Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 21:39   #601
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Wie belet België ( Vlaanderen en Wallonië samen ) er een geschikt export product van te maken ? Ik zal u het antwoord besparen want het zou hard kunnen aankomen.
Omdat Vlamingen en Frankofonen zowat over alles een andere mening en andere aanpak hebben.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:40   #602
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Destijds werd het vrouwenstemrecht ingevoerd. Werden de mannen daar ook beter van? Wellicht niet, maar een onrechtvaardigheid werd beëindigd.
Toen Congo onafhankelijk verklaard werd, werden de Belgen daar beter van? wellicht niet, maar een onrechtvaardigheid werd beëindigd.
De belangen van de Vlamingen werden veel te lang verwaarloosd. Het is meer dan tijd om die onrechtvaardigheid te beëindigen. Ook als dit inhoudt dat de Walen de handen uit de mouwen moeten steken en zich los te werken uit hun staat van afhankelijkheid om er dan uiteindelijk ook beter van te worden en hun trots terug te vinden.
Maar hierover zijn we het eens, we zijn oneens over de manier waarop het moet gebeuren. U eist dat de transfers stoppen en dat Vlaanderen onafhankelijk wordt en ik denk dat een betere samenwerking tussen de gewesten nodig is om de Walen meer werk te bezorgen en dus de transfers te verminderen. Minder scheidingsperikelen en ook menselijker.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:42   #603
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie beweert er hier dat een liberale liberaal hetzelfde is als een zuivere liberaal?

Wat bedoelde Verhofstadt met zijn 'LINKS' liberalisme?

Zijn Dedecker, Coveliers en Bouckaert links-liberalen?
U gaat toch niet beweren dat een 'liberale liberaal' een onzuivere liberaal is. Een liberale liberaal wil zeggen, is een ander woord voor 'authetieke liberaal', een 'echte liberaal', kortom: een zuivere liberaal.

Het liberalisme is op bepaalde vlakken altijd progressief of 'links'. Links heeft hier de betekenis van 'verandering voor het goede'.Op ethisch vlak bijvoorbeeld. Dat is JMDD ook. Hij zegt dat zelf. Liberalen zijn natuurlijk voor het privé-initiatief, voor de vrije onderneming, enz dus 'rechts' in de volksmond (alhoewel ik persoonlijk niet zo wil noemen). Bij de huidige liberalen is er altijd een correctie die wordt ingebouwd. 'Baby Tatcher' Verhofstadt is teruggefloten geworden in betrekkelijk korte termijn indertijd.Gaat de slinger teveel naar uiterst rechts dan ruikt dit bij liberalen naar ideologie en daar moeten ze niet veel van weten. Hetzelfde voor de linkse slinger. Liberalen zijn altijd gematigd rechts met oog voor de zwakken (maar geen profitariaat) en progressief op ethisch vlak. Maar liberalen hebben niets tegen geld verdienen. Waarom wel.

Vergeet niet, vele liberalen zijn verkapte individualisten. U moet niet tegen een liberaal komen zeggen dat hij bijvoorbeeld geen euthanasie mag plegen. Maar u moet evenmin tegen een liberaal zeggen: u moet euthanasie plegen. Een liberaal zal zeggen: daar beslis ik over. En daarom probeert hij dat in een wet te gieten. Zijn zin te krijgen maar toch in een legaal kader.

Ik kan noch wil een etiket plaatsen op bovengenoemde figuren. Zij zullen een beetje van de twee zijn. Maar sommigen toch meer van de een dan van de twee vermoed ik. U moet toch niet denken bijvoorbeeld dat Bouckaert geen sociaal gevoelig mens is omdat hij liberaal is. Dat heeft niets met 'links' te maken. 'Menselijk blijven', daar heeft dit mee te maken.

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2007 om 22:05.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:42   #604
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat Vlamingen en Frankofonen zowat over alles een andere mening en andere aanpak hebben.
Dat is uw grote fout, Vlamingen en Walen zijn beiden Belgen en mensen. Het is verkeerd ze in aparte vakjes te stoppen.
Oud 9 augustus 2007, 21:45   #605
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Maar hierover zijn we het eens, we zijn oneens over de manier waarop het moet gebeuren. U eist dat de transfers stoppen en dat Vlaanderen onafhankelijk wordt en ik denk dat een betere samenwerking tussen de gewesten nodig is om de Walen meer werk te bezorgen en dus de transfers te verminderen. Minder scheidingsperikelen en ook menselijker.
En WAT let de walen in Vlaanderen te komen werken zoals zovele Fransen doen? Als het geen luiheid is of verslaving aan de pamperstaat, wat is het dan wél? Kan je daar op ANTWOORDEN?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 21:50   #606
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie in Vlaanderen (dus ook de Vl rand) komt wonen is welkom als hij zich aanpast. Dat geldt voor alle nieuwkomers.
Daarmee wil Vlaanderen juist hetzelfde als wat Wallonië en de meeste landen van de wereld steeds toepassen.
Zelfs als toerist in Wallonië is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om daar Nederlands te praten of op te dringen. In 'belgische oren' klinkt dat mogelijk eigenaardig, maar wij Vlamingen zijn zo.
Het is niet omdat vele Franstaligen het Nederlands niet kunnen 'verdragen' dat wij aan dezelfde ziekte lijden tov vreemde talen.
Daarom zijn ook zoveel Vlamingen meertalig.

Beste labyrinth, ik wacht nog altijd op je antwoord.
Dat is een serieuze leugen.
U en sommige Vlamingen verdragen geen franstaligen op uw grondgebied en verplichten ze zich aan te passen alhoewel ze er geboren zijn.

Voor het overige is mijn antwoord : ' net als u ben ik best tevreden, leef ik relatief eenvoudig, doe mijn werk met liefde, ben ik blij wanneer de mensen waarvan ik hou het goed stellen en ben niet vies van wat vrijwilligerswerk '.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 augustus 2007 om 21:50.
Oud 9 augustus 2007, 21:53   #607
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
En WAT let de walen in Vlaanderen te komen werken zoals zovele Fransen doen? Als het geen luiheid is of verslaving aan de pamperstaat, wat is het dan wél? Kan je daar op ANTWOORDEN?
Het kan misschien ook liggen aan de negatieve houding van sommige Vlamingen tegenover franstaligen. Bovendien genieten bedrijven bepaalde voordelen wanneer ze Fransen in dienst nemen.
Oud 9 augustus 2007, 22:00   #608
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet teruggaan in de tijd. Tijdens de vorige regeringen hebben de toenmalige regeringspartijen het communautaire bevroren omdat, toen, de prioriteit werd gelegd op de ethische en de economische problemen. Ik denk hier aan euthanasie, homohuwelijk enerzijds en anderzijds bijvoorbeeld, de fameuze 200.000 arbeidsplaatsen, afbouw van de schuld, het langer werken enz (om nu maar een paar voorbeelden op te noemen). Er zijn in die tijd fouten gemaakt: migrantenstemrecht bijvoorbeeld.Er is toen wel afgesproken dat de volgende regering werk zou maken van een verdere staatshervorming. Dit moet nu geconcretiseerd worden. En daar willen de liberalen zich aan houden. Nu is Somers partijvoorzitter, niet meer Verhofstadt. Decroo is een degelijke liberaal maar van een ander gehalte dan Somers. Iedere generatie brengt zijn politiekers voort. Dehaene is ook geen Leterme en omgekeerd zeker niet.
Ik wil graag alle tekortkomingen van de VLD vergeten als er duidelijke beterschap is wat betreft de stappen naar meer autonomie van Vlaanderen.
Jij spreekt duidelijke taal over VLD, weet je dat uit goede bron? ben je zelf aktief als mandataris, of is het giswerk en uit sympatie?
Maar als ik nog even mag: Toen Verhofstadt eraan begon had hij grootse plannen om de belgische ziekte (zijn woorden) aan te pakken. Hij had een zeer radikaal Vlaams programma, en beloofde ook een streng vreemdelingenbeleid. Een beetje zoals Sarkozy nu.
Daar werd ongeveer niets van verwezenlijkt omdat de PS dat niet wilde. en niet omdat het homohuwelijk voorrang moest krijgen, vooral in een tijd dat trouwen uit de mode is.
Je zegt ook er moest eerst voorrang gegeven worden aan de economische problemen. Jammer, maar dat is nonsens. Staatshervorming is juist nodig om de economische problemen (en de meeste andere) op te lossen.
hoe dikwijls is het al gezegd en vastgesteld: in belgië is elk dossier communautair geladen: sociale zekerheid, werkloosheid, justitie, nmbs, zaventem, ziektezorg... wat niet?
Maar goed, zand erover. Laat ons kijken naar de toekomst.
Oud 9 augustus 2007, 22:07   #609
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat toch niet beweren dat een 'liberale liberaal' een onzuivere liberaal is. Een liberale liberaal wil zeggen, is een ander woord voor 'authetieke liberaal', een 'echte liberaal', kortom: een zuivere liberaal.

Het liberalisme is op bepaalde vlakken altijd progressief of 'links'. Links heeft hier de betekenis van 'verandering voor het goede'.Op ethisch vlak bijvoorbeeld. Dat is JMDD ook. Hij zegt dat zelf. Liberalen zijn natuurlijk voor het privé-initiatief, voor de vrije onderneming, enz dus 'rechts' in de volksmond (alhoewel ik persoonlijk niet zo wil noemen). Bij de huidige liberalen is er altijd een correctie die wordt ingebouwd. 'Baby Tatcher' Verhofstadt is teruggefloten geworden in betrekkelijk korte termijn indertijd.Gaat de slinger teveel naar uiterst rechts dan ruikt dit bij liberalen naar ideologie en daar moeten ze niet veel van weten. Hetzelfde voor de linkse slinger. Liberalen zijn altijd gematigd rechts met oog voor de zwakken (maar geen profitariaat) en progressief op ethisch vlak. Maar liberalen hebben niets tegen geld verdienen. Waarom wel.

Vergeet niet, vele liberalen zijn verkapte individualisten. U moet niet tegen een liberaal komen zeggen dat hij bijvoorbeeld geen euthanasie mag plegen. Maar u moet evenmin tegen een liberaal zeggen: u moet euthanasie plegen. Een liberaal zal zeggen: daar beslis ik over. En daarom probeert hij dat in een wet te gieten. Zijn zin te krijgen maar toch in een legaal kader.

Ik kan geen etiket plaatsen op bovengenoemde figuren. Zij zullen een beetje van de twee zijn. Maar sommigen toch meer van de een dan van de twee vermoed ik. U moet toch niet denken bijvoorbeeld dat Bouckaert geen sociaal gevoelig mens is omdat hij liberaal is. Dat heeft niets met 'links' te maken. 'Menselijk blijven', daar heeft dit mee te maken.
Je kan het nog draaien en keren zoveel je wil, maar je weet héél goed waar de VLD haar nederlaag aan te danken heeft en De Decker zijn overwinning.
Oud 9 augustus 2007, 22:08   #610
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil graag alle tekortkomingen van de VLD vergeten als er duidelijke beterschap is wat betreft de stappen naar meer autonomie van Vlaanderen.
Jij spreekt duidelijke taal over VLD, weet je dat uit goede bron? ben je zelf aktief als mandataris, of is het giswerk en uit sympatie?
Maar als ik nog even mag: Toen Verhofstadt eraan begon had hij grootse plannen om de belgische ziekte (zijn woorden) aan te pakken. Hij had een zeer radikaal Vlaams programma, en beloofde ook een streng vreemdelingenbeleid. Een beetje zoals Sarkozy nu.
Daar werd ongeveer niets van verwezenlijkt omdat de PS dat niet wilde. en niet omdat het homohuwelijk voorrang moest krijgen, vooral in een tijd dat trouwen uit de mode is.
Je zegt ook er moest eerst voorrang gegeven worden aan de economische problemen. Jammer, maar dat is nonsens. Staatshervorming is juist nodig om de economische problemen (en de meeste andere) op te lossen.
hoe dikwijls is het al gezegd en vastgesteld: in belgië is elk dossier communautair geladen: sociale zekerheid, werkloosheid, justitie, nmbs, zaventem, ziektezorg... wat niet?
Maar goed, zand erover. Laat ons kijken naar de toekomst.
En zoals Dewael nu. Dat vergeet u eventjes.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 22:11   #611
luc broes

Standaard

Citaat:
Het kan misschien ook liggen aan de negatieve houding van sommige Vlamingen tegenover franstaligen. .
Natuurlijk, dat we daar niet aan gedacht hebben: het is de schuld van de vlamingen dat de walen niet werken! (omdat we ze het geld zo in de handen stoppen).
En als de franstaligen geen nederlands spreken is dat ook onze schuld (omdat wij frans spreken).
Toen honderdduizenden Vlamingen destijds naar wallonië gingen werken waren de walen ten minste zo verstandig om ons het geld niet zomaar in de handen te stoppen. Het was werken of verhongeren.
En ze waren ook zo vriendelijk om met de Vlamingen alleen frans te praten zodat ze vlug de taal konden leren.

