Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2007, 10:02   #21
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donrad Bekijk bericht
Zo werd mijn langverwachte vakantie in de provence een echte hel , voor mezelf en mijn gezin.

Na een restaurantbezoek in Beaucaire werd ik gestopt door de plaatselijke politie voor een alcoholcontrole. Niks ergs , had slechts een paar glazen wijn , en aperitief en veel water gedronken gedurende de hele avond. Toch blaasde ik positief ( 0,3 promille ) , en moest mijn wagen aan de kant laten staan.

Tot zover geen probleem ! Toen een plaatselijke politieman er niet in slaagde mijn wagen te parkeren , stelde ik hem voor dit voor hem te doen. Toen brak de hel los : ik werd in een politiewagen geduwd , en naakt in en smerige politie-cel gegooid. Toen mijn vrouw de politiemannen attent maakte op een medische aandoening waar ik last van heb , werd een ambulance gebeld , om me naar het ziekenhuis te brengen. Eens deze aangekomen , maakte ik de opmerking dat ik slechts wilde meegaan , vergezeld door mijn gezin. Dit was niet toegelaten . Ik stelde voor om dan maar in de cel te blijven : was niet toegelaten .

Na heel wat discussie , en heel wat bedreigingen van de politie naar mijn gezin toe , vertrok de ambulance zonder mij. Mijn zoon werd opgesloten in onze wagen , mijn vrouw en ikzelf stonden uren buiten op straat , de autosleutels had de politie meegenomen.

Om 6 hr ’s morgens arriveert de brandweer-ambulance. Mijn zoontje , dat ondertussen in slaap was gevallen , werd manu militari door 6 politiemannen uit de wagen gesleurd , en meegenomen naar het politiebureel.
Ik werd in de ambulance geforceerd.

Aangekomen op de spoed-afdeling in het ziekenhuis van nîmes , werd mij na enkele uren verteld dat ik zou opgesloten worden , gedurende het hele WE in de gesloten psychiatrische instelling.

Zo geschiedde : ik werd daar onder een zeer streng regime opgesloten , bij de allerzwaarste gevallen. De medische staf vond het een schande , maar was verplicht mij deze maatregel op te leggen. De artsen vonden het niet menselijk , dat ik daar als gezond mens diende te verblijven.

Ik kreeg geen hulp van de reisverzekering , noch van de Belgische ambassade in parijs , noch van mijn persoonlijke hospitalisatie-verzekering.

Iemand van de medische staf , stopte mij op maandag een telefoonnummer toe van een gerenomeerd advocaat in Nîmes : hij heeft mij samen met de artsen op maandagnamiddag vrij gekregen.

Ondertussen stelden we vast dat ik niet meer in het bezit was van mijn rijbewijs. Mijn raadsman in Nimes was in de mogelijkheid om de procureur rechtstreeks te contacteren : hij had geen weet over de intrekking van mijn rijbewijs : de alcoholintoxicatie was zeer miniem. Woensdag werd het plots terug gevonden door de politie , en werd ik uitgenodigd om dit te gaan halen. Mijn raadsman raadde me dit af , daar de politie dit moment zou aangrijpen , om toch een dossier tegen me te kunnen opstellen. Hij raadde me aan naar België terug te keren , hij stuurt me het rijbewijs na wanneer hij het in handen krijgt.

Case closed ?

Mijn gezin is emotioneel gekraakt . Geen enkele hulp van de Belgische instanties !
wordt nu eens een extreem rechts regime toegepast, en het is weer niet goed?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 11:45   #22
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ter attentie van de onverdraagzame Blokkers: Het is hier in Belgenland dan toch nog zo slecht niet hé...
En maar klagen, zeuren en verzuren...
neen, wacht maar tot wij aan de macht komen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 11:46   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
wordt nu eens een extreem rechts regime toegepast, en het is weer niet goed?
in la douce france ? mais non !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 12:05   #24
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo werd mijn langverwachte vakantie in de provence een echte hel , voor mezelf en mijn gezin.

Na een restaurantbezoek in Beaucaire werd ik gestopt door de plaatselijke politie voor een alcoholcontrole. Niks ergs , had slechts een paar glazen wijn , en aperitief en veel water gedronken gedurende de hele avond. Toch blaasde ik positief ( 0,3 promille ) , en moest mijn wagen aan de kant laten staan.

Tot zover geen probleem ! Toen een plaatselijke politieman er niet in slaagde mijn wagen te parkeren , stelde ik hem voor dit voor hem te doen. Toen brak de hel los : ik werd in een politiewagen geduwd , en naakt in en smerige politie-cel gegooid. Toen mijn vrouw de politiemannen attent maakte op een medische aandoening waar ik last van heb , werd een ambulance gebeld , om me naar het ziekenhuis te brengen. Eens deze aangekomen , maakte ik de opmerking dat ik slechts wilde meegaan , vergezeld door mijn gezin. Dit was niet toegelaten . Ik stelde voor om dan maar in de cel te blijven : was niet toegelaten .

Na heel wat discussie , en heel wat bedreigingen van de politie naar mijn gezin toe , vertrok de ambulance zonder mij. Mijn zoon werd opgesloten in onze wagen , mijn vrouw en ikzelf stonden uren buiten op straat , de autosleutels had de politie meegenomen.

Om 6 hr ’s morgens arriveert de brandweer-ambulance. Mijn zoontje , dat ondertussen in slaap was gevallen , werd manu militari door 6 politiemannen uit de wagen gesleurd , en meegenomen naar het politiebureel.
Ik werd in de ambulance geforceerd.

Aangekomen op de spoed-afdeling in het ziekenhuis van nîmes , werd mij na enkele uren verteld dat ik zou opgesloten worden , gedurende het hele WE in de gesloten psychiatrische instelling.

Zo geschiedde : ik werd daar onder een zeer streng regime opgesloten , bij de allerzwaarste gevallen. De medische staf vond het een schande , maar was verplicht mij deze maatregel op te leggen. De artsen vonden het niet menselijk , dat ik daar als gezond mens diende te verblijven.

Ik kreeg geen hulp van de reisverzekering , noch van de Belgische ambassade in parijs , noch van mijn persoonlijke hospitalisatie-verzekering.

Iemand van de medische staf , stopte mij op maandag een telefoonnummer toe van een gerenomeerd advocaat in Nîmes : hij heeft mij samen met de artsen op maandagnamiddag vrij gekregen.

Ondertussen stelden we vast dat ik niet meer in het bezit was van mijn rijbewijs. Mijn raadsman in Nimes was in de mogelijkheid om de procureur rechtstreeks te contacteren : hij had geen weet over de intrekking van mijn rijbewijs : de alcoholintoxicatie was zeer miniem. Woensdag werd het plots terug gevonden door de politie , en werd ik uitgenodigd om dit te gaan halen. Mijn raadsman raadde me dit af , daar de politie dit moment zou aangrijpen , om toch een dossier tegen me te kunnen opstellen. Hij raadde me aan naar België terug te keren , hij stuurt me het rijbewijs na wanneer hij het in handen krijgt.

Case closed ?

Mijn gezin is emotioneel gekraakt . Geen enkele hulp van de Belgische instanties !
Zou je de VTM niet contacteren? Die maken er gegarandeerd de hoofdtopic in het nieuw van 19.00 uur van !!

Ja ja, Sarco ging het racaille aanpakken en kijk....

Klacht indienen hé broeder ....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 12:46   #25
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
neen, wacht maar tot wij aan de macht komen
Met Jutemis ! Zó zot is ons volk nu ook niet om het krapuul van de straat (opnieuw) de macht te geven...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 18:46   #26
donrad
Vreemdeling

Standaard

Amai , ik schrik nogal van de reacties hier .
Ja , het " verhaal " is echt waar , nee ik sta niet op ontploffen van jullie reacties.
En ja , de pers heeft mij gecontacteerd , maar ik heb geen zin om op deze manier op TV te komen : jullie reacties bewijzen dat ik hier goed handelde.
Enfin , doe ermee wat je wil ... maar ik meende dat het niveau van dit forum iets hoger was ...
donrad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 19:41   #27
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai , ik schrik nogal van de reacties hier .
Ja , het " verhaal " is echt waar , nee ik sta niet op ontploffen van jullie reacties.
En ja , de pers heeft mij gecontacteerd , maar ik heb geen zin om op deze manier op TV te komen : jullie reacties bewijzen dat ik hier goed handelde.
Enfin , doe ermee wat je wil ... maar ik meende dat het niveau van dit forum iets hoger was ...
Ga nu niet direkt lopen he man. Er zijn hier veel gekken, maar dat heeft ook zijn charmes.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 20:10   #28
donrad
Vreemdeling

Standaard

ik ga niet lopen HAMC , maar zal met veel plezier jullie reacties lezen
donrad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 09:25   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ga niet lopen HAMC , maar zal met veel plezier jullie reacties lezen
En U blijft bij Uw bewering:

Citaat:
Toch blaasde ik positief ( 0,3 promille )
?

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 augustus 2007 om 09:26.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 09:37   #30
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch blaasde ik positief ( 0,3 promille ) , en moest mijn wagen aan de kant laten staan.

Volgens mij staat die comma verkeerd.

Laatst gewijzigd door Andro : 14 augustus 2007 om 09:38.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be