![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Partijlid
|
![]() Zoals percalion zegt: lees eerst die economische boeken vooraleer je je mening hier komt verkondigen over economische topics...
![]() Want hoe dat je het draait of keert, economie is een sociale wetenschap, je kan het niet naast je neer leggen. En hoe erg ook de veranderingen van de markt individueel zijn voor bepaalde personen, een eerlijker mechanisme bestaat er niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mmmm. Men zet niet zomaar een steen rond een houten woning, maar de buitenste schil van de houten woning is gewoon van steen. Bij skeletbouw bijvoorbeeld vormt het houten skelet de dragende structuur (te vergelijken met de binnenmuur in een traditionele woning), erna een spouw en tenslotte de stenen muur. Bij skeletbouw kan men er evenwel even goed voor opteren een houten buitensschil (vaak cederhout) te voorzien of zelfs nog andere materialen. Bij mijn weten is het evenwel niet gebruikelijk - en trouwens ook niet wenselijk - bij houtmassiefbouw een steen errond te zetten. Dan is het immers een steen rond een reeds volwaardig huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen is dus de eerste generatie kustjongeren aan het dolen, zoekende achter levenswijsheid en een dak boven hun hoofd. Een simpele 3 kamerwoning behoort nu al niet meer tot de normale standaard, nee het is een garagebox met een zibro kamin geworden. Wetende dat je met 100'000 woningen gans de kustgemeenschap kunt behelpen en dat er daar 180'000 woningen zijn is dus de vraag en aanbod van noodzaak geheel niet meer van toepassing. Wie daar nu nog koopt is bezig met zijn 2 of 3 woning om zuiver te speculeren op de volgende die gaat langskomen om zijn kans te wagen. Dus nog eens 20 �* 25 jaar en de jeugd is geheel dakloos of huurder geworden...of zwervend ergens. Maar het is hun eigen schuld...ze hebben die boeken ook niet gelezen. Ach tegen die tijd zijn de walen en de vlamingen gescheiden en kunnen we mss daar nog iets krijgen.
![]() |
![]() |
#304 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
It is no crime to be ignorant of economics, which is, after all, a specialized discipline and one that most people consider to be a 'dismal science.' But it is totally irresponsible to have a loud and vociferous opinion on economic subjects while remaining in this state of ignorance.
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt u werkelijk dat de meerderheid een woning of appartement aan de kust koopt louter en alleen om te speculeren? Man, toch! 't Grootste aantal wil gewoon een vakantieverblijf, al dan niet met het oog om er later, op pensioengerechtigde leeftijd, definitief te gaan wonen. Dat laatste wordt trouwens bevestigd door de sociologische evolutie van onze badsteden: die vergrijzen heel vlug, er is een heel grote immigratie van oudere mensen uit heel het land die hun eigen huis hebben verkocht en definitief hun intrek nemen in een van onze badsteden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk bouwen ze bij, met die prijzen kan het niet anders. Moest dat het zelfde zich voordoen in bv scherpenheuvel zouden ze ook doen. t' is geen noodzaak, t' is speculatie.
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk is het speculatie.
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, in Scherpenheuvel gebeurt het niet om de eenvoudige reden dat er niet zo'n enorme vraag is. Ook in Ronse gebeurt het niet, daar er minder vraag is naar woningen dan er aanbod is. Ergo, in Ronse kun je nog steeds aan heel schappelijke prijzen iets kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na deze generatie gedaan met kopen van huizen? Dat is hetzelfde als men zou zeggen "kijk het water is ver op maar wij gaan het nog vlug allemaal opdrinken...trek uw plan"
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Of hoe kunt u de inwijking van enorme aantallen 50plussers verklaren in de badsteden? Die mensen hebben dus een appartement of huis gekocht met het oog op (latere) definitieve huisvestiging. Met speculatie heeft het niets te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie koopt aan de kust is voorlopig zeker van zijn geld en de meerwaarde er van. Best leuk, maar dat slaat over naar het binnenland. Ah ja met 62 km kustlijn is het rap vol. En dan?
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gaat u misschien een inwijkingsverbod afkondigen voor de kuststeden? Even kijken wie daar warm zal van worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens het zit allemaal in de laatste 9 �* 12 jaar. Voordien was dat het geval niet.
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou u toch ook niet leuk vinden? Stel dat ze morgen zeggen ; oké Jan..beste jongen ...zonder x zoveel euro op tafel te leggen moeten we u vragen een km of 100 op te schuiven. U begrijpt ..Jan..beste jongen...u past hier niet meer. Alé geef nu toe.
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen hebben plannen in hun leven. De een wil dat doen, de andere dit, enz. Nu wensen sommige mensen na hun pensioen aan de kust te wonen. Dat lijkt me hun goed recht. Of gaat u hun dat recht ontzeggen? Op basis van welke wet of filosofie? Trouwens, senioren die hun huis in het binnenland verkopen, zorgen dat de markt daar ruimer wordt. Daar zijn dan meer woningen beschikbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt niet verdreven worden als u er geen woning heeft. Dus, wat kletst u toch uit uw nek! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien minder geld dat wel.
![]() |