingen tegenover franstaligen. Bovendien genieten bedrijven bepaalde voordelen wanneer ze Fransen in dienst nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
|
![]() Citaat:
Jij spreekt duidelijke taal over VLD, weet je dat uit goede bron? ben je zelf aktief als mandataris, of is het giswerk en uit sympatie? Maar als ik nog even mag: Toen Verhofstadt eraan begon had hij grootse plannen om de belgische ziekte (zijn woorden) aan te pakken. Hij had een zeer radikaal Vlaams programma, en beloofde ook een streng vreemdelingenbeleid. Een beetje zoals Sarkozy nu. Daar werd ongeveer niets van verwezenlijkt omdat de PS dat niet wilde. en niet omdat het homohuwelijk voorrang moest krijgen, vooral in een tijd dat trouwen uit de mode is. Je zegt ook er moest eerst voorrang gegeven worden aan de economische problemen. Jammer, maar dat is nonsens. Staatshervorming is juist nodig om de economische problemen (en de meeste andere) op te lossen. hoe dikwijls is het al gezegd en vastgesteld: in belgië is elk dossier communautair geladen: sociale zekerheid, werkloosheid, justitie, nmbs, zaventem, ziektezorg... wat niet? Maar goed, zand erover. Laat ons kijken naar de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#610 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
|
![]() Citaat:
En als de franstaligen geen nederlands spreken is dat ook onze schuld (omdat wij frans spreken). Toen honderdduizenden Vlamingen destijds naar wallonië gingen werken waren de walen ten minste zo verstandig om ons het geld niet zomaar in de handen te stoppen. Het was werken of verhongeren. En ze waren ook zo vriendelijk om met de Vlamingen alleen frans te praten zodat ze vlug de taal konden leren. Zeg nu nog dat er geen superieure en inferieure rassen zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet wat het belet. En het hoeft ook niet voor mij. Trop is teveel. Tijd genoeg gehad of niet soms?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is je hier iemand voorgegaan die zich 'Forenger' noemde. Hij heeft uiteindelijk gedegouteerd afgehaakt.
![]() |
![]() |
#615 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dan ook een raadsel waarom u zich perse zo wil vastklinken aan die Vlamingen met hun negatieve houding ook altijd. Moest ik in uw plaats zijn, ik zou maken dat ik ervan af was. Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 augustus 2007 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En welke voordelen zouden bedrijven hebben om Fransen aan te nemen??? als die hier werklen, vallen ze onder dezelfde statuten als wij... Probeer dus nog maar eens... ![]()
![]() |
![]() |
#617 |
|
![]() De snelbegwet bestaat nog altijd. De honderdduizenden zijn intussen binnen of zelfs belg. Wat kan Dewael nu nog doen tenzij een beetje aan de zijlijn prutsen. De rampzalige gevolgen zijn bijna niet te overzien.
En dat allemaal omdat de PS nieuw kiesvee en ons geld nodig heeft. Laat ons hopen dat we samen het tij nog kunnen keren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat zegt de psychologie over een eentalig Vlaanderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Europees Commissaris
|
![]() De discriminaties moeten eerst opgeruimd worden. Dat is een minimale voorwaarde om nog tot een Belgische regering te kunnen komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
|
![]() Citaat:
Vl & Fr zien de problemen anders en willen ze op een andere manier oplossen. En dat is mijn grote schuld!!?? Je kunt niet denken hoeveel invloed ik wel heb. ik zal eens praten met Leterme. |
|
![]() |
![]() |