Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 14:31   #361
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Tja, dat is natuurlijk moeilijk te omvatten. Maar je begrijpt hopelijk wel ongeveer wat ermee bedoeld wordt.
Ik ben echt niet zo'n fan van die begrippen.

Maar goed. Laat ik het zo zeggen. Er zijn individuen op dit forum die niet afkerig stonden tegenover een verbod van elementen die een totalitaire ideologie vertegenwoordigen (of dat nu een hoofddoek was of de koran).
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 14:32   #362
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK. Ik heb ook problemen met die redeneringen, maar ben niet zo snel geneigd om ze aan te vallen gezien ze dezelfde doelstellingen hebben als mijn redeneringen.
Och, dan zit jij hier serieuzer dan ik.

Ik heb liever niet dat mijn stellingen - met hun argumenteringen - worden vergelijken met dezelfde stellingen maar met argumenteringen die ik achterlijk vind. Daar distantieer ik me liever van.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 augustus 2007, 14:36   #363
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
2. Indien het verboden is, is dat ook maar iets ridicuul. Er is geen reden waarom dat 'onmenselijker' zou zijn dan de andere manier van slachten.
Sorry vriend. Mijn oom is de eigenaar van een slachthuis. Ik heb daar gewerkt om wat bij te verdienen toen ik nog wat jonger was. Onze methodes van slachten zijn zeker niet fantastisch. Integendeel, het is afgrijselijk. Ik ben in elk geval vegetariër geworden. Maar de imam die kwam daar ook regelmatig binnen en dan hijsten ze een koe met een ketting naar boven om dan de keel over te snijden met veel religieus gewauwel op de achtergrond en allerhande belachelijke rituelen. Als je dat ziet beste Adrian, dan je begrijp je snel waarom we juist van die methodes zijn afgestapt en waarom we wetten hebben om dit te reguleren. Ik zou het niet onmenselijk of ondierlijk durven noemen, maar de keuze is rap gemaakt.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 14:37   #364
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, dan zit jij hier serieuzer dan ik.

Ik heb liever niet dat mijn stellingen - met hun argumenteringen - worden vergelijken met dezelfde stellingen maar met argumenteringen die ik achterlijk vind. Daar distantieer ik me liever van.
Distantiëren doe ik ook. Aanvallen gaat me te ver. Bondgenoten steek je geen mes in de rug.
Oud 24 augustus 2007, 14:38   #365
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben echt niet zo'n fan van die begrippen.

Maar goed. Laat ik het zo zeggen. Er zijn individuen op dit forum die niet afkerig stonden tegenover een verbod van elementen die een totalitaire ideologie vertegenwoordigen (of dat nu een hoofddoek was of de koran).
Tja, ik vind de islam ook een verachtelijke ideologie. Heeft de wereld niets te bieden. Dat is echter niet de reden waarom ik een hoofddoek wil verbieden.

Laatst gewijzigd door Dycore : 24 augustus 2007 om 14:39.
Oud 24 augustus 2007, 14:38   #366
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry vriend. Mijn oom is de eigenaar van een slachthuis. Ik heb daar gewerkt om wat bij te verdienen toen ik nog wat jonger was. Onze methodes van slachten zijn zeker niet fantastisch. Integendeel, het is afgrijselijk. Ik ben in elk geval vegetariër geworden. Maar de imam die kwam daar ook regelmatig binnen en dan hijsten ze een koe met een ketting naar boven om dan de keel over te snijden met veel religieus gewauwel op de achtergrond en allerhande belachelijke rituelen. Als je dat ziet beste Adrian, dan je begrijp je snel waarom we juist van die methodes zijn afgestapt en waarom we wetten hebben om dit te reguleren. Ik zou het niet onmenselijk of ondierlijk durven noemen, maar de keuze is rap gemaakt.
1 beeld =/= de algemene visie, etc.
Belachelijke rituelen en gewauwel is 'hun' recht.

Als het dier maar snel geen pijn voelt.

Maar op zich raak je wel een kernpunt aan. Daar niet van. Dieren hebben in het algemeen bitter weinig welvaart. Welke methode er nu ook gebruikt wordt.

(Maar een methode waarbij een dier niét wordt verdoofd is wel gezonder.)
Oud 24 augustus 2007, 14:39   #367
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Distantiëren doe ik ook. Aanvallen gaat me te ver. Bondgenoten steek je geen mes in de rug.
Zo'n mensen noem ik liever geen bondgenoten.
En een mes in de rug steken is het toch ook niet?
Rationele argumenten, etc?
Oud 24 augustus 2007, 14:39   #368
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, ik vind de islam ook een verachtelijke ideologie. Heeft de wereld niets te bieden. Dat is echter niet de reden waarom ik een hoofddoek wil verbieden.
Zolang je de islam maar niet wilt verbieden, mag je van mij vinden wat je wilt. En ik kan me ook niet echt inbeelden dat je een algemeen hoofddoek verbod wilt?

Ik heb het niet voor georganiseerde religie tout court.
Oud 24 augustus 2007, 14:43   #369
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
1 beeld =/= de algemene visie, etc.
Belachelijke rituelen en gewauwel is 'hun' recht.

Als het dier maar snel geen pijn voelt.

Maar op zich raak je wel een kernpunt aan. Daar niet van. Dieren hebben in het algemeen bitter weinig welvaart. Welke methode er nu ook gebruikt wordt.

(Maar een methode waarbij een dier niét wordt verdoofd is wel gezonder.)
Gezonder? Een dier wordt verdoofd door een elektrische schok. Wat is daar ongezond aan?
En het dier voelt altijd pijn. Al was het maar mentaal.

Maar het doet allemaal niet terzake. Godsdienstvrijheid kan niet dienen als excuus om alle regels met de voeten te treden. Hoe wil je halal nu rechtvaardigen? Door te zeggen: "'t is mijn godsdienst, punt." En nu buigen maar. Sorry, maar dat is iets te simpel naar mijn gevoel. Als ik geen argumenten hoor, dan overtuig je mij niet. Daarom herhaal ik: gelijke rechten komen met gelijke plichten. Meer valt daar niet over te zeggen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 24 augustus 2007 om 14:44.
Oud 24 augustus 2007, 14:46   #370
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezonder? Een dier wordt verdoofd door een elektrische schok. Wat is daar ongezond aan?
En het dier voelt altijd pijn. Als was het maar mentaal.
Het maakt verweerzaken aan in zijn lichaam.
(Enfin, medische kennis is niet mijn dada. En de verdoving waarover men het 'toen' had, ging niet over een elektrische schok. Geen flauw idee of het daar nu ook over gaat.)

Citaat:
Maar het doet allemaal niet terzake. Godsdienstvrijheid kan niet dienen als excuus om alle regels met de voeten te treden.
Dat klopt.

Citaat:
Hoe wil je halal nu rechtvaardigen?
De slachtmethode?
Is de halalmethode zoveel slechter dan de andere methode?

Citaat:
Door te zeggen: "'t is mijn godsdienst, punt. En nu buigen maar. Sorry, maar dat is iets te simpel naar mijn gevoel. Als ik geen argumenten hoor, dan overtuig je mij niet.
Jij bent natuurlijk niet iedereen. Het kan best zijn dat jij niet te overhalen valt met dat argument.

Citaat:
Daarom herhaal ik: gelijke rechten komen met gelijke plichten. Meer valt daar niet over te zeggen.
Uhu.
Oud 24 augustus 2007, 14:49   #371
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Is de halalmethode zoveel slechter dan de andere methode?
Ze is slechter. No doubt, no question. Zovéél slechter, dat weet ik niet, maar ze is slechter.

Maar je kan de vraag ook omkeren. Is halal zoveel beter? Indien niet, dan is er geen reden om het in te voeren.

Laatst gewijzigd door Dycore : 24 augustus 2007 om 14:49.
Oud 24 augustus 2007, 14:51   #372
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent natuurlijk niet iedereen. Het kan best zijn dat jij niet te overhalen valt met dat argument.
Verwijzen naar een godsdienst zonder meer is geen argument. Dat is een drogargument.
Oud 24 augustus 2007, 14:56   #373
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verwijzen naar een godsdienst zonder meer is geen argument. Dat is een drogargument.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

welk een?

(Ik denk dat je 'slecht argument' verwart met 'drogargument'.)
Oud 24 augustus 2007, 14:59   #374
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

welk een?

(Ik denk dat je 'slecht argument' verwart met 'drogargument'.)
Ja jong, ik heb hier gewoon een woordje uitgevonden hé. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 24 augustus 2007, 15:02   #375
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je vindt het een slecht argument dus.

Wat begrijpbaar is.
Oud 28 augustus 2007, 17:21   #376
Neptunus
Gouverneur

Standaard Zaak betoging tegen de islamisering van Europa voor Franstalige kamer

Zaak anti-islambetoging voor Franstalige kamer

BRUSSEL - De auditeur bij de Raad van State adviseerde dinsdag om het dossier over de beslissing van Brussels burgemeester Freddy Thielemans (PS) om een anti-islambetoging niet toe te laten naar een Franstalige kamer te verwijzen. Volgens de auditeur hoort dit zo omdat de originele aanvraag voor de betoging opgesteld was in het Frans.
Udo Ulfkotte, een van de organisatoren van de manifestatie, en VLOTT-senator Hugo Coveliers, die optrad als raadsman voor Ulfkotte, zeiden na afloop van de zitting geshockeerd te zijn over het advies.

Tijdens de zitting trad Bart Debie (Vlaams Belang), ex-politiecommissaris van Antwerpen, op als tolk voor Ulfkotte. Hij wil de Duitse ex-journalist helpen met de logistieke ondersteuning bij de betoging op 11 september, die volgens hem sowieso zal plaatsvinden.

Het arrest wordt de komende dagen verwacht. Daarin zal Raad van State zich uitspreken over de verwijzing.

Bron: DS 28/08
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 18:30   #377
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hey, Bartje. Daar hebben we al een tijd niets meer van gehoord.
Oud 28 augustus 2007, 20:29   #378
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Freddy Thielemans, de burgemeester van Brussel, heeft gisteren beslist om een betoging tegen de islam te verbieden op het territorium van de hoofdstad. De burgemeester had deze beslissing genomen na consultatie met de politiediensten. Freddy Thielemans rechtvaardigt zijn beslissing op basis van vrees voor incidenten tegen de bevolking van buitenlandse origine die wonen op het parcours van de betogers. De organisatie 'Stop the Islamisation of Europe' (SIOE) wou de betoging organiseren op 11 september, zes jaar na de aanslagen op het WTC, voor het gebouw van het Europees Parlement. De organisatoren zeggen geen enkele band te hebben met extreem-rechtse partijen, maar wensen enkel een halt toe te roepen aan de 'invasie' van de islamtische praktijken in Europa. (Bron: Metro)

Er mag betoogd worden ten gunste van de islam, maar niet in afgunst van de islam. Blijkbaar worden Europese waarden en normen geen verdediging meer waardig geacht.
Het is de betogers er enkel maar om te doen confrontaties uit te lokken. Het begint al met de betoging te verkopen als een anti-islambetoging (waaraan dan snel wordt toegevoegd dat het eigenlijk een optocht is voor het behoud van de scheiding van kerk en staat, wat me dunkt iets helemaal anders is). Het begint er ook mee dat men met een begrip als 'islamisering' het voorstelt alsof moslims een groot masterplan hebben uitgetekend om Europa te veroveren en hun dagelijkse bezigheden in het licht daarvan zien. Men maakt bewust gebruik van oorlogstermen ("invasie") terwijl het gaat om (de grenzen van de) godsdienstvrijheid (ook een Europese waarde en er zelfs onlosmakelijk mee verbonden). De initiatiefnemer ziet er ook geen graten in het Vlaams Belang erbij te betrekken: hoe meer zielen, hoe meer vreugd, zelfs als dat ten koste gaat van de klaarheid en geloofwaardigheid van wat men beweert te bepleiten.

Kortom, het is zo doorzichtig als de truc met de duif, maar de organisatoren hebben wat ze finaal hebben wilde: een hoop narigheid die niet gaat over hun eigen intenties, maar over de reactie die ze mogelijk op zich afroepen. Als er begrijpelijkerwijs rellen uitbreken, kunnen ze weer zeggen: "zie je wel". Er bestaat nochtans een woord voor: uitlokking. En de massa trapt er natuurlijk weer met beide voeten in.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 20:41   #379
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik zou overigens wel eens willen weten hoeveel moslims daadwerkelijk de scheiding van Kerk en Staat ongedaan willen maken. Alleen al gelet op het feit dat ze in alle EU-landen een kleine minderheid vormen hebben ze daar geen enkele baat bij.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 20:48   #380
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Die Duitser die de betoging organiseert - ja, die met z'n nazi-achtergrond - die maakt dus altijd een verkeerde vergelijking.

Hij zegt: zelfs in Turkije mogen Turken betogen tegen de islamisering van hun land. Maar in Turkije wonen nu eenmaal niet veel blanke Europese atheïsten. Mocht er een grote atheïstische gemeenschap van blanken in Istanboel wonen, en een bende Turken zou een betoging aanvragen om tégen de verdere 'atheïstisering' van hun cultuur op te roepen, dan zou de burgemeester van Istanboel ook twee keer nadenken.

Of stel u voor dat katholieke hispanics in de Bronx op zeer racistische wijze zouden willen betogen tégen een kleine minderheid van blanke protestanten ('tegen de verdere protestantisering van de Bronx'), dan zou Bloomberg dat ook niet toestaan.

Net zo Thielemans.

Dus die Duitser - ja, die met z'n nazi-verleden - moet eens leren juiste vergelijkingen te trekken.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be