Zeg nu nog dat er geen superieure en inferieure rassen zijn!
Oud 9 augustus 2007, 22:13   #612
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie belet België ( Vlaanderen en Wallonië samen ) er een geschikt export product van te maken ? Ik zal u het antwoord besparen want het zou hard kunnen aankomen.
Ik weet niet wat het belet. En het hoeft ook niet voor mij. Trop is teveel. Tijd genoeg gehad of niet soms?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 22:14   #613
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u ook op het vlak van persoonlijk relaties van mening dat mensen die scheiden naar de hel gaan?
Oud 9 augustus 2007, 22:15   #614
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zal niet een zacht aankomen waar het zou moeten aankomen, Luc, maar helemaal niet. Net zomin als al de andere rest. Zelfs honderden keren hetzelfde herhalen was vruchteloos. Labyrint is het prototype van de PS-er die de verantwoordelijkheid voor zijn welzijn op andermans rug afwentelt.

Er is je hier iemand voorgegaan die zich 'Forenger' noemde. Hij heeft uiteindelijk gedegouteerd afgehaakt.
Oud 9 augustus 2007, 22:15   #615
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan misschien ook liggen aan de negatieve houding van sommige Vlamingen tegenover franstaligen.
Ja dat zal het zijn.
Het is dan ook een raadsel waarom u zich perse zo wil vastklinken aan die Vlamingen met hun negatieve houding ook altijd. Moest ik in uw plaats zijn, ik zou maken dat ik ervan af was.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 augustus 2007 om 22:30.
Oud 9 augustus 2007, 22:18   #616
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Het kan misschien ook liggen aan de negatieve houding van sommige Vlamingen tegenover franstaligen. Bovendien genieten bedrijven bepaalde voordelen wanneer ze Fransen in dienst nemen.
?? Liever Fransen dan Walen??? Waarom zou dAt nu zijn? Tja, ONZE houding weeral zeker? Tegenover de franstaligen... maar wacht... Fransen zijn OOK franstalig, niet? Raar? Wat is dan de kern van je antwoord? Géén? Dus géén antwoord? Ik had er nochthans om verzocht...
En welke voordelen zouden bedrijven hebben om Fransen aan te nemen??? als die hier werklen, vallen ze onder dezelfde statuten als wij...
Probeer dus nog maar eens...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 22:20   #617
luc broes

Standaard

Citaat:
En zoals Dewael nu. Dat vergeet u eventjes.
De snelbegwet bestaat nog altijd. De honderdduizenden zijn intussen binnen of zelfs belg. Wat kan Dewael nu nog doen tenzij een beetje aan de zijlijn prutsen. De rampzalige gevolgen zijn bijna niet te overzien.
En dat allemaal omdat de PS nieuw kiesvee en ons geld nodig heeft.

Laat ons hopen dat we samen het tij nog kunnen keren.
Oud 9 augustus 2007, 22:24   #618
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Jij kent ook niks van psychologie he?
Wat zegt de psychologie over een eentalig Vlaanderen?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 22:27   #619
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb begrepen dat ze niet neen zouden zeggen als er een staatshervorming komt waarbij alle Belgen wel zouden varen.
De discriminaties moeten eerst opgeruimd worden. Dat is een minimale voorwaarde om nog tot een Belgische regering te kunnen komen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 22:29   #620
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat is uw grote fout, Vlamingen en Walen zijn beiden Belgen en mensen. Het is verkeerd ze in aparte vakjes te stoppen.
Hoe langer hoe gekker!
Vl & Fr zien de problemen anders en willen ze op een andere manier oplossen.
En dat is mijn grote schuld!!??
Je kunt niet denken hoeveel invloed ik wel heb. ik zal eens praten met Leterme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be