![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Allochtonen krijgen eigen festival
![]() BRUSSEL - Festivalorganisator Chokri Mahassine wil uiterlijk in 2009 uitpakken met een Mediterraan Festival op de oude mijnsite van Houthalen. Met het muziekspektakel mikt hij specifiek op de allochtone gemeenschappen van Limburg. 'Het nieuwe festival is qua concept erg vergelijkbaar met Rimpelrock. We richten ons ermee op allochtonen, net als de ouderen een bevolkingsgroep die de mainstreamfestivals niet bezoekt', aldus Mahassine. Over de precieze datum van het nieuwe festival is nog niets bekend. 'Momenteel zijn we op zoek naar middelen. Zodra dat rond is, kunnen we het festival in een concrete vorm gieten.' Over mogelijke subsidies werd al overleg gepleegd met de Vlaamse minister van Cultuur Bert Anciaux (Spirit). Woordvoerster Loes Ory: 'Alles zit nog in de verkennende fase. Momenteel zoeken we uit of erbudgetruimte is. We zijn alvast erg enthousiast.' Hetzelfde verhaal bij de schepen van Cultuur van Houthalen, Khalid Assecour (SP.A). 'De gemeente is zeker bereid mee te stappen in het verhaal van Chokri Mahassine, maar voorlopig is er nog geen concrete overeenkomst.' (kho) Blz. 28 Een festivalzomer zonder allochtonen. De Standaard 22.8.07 Moet een apartheidsfestival voor allochtonen (lees : moslims) gesubsidieerd worden met belastinggeld? Bewijst het feit dat deze allochtonen nooit te zien zijn op de talrijke festivals die gans de zomer georganiseerd worden niet het markante apartheidsdenken uit de islamitische godsdienst/ideologie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden de italianen/grieken etc... ook mogen komen? Of is het beperkte toegang voor turken en marokkanen?
En mogen die wel naar muziek luisteren? Bovendien: wat dan met allerhande "exotische" muziekfestivals: worden die vanaf nu dan voor allochtonen verboten? In elk geval stof voor een nieuw fenomeen: Apartheidsfestivals voor AUTOCHTONEN die worden gesubsidieerd.... Of zou dat Verboten zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Ik wil graag een gesubsidieerd festival in de zomer enkel voor moeders/vaders met kinderen, graag met optredens van Plop, piet piraat, samson, k3, m-kids, en vader grijzenbaard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nog iemand die bewijs wil zien van hoe goed onze beide gemeenschappen bij elkaar passen?! Zieligheid op een stokje
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was die Chokri nu niet zo'n grote tegenstander van restaurants voor autochtonen? En die moeten het dan zelfs stellen ZONDER subsidies.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen is welkom op dat festival. Dat lijkt me evident. Als het niet jouw smaak is, kom dan niet, hé.
Maar ik wil gerust de discussie voeren over gesubsidieerde culturele festiviteiten in het algemeen. Maar als het voor rimpelrock 'kan', dan ook voor allochtonerock.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kijk met belangstelling uit naar Egyptische en Japanse Operavoorstellingen, Javaanse Poppenspelen en Gamalanvoorstellingen.. dat er puberale enggeestigaards zijn die zich totaal voor dergelijke zaken afsluien mag vanzelfsprekend, niemand is verplicht om bepaalde "evenementen" bij te wonen. In diverse monotheïstische godsdiensten zijn er kloosterorden, sezktarische richtingen die toneel en muziek voor de poorten van de hel houden. tot aan de renaissance was muziek en theater ook in West Europa strikt voorbehouden aan kerkelijke aangelegenheden - "profane" muziek en litaratuur was uitermate "verdacht"...
Als ik het opzet goed begrijp gaat het over een mediterrane bedoening, slechts een gedeelte van de Middellandse zee kwalificeert als zijnde "Islamietisch", het ware vanzelfsprekend interessant om ook "volkse" Israëlisch/Hebreeuwse muziek, Libanees/Christelijke (...) muziek en dansuitingen op te voeren.. (I say no more : de Middellandse zee is blijkbaar nog geen vreedzaam samenlevend cultuurgebied)
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iedereen welkom?! Dat wil ik anders nog wel eens proberen. Wedden dat ik erin slaag niet binnen te mogen?
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Als je tegen dit festival bent, zou je ook tegen alle festivals voor bepaalde groepen moeten zijn.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben naar pukkelpop en dranouter geweest. Ik had meer last van blanke idioten dan van 'hun' jeugd. Ik betwijfel of jij nog wel naar festivals gaat, als je denkt dat daar veel allochtonen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en festivals die zich "richten" op autochtonen?
ik vind dit puur racisme. En de vergelijking met rimpelrock gaat totaal niet op. Allochtonen hebben ruim de kans om naar alle festivals te gaan die er zijn, van alle genres en soorten. Oudere mensen hebben het moeilijk, en een aangepast festival dat rekening houdt met hun die moeilijk te been zijn en niet door de jeugd overrompeld willen worden, dat is wel zinvol. Maar leg mij de zin uit van een moslimfestival? De weigering tot integratie ofzo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongelooflijk dat ik gesubsidieerde rommel aan het verdedigen ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ze hebben toch al Sfinx?
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op sfinx zie ik nauwelijks allochtonen, hoor.
Enfin, wel een hoop negers on stage. Maar voor de rest?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is niet goed genoeg: daar komen ook nog andere mensen optreden buiten moslims.
Ik begin er alvast wat in te zien, zo'n apartheidsfestival: enkel moslim optredens, enkel moslimfestivalgangers, geen hoofddoeken, geen sluiers, geen vrouwen tout court. Moet vast leuk gaan worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() qua muziekstijl vinden die vreemdelingen daar toch hun gading?
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet dat ik tegen subsidies of staatstussenkomst ben, maar in dit geval (festivals) is het gewoon lachwekkend. Iedereen kan in zijn achtertuin of op het plaatselijk graspleintje een "festival" oprichten en subsidies eisen. Zo gaat dat niet. |
|
![]() |
![]() |