![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vermits (in jou ogen) nationalisme des duivels is dan vertegenwoordigt de duivel Le Pen het nationalisme. Wat moest bewezen worden. Mag ik er aan toevoegen dat walg van de hatelijkheden van Le Pen. Wel merkwaardig dat jij hart en nieren van de FN-kiezers doorgrondt en ze zo maar kunt scheiden in de goeden die overliepen naar Sarkozy en de slechterikken, dus de nationalisten, die Le Pen trouw bleven. Ik heb aandachtig de Franse verkiezingen gevolgd via zijn uitstekende en professionele website. Sarkozy was dikwijls als 'FDW in 't Frans' hij deed er geen doekjes om. Het was een opwelling van gezond nationalisme. Ik weet niet juist hoe ik de hatelijkheden van Le Pen moet betitelen. Hij zei ondermeer: Ik ben Fransman, Sarkozy is een immigrant. Zoals men weet zei hij nog meer verwerpelijke zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nationalisme is veel harder. Het gaat gepaard met overdreven liefde voor het vaderland maar ook een met manifeste afkeer voor wat niet vaderlands is, voor het vreemde. Ik merk dat u soms ook zo'n reflex heb in die richting. En dat is Sarcozy zeker niet. Hij stelde zelfs een allochtone aan als minister. Hij is zelf van allochtone oorsprong en gedeeltelijk van hongaars joodse afkomst, zo is mijn informatie. Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Chauvinisme wordt vaak met welwillenheid bekeken, maar is soms irritant. Nationalisme is natuurlijk een ander paar mouwen. Dat is onverdraagzaam en is vaak gevaarlijk. De geschiedenis bewijst het. Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb bv een uitgesproken interesse en positieve belangstelling voor 'het vreemde'. Altijd geweest en nog altijd. Mijn vele jaren wereldwijd in meer dan 40 landen waren voor mij een feest. Nooit heeft iemand gedacht dat ik 'een manifeste afkeer voor het vreemde' had. Wel in tegendeel. Besluit: er is een grote begripsverwarring. Met 'nationalisme' bedoelt system iets helemaal anders dan ik. Laatst gewijzigd door luc broes : 21 augustus 2007 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
misschien impliceert steeds misschien niet. Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2007 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet niet dat jij er eentje bent van die Belgen die helemaal niets zijn naast de Fransen.
![]() |
#596 |
Banneling
|
![]() Die Luc Vermeulen van Voorpost zegt principieel niet tegen geweld te zijn.
Nu, gezien zijn postuur kan ik hem geen ongelijk geven. Maar dan moet men hier niet hypocriet geweld afkeuren. In een extreme wereld moet men extreme maatregelen nemen om te overleven. Die 45% linkse kloten hier heeft niets te willen want die zijn in een minderheid en hebben dus geen stem in het kapittel ![]() ![]() Hij kijkt wel kwaad moet ik zeggen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN