![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie ook de formateur, informateur of bemiddelaar wordt, de situatie die hij aantreft zal dezelfde zijn : wederzijds wantrouwen, onverenigbare eisenpakketten en op de achtergrond dreigende verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar heel wat minder nood bij de grootste Vlaamse partij om toegevingen te doen als hun boegbeeld geen kandidaat-premier is. Cruciaal.
|
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Het is het spiegelbeeld van de huidige situatie waar de franstaligen niet geneigd zijn veel toegevingen te doen om een premier te krijgen die ze in het geheel niet zien zitten.
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en jij vertaalt dat naar "bezeten zijn van de nva als ware het een duivel". D�*t noem ik kort door de bocht gaan. En nog iets anders. Voor mij persoonlijk niet gelaten dat Reinders eerste minister zou worden, als de voorwaarden om een regering te vormen voldaan zijn (bhv zonder kompensaties, een leeuwendeel van de resoluties van het Vlaams parlement in de pokket ...). Temeer daar bij het verdelen van de posten en het schrijven van het regeerprogramma, er rekening gehouden wordt dat "de premier leveren" nogal zwaar doorweegt. Toch zou ik het raar vinden dat Reinders zo handig zijn paringsdans zou kunnen opvoeren, dat hij Milket zou kunnen bewegen tot een Wetstraat-bedsène met vieren (plus de nva en het fdf).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Voila! Dat moeten we bereiken, niet?
|
![]() |
![]() |
#48 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen dat de nieuwe tsjeven onder invloed staan van de nva. Logisch toch, volgens het Vlaamse spreekwoord: wie bij den hond slaapt, krijgt van zijn vlooien. Die nieuwe tsjeven zijn immers onbewust in volle bewondering voor de eruditie van hun kartelgenoten. Dat heeft zo zijn gevolgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Achter zo'n mysterieuze uitspraak zit een hele wereld die voor ordinaire stervelingen verscholen blijft. Licht eens een tip van de sluier, Schoofzak.
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tiens, vanuit de wandelgangen bereiken mij andere berichten.
#53 |
Minister
|
![]() Dat is inderdaad de reden waarom ik pessimistisch, dus eigenlijk optimistisch ben, aangaande de regeringsvorming. Het mooie is dat dit probleem zich met de olijfboomcoalitie waar Milquet voorstander van is evengoed stelt.
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onderschat ook niet wat de koers na 1999 van de cdH en dan in het bijzonder hun medewerking aan het Lambermontakkoord aangericht heeft binnen de CD&V. Dat zijn geen zusterpartijen meer. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge wandelt ongetwijfeld in de verkeerde gangen. Let maar goed op dat ze je daar niet eens verkeerd pakken. (we mogen toch eens overdrijven, als 't is om te lachen hé)
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog ff herhalen:
Eigenlijk zou "Yves" al verder kunnen gaan met 1 (één) onmiddelijke toegifte van de franstaligen,namelijk de splitsing in woord en daad van BHV. De andere communautaire zaken kunnen ,zoals "didier" al aangehaald heeft wachten tot vanaf 2009,zolang het maar vooraf vastgesteld is waarover die zullen gaan.... Zelfs DAT,een zacht en minimaal programma, kan blijkbaar niet.....en ondergetekende kan zich nu niet van de indruk ontdoen dat dit met de PS WEL zou lukken.... ![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Partijlid
|
![]() Wat is eigenlijk het probleem ? Kan Leterme die Franstaligen niet duidelijk maken dat als het "non" is, ze het dan kunnen proberen met het VB ?
Leterme zou in een zetel kunnen zitten als die vlamingen eindelijk eens de koppen bij mekaar staken ipv ... verdomme, ben ik nu toch wel de postjes vergeten... domme ik. ![]()
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij zal dat niet doen, het is namelijk nutteloos. De Franstaligen moeten helemaal niet toegeven inzake BHV, het is zelfs wenselijk dat ze er nieg over praten. Op 5 oktober gaat dan het parlement open en wordt de splitsing met een eenvoudige meerderheid goedgekeurd. Niet komen zeuren over de alarmbel. Als Yves die 60 dagen negeert, is de splitsing gewoon een wettelijk feit.
|
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Dat lijkt erg op de derde fase of, erger nog, op de costa. In feite zou het kartel niet in een regering mogen stappen zonder schriftelijk akkoord, met wetteksten en een tijdschema waartegen ze door het parlement moeten zijn.
|
![]() |