![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is niet dat ik christelijk voel dat ik men katholieke broeders & zusters niet om arm maar dit wist ik niet dat ZELFS katholieken meedelen in de miserie pfff erg . Leuk om te weten Met vriendelijke groeten, dank |
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Banneling
|
auw !
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Gouverneur
|
In Algerije is op 20 maart 2006 een wet gestemd die een gevangenisstraf tot 5 jaar en een boete van 1 miljoen dinar (10 000 euro) boete oplegt aan eenieder die probeert om een een moslim te verleiden of te bekeren tot een andere godsdienst. Voor de Algerijnse Staat staat het verlochenen van de islam, gelijk met rebellie tegen de nationale identiteit. Volgens de grondwet is men er moslim en Arabier.
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 augustus 2007 om 20:19. |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Gouverneur
|
In Algerije is op 20 maart 2006 een wet gestemd die een gevangenisstraf tot 5 jaar en een boete van 1 miljoen dinar (10 000 euro) boete oplegt aan eenieder die probeert om een een moslim te verleiden of te bekeren tot een andere godsdienst. Voor de Algerijnse Staat staat het verloochenen van de islam, gelijk met rebellie tegen de nationale identiteit. Volgens de grondwet is men er moslim en Arabier.
In Marokko is zendingswerk eveneens verboden. Iemand die er probeerde om jongeren te bekeren tot het christendom werd prompt het land uitgezet. In de Marokkaanse grondwet staat dat het verboden is om zich te bekeren tot een andere godsdienst of om de islam af te vallen, zoniet volgt er gevangenisstraf. Ook in Turkije zitten nu een aantal ex-moslims in de gevangenis, omdat ze zich hebben bekeerd tot het christendom. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Banneling
|
Moslimrebellen onthoofden weer twee boeddhisten in Thailand
In het zuiden van Thailand heeft een groep mannen, vermoedelijk moslimrebellen, donderdag twee oudere boeddhistische mannen onthoofd en hun huizen in brand gestoken. Dat heeft de politie gemeld. Het gaat om twee mannen van 71 en 81 jaar, wier verkoolde lichamen door de politie in hun huizen werden aangetroffen. De hoofden bleken echter spoorloos. Tot dusver zijn dit jaar al minstens tien mensen onthoofd in de zuidelijke provincies Yala, Pattani en Narathiwat. De moslimopstand in deze provincies begon in 2004. Bij de bijna dagelijkse aanvallen zijn meer dan tweeduizend doden gevallen. De rebellen willen zich afscheiden van het overwegend boeddhistische Thailand. Het geweld richt zich veelal tegen boeddhistische burgers en overheidsmedewerkers, in een poging deze groepen uit het gebied te verjagen. 09/08/07 Laatst gewijzigd door colargo : 9 augustus 2007 om 10:16. |
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het is zelfs zo dat in het mohammedaanse rechtssysteem de getuigenis van een volgeling van Mohammed zwaarder weegt dan die van een "ongelovige", dus ook van een Christen. Voor een rechtbank haalt een volgeling van Mohammed dus altijd gelijk. Al die elementen bewijzen hoe zwak eigenlijk de mohammedaanse leer en haar volgelingen wel staan. Zonder die speciale regels zouden Mohammed's volgelingen gezien hun onderontikkeling altijd het onderspit moeten delven -- je merkt zelfs op dit forum hoe pover hun argumentatie steeds onderbouwd is. Zonder die speciale regels zou er geen "islam" meer bestaan. Daarom hebben zij zoveel angst voor godsdienstvrijheid (wat inhoudt: vrij mogen kiezen of men een godsdienst aanhangt en dewelke).
|
|
|
|
#169 | |
|
Minister
|
Citaat:
-je geeft hier de spaanse inquisitie aan -er zijn ook de moorden in Libanon, waar de moslims er uiteindelijk nog goe van afkwamen, in tegenstelling tot de christenen, die tweemaal werden vermoord: voor echt door de moslims, en daarna nogmaals door de laffe westerse pers. -weet je nog de wreedheden van de serviers: raar dat ik achteraf vernam, hoe moslims de wereld veroverden, door exact dezelfde taktiek te gebuiken: het vermoorden van de mannen en het verkrachten van de vrouwen. -ook vernam ik toen dat de moslim-SS zowat de wreedste oorlogsmisdadigers waren van WOII, vooral tegenover servische verzetsstrijders. Alleen wordt dit nooit door de geschiedenis verteld. Waarom??? Geen wonder, dat nog vele serviërs met die 'erfenis' bleven zitten.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
RK-Bisschop opgepakt
Bron: de Telegraaf Citaat:
|
|
|
|
#171 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We moeten onzelf niets wijsmaken: moslims en christenen zijn gewaagd aan mekaar op het vlak van de wreedheden, begaan in naam van God of Allah. Laatst gewijzigd door system : 23 augustus 2007 om 15:38. |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het is niet omdat Mladic zichzelf christen noemt, dat andere - bonafide christen die Christus boodschap respecteren - hem ook als zodanig erkennen. Verre van!!! Niet te tellen zijn de veroordelingen vanuit christelijke hoek - zowel orthodox als protestants als katholiek - tegen het bloedblad waarbij 8000 totaal onschuldige mannen en jongens in koelen bloede werden vermoord. "Daar zijn ze vet mee", hoor ik je al tegenwerpen. Neen, jammer genoeg niet. Maar wie kon Mladic tegenhouden? Als zelfs de VN-troepen - waaronder het Nederlandse Dutchbat - daartoe niet bij machte waren, wat zou die kerel zich dan laten gelegen aan Jezus' boodschap?! Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 23 augustus 2007 om 20:13. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Banneling
|
Niet enkel christenen.
Ik moest geen 30" kijken om dit te vinden: Citaat:
http://web.amnesty.org/library/index/engasa200292003 |
|
|
|
|
|
|
#174 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 augustus 2007 om 20:41. |
||
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Minister
|
Citaat:
De geschiedenis van die regio is uitermate complex. Ik zal hier slechts enkele details geven. In tegenstelling tot wat wij hier bij ons kennen is in het voormalige Roemelië de aangekleefde godsdienst een zeer belangrijk bestanddeel van de (nationale) identiteit. Dit is voor een groot stuk het gevolg van de eeuwenlange onderdrukking door het mohammedaanse systeem waaronder zij gebukt gingen. Zelfs toen het mohammedaanse juk reeds enige tijd was afgeschud, werden zij onder meer door de nazistische mohammedanen vervolgd. De geschiedenis van het Servische lijden, noch het Servische nationale gevoelen beginnen bij Srebrenica. Maar Srebrenica was een bijna logische reactie van het orthodoxe bevolkingsdeel tegen de aanhoudende pesterijen vanwege Mohammed's volgelingen in die streek. Ook al predikt Christus dat men zijn andere wang zou toekeren, de christelijke bevolkingsgroep had er schoon genoeg van. Gezien, zoals gezegd, de godsdienst een belangrijk bestanddeel is van de (nationale) identiteit, kan men dus geredelijk stellen dat Milosevic en zijn generaal ageerden vanuit dat "geloof".
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 23 augustus 2007 om 20:56. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Mel Gibson zal content zijn.
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Minister
|
Citaat:
... het blijft mijn christelijke plicht om elke situatie waarin een geloofsbroeder geweld gebruikt en dit bovendien poogt te vergoeilijken aan de hand van Jezus' boodschap, zwaar op de korrel te nemen. Want die boodschap kan samengevat worden in het gezegde: gij zult geen kwaad met kwaad vergelden. De Serven hebben dit gezegde niet gerespecteerd, zij hebben kwaad met kwaad vergolden. En dat gaat hoedanook lijnrecht in tegen wat Jezus ons zegde. Zo simpel ligt het. Dit betekent niet dat ik het Servische volk veroordeel. Maar wel veroordeel ik zwaar het bloedblad van Srebenica. En nog zwaarder veroordeel ik elke poging tot vergoeilijking ervan op basis van uitgerekend de Blijde Boodschap, die dergelijke handelswijze vierkant tegenspreekt en er géén plaats voor laat. M.a.w: de Serven kunnen best een christelijk volk zijn. Maar hun optreden tegen de moslims in Srebenica was... allesbehalve christelijk. Een veroordeling van dat bloedblad is niet onchristelijk, en dat doe ik dan ook. Een veroordeling daarentegen van het Servische volk zou dat wél zijn, en daarom laat ik me daartoe ook niet verleiden. |
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Minister
|
Citaat:
Anderzijds zal je me niet horen meehuilen met de wolven - ik ben verre van een islamhater. (Wat nog niet betekent dat de islam me charmeert.) |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Banneling
|
|
|