![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zag hier een opmerking over het Nederlandse voetbal...eh...je bedoelt dat hoopje kolonialen in één nationale ploeg gedropt?
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals de eendjes eten geven.
![]() |
![]() |
#243 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat brengt het meeste jobs op? Eendjes eten geven, of de industrie rond het voetbal?
![]() |
#245 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Moet je volgens u dan een attest kunnen voorleggen dat uw ouders en grootouders raszuivere ariërs waren om in de nationale ploeg te mogen spelen? Er zitten bij oranje misschien wel een paar jongens van Surinaamse afkomst bij, maar die krijgen in tegenstelling tot Vandenborre, Van buyten, Mirallas en consoorten wél meer dan twee woorden Nederlands aan elkaar gebreid. De smaakmakers bij de Rode duivels zijn trouwens bijna allemaal ook van vreemde afkomst. De nationale ploeg bestaat uit de beste voetballers van het land. Of die nu blank, zwart, geel, of bruin zijn.
Laatst gewijzigd door Public energy : 23 augustus 2007 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is me inderdaad wat er mij aan stoort: ze zijn geboren in Suriname, Nederlandse Antillen of Aruba, en wat doen de Nederlanders? Ze gauw in het Nederlandse elftal droppen en liefst vanaf de beloften. Wie in Nederland zelf is geboren...geen probleem daarmee. Herinner die speler van Heerenveen, Yildirim, die zowel voor Nederland als Turkije mocht spelen. Hij speelde enkele matchen en sindsdien wordt hij niet meer opgeroepen. En Frankrijk is helemaal dat bedje ziek. In elke sport vinden ze het nodig goede Afrikaanse atleten te naturaliseren. En dan verbaasd zijn dat de echte Fransen zich niet meer in de sport willen laten zien...
![]() |
![]() |
#247 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Btw. het is ook één van de gebreken van de EU. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Public energy : 23 augustus 2007 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken zelfs iemand uit de Nederlandse Antillen en die vindt het schandalig dat al hun goeie atleten worden weggeplukt als peren van de bomen. Dat is zoals iemand die zegt: Ik ben wel Belg, maar eigenlijk ben ik nog altijd een Chinees. Zo Belg voelen ze zich dan... Iemand die de essentie van mijn betoog wel begrijpt?
![]() |
![]() |
#251 |
Europees Commissaris
|
![]() Jep, klein foutje: het is bij uitbreiding naar alle sporten, zoals atletiek, baseball e.d.
![]() |
#252 | |
|
![]() Citaat:
Jij hebt het over Surinamers, Antillianen of Arubanen. Toevallig allemaal rijksgenoten en Nederlander. (De Surinamers van de jongere generatie langzamerhand niet meer, maar toch) Als je het over afrikanen of zuid-amerikanen hebt kan ik je betoog begrijpen maar daar had je het niet over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#254 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens, welke namen werden al niet gezegd om ook voor België te spelen, omdat ze dat zouden kunnen: Onder Turaci (Turk van Fenerbahçe en ziet België als een soort nooduitgang), Manasseh Ishiaku (speelt nu bij Duisburg), Ibrahim Salou (Club Brugge) en Mohammed Tchité (Anderlecht en heeft al drie nationaliteiten)
Ale mensen als we zo wanhopig gaan worden...zielig hoor.
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
Dat is nu juist mijn punt. De Antillianen, Arubanen en Surinamers hoeven niet genaturaliseerd te worden; het ZIJN nederlanders. Échte Nederlanders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Europees Commissaris
|
![]() Jep, en het moet nu net lukken dat ik en mijn vader allebei in de atletiek zitten...ik kan u zeggen: onze gezichten keken op dat moment meer dan bedenkelijk...
![]() |
#258 |
|
![]() Ja maar dan blijven het buitenlanders hè? Als je in de VS woont maar een Nederlandse voorouder hebt hoor je tenslotte ook niet echt daar, dat zie je aan die ene voorouder. (/sarcasme voor de duidelijkheid)
![]() |
![]() |
#259 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan het geen echte Nederlanders noemen. Een nationaliteit is meer dan een vodje papier in je bezit hebben. En zeker een nationaliteitsgevoel.
![]() |
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |