![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de meeste woningen kosten tegenwoordig meer dan 10 X het jaarinkomen van de doorsnee belg. Tel daar dan nog de intersten die men moet betalen op een hypotheek en je begrijpt al snel wat ik bedoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vraagprijs 180.000 € 3 slaapkamers ![]() Ierse Predikherenstraat 35 3000 - Leuven http://www.immoweb.be/NL/Buy.Estate....llery=&xpage=1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
betaalbaar, zeker niet voor een alleenstaande ouder met kinderen in het secundair onderwijs. Hier even de maandelijkse kosten gevonden op de site die je zelf doorgaf. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maar de hypotheeklast is ook hier bijna een volledig netto maandloon. Dus nee, dit is ook geen betaalbare woning en vraagt dan ook nog eens een pak renovatiekosten. Het glaswerk is nog niet dubbel aan de ramen te zien, want dit soort ramen gebruikt men niet meer voor dubbel-glas. Wat er tegelijk op wijst dat het vermoedelijk nog zeer oude ramen zijn en dat die vermoedelijk ook nog moeten vervangen worden. Evenals de voordeur, en zonder de foto's verder te kunnen bekijken doet dit vermoeden dat het aan de achterkant hetzelfde zal zijn. minsten 5 ramen en 2 deuren vervangen, +/- 10.000€ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() ik zie niet in waarom het ineens een "recht" moet zijn om een huis te kunnen kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het gaat niet over het recht op kopen, maar over de plicht tot wonen. En als iemand een tweede of derde huis koop, dan wil die wel dat de huishuur de hypotheek dekt en er nog een beetje winst op is. Bovenstaand voorbeeld is dus een woning die verhuurd gaat worden tegen 1000€ per maand. Anders heeft de koper er niets aan word het na een tijdje gewoon terug verkocht voor nog meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Conclusie huis wordt volgens mij vooral gekocht voor speculatie op de woning. Citaat:
Zoals in Amerika en UK(5 jaar geleden)is hier ook bezig een vastgoed bubble aan het ontstaan met als grootste reden de toename van de geldvoorraad. Die bubble zal wel uiteen spatten. Wie gaan we dan horen klagen? De mensen die hun geld erin hebben gestoken maar ja daar gaat men dan niet van praten... Laatst gewijzigd door laurens274 : 19 augustus 2007 om 08:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gebreken van een huis? Er is altijd verhaalrecht. U kunt dat zelfs uitdrukkelijk in de koopakte laten vermelden. Daarnaast doet iedereen er goed aan een technisch inspecteur op het huis los te laten wanneer u het wenst te kopen. Hij maakt dan een technisch verslag dat u bij de akte kunt laten voegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. In uw geval heeft u waarschijnlijk recht op een sociale lening bij het Bouwfonds. En de intresten liggen daar heel wat lager dan bij een lening afgesloten bij een bank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() Het valt MIJ op dat er VELE zijn die een hoog loon hebben ; minder krijgen ( zoals ik / arbeider ) en toch niet tevreden zijn ....straf .
Onderzoeken wezen dan ook uit dat de meeste belgen BOVEN hun statuut leven dus die rijken leven zoals' koningen ' . ![]() Het is vrij simpel eigenlijk van het moment datge huurt = arm Heb je een eigendom = rijk . Laatst gewijzigd door duncan : 19 augustus 2007 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn jaarlijkste belastingen liggen zelfs hoger dan het jaarlijkse inkomen van de gemiddelde Belg. En ik heb dan nog 4plus 1 persoon ten lasten. En een woning heeft pas een betaalbare prijs als ze te betalen is met 1/3 van 1 loon van de gemiddelde loontrekkende. Of ze voor jou en mij betaalbaar zijn, maakt niet uit. Het gaat over de gemiddelde belg, die in ellende komt te leven enkel en alleen door de woninglast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zijn huurprijzen van 500€ en 600€ voor een rijwoning heel normaal hoor. En 400€ voor een studio. En ja als men heel het land rond kijkt zal men zeker goedkoper vinden, maar ik heb nu net geen zien om 150km van mijn kinderen te gaan wonen en mijn kleinkinderen niet te zien opgroeien en niet voor hen te kunnen zorgen als hun ouders zijn gaan werken. Ik wil er kunnen zijn voor mijn kids en toekomstige kleinkids als dat nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dat mijn generatie gewoon moet stoppen met de jongere generaties uit te buiten. En idd veel mensen leven voor de uiterlijke schijn ver boven hun stand en hun mogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |