Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2007, 14:09   #201
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Vincent Kompany leest teveel de franstalige rabiate haatpers. Hij denkt door deze invloed dat alle Vlamingen racisten en egoïsten zijn en dat die arme franstaligen allemaal door deze Vlamingen uitgebuit worden.

Als hij tot het clubje van haatdragers als Maingain en Milquet wil behoren, mij goed, maar dan moet hij maar weggaan bij de Rode Duivels.
Waarom is Milquet een haatdrager ? Volgens mij zegt ze gewoon dat er om een grote staatshervorming door te voeren er een meerderheid van tweederden nodig is en dat de huidige onderhandelaars dus met te weinig zijn. Voor een grote staatshervorming moeten nieuwe politieke kontakten gelegd worden. Ze is wel bereid samen te werken als elke Belg er beter van wordt en niet alleen de Vlamingen. Haat ze daarom de Vlamingen ? Moet ze iets tegen haar humanistische principes doen ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 22 augustus 2007 om 14:11.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 14:15   #202
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Waarom is Milquet een haatdrager ? Volgens mij zegt ze gewoon dat er om een grote staatshervorming door te voeren er een meerderheid van tweederden nodig is en dat de huidige onderhandelaars dus met te weinig zijn. Voor een grote staatshervorming moeten nieuwe politieke kontakten gelegd worden. Ze is wel bereid samen te werken als elke Belg er beter van wordt en niet alleen de Vlamingen. Haat ze daarom de Vlamingen ? Moet ze iets tegen haar humanistische principes doen ?
om de de staat en dus de grondwet te hervormen is 2/3 van de Belgische parlementsleden nodig. ... al de rest zijn remmen op de democratie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 14:35   #203
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
om de de staat en dus de grondwet te hervormen is 2/3 van de Belgische parlementsleden nodig. ... al de rest zijn remmen op de democratie.
De Vlamingen alleen hebben geen 2/3 meerderheid. In feite kunnen ze democratisch gezien de grondwet niet alleen wijzigen. Ze hebben minstens de steun van de MR nodig en ik zie Didier Reynders geen ' cavalier seul ' spelen in Wallonië, dat heeft hij al duidelijk laten merken.
Oud 22 augustus 2007, 14:38   #204
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlamingen alleen hebben geen 2/3 meerderheid. In feite kunnen ze democratisch gezien de grondwet niet alleen wijzigen. Ze hebben minstens de steun van de MR nodig en ik zie Didier Reynders geen ' cavalier seul ' spelen in Wallonië, dat heeft hij al duidelijk laten merken.
raar eigenlijk he dat twee derde van de belgische bevolking geen twee derde meerderheid van de parlementsleden heeft
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 14:43   #205
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Kompany Bekijk bericht
'In de nationale ploeg is er een communautair probleem. We trekken niet aan hetzelfde koord en daar moet iets aan gedaan worden. Zowel bij spelers, supporters, entourage en media. (...) Ik ben van mening dat de slechte resultaten er niet alleen zijn wegens een gebrek aan kwaliteit. Als ik het objectief bekijk, kan ik alleen maar zeggen dat er geen eenheid is. Door erover te spreken, komt er reactie. En positief of negatief, reactie is altijd goed. (...) De fout ligt niet bij de trainer. Hij kan de spelers niet tot iets dwingen.'
Kan er een mooiere samenvatting gegeven worden van de Belgische onmogelijkheid?

Straf dat we een buitenlander nodig hebben om ons zo'n haarscherpe spiegel voor te houden.

Dank u, Vincent!
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 15:08   #206
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Kan er een mooiere samenvatting gegeven worden van de Belgische onmogelijkheid?

Straf dat we een buitenlander nodig hebben om ons zo'n haarscherpe spiegel voor te houden.

Dank u, Vincent!
Euhm buitenlander? Als er iemand het recht heeft om zich nog Belg te noemen is het toch wel Kompany. Naast het feit dat hij perfect tweetalig is geeft hij in interviews vaak de indruk goed op de hoogte te zijn van wat er in Vlaanderen leeft, en de kleur van die jongen doet daar mijns inziens niets van af. Ik persoonlijk heb al een stuk minder moeite om iemand als Kompany mijn landgenoot te noemen dan pakweg Milquet of Di Rupo.
Oud 22 augustus 2007, 15:12   #207
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De hamvraag is en blijft: waarom hebben we een staatshervorming nodig? En gelieve even de slogantaal achterwege te laten.

Tenzij uiteraard een staatshervorming die de overige uitwist al was het maar omdat hiervoor nooit de toestemming van de Belgen werd gevraagd.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 15:12   #208
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Euhm buitenlander? Als er iemand het recht heeft om zich nog Belg te noemen is het toch wel Kompany. Naast het feit dat hij perfect tweetalig is geeft hij in interviews vaak de indruk goed op de hoogte te zijn van wat er in Vlaanderen leeft, en de kleur van die jongen doet daar mijns inziens niets van af. Ik persoonlijk heb al een stuk minder moeite om iemand als Kompany mijn landgenoot te noemen dan pakweg Milquet of Di Rupo.
zijne pa zit bij PS/FDF, laten we hopen dat zijn mama een brave vlaamse madam is (ik geloof dat het zoiets was).

Verder vind ik het een zéér knappe gast (hij is toch al volwassen neem ik aan?).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 15:14   #209
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De hamvraag is en blijft: waarom hebben we een staatshervorming nodig? En gelieve even de slogantaal achterwege te laten.

Tenzij uiteraard een staatshervorming die de overige uitwist al was het maar omdat hiervoor nooit de toestemming van de Belgen werd gevraagd.
*proest*
Oud 22 augustus 2007, 15:19   #210
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Juist, Kompany maakt een sympathieke indruk en spreekt niet van dat traag gemixed Nederlands, eigenlijk een goed voorbeeld van de "nieuwe Vlaming".
Oud 22 augustus 2007, 15:26   #211
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (9-08-07) Bekijk bericht
Uiteraard moet er een staatshervorming komen. Dat ziet het kleinste kind. Namelijk één om alle vorige af te schaffen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (3-08-07) Bekijk bericht
Uiteraard heeft België een staatshervorming nodig, namelijk één die alle vorige ongedaan maakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (27-07-07) Bekijk bericht
Totaal overbodig ding, die staatshervorming, tenzij om alle vorige ongedaan te maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (23-07-07) Bekijk bericht
Het is inderdaad tijd voor een staatshervorming: één die alle vorige ongedaan maakt !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (18-07-07) Bekijk bericht
We hebben wél een staatshervorming nodig, namelijk één die alle vorige ongedaan maakt.
Oud 22 augustus 2007, 15:27   #212
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hans heeft het over de staatshervorming van 1830 denk ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 15:43   #213
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hans heeft het over de staatshervorming van 1830 denk ik.
Ik sluit me aan bij Hans, maar wil daarna ook een tweede staatshervorming om die 200 jaar te overbruggen...
Oud 22 augustus 2007, 15:51   #214
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik sluit me aan bij Hans, maar wil daarna ook een tweede staatshervorming om die 200 jaar te overbruggen...
België en Nederland samen is onrealistisch.
Of hebben je zin in duizenden Franstaligen die de grens tussen Luik en Nederlands Limburg oversteken en dan klagen bij alle mogelijke instellingen dat ze zich "buitenlander in eigen land" voelen?

Laatst gewijzigd door evilbu : 22 augustus 2007 om 15:52.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 16:01   #215
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
België en Nederland samen is onrealistisch.
Of hebben je zin in duizenden Franstaligen die de grens tussen Luik en Nederlands Limburg oversteken en dan klagen bij alle mogelijke instellingen dat ze zich "buitenlander in eigen land" voelen?
Mwah, die scheiden zich wel af...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 augustus 2007 om 16:10.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 17:34   #216
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Volgens de Vlaams-nationalisten hebben we een staatshervorming nodig om werk te scheppen in Wallonië. De transfers liggen namelijk zeer zwaar op hun maag. En al de rest is bladvulling.......want ze zijn zelfs niet in staat om het eigen Vlaamse volk te definiëren, en maar goed ook !
Voor mij mogen er ook weer meer federale bevoegdheden komen.
Oud 22 augustus 2007, 17:59   #217
Dimitri

Standaard

Heeft Hans dat pas 5 keer herhaald? Ik zou denken minstens het driedubbele.

Eigenlijk vreemd dat 'ie nog niet verbannen is. Op andere fora noemen ze dat spammen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 18:02   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De motivatie van Madame Non was helemaal niet wat u hierboven stelde. Reeds bij haar eerste interview "door het autoruitje" vertelde dat de belangen van de Franstaligen moesten gewaarbord blijven. In de Rand als daarbuiten. M.a.w. om de imperialistiche neigingen van de Franstaligen gaat het alsook hun geruste economische situatie in een federaal België waar de Vlamingen werken om de Franstaligen te onderhouden.

Is ze bereid stappen te zetten naar een beter bestuur? Blijkbaar niet, daar ze niet wil weten van de gewestverantwoordelijkheid. Schijnbaar is ze als de dood voor deze stappen die weldegelijk kunnen leiden tot een beter bestuur, dus tot een betere maatregelen om de maatschappij goed te laten draaien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 18:04   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een staatshervorming is nodig omdat er nu op velerlei terreinen geen eenduidige bevoegdheid is en er daarenboven nood is aan eigen maatregelen die verschillen van gewest tot gewest. Uit het verleden is gebleken dat federale compromissen niet of nauwelijks werken.
Oud 22 augustus 2007, 18:06   #220
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de Vlaams-nationalisten hebben we een staatshervorming nodig om werk te scheppen in Wallonië. De transfers liggen namelijk zeer zwaar op hun maag. En al de rest is bladvulling.......want ze zijn zelfs niet in staat om het eigen Vlaamse volk te definiëren, en maar goed ook !
Voor mij mogen er ook weer meer federale bevoegdheden komen.
Blijkbaar heeft u niet zo goed de laatste ontwikkelingen gevolgd. In de lijst van voorgestelde hervormingen staat nergens iets over de splitsing van de SZ, waar dus de grootste transfers te vinden zijn. Alles draait rond eigen verantwoordelijkheid en responsabiliteit. Blijkbaar zijn de Walen als de dood voor deze twee zaken, vandaar dat ze alles willen afhouden zodat de Belgische stiefvader (lees: de Vlaamse knecht) verder alles kan betalen wat zij zo gemakkelijk uitgeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be