![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het niet om. De vraag blijft: Hoe kan je verantwoorden dat Vlamingen in het uniform van de Duitse Waffen SS, m.a.w. de politieke soldaten van het Derde Rijk, aan hun zijde kampten, terwijl aan de andere kant datzelfde politiek geschoolde leger ons land bezette, het Eigen Volk oppakte, opsloot in AL Breendonk, de Dossin Kazerne, om ze later te deporteren naar Duitse gevangenissen en concentratiekampen? Bovendien hadden vele Vlaamse oostfronters de Führer-eed afgelegd. Met hun beloofde trouw aan de Führer konden ze om het even waar en tegen wie ook (dus ook tegen eigen volk!) worden ingezet. Wat uiteindelijk niet gebeurde omdat de oorlog werd verloren in Stalingrad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Schepen
|
![]() het is een potdraaier en een oplichter, helaas...
hij zou toch gewoon kunnen zeggen: mijn vader is in de oorlog tegen stalin ten strijde getrokken en daar waren best zinnige argumenten voor te verzinnen. helaas heeft hij zich met dat doel echter laten inlijven in het leger van een andere totalitaire macht die precies even tiranniek was als die van stalin. Al bij al een tragische vergissing dus. Gelukkig dat stalin noch hitler maar de westerse democratie in 1945 alvast in west-europa hebben gezegevierd. Zo moeilijk is dat toch niet??? Maar nee, Joris is niet geinteresseerd in een respectvolle benadering van zijn vaders vergissing. Zijn vader dient postuum gelijk te krijgen! En bovendien moeten de vreselijkste misdadigers die in vlaanderen zelf échte, massale steun aan de duitse bezetter hebben geleverd, gelijk krijgen! Wat Joris vraagt is geen deemoed en compassie, maar revanche! Hij zou opnieuw ten strijde trekken, ook vandaag nog! Niet alleen tegen stalin - die immers al lang niet meer bestaat - maar tegen de westerse democratie... En je excuus over de joden - de oostfronters wisten van niks - is flauw en onnozel. Het gaat er niet om wat individuele personen toen wisten (of w�*lden weten), het gaat erom wat na de oorlog bekend is geworden. En wie na de oorlog de gruwelijke feiten onder ogen ziet, die kan toch niet anders dan concluderen: "ik wist niet dat ik d�*�*raan heb meegewerkt, maar ik heb meegewerkt en dat spijt mij". Al de rest is koppige leugenachtigheid, kinderpraat en smeerlapperij
![]() |
#324 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=41937
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Schepen
|
![]() misschien gewoon op de vraag antwoorden ipv te linken naar een andere pagina waar je nog maar eens hetzelfde zegt als wat je hier nu al een paar dagen volhoudt?
![]() |
#326 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die oostfronters wisten dat wel over de jodenvervolging. Het is onmogelijk om het niet geweten te hebben, elke Duitse burger wist het. Stellen dat zij het wel wisten maar de Waffen-SS niet, is hilarisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=41937
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Schepen
|
![]() je verdient een klets op een je domme kop, ergerlijk mannetje dat je bent
![]() |
#329 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Schepen
|
![]() (Het is pathologisch... Als je niet in een discussie geïnteresseerd bent, moet je er zelf ook geen beginnen he. D�*�*�*g Joris)
![]() |
#331 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vragen die jij hier (volledig of topic) stelt mag je gerust daar stellen waar ze thuis horen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=41937 Als je ze interesant genoeg maakt reageer ik er misschien nog wel eens op... Dááág E...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Schepen
|
![]() zie daar dan
![]() |
#333 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Vlaams-nationalisten beschouwden de Duitsers (ten onrechte trouwens, maar nu is het gemakkelijk deze conclusie te trekken) als bondgenoten. Natuurlijke reactie als je de houding van de Belgische machtshebbers tegenover de Vlamingen in acht neemt. Voor de Vlamingen was het "pay back time". In deze optiek was de collobaratie en het engagement van veel jonge en naïve Vlamingen die bereid waren tegen "de cummunistische duivel" te gaan vechten, volledig begrijpbaar. Na de oorlog werden alle "zwarten" op één hoop gegooid. Geen enkele nuancering. Het belgicistisch krapuul, vooral de communistisch geïnspireerde weerstand, beheerste de straat, tenminste voor een paar weken. Nadien kwamen de processen, met als eerste doel het Vlaams-nationalisme volledig de kop in te drukken. De straffen die uitgesproken werden waren buiten alle normale proporties. Zelfs kinderen en kleinkinderen van gesneuvelde of geëxecuteerde colloborateurs werden opgezadeld met zware geldboetes. De tegenstelling "zwart" en "wit" bestaat nog steeds in België, het enige land ter wereld dat nooit bereid was algemene amnestie uit te vaardigen. Je moest je "spijt" betuigen, hetgeen niet in de aard van iedereen ligt, terecht of niet. Joris C. is een uitzondering, een uniek geval. Immers, veel van zijn soortgenoten hebben een vader of grootvader die in hetzelfde geval verkeert. Als hij op de Ijzerwake aanwezig is met zijn spandoek is dat zijn democratisch recht. Mij stoort hij niet. Ik denk ook niet dat hij hierdoor het Vlaams-nationalisme enige schade berokkent. Ik zou het niet doen, maar ieder mens is uniek. Zijn actie is zwaar emotioneel geladen en niet iedereen is overtuigd van het nut ervan, maar ze is menselijk. Vooraleer iemand me ervan verdenkt nazi-sympathieën te koesteren, wil ik nog zeggen dat ik iedere vorm van gelijk welke dictatuur verafschuw, zowel deze van rechtse of linkse signatuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Minister-President
|
![]() Achja, on-topic, ik zal in ieder geval aanwezig zijn zondag!
![]() |
#338 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben niet tegen de Claessens die oproept tot respect voor Oostfronters, ik ageer tegen de politicus Claessens. Groet, Gelre |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#340 |
Minister-President
|
![]() U doet mij te veel eer, Ik zie mij niet direct boven het gemeentelijk niveau uitstijgen.
![]() |
![]() |