Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2007, 21:16   #241
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Dus omdat er een paar perverse mannen rondlopen, moet de vrouw zich van kop tot teen (of toch bijna) in haar kledij wikkelen. Ze zouden beter de perverse mannen aanpakken, niet?[/quote]

Ja dat word ook gedaan, maar beter voorkomen dan genezen. Als ze mensen met een ziek hart hebben uitgelokt, dan is het te laat, de wonde zal er eeuwig blijven. En zoals ik al zei, het is niet de enige reden, het is ook zodat ze gelijkwaardig zou behandeld worden. want dat is ze in onze maatschappij ook niet. Veel mannen profiteren van de gevoelens van de vrouw. Zich bedekken maakt op zich al een afstand.Maar er zijn nog vele andere redenen die ik niet zo direkt kan opsommen. Daarover heb ik een heel boek, over de psychisch en sociale invloeden van de sluier.Maar ik neem die er nu niet bij, moet er anders nog achter beginnen zoeken een vb. Waarom bedekt een non zich? Omdat ze alleen aan God wil denken waarschijnlijk. Ze zeggen ook dat ze getrouwd zijn met Jezus. Ze beschermen zichzelf van hun eigen en van de anderen en tonen ik ben non ik zoek geen relatie. Laat ons zeggen dat het bijna hetzelfde is. Een moslima toont, probeer niet ik hou mij aan de voorschriften van God. Het maakt haar ook sterker in haar geloof. Ik hoop dat ik me goed uitdruk, het begint laat te worden, ik word een beetje moe en mijn verstand ook.

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 21 augustus 2007 om 21:22.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 21:22   #242
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Dus omdat er een paar perverse mannen rondlopen, moet de vrouw zich van kop tot teen (of toch bijna) in haar kledij wikkelen. Ze zouden beter de perverse mannen aanpakken, niet?
Ja dat word ook gedaan, maar beter voorkomen dan genezen. En het is ook zodat ze gelijkwaardig zou behandeld worden. want dat is ze in onze maatschappij ook niet. Veel mannen profiteren van de gevoelens van de vrouw. Zich bedekken maakt op zich al een afstand.Maar er zijn nog vele andere redenen die ik niet zo direkt kan opsommen. Daarover heb ik een heel boek, over de psychisch en sociale invloeden van de sluier.Maar ik neem die er nu niet bij, moet er anders nog achter beginnen zoeken een vb. Waarom bedekt een non zich? Omdat ze alleen aan God wil denken waarschijnlijk. Ze zeggen ook dat ze getrouwd zijn met Jezus. Ze beschermen zichzelf van hun eigen en van de anderen en tonen ik ben non ik zoek geen relatie. Laat ons zeggen dat het bijna hetzelfde is. Een moslima toont, probeer niet ik hou mij aan de voorschriften van God. Het maakt haar ook sterker in haar geloof. Ik hoop dat ik het goed uitdruk, het begint laat te worden, ik word een beetje moe.
[/quote]

Zou het dan niet beter zijn dat beide geslachten zich zouden bedekken van kop tot teen, zodat de vrouwen evenmin zich zouden kunnen aangetrokken voelen tot de mannen? Een bijkomend voordeel: niemand zou iemand kunnen verleiden. En ze zouden beiden op veilige afstand blijven van mekaar. Het zou ook wat rechtvaardiger zijn tegenover de vrouwen, niet?

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 21:29.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 21:33   #243
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Zou het dan niet beter zijn dat beide geslachten zich zouden bedekken van kop tot teen, zodat de vrouwen zich evenmin zouden kunnen aangetrokken voelen tot de mannen? Een bijkomend voordeel: niemand zou iemand kunnen verleiden. En ze zouden beiden op veilige afstand blijven.[/quote]

Een vrouw kan wel geen man verkrachten eh lol daarentegen, heb je ook een beetje gelijk. In sommige islammietische landen lopen mannen nooit met een bloot bovenlijf, een short of een t shirt met korte mouwen rond. Je gaat bvb ook nooit een cheikh met korte mouwen zien ze hebben vaak lange gewaden aan. Maar het is niet verboden, juist omdat hij minder gevaar loopt. Een vrouw luistert in het algemeen minder naar haar dierlijke instincten eh looool (da was een grapje)

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 21 augustus 2007 om 21:35.
Oud 21 augustus 2007, 21:44   #244
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

System

Citaat:
Dus omdat er een paar perverse mannen rondlopen, moet de vrouw zich van kop tot teen (of toch bijna) in haar kledij wikkelen. Ze zouden beter de perverse mannen aanpakken, niet?

U moet daar is over nadenken, een paar man, in de volledige Islam wereld lopen de vrouwen gesluierd. Dat moet dan toch wel iets meer zijn dan een paar man nee? Eigenlijk moet dat in die cultuur ingebakken zijn anders zouden ze toch niet op die schaal tegenmaatregelen moeten nemen.

Als dat de reden is weliswaar.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 21:50   #245
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Een vrouw kan wel geen man verkrachten eh lol daarentegen, heb je ook een beetje gelijk. In sommige islammietische landen lopen mannen nooit met een bloot bovenlijf, een short of een t shirt met korte mouwen rond. Je gaat bvb ook nooit een cheikh met korte mouwen zien ze hebben vaak lange gewaden aan. Maar het is niet verboden, juist omdat hij minder gevaar loopt. Een vrouw luistert in het algemeen minder naar haar dierlijke instincten eh looool (da was een grapje)

Maar tussen nooit met een ontbloot bovenlijf lopen van de mannen en een Niqab of een Burka of Hijab verplicht te dragen door vele moslimvrouwen is er nog een wereld van verschil. Laat de mannen dat dan maar ook dragen, niet?

Ik wil nu niet grof doen, maar of een vrouw nooit een man kan verkrachten, laat ik wel voor uw rekening.

P.S.
U vergeet soms correct te 'quoten'.

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 21:55.
Oud 21 augustus 2007, 21:52   #246
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
System

U moet daar is over nadenken, een paar man, in de volledige Islam wereld lopen de vrouwen gesluierd. Dat moet dan toch wel iets meer zijn dan een paar man nee? Eigenlijk moet dat in die cultuur ingebakken zijn anders zouden ze toch niet op die schaal tegenmaatregelen moeten nemen.

Als dat de reden is weliswaar.
Lol, waarom liepen de vrouwen hier in Vlaanderen vroeger gesluierd? Dat moet dan ook ingebakken zijn. Dat zit ingebakken in de man ja. In mijn leven , ben nog nie oud eh ben ik al door 6 exhibitionnisten lastig gevallen, ik kan u verzekeren, 't zijn Belgen. En wat kan je ertegen doen???? Niets, want ze hebben niets misdaan. Dus eerst wachten dat je verkracht bent , dan word hij misschien opgesloten, 't is nog niet zeker.
Oud 21 augustus 2007, 21:57   #247
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar tussen nooit met een ontbloot bovenlijf lopen van de mannen en een Niqab of een Burka of Hijab verplicht te dragen door vele moslimvrouwen is er nog een wereld van verschil. Laat de mannen dat dan maar ook dragen, niet?

Ik wil nu niet grof doen, maar of een vrouw nooit een man kan verkrachten, laat ik wel voor uw rekening.

Er is wel een verschil tussen hijeb, niqab en burka, en een groot verschil eh. Voor de vader is dat een manier van zijn dochter te beschermen. Zelf al zou hij dat niet moeten opleggen. In saoudi arabie hebben ze een sluier, al gezien met een dubbele circel op hun hoofd?(grapje) Ok er is een verschil,maar tussen de man en de vrouw is ook een verschil zelf al is dat moeilijk te aanvaarden. Je moet toch zelf toegeven dat een vrouw veel aantrekkelijker is dan een man van nature en dat een man zich minder kan bedwingen als een vrouw.

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 21 augustus 2007 om 21:57.
Oud 21 augustus 2007, 22:12   #248
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is wel een verschil tussen hijeb, niqab en burka, en een groot verschil eh. Voor de vader is dat een manier van zijn dochter te beschermen. Zelf al zou hij dat niet moeten opleggen. In saoudi arabie hebben ze een sluier, al gezien met een dubbele circel op hun hoofd?(grapje) Ok er is een verschil,maar tussen de man en de vrouw is ook een verschil zelf al is dat moeilijk te aanvaarden. Je moet toch zelf toegeven dat een vrouw veel aantrekkelijker is dan een man van nature en dat een man zich minder kan bedwingen als een vrouw.
Maar hoe komt het dat wij daar geen probleem mee hebben? Vindt u die regels niet stammen uit de tijd van de woestijngodsdiensten, of uit de tijd van een zeker Midden-Oosten, van de Khalif van Bagdad of uit de tijd van het Topkapi in het Ottomaanse rijk? Of uit de tijd van het strand van Oostende in 1922? Vrouwen zijn toch nu gelijkwaardig aan de man. De vrouw moet zich kunnen beheersen en de man ook. En dat kan toch? Wij kunnen het toch? Dan kunnen het de moslims toch ook?

We leven nu in 2007.

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 22:16.
Oud 21 augustus 2007, 22:31   #249
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Maar hoe komt het dat wij daar geen probleem mee hebben? Vindt u die regels niet stammen uit de tijd van de woestijngodsdiensten, of uit de tijd van een zeker Midden-Oosten, van de Khalif van Bagdad of uit de tijd van het Topkapi in het Ottomaanse rijk? Of uit de tijd van het strand van Oostende in 1922? Vrouwen zijn toch nu gelijkwaardig aan de man. De vrouw moet zich kunnen beheersen en de man ook. En dat kan toch? Wij kunnen het toch? Dan kunnen het de moslims toch ook?

We leven nu in 2007.
Ik heb in mijn vorig bericht gezegd dat ik bvb 7 keer ben lastiggevallen door exibitionnisten , en Belgen geen vreemdelingen. Om te zeggen dat zelf Belgen zich niet kunnen beheersen. Maar daar kunnen mannen niet over meespreken natuurlijk. Dus zal ik zwijgen.

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 21 augustus 2007 om 22:32.
Oud 21 augustus 2007, 22:32   #250
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb in mijn vorig bericht gezegd dat ik bvb 7 keer ben lastiggevallen door exibitionnisten , en Belgen geen vreemdelingen. Maar daar kunnen mannen niet over meespreken natuurlijk. Dus zal ik zwijgen.
En dan? Moet u zich dan van kop tot teen gaan kleden omdat er een paar exhibitionisten rondlopen? Ernstig blijven. Hoe doen de vrouwen hier dan? Trouwens, exhibitionisten raken vrouwen meestal niet aan.

Neen, dit zijn uitvluchtsels om recht te praten wat in onze tijd krom is. Om voorbijgestreefde regels in een godsdienst te kunnen goedpraten. Meer bepaald, in de zin dat het niet meer past vrouwen zo in te pakken.

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 22:36.
Oud 21 augustus 2007, 22:36   #251
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
En dan, moet u zich dan van kop tot teen gaan kleden omdat er een paar exhibitionisten rondlopen?
Een paar. lol ok laat vallen, want we blijven ter plaatse trappelen. Niet alleen daarom maar ik ga me toch niet telkens herhalen. Da's niet te doen 'k heb de indruk, dat de mensen onthouden wat ze willen onthouden. Een overtuiging is een overtuiging, dat zal je beter begrijpen.
Oud 21 augustus 2007, 22:37   #252
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Een paar. lol ok laat vallen, want we blijven ter plaatse trappelen. Niet alleen daarom maar ik ga me toch niet telkens herhalen. Da's niet te doen 'k heb de indruk, dat de mensen onthouden wat ze willen onthouden. Een overtuiging is een overtuiging, dat zal je beter begrijpen.
Zegt u het dan meteen zo, maar kom niet met uitvluchtsels. U moet ook eerlijk blijven volgens de godsdienst. Of moet dit niet tegenover niet-gelovigen?

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 22:38.
Oud 21 augustus 2007, 22:45   #253
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Zegt u het dan meteen zo, maar kom niet met uitvluchtsels. U moet ook eerlijk blijven volgens de godsdienst.
Bah neen dat weet iedereen maar de vraag is waarom vraagt de godsdienst het, awel ik antwoord gewoon. Ik heb er geen probleem mee om het te zeggen dat het een overtuiging is. Maar de islam geeft redenen. Niets is zonder reden. Als iemand me vraagt, waarom moet je dat doen dan zeg ik waarom. Ik kan moeilijk zeggen ik moet dat doen omdat het mijn overtuiging is, dat weet toch iedereen.
Oud 21 augustus 2007, 23:07   #254
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Bah neen dat weet iedereen maar de vraag is waarom vraagt de godsdienst het, awel ik antwoord gewoon. Ik heb er geen probleem mee om het te zeggen dat het een overtuiging is. Maar de islam geeft redenen. Niets is zonder reden. Als iemand me vraagt, waarom moet je dat doen dan zeg ik waarom. Ik kan moeilijk zeggen ik moet dat doen omdat het mijn overtuiging is, dat weet toch iedereen.
Tja wat moeten we met een archaïsche godsdienst in de 21st eeuw. Dat is dan weer een andere vraag. Ik vrees toch dat de islam zich hier zal moeten aanpassen. Willen of niet. Zoals het christendom zich heeft moeten aanpassen.

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 23:08.
Oud 21 augustus 2007, 23:36   #255
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, waarom liepen de vrouwen hier in Vlaanderen vroeger gesluierd? Dat moet dan ook ingebakken zijn. Dat zit ingebakken in de man ja. In mijn leven , ben nog nie oud eh ben ik al door 6 exhibitionnisten lastig gevallen, ik kan u verzekeren, 't zijn Belgen. En wat kan je ertegen doen???? Niets, want ze hebben niets misdaan. Dus eerst wachten dat je verkracht bent , dan word hij misschien opgesloten, 't is nog niet zeker.
Wanneer was dat dan dat Vlaamse vrouwen allemaal gesluierd rondliepen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 01:10   #256
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wanneer was dat dan dat Vlaamse vrouwen allemaal gesluierd rondliepen?
De datum weet ik niet juist ik zag dat in een historische revue van Vlaanderen, maar je moet dat wel kunnen terugvinden.
Oud 22 augustus 2007, 01:12   #257
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Tja wat moeten we met een archaïsche godsdienst in de 21st eeuw. Dat is dan weer een andere vraag. Ik vrees toch dat de islam zich hier zal moeten aanpassen. Willen of niet. Zoals het christendom zich heeft moeten aanpassen.
Ik denk juist dat het een beetje te snel vooruit gaat.Mensen beginnen door te slaan (ben conservatief sorry)
Oud 22 augustus 2007, 02:12   #258
ggolsteyn
Schepen

Standaard Wil zo goed zijn jou bron te vermelden,uit mijn duim gezogen.

Citaat:
super vertaling van de Koran lol 'k weet nie waar dat je het ben gaan halen.

De Dag waarop de bazuin zal worden geblazen zullen Wij de zondigen bijeenverzamelen en hun ogen zullen zonder licht zijn.

Groot verschil dus
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lieve vrijheid en recht, Koranwetenschapper sedert enkele dagen,

Het zou wel leuk zijn moest je als beginneling op dit forum bij betwisting van mijn tekst eerst jou bron vermelden. Of denk je werkelijk dat ik deze dingen uit mijn duim zuig?

Aan het tempo dat jullie hier bezig zijn, haal je op 14 dagen zoveel inzendingen als ik in meer dan vijf jaar. Misschien is het nuttig de lijst van mijn posts eens te bekijken en u dan een beetje te temperen.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
Oud 22 augustus 2007, 04:30   #259
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Ik heb mijn twijfels bij gesluierd, maar dat dit vroeger zou zijn, bewijst alleen maar dat we aan deze kant opgroeien en volwassen worden, wat niet kan gezegd worden van die bende onbenullen die in een tentenmaatschappij willen wonen.
Bijgevoegde afbeelding(e)

(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 07:20   #260
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in mijn vorig bericht gezegd dat ik bvb 7 keer ben lastiggevallen door exibitionnisten , en Belgen geen vreemdelingen. Om te zeggen dat zelf Belgen zich niet kunnen beheersen. Maar daar kunnen mannen niet over meespreken natuurlijk. Dus zal ik zwijgen.
tja.. die potloodventers volgen hun heilig boekske ook natuurlijk.
In vers 2.2.45 staat daar: "Zeg aan uw vrouwen dat ze zich normaal westers kleden zodat ze herkenbaar zijn en niet worden lastiggevallen"... dus wat zou je nu willen als je daar met een half laken rondhost.

Noch mijn moeder, noch ik, noch mijn dochters hebben ooit éne potloodventer tegengekomen: moet dus wel zijn dat hun boekske werkt nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be