Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2007, 08:52   #61

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Het is nog niet zolang geleden dat er geen kiesracht was voor vrouwen
een evolutie die de islam en z'n hersendode aanhangers heeft gemist.
Al gemerkt dat 95 procent van de jonge Allochtone vrouwen hier in België is gekleed zoals jij en ik, ttz zonder sluiers of Boerka's (en sommigen zelfs relatief sexy mijn indruk)?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 09:05   #62
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Ben het woordje allochtoon eigenlijk ook meer dan moe. De meeste problemen worden veroorzaakt door moslims PUNT! Het moet maar eens gedaan zijn met het gebruik van allochtoon, zo beschuldig je iedereen terwijl het niet allochtonen zijn maar moslims.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 09:26   #63
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ben het woordje allochtoon eigenlijk ook meer dan moe. De meeste problemen worden veroorzaakt door moslims PUNT! Het moet maar eens gedaan zijn met het gebruik van allochtoon, zo beschuldig je iedereen terwijl het niet allochtonen zijn maar moslims.
In veel gevallen is het inderdaad zo, zeker niet altijd. Toch mag je zulke dingen niet hardop zeggen of sommige mensen krijgen een appelflauwte en beginnen te gillen. Om vervolgens een klacht aan uw been te lappen.
Vrijheid van meningsuiting... Laat me niet lachen. Je bent vrij om te praten als je iets verkondigd wat men 'wil' horen.

Enfin, willen de dames in kwestie gaan zwemmen, doen ze dat voor mijn part gewoon tijdens de normale uren, en niet met de onnodige privileges.
Anders, is hun eigen bad nog altijd een optie.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 09:35   #64
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wie begint hier rel te schoppen door een aparte behandeling te vragen?
Kunnen die hun nu echt niet aanpassen of willen ze gewoonweg niet?
Ongeveer 30-40 jaar is er sprake van serieuze immigratie. Leer eens te relativeren, in de loop van de geschiedenis is dat niks.
Oud 14 augustus 2007, 09:40   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
tiens, in Nederland zijn het ook Antillianen die voor problemen zorgen, geen moslims dus. wat met die?
Oud 14 augustus 2007, 10:28   #66

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ah, de draad is verplaatst naar vreemdelingenbeleid en integratie. Dacht dat hij verdwenen was
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 10:28   #67
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Al gemerkt dat 95 procent van de jonge Allochtone vrouwen hier in België is gekleed zoals jij en ik, ttz zonder sluiers of Boerka's (en sommigen zelfs relatief sexy mijn indruk)?
Natuurlijk en het doet me plezier om te zien dat er ook normale mensen en niet enkel geindocetrineerde provocerende slaven tussen migranten lopen
Oud 14 augustus 2007, 10:32   #68
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah, de draad is verplaatst naar vreemdelingenbeleid en integratie. Dacht dat hij verdwenen was
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Is het mogelijk van de racistische troep binnen het forum "Vreemdelingen en Integratiebeleid" te houden ajb? Dit hoort hier niet thuis.
Op vraag van Doki dus.. nu vraag ik me af of er ook berichten gewiped zijn, onder het pro islam bewind hier !
Oud 14 augustus 2007, 10:33   #69
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Juvenalis stelde :

Citaat:
Het is nog niet zolang geleden dat Vlaamse vrouwen aparte dagen haden in de zwembaden.
Het is nog niet zolang geleden dat Vlaamse vrouwen met een tweedelig badpak werden geweerd van onze stranden.
Het is nog niet zolang geleden dat Vlaamse vrouwen niet op straat kamen, zonder hoofddoek.

Maar ja het is mss vergeten?
Zo tussen de 60 en de 75 jaar ... is al een hele tijd geleden ...

Dus, feitelijk, "moslim lover", bewijs je de onweerlegbare achterlijkheid van de islam of van de moslims als je wil of van de ....

Dit ruikt naar discriminatie mijn beste ...
Oud 14 augustus 2007, 10:33   #70
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tiens, in Nederland zijn het ook Antillianen die voor problemen zorgen, geen moslims dus. wat met die?
Antillianen hebben zich gewoon gespiegeld aan het maro krapuul van een paar jaartjes terug, net als enkele andere kleinere minderheden die allen samen onder de noemer hangjongeren vallen.
Oud 14 augustus 2007, 10:35   #71
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ongeveer 30-40 jaar is er sprake van serieuze immigratie. Leer eens te relativeren, in de loop van de geschiedenis is dat niks.
En hebt u de afgelopen 30-40 jaar dan een moslimhoer (ja als moslims ons vrouwen voor hieren mogen uitschelden gebeurd dat vise versa ook vanaf nu ! ) horen zagen dat ze alleen wou gaan zwemmen, nee de integratie moet maar van één kant komen en anders is het minderheidsgroepje niet tevreden en zijn wij maar associalen hé
Oud 14 augustus 2007, 11:08   #72
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Pure zever. Vroeger moesten vrouwen niet apart.
Ach toe. Zelfs wij gingen vroeger met de school enkel zwemmen zonder jongens. Het moment dat we gingen zwemmen, waren er enkel meisjes in het zwembad. Later is dat veranderd. Toen de cafétaria naar het naburige jongenscollege afgebrand was, kwamen ze in ons schoolrestaurant eten. Er werd een lint gespannen aan de rand van onze koer zodat we niet naar de jongens konden lopen. Ik zat toen al in 't middelbaar, dat is niet zó lang geleden. en toen we eens gingen sporten op 't sportveld van dat college EISTE onze directrice dat alle gordijnen van de aanpalende klaslokalen van de jongenslokalen naar beneden gingen. waar we blij om waren, want we moesten van die onnozele sponsenen kakbroekskes dragen om mee te sporten. Maar het bleef waanzin. Ik herinner me een ander brandje in dat college - zowel onze school als dat college moesten ontruimd worden, de verzamelplaats was een grasplein in onze school. De directie werd bijna gék toen ze zag dat er meisjes met jongens aan 't praten waren. Echt, de waanzin is nog niet zo veraf.

De tijden zijn gelukkig veranderd, maar sommige dingen blijven hetzelfde: geen enkel meisje heeft graag dat ze in een sponsenen kakbroekske voor de jongens moet paraderen. Het feit dat we niet gemengd mochten zwemmen had het voordeel dat sommigen die bijv. iets dikker waren niet continu uitgejouwd werden door die jongens. Veel vrouwen zouden graag profiteren van zo'n vrouwenuurtje, omdat ze zich dan gewoon beter in hun vel voelen in dat water. En van mij mogen ze dat. Om welke reden dan ook. Of het nu is omdat ze zich onzeker voelen in een badpak, omdat ze niet graag hebben dat mannen hun lijf zitten te bekijken, omdat het in een boekske staat dat ze dat niet mogen,... Ze hebben de vrijheid daarin te kiezen. Die vrijheid wordt natuurlijk beperkt als iemand anders hen zegt wat ze moeten doen. Maar een moslimman die uit geloofsovertuiging zijn vrouw verbiedt om met mannen in hetzelfde water te zitten is voor mij niet slechter dan een vlaamse atheist die het uit vergevorderde jaloezie niet kan hebben dat er ook maar iémand naar zijn vrouw haar lijf kan kijken. Ik heb er zelf zo eentje gehad: hij kon het niet hebben dat ik enigszins sexy gekleed was, en toen we eens met vrienden naar het strand gingen heeft hij me bevolen mijn kleren aan te houden (ik mocht dus niet in badpak rondlopen). Die relatie heeft natuurlijk niet lang standgehouden, maar er zijn genoeg vlaamse mannen die uit jaloezie niet willen dat hun vrouw in badpak gaat paraderen rond mannen. Het zijn dan echter niet de vrouwen die moeten gestraft worden, maar de mannen. Het zijn die mannen die hun vrouw verbieden in badpak te lopen die fout zijn, niet de vrouwen.
Een verbod op zwemuurtjes op vrouwen levert dan ook niets op. Je treft er de vrouwen mee, niét de mannen. Want voor de mannen is het simpel: als er geen vrouwenuurtje is, ga dan ook niet zwemmen. Het probleem blijft dus evenzeer bestaan, en de vrouwen wiens vrijheid afgepakt worden blijven evenzeer in de kou staan.

Het vrouwenuurtje verbieden is je trouwens evenzeer aanpassen aan de islam. De vrouwen die gewoon hun keuzevrijheid gebruiken om alleen te gaan zwemmen worden immers verboden om dat te doen omd�*t er mannen zijn die hun vrouw die keuzevrijeheid ontnemen. We beperken onszelf in onze vrijheid omwille van de islam. Ik vind dat érg fout.

Beter lijkt het me om de mannen aan te pakken. Zowel de katholieke, atheïstische, islamitische,... Wie zijn vrouw tegen haar zin verbiedt om te zwemmen met mannen, doet mijns inziens aan psychische mishandeling. Zo beschouwen we het bij autochtonen, waarom zouden we andere regels invoeren voor moslims?

Citaat:
Vroeger werden er heksenverbrandingen gehouden. Ga je het ook goed praten als moslims hun afvalligen op die manier gaan uitschakelen. Want het doden van afvalligen is hun religieuse plicht.
Ik pleit voor meer keuzevrijheid voor vrouwen. Waarom en hoe ik dan heksenverbrandingen zou aanwenden om andere beperkingen van de keuzevrijheid goed te praten, is me echt een raadsel.
Oud 14 augustus 2007, 11:15   #73
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Beter lijkt het me om de mannen aan te pakken.
De mannen hebben het weer gedaan.
Oud 14 augustus 2007, 11:18   #74
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat bedoel ik nu met het religieus sausje als vergoeilijking...
Dat die moslimvrouwen dat gerust in hun moslimparadijzen doen, maar HIER in het Westen in ONZE cultuur hoeft dat soort aparheid niet getolereerd te worden en kunnen die moslimvrouwen een inspanning doen om te multiculturaliseren. De autochtoon kreeg de multicultuur door zijn strot geramd, waarom die verrijksters dan niet? Gaan we weer een beetje discrimineren?
zeer juist, nu ja, ergens is het niet verwonderlijk dat ze zoveel noten oop hun zang hebben, ze hebben alles van in het begin op hun schoot geworpen gekregen, en hoe meer men krijgt, hoe meer men wil.

ergens kun je nu wel enig respect voor onze cultuur terug verwachten, mr ja, zoiets blijkt maar weer eens te veel gevraagd.
mr ja, respect tonen vr iemand anders is de moslims hun sterkste kant niet.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 11:20   #75
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Die vrouwen zullen ook eens graag naaktzwemmen ... of plannen ze een lesbisch orgie
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 11:22   #76
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ach toe. Zelfs wij gingen vroeger met de school enkel zwemmen zonder jongens. Het moment dat we gingen zwemmen, waren er enkel meisjes in het zwembad. Later is dat veranderd. Toen de cafétaria naar het naburige jongenscollege afgebrand was, kwamen ze in ons schoolrestaurant eten. Er werd een lint gespannen aan de rand van onze koer zodat we niet naar de jongens konden lopen. Ik zat toen al in 't middelbaar, dat is niet zó lang geleden. en toen we eens gingen sporten op 't sportveld van dat college EISTE onze directrice dat alle gordijnen van de aanpalende klaslokalen van de jongenslokalen naar beneden gingen. waar we blij om waren, want we moesten van die onnozele sponsenen kakbroekskes dragen om mee te sporten. Maar het bleef waanzin. Ik herinner me een ander brandje in dat college - zowel onze school als dat college moesten ontruimd worden, de verzamelplaats was een grasplein in onze school. De directie werd bijna gék toen ze zag dat er meisjes met jongens aan 't praten waren. Echt, de waanzin is nog niet zo veraf.
Je hebt het nu niet over vrouwen, maar over meisjes.

Citaat:
De tijden zijn gelukkig veranderd, maar sommige dingen blijven hetzelfde: geen enkel meisje heeft graag dat ze in een sponsenen kakbroekske voor de jongens moet paraderen. Het feit dat we niet gemengd mochten zwemmen had het voordeel dat sommigen die bijv. iets dikker waren niet continu uitgejouwd werden door die jongens. Veel vrouwen zouden graag profiteren van zo'n vrouwenuurtje, omdat ze zich dan gewoon beter in hun vel voelen in dat water. En van mij mogen ze dat. Om welke reden dan ook.
Van mij ook, als ze het zelf betalen.

Citaat:
Of het nu is omdat ze zich onzeker voelen in een badpak, omdat ze niet graag hebben dat mannen hun lijf zitten te bekijken, omdat het in een boekske staat dat ze dat niet mogen,... Ze hebben de vrijheid daarin te kiezen. Die vrijheid wordt natuurlijk beperkt als iemand anders hen zegt wat ze moeten doen. Maar een moslimman die uit geloofsovertuiging zijn vrouw verbiedt om met mannen in hetzelfde water te zitten is voor mij niet slechter dan een vlaamse atheist die het uit vergevorderde jaloezie niet kan hebben dat er ook maar iémand naar zijn vrouw haar lijf kan kijken. Ik heb er zelf zo eentje gehad: hij kon het niet hebben dat ik enigszins sexy gekleed was, en toen we eens met vrienden naar het strand gingen heeft hij me bevolen mijn kleren aan te houden (ik mocht dus niet in badpak rondlopen). Die relatie heeft natuurlijk niet lang standgehouden, maar er zijn genoeg vlaamse mannen die uit jaloezie niet willen dat hun vrouw in badpak gaat paraderen rond mannen. Het zijn dan echter niet de vrouwen die moeten gestraft worden, maar de mannen. Het zijn die mannen die hun vrouw verbieden in badpak te lopen die fout zijn, niet de vrouwen.
Je verwart hier een aantal dingen, en het resultaat is de laatste zin, die onjuist is.

Citaat:
Een verbod op zwemuurtjes op vrouwen levert dan ook niets op. Je treft er de vrouwen mee, niét de mannen. Want voor de mannen is het simpel: als er geen vrouwenuurtje is, ga dan ook niet zwemmen. Het probleem blijft dus evenzeer bestaan, en de vrouwen wiens vrijheid afgepakt worden blijven evenzeer in de kou staan.
Het gaat niet over een verbod van wat er bestaat, het gaat over het invoeren van een afwijking op de bestaande regels..

Citaat:
Het vrouwenuurtje verbieden is je trouwens evenzeer aanpassen aan de islam. De vrouwen die gewoon hun keuzevrijheid gebruiken om alleen te gaan zwemmen worden immers verboden om dat te doen omd�*t er mannen zijn die hun vrouw die keuzevrijeheid ontnemen. We beperken onszelf in onze vrijheid omwille van de islam. Ik vind dat érg fout.
Wat een rare kronkel.
Oud 14 augustus 2007, 11:33   #77
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
ja als moslims ons vrouwen voor hieren mogen uitschelden gebeurd dat vise versa ook vanaf nu !
Je plaatst jezelf dus graag op één lijn met die paar moslims die zich zo debiel gedragen? Een welgemeende proficiat!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 11:33   #78
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
In veel gevallen is het inderdaad zo, zeker niet altijd. Toch mag je zulke dingen niet hardop zeggen of sommige mensen krijgen een appelflauwte en beginnen te gillen. Om vervolgens een klacht aan uw been te lappen.
Vrijheid van meningsuiting... Laat me niet lachen. Je bent vrij om te praten als je iets verkondigd wat men 'wil' horen.

Enfin, willen de dames in kwestie gaan zwemmen, doen ze dat voor mijn part gewoon tijdens de normale uren, en niet met de onnodige privileges.
Anders, is hun eigen bad nog altijd een optie.
jep, inderdaad, we moeten dringend moslim ipv. allochtoon zeggen als het over moslims gaat. de dingen zeggen zoals ze zijn.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 11:42   #79
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

@ Nynorsk

Samenvattend vind ik dat je te weinig rekening houdt met de context.

PS: Achter de oneliners zit ook wel nuance, maar dat weet je hopelijk wel.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 14 augustus 2007 om 11:46.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 12:01   #80
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke Planeet leef jij gast, *knip*

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 15 augustus 2007 om 00:42.
bolle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be