![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Yzerwake is relatief niet zo belangrijk. De vooruitgang van het VB in peilingen en enquêtes WEL !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat je nu al berevellen aan't verkopen bent die je nog niet eens hebt gezien, laat staan geschoten... Ik blijf erbij dat een spitsing voor vlaanderen op lange termijn even nadelig, of zelfs meer nadelig zal zijn dan voor de walen, en dat wij belgen best ons schip in tiptop conditie brengen om een stevigere internationale positie te verzekeren ipv als angsthazen voor elkander snel in een te kleine reddingssloep springen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Verder WEET ik dat een groter land op vele vlakken meer in de pap te brokken heeft... trouwens, niemand heeft er ooit op geantwoord op de volgende vraag : wat als vlaanderen en walen gescheiden zijn, en bvb antwerpen het zo goed niet doet als pakweg oost-vlaanderen? Splisen zeker... want das het antwoord op alles... het meest gemakkelijke te geven, kost het minste moeite en loopt zo gemakkelijk uit de mond als schijt bij buikloop... Kijk maar eens rond, slechts één pietlullig voorbeeldje is de werkgelegenheid en grote multinationals... kijk naar de auto industrie... Bedrijven VERKOPEN tegenwoordig werkgelegenheid aan landen die hen het meest kunnen bieden... Maak jezelf dus lekker klein, en je mag VOLLEDIG achteraan gaan aanschuiven als ze je micro-pruts-landje dan nog de moeite vinden... Ook tegenover andere landen, belgie heeft door grote al niet veel invloed op vele zaken in de EU, en de wereld, we zullen onze stem nog eens vrijwillig gekozen gaan dimmen... Ook op het gebied waarin de hoofdvogel steeds hoge noten zingt, het vb die zoo waarschuwt tegen de islam en islamisering... verdeel en heers, maar vroeger was men op z'n minst niet zo dom om zichzelf te delen... u zei, naief? Naief is nazeiken wat anderen u in uw oor komen fluisteren... op dat gebied scoor jij wel wat hoger.... Ik loop niet weg van problemen met een splitsing... Ik wens ze opgelost te zien... Maar weglopen of splitsen is toch zoveel simpeler... om niet te vermelde zeer laf... Laatst gewijzigd door Zyp : 21 augustus 2007 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() http://www.amazon.com/Size-Nations-A.../dp/0262012049 Laatst gewijzigd door korvo : 21 augustus 2007 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Economisch zijn er as such niet echt redenen tegen Vlaamse onafhankelijkheid. De interne markt en BNP van Vlaanderen zou wel kleinder zijn dan die van België wat misschien op een aantal punten een negatieve impact kan hebben. Vlaanderen zal bijvoorbeeld nooit de huidige positie dat België heeft in internationale monetaire instellingen kunnen overnemen maar het is onduidelijk wat de economische impact daarvan zal zijn. Handel en politieke macht zijn minder dan vroeger met elkaar verbonden door globalisering en eenmaking maar het zal wellicht iets moeilijker zijn voor Vlaanderen om een plaatsje te veroveren en behouden op de wereldmarkt dan voor België, zeker als Brussel geen onderdeel van Vlaanderen zou uitmaken. Maar bon en fond is dit geen argument contra.
Maar bon. De meeste van die Scandinavische micro-prutslandjes zijn qua oppervlakte nog steeds een paar keer groter dan Vlaanderen. Noorwegen heeft zijn oliewinning in de Noordzee. Denemarken is met Groenland één van de grootste landen van Europa en heeft interesses en oliebelangen op de Noordpool. Zweden heeft IKEA, ABBA, ijzererts, hout en Finland NOKIA. Enfin ik wil onze Vlaamse vrienden niet voor het hoofd stoot maar in vergelijking met Scandinavische landen zou Vlaanderen ook een prutslandje zijn. Maar laat dat geen obstakel zijn. ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 augustus 2007 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Rofl, ik lig echt onder de stoel nu.. wat zou je gaan met andere landen, de hoop mensen die het dichtst tegen u staan en waarmee je al het langst leeft, zelfs DAARmee kan je niet defig samenleven... dus wat zou je naar andere landen gaan... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Zij kunnen niet deftig met ons samenleven... Wij doen al 176 jaar ons best, maar het lukt hen gewoon niet om ons een beetje respect te tonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat een splitsing altijd word voorgesteld als het gouden kalf... DE oplossing... als we DAT doen, dan is het aards paradijs hier... mana zal het regenen, geen mens zonder werk, etc etc... Terwijl men daar helemaal niet zeker van is, ik allesinds verre van... Maar wat ziet men? alle pogingen naar splitsing, 0,0 naar verbroedering... DAT zijn de feiten... Alle moeite naar splitsen, geen moeite tot toenadering... Dan blijft er in the end, maar een ding over, waar men zichzelf heeft ingeduwd... Iedereen kan op meerder partijen stemmen om de boel tes plitsen, om de boel als gedrocht bijeen te houden, maar niemand kan stemmen om dit land te behouden, mits serieuze opkuiswerken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar die 'oplossing' is al zo vaak geroepen, en zo vaak de revue gepasserd dat iedereen maar aanneemt.. ik niet... Kijk naar de machtigste natie : usa.. waarom kan die natie zich als 'police' over de hele werled gedragen? Omdat ze staan als één, onder een vlag, samen aan één zeel trekkende... Belgie of eu moet niet de weg opgaan van de usa... maar men mag zichzelf niet zover verdelen en verzwakken dat er absoluut geen weerstand meer kan geboden worden, in geval van... Kijk hier in 'belgie'... een land zonder actief leger, wat gaat dat met vlaanderen worden? Wat de dag dat we ons leger nodig hebben... allemaal zaken waar die men op voorhand vwegvaagt met :we zullen wel zien, als we NU ons goestig maar hebben of kunnen doen... en daar draait het om... goestingskes kunnen doen... En de enige partij die daar beter van word/werd : de politieke klasse... nog nooit was werkzekerheid in politiek zo groot... Wij daarentegen kunnen er alleen meer voor betalen voor meer kwantiteit, maar geen kwaliteit... en ook met een splitsing zal dat niet veranderen... nogmals, wat als antwerpen het niet zo goed doet als oost-vlaanderen? splitsen zeker? Laatst gewijzigd door Zyp : 21 augustus 2007 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]() En niet alleen als ze het slechter doen dan ons... ![]() Maar en tout cas ik zou beginnen met limburg! West-vlaanderen en oost-vlaanderen zetten we samen (we hebben veel gelijk; genen en zo weetje wel) onder de naam "volksrepubliek thuis-best-vlaanderen". Brussel boeit al een tijdje niet meer onze hoofdstad wordt dus Gent. De transfers naar Limburg leggen we plat... Ben ik vergeten zeggen dat we onze eigen autoplaat gaan hebben? fluo groen met roze... En terwijl we toch bezig zijn gaan we onze contacten met holland verbeteren door hen toe te laten de schelde te laten dichtslibben ![]() goh ik zie dat wel zitten... Of we kunnen natuurlijk ook gewoon België blijven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementslid
|
![]() Zoals ik onlangs zag op tv... 75% van de boetes word in vlaanderen uitgeschreven, toch vloeit er 38% naar wallonie, en slechts 58% terug naar vlaanderen... De walen doen geen moeite voor verkeers veiligheid, minder flitspalen etc... SPLITSEN, SPLITSEN... terwijl men de 'macht' die de vlamingen hebben evenzeer kan gebruiken om die scheve zaken verplicht recht te trekken... Als de macht zover reikt om te splitsen, dan reikt die macht minstens even ver om eerlijkheid te bekomen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |