Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2007, 12:45   #181
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Door Amerikanen vermoord, of door moslimextremisten?
Irak zal dan wel het schoolvoorbeeld van moslimextremisme zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 12:45   #182
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zoals ik van jou had verwacht een niets zeggend antwoord.
Ben je echt niet in staat enkele voorbeelden te geven?
Jawel, maar ik het er geen zin in. Ik heb dat zo met dwaze vragen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 12 augustus 2007 om 12:46.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 12:46   #183
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee hoor. Normale mensen storen zich daar immers niet aan. Niet van christenen en evenmin van moslims. Voor mijn part mag iedereen zijn geloofsovertuiging kenbaar maken als hij of zij daar behoefte aan heeft. Ik zal daar geen slaap voor laten...
Moet ik daaruit besluiten dat ge niet tot de linkse kerk behoort ?
Oud 12 augustus 2007, 12:48   #184
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Moet ik daaruit besluiten dat ge niet tot de linkse kerk behoort ?
Daar moet ge uit besluiten dat normale mensen zich niet bemoeien met andermans geloofsovertuiging.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 12 augustus 2007, 12:50   #185
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar moet ge uit besluiten dat normale mensen zich niet bemoeien met andermans geloofsovertuiging.
Maw, dat de linkse kerk geen normale mensen zijn.
Oud 12 augustus 2007, 12:51   #186
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, maar ik het er geen zin in. Ik heb dat zo met dwaze vragen.
Ik vraag gewoon enkele voorbeelden, die je blijkbaar niet kan geven, dus vind jij het een dwaze vraag?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 12:55   #187
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Solidariteit met de slachtoffers? Dat zijn inderdaad meer dan tweehonderd keer minder doden dan er sinds de invasie van Irak zijn gevallen, en kleiner families. We zouden die haast vergeten.
Sinds de invasie,
maar voor de invasie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS
Solidariteit met de slachtoffers? We zouden die haast vergeten.
Inderdaad...
http://www.unicef.org/newsline/99pr29.htm
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UNICEF
Ms. Bellamy noted that if the substantial reduction in child mortality throughout Iraq during the 1980s had continued through the 1990s, there would have been half a million fewer deaths of children under-five in the country as a whole during the eight year period 1991 to 1998. As a partial explanation, she pointed to a March statement of the Security Council Panel on Humanitarian Issues which states: "Even if not all suffering in Iraq can be imputed to external factors, especially sanctions, the Iraqi people would not be undergoing such deprivations in the absence of the prolonged measures imposed by the Security Council and the effects of war."

half a million... children under-five

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B
Door Amerikanen vermoord, of door moslimextremisten?
Irak zal dan wel het schoolvoorbeeld van moslimextremisme zijn.
Wetende dat de blokkade van Irak werd verkregen door de westerse WMD-campagne, die gelogen bleek en de blokkade met militaire middelen gevoerd werd: w�*�*r is het geweld dan ?

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 augustus 2007 om 13:04.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 12:58   #188
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch achten veel moslims het nodig hun religie ook op de werkvloer naar buiten te brengen en op te dringen.
En hop, daar springen we weer naar een ander onderwerp. Dat gebeurt hier constant. Eigenlijk worden hier continu volgende onderwerpen door elkaar gehaspeld, door sommigen zeker onbewust, door anderen vermoed ik zeer bewust :

1) Integratieproblemen met allochtonen in ons land
2) Problemen met criminaliteit van allochtonen, en dan voornamelijk allochtone jongeren, in eigen land
3) De islam en zijn leer
4) Moslimterrorisme als internationaal verschijnsel
5) Racisme en nationalisme

Misschien zijn het er nog meer, maar in elk geval, zolang al die zaken in één grote pot worden gegooid en worden overgoten met een vette xenofobe saus van " 't zijn allemaal dezelfde" kan er hier geen serieuze discussie plaatsvinden.

Dat is ook mijn probleem met de betoging die gepland was : Wat is dat juist, de "islamisatie" van Europa? Wat wordt daar concreet mee bedoeld? Als men mensen op hun geloof aanvalt, dan wordt het snel een persoonlijke zaak, en dan kan men maar beter heel precies het doelwit van zo'n betoging definiëren. Als islamieten hier in Europa het democratisch gehalte van onze staat en onze maatschappij aantasten op de één of andere manier, dan moet de manier waarop dat gebeurt aangeklaagd worden, heel precies en concreet. Maar zoals het nu staat blijft het allemaal hopeloos vaag, en heeft het een sterke zweem (en dan druk ik mij voorzichtig uit) van xenofobie en racisme.
Oud 12 augustus 2007, 13:18   #189
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Maar zoals het nu staat blijft het allemaal hopeloos vaag, en heeft het een sterke zweem (en dan druk ik mij voorzichtig uit) van xenofobie en racisme.

Dus als Hirsi Ali, Islamitisch opgevoed en waarvan we toch mogen aannemen dat ze het gedachtengoed van de islam goed kent, het onderstaande zegt, is die volgens jou ook een racist?

"Ook is opnieuw duidelijk geworden dat een aanzienlijk deel van de moslims het functioneren van liberale democratieën niet begrijpt of niet wenst te aanvaarden."
De maakster van Submission pleitte in Duitsland verder voor "het recht te beledigen". "Het is nodig om de islam te onderzoeken en te bekritiseren omdat dat geloof een bedreiging is voor de open, westerse maatschappij."

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 augustus 2007 om 13:19.
Oud 12 augustus 2007, 13:30   #190
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maw, dat de linkse kerk geen normale mensen zijn.
Ik zou het niet weten. Ik weet niet wat de "linkse kerk" is.

Citaat:
Oud 12 augustus 2007, 13:31   #191
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag gewoon enkele voorbeelden, die je blijkbaar niet kan geven, dus vind jij het een dwaze vraag?
Zoals ik al zei: ik kan dat wel, maar ik heb er geen zin in.

Citaat:
Oud 12 augustus 2007, 13:52   #192
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: ik kan dat wel, maar ik heb er geen zin in.
Ok...ok, jouw toestand kennende heb ik er wel begrip voor dat voorbeelden jou niet direct te binnen schieten.

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De oude dag, kindlief. Het duurt soms eventjes voor ik me dingen herinner
Oud 12 augustus 2007, 14:05   #193
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok...ok, jouw toestand kennende heb ik er wel begrip voor dat voorbeelden jou niet direct te binnen schieten.
IK HEB ER GEEN ZIN IN. Wat begrijp je daar niet aan? Het is nochtans een eenvoudige Nederlandse zin, die zèlfs voor jou voldoende duidelijk zou moeten zijn.

Citaat:
Oud 12 augustus 2007, 14:19   #194
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik van jou had verwacht een niets zeggend antwoord.
Ben je echt niet in staat enkele voorbeelden te geven?
ik zou mijn adem er niet voor inhouden.
Hij is er niet toe in staat. Al de rest is praat voor de vaak.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 14:19.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 14:58   #195
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik zou mijn adem er niet voor inhouden.
Hij is er niet toe in staat. Al de rest is praat voor de vaak.
Uiteraard.
Lachwekkend die linkse kwietjes zich in duizend bochten draaien ter verdediging van de religie-ideologie van de soepjurken die ze zo verrijkend vinden.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 15:13   #196
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Als moslim ga ik pas protesteren tegen het extremistisch moslimgeweld wanneer het extremistisch westers (i.e. vooral Amerikaans) geweld tegen 'de moslimlanden' stopt. Ik ga dus pas protesteren als het westen stopt met een inbreuk te maken op 'hun' persoonlijke vrijheid en geen dag eerder. Anders vind ik het protest nogal hypocriet.
Over welk Amerikaanse geweld heb je het Uh-Huh? Over het bevrijden van Irak van een moordlustige dictator?

En wiens persoonlijke vrijheid wordt waar door de Amerikanen of het Westen ingeperkt?
M.i. wordt de vrijheid van uw Pakistaanse broeders die gemiddeld om het uur, in naam van uw vredelievende religie, een vrouw voor de rest van haar leven verminken met zoutzuuraanvallen of levende verbrandingen, of om vrouwelijke ministers af te knallen omdat hun hoofddoekje wat te scheef hangt, niet ingeperkt.

Citaat:
Ik denk dat u de zaken een beetje door elkaar haalt. 'Jullie' willen niet betogen tegen 'extremistisch moslimgeweld' maar tegen 'de islamisering van Europa'. Dat is een groot verschil.
Juist, tegen de islamisering. En islamisering gaat altijd gepaard met extremistisch moslimgeweld. Die betoging is broodnodig als signaal aan de Europese overheden. Europeanen willen die islamitische achterlijkheden gewoon niet. En wat ze nog minder willen is dat moslims het Westers principe van godsdienstvrijheid in het Westen komen misbruiken terwijl die in hun islamitische paradijzen niet eens bestaat of met geweld (uiteraard) met de voeten getreden wordt.

Citaat:

En de beslissing van de Brusselse burgemeester is m.i. meer gebaseerd op gezond verstand, dan op angst.
Nee hoor, zijn beslissing is gebaseerd op angst voor de gewelddadige reacties van de volgelingen van de religie van de vrede. We hebben al een voorsmaakje van hun gewelddadigheid kunnen zien in de Parijse banlieus.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 16:56   #197
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als Hirsi Ali, Islamitisch opgevoed en waarvan we toch mogen aannemen dat ze het gedachtengoed van de islam goed kent, het onderstaande zegt, is die volgens jou ook een racist?

"Ook is opnieuw duidelijk geworden dat een aanzienlijk deel van de moslims het functioneren van liberale democratieën niet begrijpt of niet wenst te aanvaarden."
De maakster van Submission pleitte in Duitsland verder voor "het recht te beledigen". "Het is nodig om de islam te onderzoeken en te bekritiseren omdat dat geloof een bedreiging is voor de open, westerse maatschappij."
Ik had het over het feit dat hier in deze discussie (en ook in verwante discussies) continu bepaalde zaken door elkaar gehaald worden. Nu begin jij ineens over Hirsi Ali. Het is moeilijk om op die manier tot zinnige besluiten te komen.

Maar goed. Als je naar de blog van Hirsi Ali gaat, dan merk je in de titel van die site een belangrijk detail. Een detail dat door een aantal mensen hier bewust wordt genegeerd of zelfs ontkend. Er staat "Ayaan Hirsi Ali en de strijd tegen de radicale islam." Deze vrouw is op jonge leeftijd besneden volgens één of andere achterlijke traditie, en heeft op latere leeftijd een vriend en collega verloren doordat deze door een moslimextremist is omgebracht, omwille van zijn ideeën. Je zou van minder de strijd tegen de radicale islam aangaan.

Wat velen zich hiet niet schijnen te realiseren is dat er in de strijd tegen die radicale islam geen onenigheid is op dit forum. Ieder redelijk mens keurt de acties van radicale moslims af en steunt deze strijd, ook de gematigde moslims. Maar zolang bepaalde mensen ontkennen dat er een onderscheid bestaat tussen gematigde en radicale moslims kan er geen eensgezind front komen tegen de radicale variant. Hoe ik een demonstratie als deze, die de hele islam viseert zonder onderscheid, steunen als ik zelf in mijn vriendenkring gematigde moslims ken? Ik stel dus voor dat we eerst en vooral een overeenkomst trachten te bereiken over het aantoonbare feit dat er wel degelijk gematigde moslims bestaan, dat zij niemand kwaad doen, en dat zij binnen de moslimwereld de meerderheid uitmaken. Eens we daarover akkoord zijn kunnen we beginnen praten over wat er met de overige, de extremisten, moet gebeuren.
Oud 12 augustus 2007, 17:01   #198
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Manifestaties die voortkomen uit fobieën en of racisme zouden sowieso verboden moeten zijn.

Net zoals die, die gestoeld zijn op religie of alles wat ermee samengaat.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 19:27   #199
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over het feit dat hier in deze discussie (en ook in verwante discussies) continu bepaalde zaken door elkaar gehaald worden. Nu begin jij ineens over Hirsi Ali. Het is moeilijk om op die manier tot zinnige besluiten te komen.

Maar goed. Als je naar de blog van Hirsi Ali gaat, dan merk je in de titel van die site een belangrijk detail. Een detail dat door een aantal mensen hier bewust wordt genegeerd of zelfs ontkend. Er staat "Ayaan Hirsi Ali en de strijd tegen de radicale islam." Deze vrouw is op jonge leeftijd besneden volgens één of andere achterlijke traditie, en heeft op latere leeftijd een vriend en collega verloren doordat deze door een moslimextremist is omgebracht, omwille van zijn ideeën. Je zou van minder de strijd tegen de radicale islam aangaan.

Wat velen zich hiet niet schijnen te realiseren is dat er in de strijd tegen die radicale islam geen onenigheid is op dit forum. Ieder redelijk mens keurt de acties van radicale moslims af en steunt deze strijd, ook de gematigde moslims. Maar zolang bepaalde mensen ontkennen dat er een onderscheid bestaat tussen gematigde en radicale moslims kan er geen eensgezind front komen tegen de radicale variant. Hoe ik een demonstratie als deze, die de hele islam viseert zonder onderscheid, steunen als ik zelf in mijn vriendenkring gematigde moslims ken? Ik stel dus voor dat we eerst en vooral een overeenkomst trachten te bereiken over het aantoonbare feit dat er wel degelijk gematigde moslims bestaan, dat zij niemand kwaad doen, en dat zij binnen de moslimwereld de meerderheid uitmaken. Eens we daarover akkoord zijn kunnen we beginnen praten over wat er met de overige, de extremisten, moet gebeuren.
Een hele uitleg, maar naast de kwestie wat betreft de woorden van Irsi Ali.
Ze had het over het geloof op zich dat ze als een bedreiging ziet voor een open westerse maatschappij.

''Het is nodig om de islam te onderzoeken en te bekritiseren omdat dat geloof een bedreiging is voor de open, westerse maatschappij."
Oud 12 augustus 2007, 19:51   #200
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar slaat u nu eens de nagel op de kop. De radicale moslim is geen bron van onenigheid omdat we allemaal weten wat die wil, een eind aan onze manier van leven. De grote vraag is aan welke kant de gematigde moslim staat en daar is lang niet iedereen zo optimistisch over als u. Wat aan stellingnames uit de hoek van de zgn. gematigde moslims komt geeft ook niet veel reden voor optimisme.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be