![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, maar ik het er geen zin in. Ik heb dat zo met dwaze vragen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 12 augustus 2007 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik daaruit besluiten dat ge niet tot de linkse kerk behoort ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar moet ge uit besluiten dat normale mensen zich niet bemoeien met andermans geloofsovertuiging.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
maar voor de invasie: Citaat:
http://www.unicef.org/newsline/99pr29.htm Citaat:
half a million... children under-five Wetende dat de blokkade van Irak werd verkregen door de westerse WMD-campagne, die gelogen bleek en de blokkade met militaire middelen gevoerd werd: w�*�*r is het geweld dan ? Laatst gewijzigd door filosoof : 12 augustus 2007 om 13:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1) Integratieproblemen met allochtonen in ons land 2) Problemen met criminaliteit van allochtonen, en dan voornamelijk allochtone jongeren, in eigen land 3) De islam en zijn leer 4) Moslimterrorisme als internationaal verschijnsel 5) Racisme en nationalisme Misschien zijn het er nog meer, maar in elk geval, zolang al die zaken in één grote pot worden gegooid en worden overgoten met een vette xenofobe saus van " 't zijn allemaal dezelfde" kan er hier geen serieuze discussie plaatsvinden. Dat is ook mijn probleem met de betoging die gepland was : Wat is dat juist, de "islamisatie" van Europa? Wat wordt daar concreet mee bedoeld? Als men mensen op hun geloof aanvalt, dan wordt het snel een persoonlijke zaak, en dan kan men maar beter heel precies het doelwit van zo'n betoging definiëren. Als islamieten hier in Europa het democratisch gehalte van onze staat en onze maatschappij aantasten op de één of andere manier, dan moet de manier waarop dat gebeurt aangeklaagd worden, heel precies en concreet. Maar zoals het nu staat blijft het allemaal hopeloos vaag, en heeft het een sterke zweem (en dan druk ik mij voorzichtig uit) van xenofobie en racisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als Hirsi Ali, Islamitisch opgevoed en waarvan we toch mogen aannemen dat ze het gedachtengoed van de islam goed kent, het onderstaande zegt, is die volgens jou ook een racist? "Ook is opnieuw duidelijk geworden dat een aanzienlijk deel van de moslims het functioneren van liberale democratieën niet begrijpt of niet wenst te aanvaarden." De maakster van Submission pleitte in Duitsland verder voor "het recht te beledigen". "Het is nodig om de islam te onderzoeken en te bekritiseren omdat dat geloof een bedreiging is voor de open, westerse maatschappij." Laatst gewijzigd door daiwa : 12 augustus 2007 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het niet weten. Ik weet niet wat de "linkse kerk" is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei: ik kan dat wel, maar ik heb er geen zin in.
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf De oude dag, kindlief. Het duurt soms eventjes voor ik me dingen herinner |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK HEB ER GEEN ZIN IN. Wat begrijp je daar niet aan? Het is nochtans een eenvoudige Nederlandse zin, die zèlfs voor jou voldoende duidelijk zou moeten zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is er niet toe in staat. Al de rest is praat voor de vaak. Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lachwekkend die linkse kwietjes zich in duizend bochten draaien ter verdediging van de religie-ideologie van de soepjurken die ze zo verrijkend vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
En wiens persoonlijke vrijheid wordt waar door de Amerikanen of het Westen ingeperkt? M.i. wordt de vrijheid van uw Pakistaanse broeders die gemiddeld om het uur, in naam van uw vredelievende religie, een vrouw voor de rest van haar leven verminken met zoutzuuraanvallen of levende verbrandingen, of om vrouwelijke ministers af te knallen omdat hun hoofddoekje wat te scheef hangt, niet ingeperkt. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed. Als je naar de blog van Hirsi Ali gaat, dan merk je in de titel van die site een belangrijk detail. Een detail dat door een aantal mensen hier bewust wordt genegeerd of zelfs ontkend. Er staat "Ayaan Hirsi Ali en de strijd tegen de radicale islam." Deze vrouw is op jonge leeftijd besneden volgens één of andere achterlijke traditie, en heeft op latere leeftijd een vriend en collega verloren doordat deze door een moslimextremist is omgebracht, omwille van zijn ideeën. Je zou van minder de strijd tegen de radicale islam aangaan. Wat velen zich hiet niet schijnen te realiseren is dat er in de strijd tegen die radicale islam geen onenigheid is op dit forum. Ieder redelijk mens keurt de acties van radicale moslims af en steunt deze strijd, ook de gematigde moslims. Maar zolang bepaalde mensen ontkennen dat er een onderscheid bestaat tussen gematigde en radicale moslims kan er geen eensgezind front komen tegen de radicale variant. Hoe ik een demonstratie als deze, die de hele islam viseert zonder onderscheid, steunen als ik zelf in mijn vriendenkring gematigde moslims ken? Ik stel dus voor dat we eerst en vooral een overeenkomst trachten te bereiken over het aantoonbare feit dat er wel degelijk gematigde moslims bestaan, dat zij niemand kwaad doen, en dat zij binnen de moslimwereld de meerderheid uitmaken. Eens we daarover akkoord zijn kunnen we beginnen praten over wat er met de overige, de extremisten, moet gebeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Net zoals die, die gestoeld zijn op religie of alles wat ermee samengaat.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze had het over het geloof op zich dat ze als een bedreiging ziet voor een open westerse maatschappij. ''Het is nodig om de islam te onderzoeken en te bekritiseren omdat dat geloof een bedreiging is voor de open, westerse maatschappij." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |