![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2601 | |
|
Burger
|
[quote=Argusx43;2846504]
Citaat:
schitterend, indien je zelf iets verder zou nadenken dan zou je echt het verband wel begrijpen... ooit leer je wel zelf nadenken ipv zo iets te posten... Mij simplisme verwijten??? Ik ben niet diegene die in een "verzinsel" gelooft omdat het één of ander "onverklaarbaar gegeven" op dit moment niet te bewijzen is. Evolutietheorie is onmogelijk omdat er enkele duizenden jaren geleden enkele stenen op elkaar geplaatst zijn?? Evolutie gaat niet over kennis, of over verloren gegane technieken hé... Hoeveel mensen zouden momenteel nog een houten driemaster zeilschip kunnen bouwen indien de kennis om dit te doen verloren zou zijn gegaan??? Is het enkel de mens die niet is geëvolueerd volgens jou of zijn ook de planten, dieren, oceanen, bergen, ... het heelal altijd hetzelfde geweest??? Wat een ellende, ik heb 1 vraag aangepast zodat er geen god(en) en godsdiensten in voorkomen... |
|
|
|
|
|
|
#2602 | |
|
Burger
|
Citaat:
Jij verwart kennis met evolutie... Laatst gewijzigd door nero1 : 11 augustus 2007 om 20:45. |
|
|
|
|
|
|
#2603 | |
|
Minister
|
Citaat:
Argumenten , daar gaat het over. Je valt het geloof in de schepping aan. Maar deze draad gaat over waar de bewijzen voor evolutie zijn. Ken je dat verhaaltje van de 'De nieuwe kleren van de keizer', wel dat past precies bij de evolutietheorie. Waar zijn de bewijzen ervoor? Het antwoord is dan, dat die er natuurlijk zijn, kijk naar de fossielen enz. Maar dan wijs ik er op dat aardlagen snel gevormd worden, zie daarvoor de vulkaanuitbarsting van Mount Saint-Helens. Fossilisatie gaat ook sneller dan word aangenomen.Wat ook logisch is als je bekijkt hoe massas planten en dieren zijn gefossiliseerd.Zo'n fossilisatie gebeurd immers alleen door snelle bedekking, wat wil zeggen , grote katastrofen. Hele bomen die door verschillende lagen steken bijvoorbeeld. Lagen die zogezegd miljoenen nodig hebben om te ontstaan. Menselijke fossielen die in de verkeerde strata gevonden zijn, maar dit word allemaal genegeerd of weggeredeneerd, zolang er maar kan worden verder geloofd in het evolutiesprookje. Geen 'missing links'. Archeoptrix bijvoorbeeld ,word door vele evolutionisten niet meer beschouwd als een overgang tussen reptiel en vogel. Enz. Feiten,daar gaat het over.En geen achterhaalde feiten, waar onze schoolboeken in evolutie vol van staan. De evolutietheorie is een gedachtegang, een filosofie. Nog sterker :een geloof. Alles moet wijken voor deze gedachtengang. En deze gedachtengang is dat er geen God is, je kunt immers wetenschappelijk niet aantonen dat er een is, dus is al wat we kunnen waarnemen, materie en leven er vanzelf gekomen. Daar komt het op neer. Dat is in een kringetje redeneren. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 12 augustus 2007 om 09:37. |
|
|
|
|
|
|
#2604 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2605 | |
|
Burger
|
Citaat:
En dit is nu net het probleem van de gelovigen, zolang er zaken niet te bewijzen zijn blijven ze vasthouden aan die (verzonnen) god en/of goden… in plaats van verder te willen onderzoeken hoe bepaalde verschijnselen zoals evolutie of het onstaan van "het leven" werkelijk zou zijn ontstaan. Ok, dus volgens jou gaat de evolutietheorie ook op voor alle leven... dit is een opluchting. Makkelijker te begrijpen dan dat je enkel zou geloven dat de mens niet is geëvolueerd... Bewijzen --> Genetica en soortvorming... (voldoende wetenschappelijke werken beschikbaar in de plaatselijke bibliotheek… ook online kan je een beperkte uitleg daaromtrent vinden) Je hebt problemen met de duur van evolutie, dan moeten we evolutie op iets beperkter vlak bekijken hé Als je bekijkt dat de mens op de verschillende continenten op "zeer korte tijd" (enkele duizenden jaren) op verschillende wijze zijn geëvolueerd... dan moet je toch vaststellen dat evolutie een feit is en geen geloof?? Verschillende huidskleuren, beharing, lengtes, vormen van de schedel, verschillende resistentie tegen ziekten (Zuid en Noord Amerikaanse volkeren t.o.v. hun westerse veroveraars),... en nu komen we in het geval van de mens bij een gevaarlijk onderwerp... hier heb je het bewijs van evolutie (op zeer beperkte schaal, omdat de evolutie op veel langere tijd moet worden bekeken…) Of je gelooft (zoals in nazi-Duitsland) en in bepaalde godsdiensten, dat de mensen in verschillende rassen kunnen worden onderverdeelt… of erger dat het verschillende “creaties” zouden zijn die niet geëvolueerd zijn (Als je dat denkt en gelooft dan heb je direct het bewijs van evolutie, die verschillende rassen en “creaties” hebben zich nu eenmaal vermengd en hebben zo een nieuwe “soort” gecreëerd) In elk geval wat je ook gelooft… evolutie is een feit… Bij dieren (bvb: rundvee) en planten kan je de evolutie al helemaal niet ontkennen of afdoen als een “geloof”… behalve natuurlijke evolutie van alle levensvormen, heb je massa’s bewijzen van evolutie die door menselijke manipulatie werden veroorzaakt… |
|
|
|
|
|
|
#2606 | |
|
Minister
|
Citaat:
2-Vermenging genenpoel, wat een term. Kijk eens hoe genetisch dicht een chimp en de mens staan, en toch is er geen vermenging mogelijk. 3- Dat die reuzenvarensfossielen zo diep te vinden zijn wil alleen maar zeggen dat de katastrofen om ze te bedekken geweldig moeten zijn geweest. 4- Kijk hier alles over fossilisatie en hoe snel het gebeurt , een heel goeie site. http://www.cartage.org.lb/en/themes/...tionFossil.htm 5- Noem ze maar restjes, meestal zeer kleine fragmentjes waar dan complete schedels worden bij gesuggereerd. Buiten dan Neanderthalers en de zogezegde 'Lucy'. Een feit is dat een man als Richard Leakey zeer veel jaren heeft moeten zoeken om iets te vinden (40 jaar dacht ik), en als hij dan iets vond was het maar een deel van een gebit of zo, iets heel dubieus. Daarentegen moet je voor bijvoorbeeld dinsosaurier fossielen niet ver zoeken. In sommige gebieden als in de gobi-woestijn in china liggen ze zelfs aan de oppervlakte. En zijn ze compleet , zelfs van de kleinste soorten. Het verschil is natuurlijk dinosauriers hebben echt bestaan , zie je? Laatst gewijzigd door Argusx43 : 12 augustus 2007 om 13:50. |
|
|
|
|
|
|
#2607 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
[quote=Argusx43;2847402]1-Er is een verarming van soorten, er komen geen bij. In oude boeken zijn er wel meldingen van deze dieren, de bekendste vermelding staat in de bijbel, het boek Job.
OK, nu wil ik pagina's weten. Vertel mij eens waar ik in het boek Job een verwijzing naar de dino's vind. [quote=Argusx43;2847402] 2-Vermenging genenpoel, wat een term. Kijk eens hoe genetisch dicht een chimp en de mens staan, en toch is er geen vermenging mogelijk. Ik heb het ook niet over sex met dieren, maar tussen mensen. Onze seksuele voortplanting is erop gericht om via nieuwe combinaties van allelen, crossing over en inversie van genen het genoom te doen evolueren. Waarom zou god, die bekend staat voor zijn preutsheid, ons met zo'n omslachtig voortplantingssysteem hebben uitgerust als er eenvoudige alternatieven waren? [quote=Argusx43;2847402] 3- Dat die reuzenvarensfossielen zo diep te vinden zijn wil alleen maar zeggen dat de katastrofen om ze te bedekken geweldig moeten zijn geweest. En waarom vinden we van die mega-catastrofes, die dan op heel wat plaatsen op aarde moeten hebben plaatsgegrepen, inclusief in België, geen enkele vermelding terug in de geschiedenis? Het huidige Irak, toch geen onbekend terrein in de tijd dat de Bijbel geschreven werd, zit vol aardolie. Waar komt die vandaan? Ook een mega-catastrofe veronderstel ik, maar daar is nergens sprake van. En hoe leg je trouwens het proces uit van de vorming van fossiele producten als aardolie en aardgas?? [quote=Argusx43;2847402] 4- Kijk hier alles over fossilisatie en hoe snel het gebeurt , een heel goeie site. http://www.cartage.org.lb/en/themes/...tionFossil.htm En hebt u ook een wetenschappelijke bron die hetzelfde zegt? De site cartage.org is bezwaarlijk wetenschappelijk of objectief te noemen. Citaat:
|
|
|
|
|
#2608 | ||
|
Banneling
|
[quote]
[quote=Doki;2848155][quote=Argusx43;2847402]1-Er is een verarming van soorten, er komen geen bij. In oude boeken zijn er wel meldingen van deze dieren, de bekendste vermelding staat in de bijbel, het boek Job. OK, nu wil ik pagina's weten. Vertel mij eens waar ik in het boek Job een verwijzing naar de dino's vind. [quote=Argusx43;2847402] 2-Vermenging genenpoel, wat een term. Kijk eens hoe genetisch dicht een chimp en de mens staan, en toch is er geen vermenging mogelijk. Ik heb het ook niet over sex met dieren, maar tussen mensen. Onze seksuele voortplanting is erop gericht om via nieuwe combinaties van allelen, crossing over en inversie van genen het genoom te doen evolueren. Waarom zou god, die bekend staat voor zijn preutsheid, ons met zo'n omslachtig voortplantingssysteem hebben uitgerust als er eenvoudige alternatieven waren? Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2007 om 22:16. |
||
|
|
|
|
|
#2609 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
[quote=system;2848314][quote]
[quote=Doki;2848155][quote=Argusx43;2847402]1-Er is een verarming van soorten, er komen geen bij. In oude boeken zijn er wel meldingen van deze dieren, de bekendste vermelding staat in de bijbel, het boek Job. OK, nu wil ik pagina's weten. Vertel mij eens waar ik in het boek Job een verwijzing naar de dino's vind. Citaat:
|
|
|
|
|
#2610 | |
|
Banneling
|
[quote=Doki;2849539][quote=system;2848314][quote]
[quote=Doki;2848155] Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 augustus 2007 om 17:52. |
|
|
|
|
|
|
#2611 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik vraag me af of Argus nog gaat reageren. Ik zou meer willen leren over hoe je op een snelle manier miljoenen liters aardolie kunt maken en die onder de grond steken onder hoge druk.
|
|
|
|
#2612 |
|
Staatssecretaris
|
In heel wat culturen werd aan schedelvervorming gedaan. Er zijn zeer uiteenlopende technieken en de resultaten kunnen spectaculair zijn. Zie bv.:
http://www.clas.ufl.edu/users/nparr/...es/Page398.htm http://edition.cens.cnrs.fr/revue/bh.../011628ar.html ![]()
|
|
|
#2613 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In deze schedel kloppen de verhoudingen niet zo lijkt het me. Kan een eenmalige afwijking zijn natuurlijk. ![]() Laatst gewijzigd door system : 13 augustus 2007 om 18:45. |
|
|
|
|
|
|
#2614 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hoe zie jij dan jouw vork aan jouw steel zitten?
|
|
|
#2615 | |
|
Minister
|
[quote=Doki;2848155][quote=Argusx43;2847402]1-Er is een verarming van soorten, er komen geen bij. In oude boeken zijn er wel meldingen van deze dieren, de bekendste vermelding staat in de bijbel, het boek Job.
OK, nu wil ik pagina's weten. Vertel mij eens waar ik in het boek Job een verwijzing naar de dino's vind. [quote=Argusx43;2847402] 2-Vermenging genenpoel, wat een term. Kijk eens hoe genetisch dicht een chimp en de mens staan, en toch is er geen vermenging mogelijk. Ik heb het ook niet over sex met dieren, maar tussen mensen. Onze seksuele voortplanting is erop gericht om via nieuwe combinaties van allelen, crossing over en inversie van genen het genoom te doen evolueren. Waarom zou god, die bekend staat voor zijn preutsheid, ons met zo'n omslachtig voortplantingssysteem hebben uitgerust als er eenvoudige alternatieven waren? [quote=Argusx43;2847402] 3- Dat die reuzenvarensfossielen zo diep te vinden zijn wil alleen maar zeggen dat de katastrofen om ze te bedekken geweldig moeten zijn geweest. En waarom vinden we van die mega-catastrofes, die dan op heel wat plaatsen op aarde moeten hebben plaatsgegrepen, inclusief in België, geen enkele vermelding terug in de geschiedenis? Het huidige Irak, toch geen onbekend terrein in de tijd dat de Bijbel geschreven werd, zit vol aardolie. Waar komt die vandaan? Ook een mega-catastrofe veronderstel ik, maar daar is nergens sprake van. En hoe leg je trouwens het proces uit van de vorming van fossiele producten als aardolie en aardgas?? Citaat:
Het zondvloed verhaal vind over heel de wereld terug en zeker in het midden-oosten. Als je het over rare schedels hebt, kun je van alles daarover vinden,maar wat heeft dat met een link tussen aapachtige en mens te maken? Zie hier nog iets veel vreemder. The horned skull. http://www.burlingtonnews.net/hornedrace.html Laatst gewijzigd door Argusx43 : 13 augustus 2007 om 19:14. |
|
|
|
|
|
|
#2616 |
|
Minister
|
Hoe denk dat hele wouden zijn bedekt , zodat ze tot kool zijn geformeerd? Er is maar één manier daarvoor. Een zondvloed van zo'n proportie met gigantische aardverschuivingen.
Laatst gewijzigd door Argusx43 : 13 augustus 2007 om 19:20. |
|
|
|
|
|
#2617 |
|
Minister-President
|
Hoe verklaar je de vorming van hondenrassen? Die worden op genetische eigenschappen geselecteerd en maken dus een (door de mens beïnvloedde) evolutie mee. Ook dieren zoals koeien en kippen zijn zoals we ze nu kennen gekweekt door mensen, voor dat de mensen hen gedomesticeerd hebben bestonden er enkel wildere varianten van. Hoe verklaar je dit allemaal?
|
|
|
|
|
|
#2618 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Nu zal jij waarschijnlijk zeggen dat dat allemaal larie is, en dat olie maken ook heel snel en makkelijk kan, maar dan zou ik graag van jou vernemen HOE dat dan precies in zijn werk gaat. Citaat:
Laatst gewijzigd door Doki : 13 augustus 2007 om 21:12. |
|||
|
|
|
|
|
#2619 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Serieus, wie heeft je geïndoctrineerd, Argusx43?
Die pe heeft z'n werk goe gedaan precies.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 13 augustus 2007 om 21:05. |
|
|
|
|
|
#2620 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ook de verschillende uiterlijke kenmerken tussen de mensen per continent, ten gevolge van de verschillende leefomstandigheden... Verschillende resistentie tegen ziekten (Zuid en Noord Amerikaanse volkeren t.o.v. hun westerse veroveraars)... Mensen die nu gemiddeld veeeeeeeeeeeeeel groter zijn dan enkele eeuwen geleden... Dit zijn allemaal duidelijke bewijzen van evolutie... Vooral als je de tijdlijn uit de bijbel bekijkt van Adam tot Abraham, en je niet begint te zeveren over het feit dat er hiaten in zitten van 1000 jaar (en zelfs dan is het te idioot voor woorden), dan klopt het scheppingsverhaal die ze de naiëve gelovigen willen aansmeren langs geen kanten.... omdat de aarde en het leven hier al veel langer geleden is ontstaan dan ze in de bijbel beweren --> voldoende fossielen bewijzen dit... Het is logisch dat enkele eeuwen geleden men het scheppingsverhaal aan de massa kon verkopen, maar met de huidige kennis kan je niet blijven alles in de bijbel "interpreteren/aanpassen" zodat er toch nog enkelen in die verhaaltjes blijven geloven... Dat er een intelligentie achter de schepping zit, is een ander tegenargument??? Goed bezig, wie heeft god dan gecreëerd... of is dat onfeilbaar "iets" wel zomaar uit het niets ontstaan --> beetje logisch blijven redeneren hé!! De evolutietheorie is voldoende bewezen... ik vermoed dat iedereen nu overtuigd is dat het scheppingsverhaal aan de kant kan worden geschoven, als leuk romannetje?? Laatst gewijzigd door nero1 : 14 augustus 2007 om 00:19. |
|
|
|
|