Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2007, 12:44   #441
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met de gevolgen van hyperpolitieke correctheid.
over het paard getild, mierenneukerij, muggenzifterij... niets anders te doen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 12:59   #442
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Een voorbeeld: jarenlang en systematisch een bepaalde bevolkingsgroep stigmatiseren en zonder nuance gelijkstellen met criminaliteit, met als gevolg deze groep mensen nauwelijks of met moeite nog aan de bak komt en door die systematische en georganiseerde laster uiteraard schade heeft geleden (en nog lijdt... werkloosheid enz.) moet aangepakt kunnen worden.
Dat soort zielige politiek-correcte verhalen heeft niks met de realiteit van doen. Wanneer een 'bevolkingsgroep' (ra, ra, dewelke) oververtegenwoordigd is in de gevangenisbevolking, in de bezetting van vrouwenvluchthuizen en sociale woningen, in het heir der ongeschoolden en steuntrekkenden enz. enz. dan is dat niet omdat die 'bevolkingsgroep' 'gestigmatiseerd' of 'gediscrimineerd' wordt. Integendeel, het is pure (weliswaar politiek-correcte, en dus toegelaten) stigmatisatie en discriminatie van de �*ndere 'bevolkingsgroepen' om zulks te beweren. Indien men jouw denkspoor zou volgen, dan zou men om te beginnen bepaalde heilige boeken, waarin bv het doden van mogelijk ontrouwe vrouwen of het kruiselings handen en voeten afhakken van ongelovigen wordt aanbevolen, moeten verbieden. Maar heel eigenaardig, dat gebeurt nu juist niet; integendeel, men dient voor zulke dingen 'respect' te hebben, er een 'fobie' voor hebben is 'misdadig', en men moet zelfs via de fiscus de verspreiding van dat soort heilige boeken en hun goddelijke inhoud mee financieren. Twee maten, twee gewichten: politieke correctheid.

Iedereen dient vrij te kunnen stigmatiseren en vrij te kunnen discrimineren, behalve de staat. Die laatste moet als publiek instituut neutraal zijn. Individuele mensen moeten hun eigen leven kunnen leiden, en vrij de overeenkomsten kunnen sluiten die ze willen sluiten, en ze moeten kunnen zeggen wat ze willen zeggen.
Oud 10 augustus 2007, 14:48   #443
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Onzin, de bestraffing van laster en smaad zijn al lang bij wet geregeld. Of wilde dat ook allemaal afschaffen? Het enige wat jij ook graag zou hebben dat is dat het belasteren en beledigen van mensen van andere origine of religie ook wettelijk moet toegelaten worden (cfr negationisme- en antiracismewet). Wanneer iemand of een groep schade lijdt door de schuld van iemand die lastert (leugens vertelt bv) met dat bestraft kunnen worden.

Een voorbeeld: jarenlang en systematisch een bepaalde bevolkingsgroep stigmatiseren en zonder nuance gelijkstellen met criminaliteit, met als gevolg deze groep mensen nauwelijks of met moeite nog aan de bak komt en door die systematische en georganiseerde laster uiteraard schade heeft geleden (en nog lijdt... werkloosheid enz.) moet aangepakt kunnen worden.

Ik verbaas mij nog steeds dat na de uitspraak tegen de 3 vzw's van het VB, vreemdelingenorganisaties geen schadeclaim hebben ingediend toen het kon.
Vent toch, zelfs minister Vandenbroucke heeft intussen door dat zo'n onzin de lading niet meer dekt. Eén van de hoofdredenen die er aan te geven zijn voor het probleem op de arbeidsmarkt van allochtonen, is hun schrijnend gebrek aan te verzilveren diploma's. Oorzaak (dixit racist vandenbroucke): te late insijpeling in het onderwijs, te veel ouders die de landstalen niet machtig zijn (o.a. door continue importbruide(n)gommen), te weinig stimulatie door de ouders, en teveel meisjes die van school worden afgehaald om te huwen. En dat terwijl onnozelaars van jouw slag al eeuwen blijven volhouden dat het allemaal zonder meer de schuld is van het racisme van de autochtone Belg, lees vanaf de school tot bij de werkgevers.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 14:52   #444
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Dat soort zielige politiek-correcte verhalen heeft niks met de realiteit van doen.
Het is inderdaad... zielig. In het Engels krijgt het een nog treffender uitstraling: pathetic...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 14:58   #445
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Dat soort zielige politiek-correcte verhalen heeft niks met de realiteit van doen. Wanneer een 'bevolkingsgroep' (ra, ra, dewelke) oververtegenwoordigd is in de gevangenisbevolking, in de bezetting van vrouwenvluchthuizen en sociale woningen, in het heir der ongeschoolden en steuntrekkenden enz. enz. dan is dat niet omdat die 'bevolkingsgroep' 'gestigmatiseerd' of 'gediscrimineerd' wordt. Integendeel, het is pure (weliswaar politiek-correcte, en dus toegelaten) stigmatisatie en discriminatie van de �*ndere 'bevolkingsgroepen' om zulks te beweren. Indien men jouw denkspoor zou volgen, dan zou men om te beginnen bepaalde heilige boeken, waarin bv het doden van mogelijk ontrouwe vrouwen of het kruiselings handen en voeten afhakken van ongelovigen wordt aanbevolen, moeten verbieden. Maar heel eigenaardig, dat gebeurt nu juist niet; integendeel, men dient voor zulke dingen 'respect' te hebben, er een 'fobie' voor hebben is 'misdadig', en men moet zelfs via de fiscus de verspreiding van dat soort heilige boeken en hun goddelijke inhoud mee financieren. Twee maten, twee gewichten: politieke correctheid.

Iedereen dient vrij te kunnen stigmatiseren en vrij te kunnen discrimineren, behalve de staat. Die laatste moet als publiek instituut neutraal zijn. Individuele mensen moeten hun eigen leven kunnen leiden, en vrij de overeenkomsten kunnen sluiten die ze willen sluiten, en ze moeten kunnen zeggen wat ze willen zeggen.
U wilt nogal wat. En daarna moeten we ook bepaalde mensen met een gloeiend ijzer brandmerken. De castratie lonkt reeds om de hoek.

Terug naar af dus, als ik u goed begrijp.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 15:25   #446
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U wilt nogal wat. En daarna moeten we ook bepaalde mensen met een gloeiend ijzer brandmerken. De castratie lonkt reeds om de hoek.

Terug naar af dus, als ik u goed begrijp.
Lees liever nog een keer of tien wat je niet in het blauw hebt gezet en reageer d�*�*rop.
Oud 10 augustus 2007, 15:33   #447
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lees liever nog een keer of tien wat je niet in het blauw hebt gezet en reageer d�*�*rop.
Daar ben ik het ook mee eens. Maar wat in het blauw staat, hoe eigenaardig ook, daar ben ik het niet mee eens.
Oud 10 augustus 2007, 15:34   #448
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
de zekeringen zijn weer doorgeslagen precies.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 15:36   #449
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de zekeringen zijn weer doorgeslagen precies.
Inderdaad, wanneer men zegt dat iedereen moet vrij zijn te andere de discrimineren, dan zijn de stoppen doorgeslagen. Zeer juist.

Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2007 om 15:37.
Oud 10 augustus 2007, 15:38   #450
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, wanneer men zegt dat iedereen moet vrij zijn te andere de discrimineren, dan zijn de stoppen doorgeslagen. Zeer juist.
Blijkbaar heb jij ook enkel het blauwe gedeelte gelezen. Een (elke)persoon mag altijd discrimineren. Het is de STAAT die nooit mag discrimineren.

Ondertussen zijn de rollen omgekeerd en discrimineert de STAAT, maar is het recht op eigen keuze volledig aan banden gelegd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 15:38   #451
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
maak uw case nog wat erger, super.

Enne, geef mij aub geen gelijk. Niet jij.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 augustus 2007 om 15:39.
Oud 10 augustus 2007, 15:41   #452
system
Banneling

Standaard

Citaat:
maak uw case nog wat erger, super.

Enne, geef mij aub geen gelijk. Niet jij.
Ik vind het goed dat u mij gelijk geeft.
Oud 10 augustus 2007, 15:43   #453
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar heb jij ook enkel het blauwe gedeelte gelezen. Een (elke)persoon mag altijd discrimineren. Het is de STAAT die nooit mag discrimineren.

Ondertussen zijn de rollen omgekeerd en discrimineert de STAAT, maar is het recht op eigen keuze volledig aan banden gelegd.
De wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie (vreemdelingenhaat) ingegeven daden is de eerste maatregel in het Belgische recht om discriminatie te veroordelen. Het toepassingsgebied van deze wet blijft echter beperkt tot discriminatie van een persoon of een groep personen op basis van ras, huidskleur, afstamming, nationale of etnische herkomst. De wet bepaalt welke straffen mogelijk zijn bij bewezen discriminatie. De wet veroordeelt ook het aanzetten tot haat of rassenscheiding, evenals het lidmaatschap van een vereniging die duidelijk en herhaaldelijk aanstuurt op discriminatie of scheiding op basis van ras, huidskleur, afstamming, nationale of etnische herkomst.

De wet van 25 februari 2003 breidt het toepassingsgebied van de wet van 30 juli 1981 aanzienlijk uit. Voortaan zijn alle motieven voor discriminatie wettelijk verboden. Nu gaat het niet alleen meer over discriminatie op basis van ras, huidskleur, afstamming, nationale of etnische herkomst, maar ook over discriminatie op basis van geslacht, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, geboorte, vermogen, leeftijd, godsdienstige of filosofische overtuiging, huidige of toekomstige gezondheidstoestand, handicap of fysieke eigenschap. De wet beschouwt het ontbreken van redelijke aanpassingen voor gehandicapten ook als een discriminatie.
Oud 10 augustus 2007, 15:44   #454
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het goed dat u mij gelijk geeft.
Dat zal wel.
Je moet enkel centen hebben zeker.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 augustus 2007 om 15:45.
Oud 10 augustus 2007, 15:46   #455
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal wel.
Je moet enkel centen hebben zeker.
Neen ik vind het altijd wel fijn wanneer iemand het eens is met mij.
Let wel, het hoeft niet per se. In beide gevallen slaap ik even goed.
Oud 10 augustus 2007, 15:47   #456
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen ik vind het altijd wel fijn wanneer iemand het eens is met mij.
Let wel, het hoeft niet per se. In beide gevallen slaap ik even goed.
af en toe eens ontwaken uit de dromen is ook goed hoor.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 augustus 2007 om 15:47.
Oud 10 augustus 2007, 15:48   #457
system
Banneling

Standaard

Citaat:
af en toe eens ontwaken uit de dromen is ook goed hoor.
Mijn geest ik glashelder. Ik hoop uw geest ook. Alhoewel...

Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2007 om 15:49.
Oud 10 augustus 2007, 15:50   #458
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn geest ik glashelder. Ik hoop uw geest ook. Alhoewel...
alhoewel? Je hoopt dus van niet?

don't worry, helder genoeg om mijn centjes te verdienen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 augustus 2007 om 15:50.
Oud 10 augustus 2007, 15:51   #459
system
Banneling

Standaard

Citaat:
alhoewel? Je hoopt dus van niet?

don't worry, helder genoeg om mijn centjes te verdienen
Neen, ik stel me soms vragen nopens uw geestesgesteldheid. Maar geen zorg, ik stel me vaker vragen. U ook?

Laatst gewijzigd door system : 10 augustus 2007 om 15:52.
Oud 10 augustus 2007, 15:52   #460
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik stel me soms vragen nopens uw geestesgesteldheid. Maar geen zorg, ik stel me vaker vragen. U ook?
En of. Meer dan goed is voor u
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be