![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw geloof | |||
Hindoe |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Sikh |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Boeddhist |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,99% |
Ietsist |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Deeïst |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,98% |
Agnost |
![]() ![]() ![]() |
10 | 9,90% |
Atheïst |
![]() ![]() ![]() |
44 | 43,56% |
Christen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 25,74% |
Scientologist |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,99% |
Moslim |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,94% |
Rastafari |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
11 | 10,89% |
Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had ik al gezegd dat ik een christen was?
Ja zeker. Dit is weer één van die draden waarbij die "abonnement verwijderen"-knop zeer handig van pas komt.
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op en al 10 �* 15 miljoen gelovige joden op een wereldbevolking van meer dan 6 miljard mensen. Laatst gewijzigd door system : 14 augustus 2007 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik mis echter vooral Jainisme (zo zitten er in Antwerpen toch veel) en Shintoisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Burger
|
![]() haha... hoho... enne "the force", waarom staat "the force" er niet tussen???
![]() "The 2001 census reveals that 390,000 people across England and Wales are devoted followers of the Jedi "faith" made famous by the blockbuster films." "But self-proclaimed Jedis Umada and Yunyun, better known as John Wilkinson and Charlotte Law, have adopted a more conventional approach in their pursuit of recognition – delivering a protest letter. The unconventional pair are calling for the UN to acknowlegde what has become Britain's fourth largest ‘religion’ with 390,000 followers." In Australia blijken ook steeds meer mensen "the force" als hun religie op te geven ![]() Laatst gewijzigd door nero1 : 14 augustus 2007 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#289 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() bij religies is dat doorgaans simpel, de dark force zijn al diegene die niet geloven. Leve satan! ![]()
![]() |
#290 |
|
![]() Als je de poll goed bekijkt dan veronderstel ik dat er meer kachel is voor een warme haard...
...kwestie de discussie in de draad aan te wakkeren ! wink ![]() ![]() ![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 23 augustus 2007 om 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() In de veronderstelling dat de oerknal het begin is van alles, verwerp ik deze theorie. Er zijn veel meer 'knallen' geweest en er zullen er nog miljarden volgen. Geen begin en geen einde. Moeilijk te bevatten misschien, maar we zijn dan ook maar sterfelijke sukkels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denk je zelf? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Minister
|
![]() Ik beschouw mezelf als (ultra-)liberaal christen. Ik zie dit echter meer als een culturele identiteit dan als "mijn" godsdienst, aangezien ik mij ideologisch niet kan vinden in het idee om mensen kunstmatig te gaan verdelen in groepen die (naar mijn mening slechts schijnbaar) hetzelfde geloven. Ik geloof verder ook in bepaalde zaken die men traditioneel niet echt met het christendom associeert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Europees Commissaris
|
![]() yep : vuve la différence !
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In wat geloof je verder? In de oosterse filosofien? Ik vroeg dat omdat je shintoisme noemde in één van je berichten. Ik vind die oosterse filosofien vrij interessant. Zelf al ben ik zelf moslim, voor mij is de bron van alle filosofien hetzelfde en is wat de mensen willen bereiken ook hetzelfde (de innerlijke rust). Verschillende wegen dus. En ik ben er zeker van dat moesten de mensen hun eigen filosofie of godsdienst allemaal in praktijk zetten dan zouden ze een bepaalde spiritueel niveau bereiken dat ze mekaar allemaal zouden respekteren. Ik ben er zeker van dat als alle spiritualisten van alle godsdiensten samen zouden komen dat er geen religieoorlog zou ontstaan uit hun gesprek. Het is pas als de mensen de godsdienst op een materialistish niveau opvatten dat er oorlogen kan ontstaan met gelovigen. Maar alle mensen kunnen niet op dezelfde manier nadenken vermits ze niet hetzelfde hebben meegemaakt in hun leven. Zijn we op dezelfde golflengte? Vrede zij met u. ![]() Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 25 augustus 2007 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Minister
|
![]() Ik heb me intussen bekeerd (de poll heb ik enkele maanden geleden ingevuld).
Ik behoor nu tot andere, namelijk de Bahá'�*-gemeenschap. www.bahai.be
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |