![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() do 23/08/07 - Rond 4.30 uur vanmorgen zijn formateur Yves Leterme en de oranje-blauwe partijvoorzitters zonder resultaat uiteengegaan na een hele nacht onderhandelen. CDH-voorzitster Joëlle Milquet wil de Vlamingen geen garanties bieden voor een uitgebreide staatshervorming. Vanmiddag is er een ultieme poging om toch nog een akkoord te bereiken.
Pessimisme is troef bij de onderhandelaars. Ze spreken over een totale patstelling. ![]() Al hebben ze na afloop van de marathonvergadering geen verklaringen afgelegd voor de microfoon. Ze wilden blijkbaar het overblijvende waterkansje niet in het gedrang brengen met straffe uitspraken. Want vanmiddag doet formateur Leterme nog een ultieme poging. De Vlaamse onderhandelaars wijzen wel met een beschuldigende vinger naar CDH-voorzitster Milquet. De Franstalige christen-democrate wil duidelijk geen garanties geven voor een uitgebreide staatshervorming met een tweederdemeerderheid. Milquet (foto, l)wilde hooguit instemmen met een vage tekst. Ook over thema's zoals fiscaliteit, activering van werklozen, justitie en migratie was Milquet een vreemde eend in de oranje-blauwe bijt. De andere partijen betwijfelen of Milquet deze meerderheid wel wil. Vraag is of formateur Leterme kan aanblijven als het overleg van vanmiddag opnieuw mislukt. Dan is het wellicht tijd voor een informateur of een bemiddelaar. bron:http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...ie_patstelling Laten we nu een Franstalige informateur het veld insturen, eens kijken hoe lang zij onze "neen" kunnen verdragen. Laatst gewijzigd door Ovidius : 23 augustus 2007 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad men zou deze tijdsrovende tussenstap nog kunnen nemen en eens een Franstalige formateur op zijn bek laten gaan.
Beter ware om er ineens een einde aan te maken, aan Belgie wel te verstaan. Gisteren op de training van mijn sportclub was dat de algemene consensus die met overdonderende meerderheid werd goedgekeurd : splitsen die boel en liever vandaag nog dan morgen. Genoeg is genoeg.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een koekje van eigen deeg, inderdaad. Laat "Zijne Zelfingenomenheid", D. Reynders, maar eens geconfronteerd worden met een Vlaams "non" (geen neen, omwille van de taalhoffelijkheid, maar een Frans non) en dan zien hoe bekwaam en compromisbereid de Franstaligen wel niet zijn. Misschien kunnen ze wel een minderheidsregering op de been brengen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog geen 'hoera' roepen want de paarse partijen zie ik wél nog altijd op dezelfde weg voortborduren als de voorbije acht jaar. Dat Vlaanderen daardoor verder mee de Waalse afgrond in gesleurd wordt zal hen worst wezen.
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik vind dat een mens niet hoffelijk genoeg kan zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet het maar.
Franstalig Belgique is zo gewend aan het plooien van de Vlamingen dat ze niet kunnen voorstellen dat dit wel eens hun laatste pokerspel zou kunnen zijn.
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oké, laat paars maar herrijzen... laat Guy maar vanuit het verre Toscane op zijn strijdros de Alpen overtrekken om Belgie te komen redden... meer dan wat uitstel zal dat niet opleveren... de dynamiek is duidelijk, daar helpt geen lievemoederen meer aan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen wie heb je het? Toch tegen Milquet, hoop ik?
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitstel dat het verder uitgeperste Vlaanderen echter geen goed zal doen.
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() hey, een mens mag zijn christelijke roots toch wel in ere houden zeker!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat ie (ylt) als formateur niet slaagt, betekent niet dat ie geen premier wordt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry, maar dat zou het beste nieuws in jaren zijn.
Niet alleen moeten de Franstaligen het dan eens proberen te klaren en zitten zij voor de allereerste keer in de geschiedenis in de positie van degene die offers moet brengen. Positie die overeenkomt met de realiteit. Maar vooral zou het de CD&V, die partij die een eeuw lang de Vlamingen loyaal aan België en zijn vorst gemaakt heeft, drastisch veranderen. Na de 800.000 voorkeurstemmen en hun verkiezingsoverwinning vinden zij dat zij recht hebben op de premier. Als het Belgisch establishment dat nu onmogelijk maakt en Leterme uitspuwt (remember het Marseillaise-incident), dan zal dat tot in de kleinste partij-afdelingen diepe kwetsuren maken. De CD&V zal voorgoed genezen zijn van haar ziekte om te vertrekken van het Belgisch belang in plaats van het belang van haar kiezers. Kaarsje branden dus dat onze medelanders deze middag hun laatste 'non' debiteren. Vlaanderen zal er een totale nieuwigheid mee bijwinnen: een CD&V die niet langer Vorst & Vaderland dient. Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 augustus 2007 om 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Paars terug achter het stuur? Met een minderheid in Vlaanderen? Na al wat er gebeurd is? Ik denk dat zelfs de VLD dat risico niet zal willen lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wie weet er wat de procedure is als er geen regering kan gevormd worden?
De fanstaligen kunnen de vlaamse eisen onmogelijk aanvaarden en zullen gedwongen worden om bij hun non te blijven. De nederlandstaligen kunnen onmogelijk terug ze hebben zelf de lat zo hoog gelegd. Dus eender wie formateur is er komt zowieso geen regeringsakkoord. Hoelang kan de vorige regering (die van lopende zaken) voortdoen. Van mij mogen ze eewig en altijd aanblijven ik ben een echte paars-fan. Alle gekheid op een stokje wie weet er echt wat er gebeurd als er nooit een akkoord gevonden wordt? Ik denk herverkiezingen maar wie weet het beter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Een gefrustreerde, geradikaliseerde CD&V in de regering! Ja, ja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er logischerwijze zou moeten gebeuren is wat er in Tsjecho- Slovakije gebeurde.
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oh maar ik denk dat er bij de VLD heel wat "dare-devils" zitten, kijk maar eens naar het parcours dat ze de afgelopen 8 jaar hebben afgelegd. Qua macho- en ego-gehalte staat die partij nog steeds aan de absolute top. Bezieling is een "schone" zaak, hoor ik ze daar al denken in het verre Toscane, maar een mens mag er niet mee overdrijven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |