Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2007, 09:44   #741
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Niks leugentje of voorliegen. Wel vastgesteld door internationaal onderzoek. Ga eens naar een door-de-weekse markt in vl & W en stel wast hoeveel talen de marktkramers spreken. In Brugge is dat minstens nl, Fr, Eng en D
Marktkramers 4 talen in brugge maak dat een ander wijs...
Nu wel waar dat die mensen genoodzaakt zijn wat opener van geest te zijn. Nu inderdaad de vroegere generaties spraken veel talen in vlaanderen ontken ik ook nergens...

Citaat:
Vl zijn meestal meertalig, maar spreken nu uiteraard beter Engels en veel minder Frans. Engels is veel belangrijker op alle gebied. Fr kan men ons gelukkig maar niet meer zo opdringen en is minder belangrijk.
Het klopt dat ze minder belangerijk wordt maar ze is en blijft onze tweede landstaal!

Citaat:
wat heeft dat nu met romantiek te maken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Conscience

Citaat:
Hopelijk spreken de Fr nu ook wat beter engels, maar ik heb ze nog niet ontmoet. Wel hoorde ik van vrienden op internationale congressen dat Fr nadien komen vragen wat er eigenlijk allemaal verteld werd.
Ja uiteraard ik had ook geen positief woord verwacht van u over onze landgenoten in het zuiden... Bewijst wel hoe mooi bekrompen u bent...

Citaat:
Vl spreken nu veel minder goed Fr dan vroeger om voor de hand liggende redenen;
Maar het Fr van de Vl is nog altijd goed verstaanbaar. Het Nl van de Fr is onbestaande vermits ze het op school (bijna) niet leren.

Net zoals de nieuwe generatie in vlaanderen (bijna) geen frans leren...
Ik denk dat je dat niet beseft maar je bent waarschijnlijk ook niet van onze generatie!

Citaat:
Filip kent de taal van de meerderheid. Is dat ook al een prestatie?
NEEN!

Citaat:
Ik herinner me nog wat hij zegde bij de geboorte van zijn dochtertje: 't is een vrouwtje!
exactly my point!

Citaat:
Ik ben 5-talig & Vl nationalist, en dat is niet uitzonderlijk. De top van VB & NVA is eveneens meertalig.
De top spreekt vaak meerdere talen ik heb het over de gemiddelde achterban!

Citaat:
Heel wat vooraanstaanden uit het Vl bedrijfsleven steunen Vl autonomie. en dat zijn zeker geen ééntaligen.
hahahahahahaha die is goed
Deze had ik nog niet gehoord maar is echt een goedje...
Goh nen mens moet kunnen lachen das waar!
En jah nee nogal wiedes dat die mensen meerdere talen kennen of ze zaten niet waar ze zitten he!

Citaat:
Waar praat jij eigenlijk over?
Over vanalles een beetje eigenlijk!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 10:22   #742
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Laat ik één ding over hem zeggen, en eigenlijk is dat niet eens mijn oordeel, maar dat van anderen: ER IS HEM TOT HIERTOE NIET EéN HOGE POST AANGEBODEN IN EUROPA. Daar hebben ze er blijkbaar ook de buik van vol...
Misschien omdat er momenteel geen hoge posten te vergeven zijn in Europa...
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 12:15   #743
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Marktkramers 4 talen in brugge maak dat een ander wijs...
Nu wel waar dat die mensen genoodzaakt zijn wat opener van geest te zijn. Nu inderdaad de vroegere generaties spraken veel talen in vlaanderen ontken ik ook nergens...
Het klopt dat ze minder belangerijk wordt maar ze is en blijft onze tweede landstaal!
Ja uiteraard ik had ook geen positief woord verwacht van u over onze landgenoten in het zuiden... Bewijst wel hoe mooi bekrompen u bent...
nett zoals de nieuwe generatie in vlaanderen (bijna) geen frans leren...
Ik denk dat je dat niet beseft maar je bent waarschijnlijk ook niet van onze generatie!
De top spreekt vaak meerdere talen ik heb het over de gemiddelde achterban!
En jah nee nogal wiedes dat die mensen meerdere talen kennen of ze zaten niet waar ze zitten he!!
Redeneren met wie de rede niet aanvaardt is tijdverlies
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 14:30   #744
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Redeneren met wie de rede niet aanvaardt is tijdverlies
Dat moeten ze nu uiteindelijk aan de onderhandelingstafel ook gemerkt hebben. België heeft nood aan een regering, een regering die bereid is samen te werken in het belang van alle Belgen. Wallonië uit het dal helpen om zo de transfers te verminderen zal inderdaad maar kunnen als er meer en niet minder samenwerking tussen de gewesten komt. Wallonië moet echter beseffen dat de Vlamingen ook recht hebben op iets...... alles in het leven en in de politiek is een redelijke balans tussen geven en nemen.
Het komt nog allemaal goed in Belgiëland mijnheer Broes.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 18:49   #745
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat moeten ze nu uiteindelijk aan de onderhandelingstafel ook gemerkt hebben. België heeft nood aan een regering, een regering die bereid is samen te werken in het belang van alle Belgen. Wallonië uit het dal helpen om zo de transfers te verminderen zal inderdaad maar kunnen als er meer en niet minder samenwerking tussen de gewesten komt. Wallonië moet echter beseffen dat de Vlamingen ook recht hebben op iets...... alles in het leven en in de politiek is een redelijke balans tussen geven en nemen.
Het komt nog allemaal goed in Belgiëland mijnheer Broes.
Ik denk het niet, non, non, non, als dit het enige tegenantwoord is op tal van voorstellen zou die non wel eens kunnen ontaarden in een bom.
Oud 12 augustus 2007, 18:56   #746
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

!
lijkt me geen antwoord te zijn dat getuigt van argumentatiekracht.

Beetje lallen met toegeknepen billen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 18:56.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 08:34   #747
luc broes

Standaard

Citaat:
De redelijke balans in belgenland:
Transfers van 12 miljard euro per jaar van Vl--> W
Geen tijd voor tweetaligheid in Brussel
'faciliteiten voor de Fr in Vlaanderen, maar niet voor de honderdduizenden Vl in Wallonië.
Wel tijd voor Anschluss van de Vlaamse rand bij brussel
Wie dat niet goedvindt is een onverdraagzame racist
Oud 13 augustus 2007, 14:12   #748
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De redelijke balans in belgenland:
Transfers van 12 miljard euro per jaar van Vl--> W
Geen tijd voor tweetaligheid in Brussel
'faciliteiten voor de Fr in Vlaanderen, maar niet voor de honderdduizenden Vl in Wallonië.
Wel tijd voor Anschluss van de Vlaamse rand bij brussel
Wie dat niet goedvindt is een onverdraagzame racist
U lijkt wel non non non te zeggen op werk voor Wallonië...... dat zou nochtans de tranfers heel wat verminderen. Ook lijkt u non non non te zeggen aan alle franstalige Vlamingen die ruim bijdragen tot de meertaligheid in Vlaanderen nu ze het Nederlands geleerd hebben want u wilt hun rechten steeds meer en verder inperken wat dan weer hun onvrede wekt. In feite zegt U altijd non en wenst U altijd meer want zoals u weet zijn de franstaligen helemaal geen vragende partij om het land verder te verdelen en ook heel wat Vlamingen wensen dit niet want ze weten maar al te goed waartoe dat zal leiden. Een steeds verdere inkrimping van de rechten van het eigen volk tot er uiteindelijk geen plaats meer is voor het zwakkere eigen volk en alleen de wet van de sterkste overblijft.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 augustus 2007 om 14:13.
Oud 13 augustus 2007, 14:38   #749
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
U lijkt wel non non non te zeggen op werk voor Wallonië...... dat zou nochtans de tranfers heel wat verminderen. Ook lijkt u non non non te zeggen aan alle franstalige Vlamingen die ruim bijdragen tot de meertaligheid in Vlaanderen nu ze het Nederlands geleerd hebben want u wilt hun rechten steeds meer en verder inperken wat dan weer hun onvrede wekt. In feite zegt U altijd non en wenst U altijd meer want zoals u weet zijn de franstaligen helemaal geen vragende partij om het land verder te verdelen en ook heel wat Vlamingen wensen dit niet want ze weten maar al te goed waartoe dat zal leiden. Een steeds verdere inkrimping van de rechten van het eigen volk tot er uiteindelijk geen plaats meer is voor het zwakkere eigen volk en alleen de wet van de sterkste overblijft.
Welja, laten we Vlaanderen integraal aan Wallonie toevoegen, dan zijn er inderdaad géén transferts meer...
Kijk eens even in de geschiedenis van België en kijk eens wat gedurende de gehele tijd de Vlamingen hebben moeten geven en toegeven om uiteindelijk in hun eigen streek hun eigen taal te mogen gebruiken. Belachelijk
En dan kom jij hier doodleuk vertellen dat we ons soepel moeten opstellen, weer geven en toegeven omdat dan de transferts zouden verminderen...
Nee, laten we gewoon scheiden. Ieder voor zich en god voor ons allen. Leuter in jullie waals parlement maar een beetje verder hoe jullie je problemen gaan oplossen ZONDER onze centen. DAN kunnen jullie op JULLIE grondgebied VOLLEDIG jullie goesting doen. Maar wij EINDELIJK ook! ALs jullie braaf zijn bij de boedelscheiding, kunnen we jullie misschien zelfs nog wat centjes toestoppen enkele jaren...maar dan wel aan ONZE condities. Geld dat naar de MENSEN gaat ipv naar de politiekers die JULLIE toch ZELF gekozen hebben, nietwaar?

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 13 augustus 2007 om 14:39.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 14:58   #750
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
ALs jullie braaf zijn bij de boedelscheiding, kunnen we jullie misschien zelfs nog wat centjes toestoppen enkele jaren...maar dan wel aan ONZE condities.
Niks van.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 15:19   #751
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Niks van.
De Franstaligen zeggen ook niks anders.
Oud 13 augustus 2007, 16:02   #752
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een steeds verdere inkrimping van de rechten van het eigen volk tot er uiteindelijk geen plaats meer is voor het zwakkere eigen volk en alleen de wet van de sterkste overblijft.
Is er dan ooit een andere wet geweest?

Als de meerderheid de sterkste is, heet dat democratie en zo hoort het. Toen de 'sterkste', een minderheid van verfransten, hun wil kon opleggen en op het gewone volk neerkijken dan was dat niet bepaald eervol. Nu heeft het gewone volk de meerderheid en moet daar het recht uit putten. De 'franstalige Vlamingen' - waarvan velen nog steeds op onze taal neerkijken anders waren ze al vrijwel volledig Nederlandstalig - moeten zich daar nu maar bij neerleggen en de andere Belgen ook.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 16:24   #753
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
U lijkt wel non non non te zeggen op werk voor Wallonië...... dat zou nochtans de tranfers heel wat verminderen.
Waar wachten ze verdorie op?
Geen enkel volk ter wereld krijgt per jaar een dergelijke dotatie van buitenuit, een dergelijke efficiënte door anderen gefinancierde infrastruktuur, ligt geografisch op een dergelijk cruciaal en lukratief economisch kruispunt, heeft zulk een rijk hinterland.
Zoals hun eigen president zelf zecht..."het is niet dat ze niet willen"...waarop wachten ze dan?
De wereld kijkt al generaties lang met ingehouden adem naar hun eerste aanzet en Vlaanderen voorop zit al generatieslang te wachten om hun eerste initiatief onder applaus te begroeten.

Citaat:
Ook lijkt u non non non te zeggen aan alle franstalige Vlamingen die ruim bijdragen tot de meertaligheid in Vlaanderen nu ze het Nederlands geleerd hebben want u wilt hun rechten steeds meer en verder inperken wat dan weer hun onvrede wekt.
Ik hoop oprecht dat je zelf het hilarische van de contradictie in deze bijna onleesbare zin inziet...

Citaat:
In feite zegt U altijd non en wenst U altijd meer want zoals u weet zijn de franstaligen helemaal geen vragende partij om het land verder te verdelen en ook heel wat Vlamingen wensen dit niet want ze weten maar al te goed waartoe dat zal leiden. Een steeds verdere inkrimping van de rechten van het eigen volk tot er uiteindelijk geen plaats meer is voor het zwakkere eigen volk en alleen de wet van de sterkste overblijft.
De Franstaligen zijn tegen een democratische besluitvorming waarbij ze zelf kunnen beslissen wat goed voor hun volk is en dit enkel omdat dan het recht van de sterkste overblijft?
U bent dus tegen democratie...

Mijn excuses voor het feit dat ik dacht dat U gewoon aan het zwanzen was.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 13 augustus 2007 om 16:29.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 16:36   #754
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Over vanalles een beetje eigenlijk!
Ik denk dat ik je hier begot gelijk moet geven...en vooral dat "beetje" dan.
Oud 13 augustus 2007, 21:22   #755
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Is er dan ooit een andere wet geweest?
Neen, eigenlijk niet .... niet in het dierenrijk.
Mensenrechten versus dierenrijk
Oud 13 augustus 2007, 21:29   #756
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
[quote=Fieseler;2849376]
Citaat:

Ik hoop oprecht dat je zelf het hilarische van de contradictie in deze bijna onleesbare zin inziet...
Het is geen contradictie. De franstaligen in de grote Vlaamse steden werden de laatste decennia verplicht in het Nederlands te studeren. Hierdoor werden ze voor het merendeel behoorlijk tweetalig. In elk geval beheersen ze beter de beide landstalen dan de meeste ééntalige Vlamingen want die hebben toch maar minachting voor het Frans. In die zin dragen ze dus meer dan hun steentje bij in de meertaligheid van de Vlamingen. En natuurlijk spreken ze ook een woordje Engels.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 augustus 2007 om 21:37.
Oud 13 augustus 2007, 21:35   #757
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler;2849376]
Citaat:

Waar wachten ze verdorie op?
Geen enkel volk ter wereld krijgt per jaar een dergelijke dotatie van buitenuit, een dergelijke efficiënte door anderen gefinancierde infrastruktuur, ligt geografisch op een dergelijk cruciaal en lukratief economisch kruispunt, heeft zulk een rijk hinterland.
Zoals hun eigen president zelf zecht..."het is niet dat ze niet willen"...waarop wachten ze dan?
De wereld kijkt al generaties lang met ingehouden adem naar hun eerste aanzet en Vlaanderen voorop zit al generatieslang te wachten om hun eerste initiatief onder applaus te begroeten.

De Franstaligen zijn tegen een democratische besluitvorming waarbij ze zelf kunnen beslissen wat goed voor hun volk is en dit enkel omdat dan het recht van de sterkste overblijft?
U bent dus tegen democratie...

Mijn excuses voor het feit dat ik dacht dat U gewoon aan het zwanzen was.
De franstaligen denken voor de overgrote meerderheid dat het einde van België alleen maar voor bijkomende moeilijkheden zal zorgen. Het is niet het moment om jaren door interne ruzie wat te blijven ronddobberen.
Het oplossen van de werkloosheid zal ook Vlaanderen ten goede komen.
Die werkloosheid zal niet opgelost worden door België verder te verdelen.
Oud 13 augustus 2007, 21:39   #758
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
haha, da's wel niet waar hoor. Wallonië ligt economisch slecht, toch in onze hedendaagse economie (en die staal- en kolenfabrieken waren dus uit een ánder economisch regime met andere grondstoffen etc.).

Maar ik zeg uiteraard niet dat het geen leefbare regio is, verre van. Wallonië zou idd op eigen benen moeten leren staan; Hoe concreet is natuurlijk de vraag. Veel natuurgebied, bossen en verontreinigde industriele sites.. niet dé makkelijkste (en gewenste?) ontwikkelingsomgeving.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 13 augustus 2007 om 21:41.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 21:56   #759
luc broes

Standaard

[quote=labyrinth;2849965]
Citaat:
1) De franstaligen in de grote Vlaamse steden werden de laatste decennia verplicht in het Nederlands te studeren. Hierdoor werden ze voor het merendeel behoorlijk tweetalig.
2) In elk geval beheersen ze beter de beide landstalen dan de meeste ééntalige Vlamingen want die hadden toch maar minachting voor het Frans.
3) In die zin dragen ze dus meer dan hun steentje bij in de meertaligheid van de Vlamingen.
Labyrinth demonstreert weer haar vooroordelen, haar vooringenomenheid tov de Vlamingen, haar miskenning van de geschiedkundige feiten:
1) De Fr in Vlaanderen werden verplicht door de belgische wetten die goedgekeurd werden op nadrukkelijke vraag van de franstaligen. (dit weet ze niet of wil ze niet weten)
Dat alle vlamingen in alle scholen voordien niet in hun taal maar in het frans moesten studeren is voor haar bijzaak en niet vermeldenswaard.
2) En hier een waarheid als een koe: de tweetaligen spreken beter beide landstalen dan de eentaligen. labyrinth, de meest verstokte flamingant zal je hier moeten gelijkgeven
'Eéntalige Vlamingen hebben minachting voor het Frans'. Daar mag natuurlijk niet aan getwijfeld worden, evenmin als aan de diepe eerbied die de franstaligen koesteren voor le flamand;
3) wij zijn ze dus eeuwige dankbaarheid verschuldigd.
Veel vlamingen zijn meertalig, zeer veel franstaligen kennen enkel Frans. Maar ook dat is naast de kwestie en moet niet vermeld worden.

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 augustus 2007 om 21:57.
Oud 13 augustus 2007, 22:02   #760
luc broes

Standaard

Citaat:
De franstaligen denken voor de overgrote meerderheid dat het einde van België alleen maar voor bijkomende moeilijkheden zal zorgen. Het is niet het moment om jaren door interne ruzie wat te blijven ronddobberen.
Het oplossen van de werkloosheid zal ook Vlaanderen ten goede komen.
Die werkloosheid zal niet opgelost worden door België verder te verdelen.
De Fr vrezen dat ze die 12 miljard euro per jaar zullen kwijtspelen, en dat ze verdorie zelf moeten werken.
Als dat geen beangstigende toekomst is: moeten werken!!
Die Vlamingen zijn echt voor niets beschaamd.

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 augustus 2007 om 22:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be