![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Liever geen Verhofstadt omdat die man onmiddellijk ingaat op de eisen van de franstaligen om zo tot een regering te kunnen komen en die kerel een slechte zaak is voor de Vlaamse zaak. Hij is ook geliefd bij de Walen en franstaligen mede omdat hij zo soepel was en nooit moeilijk deed over Vlaamse eisen. Dat is zowiezo al een slechte zaak want onafhankelijkheid kan er pas komen na een heel diepe crisis.
Guy heeft op dat vlak een iets andere mentaliteit dan Leterme vind ik. Als beide partijen constant makkelijk en vlotjes overeenkomen dan is dit geen goede zaak want het is enkel uitstel voor de boedelscheiding. België gijzelt Vlaanderen. Wallonië kan zichzelf gerust verder België noemen als ze dat willen. De kiezer stemde rechts en Vlaams dus eisen we een Vlaamse koers en een staatshervorming. Zoniet moet je niet meer op onze stemmen rekenen, het is dat of ten onder gaan. |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Ahum...
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik op doel is een decentralisatie waarbij alle macht uitgaat van pakweg de steden en gemeenten (zo was de traditie vóór onafhankelijkheid). Een terugkeer naar het statensysteem, een invoering van een federatie, of dergelijk.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Volgens mij is Maingain de reincarnatie van Hitler. Hij denkt over Walen juist hetzelfde gelijk Hitler over het Arische ras dacht en is stevast op zoek naar Lebensraum voor de Walen... |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja sorry... ik volg deze discussie niet dagelijks...
![]() Om even te antwoorden: het lijkt me duidelijk dat wanneer de Franstaligen extreme punten innemen, Vlamingen even extreem uit de hoek komen. Ik bedoel, we zijn ook maar mensen he... En als je met mensen met tegenstrijdige belangen aan de onderhandelingstafel zit, kan dat dus zeer lang duren eer er een akkoord uit de bus komt.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 15 augustus 2007 om 18:27. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ging het niet over (over het naleven van de grondwet). Het ging over het dreigement van de VLD i.v.m. de transfers.
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een schande is het! Het is voor een klein kind duidelijk dat een peiling door het laagstie nieuws betrouwbaarder is dan een democratische verkiezing. Ten tweede bent u heel juist in uw conclusie dat als men als eerste alternatief voor leterme verhofstadt wilt, men eigenlijk bedoelt dat men verhofstadt wilt en niet leterme. Leterme staat zelfs niet in de top 3. En mijn kleine teen vertelt mij dat hij zelfs niet in een top tienduust zou staan. |
|
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Meer dan 82% van de Limburgers willen geen communautaire crisis, zelfs niet tegen elke prijs, uitslag peiling te lezen in La Dernière Heure, notabene een Waalse krant.
In de peiling jongsleden in de krant HBVL wil meer dan 60% van de Limburgers een onafhankelijk Vlaaanderen. Wanneer de verkiezingen niet meer beantwoorden aan de Belgicisten of politiek correcten bestelt men gewoon een peiling a la carte, eigenlijk probeert men telkens weer mensen te manipuleren. |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() maar neen rik, je snapt het niet! de verkiezingen zijn niet zo belangrijk: wat telt is de MENING van DE MENSEN. En laat dat nu net het onderwerp zijn van deze peiling in la dernière heure.
en iedereen wil verhofstad terug. dat spreekt. ik wil zelfs leopold III terug. |
![]() |
![]() |
#75 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() En tout crime, cherchez la femme.
Tis la Ciciollina (dat de naam evt verkeerd gespeld zou zijn is niet erg, la cici kan toch zelf niet schrijven) die overal achter zit! |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Procantor nodig?
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist.... En vermits te belangen van Vlamingen en Walen altijd al tegenstrijdig waren, en steeds tegenstrijdiger worden.....
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() De Vlamingen in het algemeen zijn geen ruzie stokers en hebben voor de rust reeds veel geslikt en toegegeven. Waar ter wereld slikt men zoiets 32 jaar. Maar de eeuwige non word duidelijk teveel, een blok aan het been. De Vlamingen vragen niets, alleen dat de wet voor hen het zelfde betekend als voor de Walen.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
'k begrijp het niet zo goed.. als men zegt (zo begrijp ik althans) dat voornamelijk de vlamingen ervoor zorgen dat men aan 49,22% komt.. En we gaan ervan uit dat de peiling betrekking heeft op 50% vlamingen en 50% walen (waarbij de peiling representatief is.. hm eerdere commentaar van eric feremans) dan zou dat willen zeggen dat: ervan uitgaande dat walen (net zoals hun vertegenwoordigers) voornamelijk 'niet prioritair' hebben gestemd.. laat ons zeggen: 40% vlamingen en 9,22% franstaligen.. of zelfs 35% vlamingen en 14,22% franstaligen. en 50% van de ondervraagden zijn nederlandstaligen, dan kom je aan 80-70% nederlandstaligen die volgens een peiling van la libre een staatshervorming prioritair vinden... maar 'k heb allicht iets niet goed begrepen.. |
|
![]() |