Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van het principe eigen volk eerst ?
ja 243 55,86%
neen 192 44,14%
Aantal stemmers: 435. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2007, 22:07   #841
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dat wil Descartes blijkbaar niet snappen.
Toen ik als oudste van een huisgezin van 6 kinderen wou gaan voetballen en voetbalschoenen vroeg kreeg ik als antwoord: '' die zal je dan toch zelf moeten betalen, we kunnen ons dat niet veroorloven''.
Dus als 12-13 jarige zocht ik een bijverdienste met het rapen van aardappelen. Indertijd 300 frank per dag. 'S morgens om 6 uur het fietsje op om om 7uur te beginnen tot 16 uur en terug naar huis, om dan 's avonds te kunnen gaan trainen.
In welk jaar was dat? Op het einde van de jaren vijftig (ik was toen 19 jaar) ging ik eens bij een andere boer helpen voor de oogst. Voor een werkdag van 8 uur 's morgens tot zes uur 's avonds kreeg ik 150 frank en de kost! En ik mocht die houden! Dat was voor mij een heel kapitaal!
Oud 12 augustus 2007, 22:09   #842
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Joris, je bent er ook nog één uit de Middeleeuwen! Ik heb tot mijn 20 jaar achter het paard gelopen om te ploegen, te eggen, te ..... en stallen uitgemest, mest uitgevoerd, gebeerd, koeien gemolken.... En ik deed dat toen tegen mijn goesting want mijn schoolkameraden konden fietstochtjes ondernemen! Ik weet wat het is om nen hele dag te werken (de bekken van de kiekens afbranden) in een hangar met 10000 mestkiekens. Dat wil ik mijn grootste vijand nog niet aandoen! Zo ne stank! Dat is nu precies iets uit een vorig leven maar ik ben nu blij dat ik dat nog heb meegemaakt. Later kijk je daar anders tegenaan.
En we kregen daar niets voor, buiten kost en inwoon. Maar we mochten studeren (toen heette dat "voortleren") en dat maakte veel goed!
Dat valt wel mee hoor dat middeleeuwse, ik ben nog maar/al 45.
En verder mis je mijn punt denk ik.
Ik ken vandaag nog mensen die niet hoog op de economische ladder staan en wel degelijk bereid zijn zulk werk te doen... en er zich (en terecht) niet voor schamen.
Tevens krijg ik op mijn werk heel wat cijfers en verslagen, ook sociale, niet alleen economische.
En wat blijkt? In de Allochtone gemeenschap bestaat er, vooral bij de jongere mannelijke bevolking, een veel grotere afkeer voor laaggeschoold (en zelfs ander) werk dan bij de autochtone gemeenschap.
Vooral bij de Marokkaanse jeugd is dit zo.
Dat toont zich trouwens ook in andere zaken.
Zo zal je heel zelden jonge marokkaanse jongens boven de 15 jaar op een fiets zien... gewoon omdat dat in hun kringen als niet cool geldt.
De grote voorbeelden zijn maar al te vaak crapuul dat zich onderscheidt door geweldadigheid of succesvolle criminaliteit.

Dus de stelling die steeds weer aangehaald wordt dat allochtonen binnenhalen goed is voor de economie is gewoon larie.
Het beste bewijs daarvoor is dat men bijvoorbeeld met de 'succesvolle formule van de seizoenarbeider' afkomt en zedig zwijgt over de wantoestanden bij asielmisbruikers en allochtone jongeren van de tweede, derde en ondertussen zelfs vierde generatie!

Asielplaatsen worden al te vaak ingenomen door mensen die daar geen recht op hebben en deze plaatsen alleen maar konden verwerven via bedrog. Daardoor ontstaat er een druk op de de echte asielzoekers die dan moeten boeten voor het bedrog van de misbruikers.

Ik heb dat onder andere topics al in het lang en breed aangevoerd.
1 asielzoeker (geslaagde en mislukte integraties dooreengenomen) kost op zijn minst per jaar 400000oude Belgische franken.

Zet tien profiteurs aan de deur, dan bespaar je dus 4 000 000 Belgische frank!
DAARMEE KAN JE IN DE ONTWIKKELINGSLANDEN TIENTALLEN MENSEN MEE REDDEN.
HONDERDEN KINDEREN AAN ONDERWIJS HELPEN.

Kan je nu echt stellen dat deze door de staat georganiseerde 'aflaat' aan economische profiteurs daar tegen op weegt?

Dus... we zijn verkeerd bezig!!!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 22:24   #843
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
In welk jaar was dat? Op het einde van de jaren vijftig (ik was toen 19 jaar) ging ik eens bij een andere boer helpen voor de oogst. Voor een werkdag van 8 uur 's morgens tot zes uur 's avonds kreeg ik 150 frank en de kost! En ik mocht die houden! Dat was voor mij een heel kapitaal!
Halfweg de jaren zestig was dat.
Dat was bij de toenmalige burgermeester van Kallo en misschien dat die daarom wat meer betaalde dan andere boeren.
Je had dan ook boeren die betaalden per geraapte zak aardappelen, wat over het algemeen slechter uitkwam, want ze pasten dit systeem enkel toe als er veel ''kwaaie'' aardappellen waren.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 augustus 2007 om 22:25.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 08:23   #844
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb ook nog bij de boeren gewerkt tijdens het verlof.
Hoppe geplokt in Proven, aardappelen geraapt, de stuken recht gezet op het veld en hooi binnengehaald in Moen en elders;
Hoeveel we daar verdienden weet ik niet meer, maar we gingen er niet om geld te verdienen, wel voor de belevenis en voor de goede lucht.
Ook gewerkt bij de Bouworde van Oostpriesterhulp zoals zovelen zonder enige vergoeding.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 08:48   #845
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno* Bekijk bericht
is dit nu ironie?
Ik weet het niet. Het principe staat in de grondwet van elk land ter wereld. Kan je moeilijk tegen zijn he...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 08:55   #846
rik47
Gouverneur

Standaard

Gelukkkig kan onze hedendaags samenleving nog steunen op mensen die weten wat werken is om iets te verkrijgen, vele linksen gedijen dan ook in zulk klimaat, andersom zouden ze snel hun biezen pakken.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 10:37   #847
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Tevens krijg ik op mijn werk heel wat cijfers en verslagen, ook sociale, niet alleen economische.
En wat blijkt? In de Allochtone gemeenschap bestaat er, vooral bij de jongere mannelijke bevolking, een veel grotere afkeer voor laaggeschoold (en zelfs ander) werk dan bij de autochtone gemeenschap.
Vooral bij de Marokkaanse jeugd is dit zo.
Dat toont zich trouwens ook in andere zaken.
Kan je geloven dat dit ENORM op gefabuleer lijkt?
In welk werk krijg jij racistische statistieken te zien?
Welke bronnen heb jij?
Wat is dat voor zever: "dat toont zich trouwens ook in andere zaken".

DIt soort rommelig denken, met een zacht racismesausje is kots en zever.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 10:42   #848
luc broes

Standaard

Als iemand iets vertelt wat niet overeenstemt met je overtuiging, sla hem dan dood met 'racist!'
Oud 13 augustus 2007, 15:45   #849
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Kan je geloven dat dit ENORM op gefabuleer lijkt?
In welk werk krijg jij racistische statistieken te zien?
Welke bronnen heb jij?
Wat is dat voor zever: "dat toont zich trouwens ook in andere zaken".

DIt soort rommelig denken, met een zacht racismesausje is kots en zever.
Je raaskalt makker.
De cijfers en verslagen van de VDAB zijn racistisch?
Het armoederapport, racistisch?
De database van het NIS, racistisch?
Politieverslagen, misdaadcijfers van Binnenlandse zaken en de Politie zelf, racistisch?
Rapporten van straathoekwerkers en gewestelijke commissie's, allemaal racistisch?

En je volgende vraag is natuurlijk een volledig verslag van al wat ik daarover gelezen heb zeker?
Sorrie, ik heb geen 200 jaar tijd om dat allemaal nóg eens op te zoeken en voor jou uit te typen.

Begin al eens met de websites van het NIS, de Brusselse Gewestelijke Regering, de Vereninging van de stad Brussel en de gemeenten, van de gemeentelijke OCMW's open te doen.

Durf al eens kritische verslagen te lezen zoals de undercoverreeks over Molenbeek van twee jaar terug, het artikel "aanslag in Brussel is een kwestie van tijd" in de Knack enzoverder.

En moest je inteligent genoeg zijn om daaruit de 'feiten' te filteren (iets wat je reactie hier niet echt aangeeft), kom dan eens echt discusieren.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 19:29   #850
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Je raaskalt makker.
De cijfers en verslagen van de VDAB zijn racistisch?
Het armoederapport, racistisch?
De database van het NIS, racistisch?
Politieverslagen, misdaadcijfers van Binnenlandse zaken en de Politie zelf, racistisch?
Rapporten van straathoekwerkers en gewestelijke commissie's, allemaal racistisch?

En je volgende vraag is natuurlijk een volledig verslag van al wat ik daarover gelezen heb zeker?
Sorrie, ik heb geen 200 jaar tijd om dat allemaal nóg eens op te zoeken en voor jou uit te typen.

Begin al eens met de websites van het NIS, de Brusselse Gewestelijke Regering, de Vereninging van de stad Brussel en de gemeenten, van de gemeentelijke OCMW's open te doen.

Durf al eens kritische verslagen te lezen zoals de undercoverreeks over Molenbeek van twee jaar terug, het artikel "aanslag in Brussel is een kwestie van tijd" in de Knack enzoverder.

En moest je inteligent genoeg zijn om daaruit de 'feiten' te filteren (iets wat je reactie hier niet echt aangeeft), kom dan eens echt discusieren.
Blaaskakerij en hoog van den toren blazerij van een betrapte zeveraar.
Moet kunnen.
Maar je maakt jezelf er niet geloofwaardiger mee door te doen of alle statistieken je waanideeën volgen.
Ga nog maar eens de Ooststronstrijders verdedigen op de IJzerbedevaart.
Dat is al even snugger
Oud 13 augustus 2007, 19:31   #851
born2bewild
Banneling

Standaard

dat rood driehoekske staat daar verleidelijk te wezen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 21:16   #852
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als iemand iets vertelt wat niet overeenstemt met je overtuiging, sla hem dan dood met 'racist!'
Hey, die truc gebruik ik ook al een tijd!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 21:36   #853
ericferemans

Standaard

Citaat:
Kijk: een spitsbroeder van jou beweert hier op dit forum dat alle statistieken op basis van rassen zijn opgemaakt. Liefst nog "Noord-afrikanen versus anderen".
Hij leest overal "bewijzen" van de ongelofelijke achterlijkheid van zijn gehate mensensoort.
Maar de fout die hij maakt, door steeds maar te doen alsof die statistieken vanalles bewijzen is dat er nergens statistieken worden opgemaakt in VB stijl. Hij kan dus onmogelijk afkomen met "racistische statistieken" omdat deze eenvoudigweg niet bestaan...
Ik sprak overigens over "racistische statistieken". Vooralsnog niet over racisten.
Ik heb het enkel over racisten indien duidelijk blijk gegeven wordt van racisme. Of ontken je dat het er op dit donkerbruine forum van krioelt?

