![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2701 | |
|
Burger
|
Citaat:
Als het bewijs er nu is dat 2 diersoorten die gekruist worden met elkaar een nieuwe soort kunnen voortbrengen (zie mijn vorige berichtje)... dan is dat vroeger ook zo mogelijk geweest hé... evolutie is een feit. Kijk als gelovige moet je eens nadenken... je gelooft in één god die alles geschapen heeft. God heeft dus zichzelf geschapen volgens jou. Uit niets is dus god ontstaan als dit geen evolutie is... Of je ontkent evolutie maar dan is er absoluut zeker geen god, of evolutie is een feit en dan kan je eventueel nog geloven dat jouw god is geëvolueerd uit "niets" (of wie weet is god dan wel ontstaan tijdens de big bang... iets geloofwaardiger dan uit het niets |
|
|
|
|
|
|
#2702 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#2703 | |
|
Minister
|
Citaat:
Kijk eens hier : http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/1333730.stm Zeer weinig genetisch verschil tussen mens en chimpansee,1,24%. Natuurlijk gaan ze er van uit dat dit verschil er gekomen is door mutaties. Fouten die in de code kruipen terwijl het steeds word gekopieëerd. Altijd weer theorieën. Maar geen bewijs voor dan interpreteren van bepaalde zeldzame fossielen. |
|
|
|
|
|
|
#2704 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
1) Leg eens uit hoe door een chemisch proces van korte duur, en veroorzaakt door een plotse natuurramp, gigantische hoeveelheden fossiele brandstoffen zoals aardolie kunnen ontstaan. Normaal duurt de vorming van aardolie naar schatting vele miljoenen jaren. Als dat volgens jou fout is, dan graag een gedegen uitleg waarom het fout is en hoe het dan volgens jou wel kan. 2) Graag de naam van 1 wetenschapper die wetenschappelijke bevindingen heeft gepubliceerd waaruit onomstotelijk blijkt dat de evolutieleer fout is. En als je toch bezig bent, leg dan ook graag even uit waar de fout zit in de koolstof14 dateringsmethode, die over het algemeen wordt gebruikt om resten van organismen te dateren.
|
|
|
|
|
#2705 | |
|
Burger
|
Citaat:
Evolutie moet je over miljoenen jaren zien... en als op zo een korte periode al dergelijke verschillen ontstaan zijn door evolutie, moet je even nadenken wat er mogelijk is over een langere periode... wikipedia dan maar weer aan gebrek aan ander materiaal online: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoogdieren Ik weet niet wat er nog meer nodig is om mensen die geloven in een schepping te overtuigen?? |
|
|
|
|
|
|
#2706 | |
|
|
In welke mate kan de gelovige zichzelf wetenschappelijk in vraag stellen ?
In hoeverre stelt de gemiddelde wetenschapper zijn eigen geloof in de evolutietheorie in vraag ? Wsl heeft u net de post gemist die ik een tijdje geleden aan u had gericht. Geen erg hoor, het geeft je allengs de gelegenheid om je mening eens te geven over de rol van bewustzijn in jou visie over de evolutietheorie. Even herhalen... Citaat:
Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 augustus 2007 om 22:10. |
|
|
|
|
|
|
#2707 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Als je mijn visie wilt, het brein is evolutionair zo sterk onwikkeld dat we nu iets hebben wat we bewustzijn noemen, het voordeel voor de mens lijkt me evident. En nu wacht ik op jouw story.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 20 augustus 2007 om 15:34. |
|
|
|
|
|
|
#2708 | |
|
|
Citaat:
vanuit persoonlijk standpunt vind ik het trouwens niet zo'n evidentie om het voordelig te noemen, maar dat is een heel andere kwestie |
|
|
|
|
|
|
#2709 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
|
|
|
|
|
|
#2710 | |
|
|
Citaat:
bewustzijn is niet exclusief voor mensen weggelegd |
|
|
|
|
|
|
#2711 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Was ook niet m'n bedoeling dat te pretenderen.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
|
|
|
|
|
#2712 |
|
Banneling
|
Dat is zo klaar als een klontje. Zo heeft men in een experiment een spiegel in een dolfinarium geplaatst voor een dolfijn. In een mum van tijd had hij door dat hij aan kijken was naar zijn spiegelbeeld (de befaamde 'spiegeltest'). Niet alleen hebben dieren een bewustzijn. Sommige dieren hebben een zelfbewustzijn.
Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2007 om 17:07. |
|
|
|
|
|
#2713 | |
|
|
Citaat:
U lijkt me er stellig van overtuigd te zijn dat bewustzijn door het brein zou worden gegenereerd, terwijl dit nog nooit door enige wetenschap bewezen is. Now, thats the point ! |
|
|
|
|
|
|
#2714 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2715 | |
|
|
Het is inderdaad nog nooit echt bewezen dat bewustzijn door het brein wordt gegenereerd, het wordt aangenomen. Het kan evengoed een soort "ontvanger" zijn. Er zijn trouwens vele aanwijzingen dat bewustzijn niet uniek in de hersenen vervat zit, of eruit voorspruit.
Als je het verder doortrekt kan ej stellen dat alles bewustzijn alles is wat vormgeeft, dat bewustzijn in wezen hetzelfde zijn. Citaat:
|
|
|
|
|
#2716 | |
|
|
Citaat:
dat begrijp ik niet goed. Wat moet ik me daarbij voorstellen bij bvb een mier, een scampi, of een mus? |
|
|
|
|
|
|
#2717 | |
|
|
Citaat:
Soms kunnen deze barrieres doorbroken worden en sommige mensen rapporteren dat ze tijdelijk gevoeld hebben hoe het is een vogel of een reptiel te zijn onder bewustzijnsveruimende middelen, alhoewel dit een zeer subjectieve ervaring is die zeer moeilijk met woorden kan overgebracht worden.
Laatst gewijzigd door exodus : 21 augustus 2007 om 10:18. |
|
|
|
|
|
|
#2718 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2719 | ||
|
|
Citaat:
Ik denk niet dat hersenen nodig zijn om bewust te zijn. Ik denk dat hersenen nodig zijn om onze 5-zintuigen fysisische realiteit waar te nemen. Zolang ons bewustzijn gefocused zit in de fysische realiteit worden we gebombardeed door de 5-zintuigen en kunnen niet anders zien. Als we sterven daarintegen en de hersenen de biologische ondersteunign niet meer krijgt komt ons bewustzijn los van onze hersenen, en zijn we in staat, afhankelijk van onze geloofsystemen en realiteitsbesef, andere velden (of realiteiten) waar te nemen dan de puur fysische. Geestesveruimmende middelen werken in op receptoren die al in de hersenen aanwezig zijn, dus zij veranderen de werking van bewustzijn, en kan een manier zijn om andere realiteiten op te vangen, omdat zij de werking van bewustzijn tijdelijk veranderen van focus. Onder geestesveruimmende middelen is men totaal niet meer in staat om dagdagelijkse dingen te doen. Signalen worden gerewired en men zou meer kunnen in staat zijn om in contact te komen met niet-fysische sferen, in tegenstelling tot de sterke immersie in de fysische realiteit die men heeft door de standaard werking van de 5-zintuigen als men gewoon normaal bewust is. Hier nog een interessant stuk ivm evolutie: Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 21 augustus 2007 om 10:42. |
||
|
|
|
|
|
#2720 | |
|
|
Citaat: