Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2007, 23:03   #341
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Ok ik ben belg en verhuis naar Argentië, Australië of Brazilië .....

Ik moet van dat land toch geen 'tweede België' proberen te maken.
Moet daar toch ook niet iedere dag staan lullen over, dit doen wij bij ons zo en zus en dat aanvaarden wij niet. Ik eis dit en jullie dienen dat te respecteren indien niet.............................................. ..........................................
Gij zijt een braaf manneke.

Dat gezegd zijnde worden België en de Belgische nationaliteit niet voldoende gerespecteerd, maar dat is niet de fout van de vreemdelingen of de moslims, maar wel die van onze falende overheid.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 11 augustus 2007 om 23:04.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 23:12   #342
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen het Vlaams Belang en extremistische moslims? Ik zie er geen. Allemaal domme extremisten.
Dat is een feit.
VVouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 23:15   #343
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil tussen het Vlaams Belang en extremistische moslims? Ik zie er geen. Allemaal domme extremisten.

Door marginalen opgeklopt probleem. Geen aandacht aan schenken.
Je moet je aan je woord houden

ps : Deze topic gaat niet over VB maar over "Europese naties", europeanen die willen betogen in Brussel.
Argeloos zijn dat is pas dom.....verder kijken dan je BUB-neus lang is.

Laatst gewijzigd door colargo : 11 augustus 2007 om 23:21.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 23:29   #344
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt een braaf manneke.

Dat gezegd zijnde worden België en de Belgische nationaliteit niet voldoende gerespecteerd, maar dat is niet de fout van de vreemdelingen of de moslims, maar wel die van onze falende overheid.
Zoals steeds blijf je eenzijdig denken, dit gaat niet over een vlaanderen of een VB of over België.
Het gaat ook niet over andere nationaliteiten maar over een gedachtengoed die slechte intenties heeft.
Moslims zijn niet direct maghreb personen, ook indonesisch, Pakistanie, ja zelfs vlamingen etc.....
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 23:35   #345
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De essentie van die fascistische poging is alleszins in de kiem gesmoord.

Het doel van deze "betoging" was een poging om aan te tonen dat de publieke sfeer gebruikt mag worden voor xenofobie, en het te doen lijken alsof er plots heel veel mensen denken dat Europa islamiseert.

Door deze manifestatie te verbieden heeft de burgemeester dus effectief de hele doelstelling onderuitgehaald. Het signaal is duidelijk: geen misbruik van de publieke sfeer en geen creatie van gevaarlijke waanbeelden ('Europa islamiseert').

De burgemeester deed gewoon wat elke burgemeester zou doen. Idioten de mond snoeren.

Meer aandacht moet aan deze losers niet besteed worden.
Losers zijn diegenen die bewust onze westerse maatschappij kelderen C2C,mss ziet het VB door het bos de bomen niet meer, en maken ze van een mug een olifant maar mss ziet ook links door de instroom en de toegevingen door de jaren heen de werkelijkheid niet meer!
Trouwens waar zou u de islam catalogeren op een schaal van 1 tot 10,er van uitgaande dat 1 extreem links is en 10 extreem rechts?
ALs ik het goed voor heb zal dat niet tussen 1 en 5 liggen nietwaar!
Oud 11 augustus 2007, 23:52   #346
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Ah, de islam creert gewoon haat fzo?
Oud 11 augustus 2007, 23:59   #347
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VVouter Bekijk bericht
Ah, de islam creert gewoon haat fzo?
Yep
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 00:02   #348
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Ah, fijn. Simpel eigenlijk he!

Nee goed, verklaar u nader zou ik zeggen.
Oud 12 augustus 2007, 00:06   #349
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iedereen creert haat, de ene wat meer dan een ander.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 00:10   #350
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

geef gij eens een voorbeeld waar haat zoal vandaan komt? Is dat iets wat er altijd geweest is, of groeit en krimpt dat? Wordt het verspreid via de voedselketen, of enfin ik weet niet ...maar jij suggereert er meer van te weten.
De micro is voor u.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 00:10.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 00:11   #351
VVouter
Vreemdeling

Standaard

En waarom zou een moslim dan meer haat creëren dan een christen?

@hierboven: Haat is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Maar waarom er meer haat zou zijn binnen de islam dan binnen het christendom dat snap ik nog niet. Mss kan jij het me vertellen?

Laatst gewijzigd door VVouter : 12 augustus 2007 om 00:13.
Oud 12 augustus 2007, 00:15   #352
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom zou een moslim dan meer haat creëren dan een christen?

@hierboven: Haat is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Maar waarom er meer haat zou zijn binnen de islam dan binnen het christendom dat snap ik nog niet.
zeg jij dan eens, is het minder dan in het christendom? of evenveel?

Wat zie jij zoal in de actualiteit, op de treurbuis, kranten ge moogt kiezen. Valt er u niets op?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 00:17.
Oud 12 augustus 2007, 00:18   #353
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Waarom zou een geloof op zich haat creeren?
Oud 12 augustus 2007, 00:20   #354
born2bewild
Banneling

Standaard

goede vraag.
"op zich" in alle geval zeker niet. Er is ook een object nodig vermoed ik.

maar wat creeert er volgens u dan haat?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 00:20.
Oud 12 augustus 2007, 00:26   #355
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Was het nu geen anti-islam-betoging, of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd? Islam is bij mijn weten nog altijd een geloof en je zegt net dat de Islam op zich niet tot haat aanzet?

Maar ga verder zou ik zeggen.

En wat creërt wel haat, goeie vraag eigenlijk, waar ik niet direct een antwoord op weet.

Laatst gewijzigd door VVouter : 12 augustus 2007 om 00:27.
Oud 12 augustus 2007, 00:28   #356
born2bewild
Banneling

Standaard

islam is niet enkel een geloof. dacht ik.
Oud 12 augustus 2007, 00:31   #357
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Was het nu geen anti-islam-betoging, of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd? Islam is bij mijn weten nog altijd een geloof en je zegt net dat de Islam op zich niet tot haat aanzet?
dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik weet het niet. Ik heb zeker een vermoeden maar dat heb ik hier dan nog geeneens geuit.
Maar gij zegt dat het niet zo is. Dus ik ga ervan uit dat jij er meer van weet, en dat het dus evenveel ofwel minder moet zijn.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 00:32.
Oud 12 augustus 2007, 00:31   #358
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Hoe bedoel je?

Edit: ja, er is idd een klein foutje in men post. Islam moet vervangen worden door godsdienst.

Laatst gewijzigd door VVouter : 12 augustus 2007 om 00:33.
Oud 12 augustus 2007, 03:50   #359
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat een regent die eventueel deze demonstratie zou verbieden, nog op weinig vertrouwen kan rekenen van het volk dat hij geacht wordt te vertegenwoordigen.

Onder andere de beweringen van de Nederlandse Heer Wilders lijken mij niet uit de lucht gegrepen, de man geeft mij de indruk goed geïnformeerd te zijn.

Citaat:
Home Genoeg is genoeg: verbied de Koran - Opinie Geert Wilders

Volkskrant woensdag 08 augustus 2007

De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld, schrijft Geert Wilders. Daarom moet dat boek, net als Mein Kampf, worden verboden. Ik roep het al jaren: een gematigde islam bestaat niet. Voor wie mij niet wil geloven: lees de speech die de helaas vorig jaar overleden Italiaanse schrijfster Oriana Fallaci op 28 november 2005 hield in New York, toen zij een prijs in ontvangst nam ter ere van haar heldhaftig verzet tegen het islamofascisme en haar strijd voor vrijheid:

‘Een gematigde islam bestaat niet. Het bestaat niet, omdat er geen onderscheid is tussen Goede islam en Slechte islam. Er is islam, en daar houdt het mee op. En islam is de Koran, en niets dan de Koran. En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen – niet-moslims – ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is
(Oriana Fallaci, The Force of Reason, post-script, pag. 305, februari 2006).’

Ehsan Jami is zo’n ongelovige hond, een afvallige moslim die het lef had de profeet Mohammed een crimineel en sommige bepalingen uit de Koran achterlijk te noemen. En die het ook nog in zijn hoofd heeft gehaald op te komen voor andere afvallige honden en daar zelfs een comité voor heeft opgericht. Allah vindt voor afvalligheid de doodstraf gepast. Afgelopen zaterdag werd dat bijna realiteit: de ongelovige Jami werd door twee Marokkanen en een Somaliër tot bloedens toe in elkaar geramd.

Genoeg is genoeg. Laten we ophouden met politiek correct gedraai en gekonkel. Het is goed dat Jami nu beveiligd wordt en een schande dat dit niet eerder is gebeurd, maar het lost de kern van het probleem niet op. De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran.

De teksten uit de Koran laten weinig aan de verbeelding over.
In verschillende soera’s worden moslims opgeroepen joden, christenen, andersgelovigen en niet-gelovigen te onderdrukken, vervolgen of vermoorden, vrouwen te slaan en te verkrachten en met geweld een wereldwijde islamitische staat te vestigen. Soera’s te over die moslims oproepen en aanzetten tot dood en verderf.

Verbied dat ellendige boek zoals ook Mein Kampf verboden is! Geef zo een signaal aan de overvallers van Jami en andere islamisten dat de Koran in ons land nooit en te nimmer als inspiratie of excuus voor geweld mag worden gebruikt.

Wat schaam ik me voor de Nederlandse politici. Hun naïviteit en ziekelijke streven naar de utopische gematigde islam, die ons land alleen maar hel en verdoemenis brengt. Wat schaam ik me voor al diegenen in en buiten kabinet en Tweede Kamer die de islamitische invasie van Nederland weigeren te stoppen. Wat schaam ik me voor de Nederlandse politiek die dag in dag uit de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit en misdaad accepteert en er geen antwoord op heeft.

Den Haag zit vol met laffe lieden. Bange mensen die laf zijn geboren en laf zullen sterven.
Die vinden en bevorderen dat de Nederlandse cultuur gestoeld zal zijn op een joods-christelijke-islamitische traditie.
Die een generaal pardon verlenen aan leugenaars en criminelen.
Die de andere kant op kijken als homoseksuelen inmiddels bijna dagelijks in elkaar worden geramd. Die sharia-hypotheken willen invoeren.
Die met vertegenwoordigers van de terroristische Hamas in gesprek gaan.
Die werkzaamheden verrichten voor de dictatoriale Marokkaanse koning.
Die extremisten van de Moslimbroederschap als gesprekspartner zien.
Die toestaan dat moslimmannen weigeren hun zieke vrouw te laten behandelen door mannelijke artsen.
Die lak hebben aan de belangen van de Nederlandse burger en meewerken aan de transformatie van Nederland in Nederabië als provincie van de islamitische superstaat Eurabië.

Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij.
Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij.
Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.

Geert Wilders

Dit artikel is vandaag (08-08-2007) verschenen in de Volkskrant, door hier te klikken kunt u het ook op de website van de Volkskrant lezen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 augustus 2007 om 03:56.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 04:22   #360
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou een geloof op zich haat creeren?
Neem eens de moeite om de koran te lezen; snelle instap: 5:51 en geheel hoofdstuk 9.
http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be