Door te beweren dat uit allerlei cijfers, gepubliceerd door diverse instellingen zijn racisme wordt bevestigd, probeert hij de mensheid (het mensdom op dit forum) wijs te maken dat er dergelijke statistieken bestaan. Dat onze overheid dergelijke onderverdelingen maakt, dat deze "boekdelen" spreken. In feite is hier geen sprake van.
Hij koppelt leugens aan schijnvertoningen. Daarenboven is het iemand die vindt dat Oostfronstrijders te weinig gevierd worden!
Racisme gekoppeld aan hoog van de toren blazerij door een volmaakt geschifte aanbidder van collabo's is er een beetje over. Of hou jij van dergelijke figuren in het rechtse kamp?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 13 augustus 2007 om 21:40.
Oud 13 augustus 2007, 21:54   #854
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Als jullie een eigen volk willen starten dan eerst al eens een eigen forum of kunnen jullie niet goed lezen misschien? Bovenaan links, het staat er zelfs nog eens extra vet gedrukt zodat ge het goed zou kunnen lezen.
Oud 13 augustus 2007, 22:12   #855
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Kijk: een spitsbroeder van jou beweert hier op dit forum dat alle statistieken op basis van rassen zijn opgemaakt. Liefst nog "Noord-afrikanen versus anderen".
Hij leest overal "bewijzen" van de ongelofelijke achterlijkheid van zijn gehate mensensoort.
Maar de fout die hij maakt, door steeds maar te doen alsof die statistieken vanalles bewijzen is dat er nergens statistieken worden opgemaakt in VB stijl. Hij kan dus onmogelijk afkomen met "racistische statistieken" omdat deze eenvoudigweg niet bestaan...
Ik sprak overigens over "racistische statistieken". Vooralsnog niet over racisten.
Ik heb het enkel over racisten indien duidelijk blijk gegeven wordt van racisme. Of ontken je dat het er op dit donkerbruine forum van krioelt?

Door te beweren dat uit allerlei cijfers, gepubliceerd door diverse instellingen zijn racisme wordt bevestigd, probeert hij de mensheid (het mensdom op dit forum) wijs te maken dat er dergelijke statistieken bestaan. Dat onze overheid dergelijke onderverdelingen maakt, dat deze "boekdelen" spreken. In feite is hier geen sprake van.
Hij koppelt leugens aan schijnvertoningen. Daarenboven is het iemand die vindt dat Oostfronstrijders te weinig gevierd worden!
Racisme gekoppeld aan hoog van de toren blazerij door een volmaakt geschifte aanbidder van collabo's is er een beetje over. Of hou jij van dergelijke figuren in het rechtse kamp?
Ericf, kun je niet wat minder in de overtreffende trap spreken, en wat minder over racisme (6 maal!?) en wat minder verwijten.
Mag het wat minder zijn?
Oud 13 augustus 2007, 22:14   #856
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

² die uitspraak.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 22:19   #857
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ericf, kun je niet wat minder in de overtreffende trap spreken, en wat minder over racisme (6 maal!?) en wat minder verwijten.
Mag het wat minder zijn?
http://en.wikipedia.org/wiki/Georges...de_la_Tourette
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 23:45   #858
ericferemans

Standaard

Citaat:
Mag het wat minder zijn?
Blijkbaar niet in staat van te lezen?
Oud 14 augustus 2007, 18:22   #859
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
In Sint Truiden wacht men op de eerste bussen Vlaams Blokkers om mee het fruit te komen helpen plukken.

Na gedane dagtaak wacht hen een verkwikkende rust in een afgeleefd, vochtig en kruiperig kot waar ze met zijn allen samen in mogen !

De kans is zelfs groot dat u korting krijgt op de huur van uw VB-sympatiserende huisjesmelker !

Het dragen van een hoofddoek, tulband, fez of geel VB-klakske is toegelaten
indien men loon naar werken krijgt en geen aalmoes kom ik af
Oud 14 augustus 2007, 19:58   #860
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Als jullie een eigen volk willen starten dan eerst al eens een eigen forum of kunnen jullie niet goed lezen misschien? Bovenaan links, het staat er zelfs nog eens extra vet gedrukt zodat ge het goed zou kunnen lezen.
Binnenkort heet die TOCH Politics.vl , ze hebben er al een optie op genomen

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be