![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed. Laat ik het zo zeggen. Er zijn individuen op dit forum die niet afkerig stonden tegenover een verbod van elementen die een totalitaire ideologie vertegenwoordigen (of dat nu een hoofddoek was of de koran).
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb liever niet dat mijn stellingen - met hun argumenteringen - worden vergelijken met dezelfde stellingen maar met argumenteringen die ik achterlijk vind. Daar distantieer ik me liever van.
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Banneling
|
![]() Sorry vriend. Mijn oom is de eigenaar van een slachthuis. Ik heb daar gewerkt om wat bij te verdienen toen ik nog wat jonger was. Onze methodes van slachten zijn zeker niet fantastisch. Integendeel, het is afgrijselijk. Ik ben in elk geval vegetariër geworden. Maar de imam die kwam daar ook regelmatig binnen en dan hijsten ze een koe met een ketting naar boven om dan de keel over te snijden met veel religieus gewauwel op de achtergrond en allerhande belachelijke rituelen. Als je dat ziet beste Adrian, dan je begrijp je snel waarom we juist van die methodes zijn afgestapt en waarom we wetten hebben om dit te reguleren. Ik zou het niet onmenselijk of ondierlijk durven noemen, maar de keuze is rap gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() Distantiëren doe ik ook. Aanvallen gaat me te ver. Bondgenoten steek je geen mes in de rug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 24 augustus 2007 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belachelijke rituelen en gewauwel is 'hun' recht. Als het dier maar snel geen pijn voelt. Maar op zich raak je wel een kernpunt aan. Daar niet van. Dieren hebben in het algemeen bitter weinig welvaart. Welke methode er nu ook gebruikt wordt. (Maar een methode waarbij een dier niét wordt verdoofd is wel gezonder.)
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een mes in de rug steken is het toch ook niet? Rationele argumenten, etc?
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet voor georganiseerde religie tout court.
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het dier voelt altijd pijn. Al was het maar mentaal. Maar het doet allemaal niet terzake. Godsdienstvrijheid kan niet dienen als excuus om alle regels met de voeten te treden. Hoe wil je halal nu rechtvaardigen? Door te zeggen: "'t is mijn godsdienst, punt." En nu buigen maar. Sorry, maar dat is iets te simpel naar mijn gevoel. Als ik geen argumenten hoor, dan overtuig je mij niet. Daarom herhaal ik: gelijke rechten komen met gelijke plichten. Meer valt daar niet over te zeggen. Laatst gewijzigd door Dycore : 24 augustus 2007 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Enfin, medische kennis is niet mijn dada. En de verdoving waarover men het 'toen' had, ging niet over een elektrische schok. Geen flauw idee of het daar nu ook over gaat.) Citaat:
Citaat:
Is de halalmethode zoveel slechter dan de andere methode? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je kan de vraag ook omkeren. Is halal zoveel beter? Indien niet, dan is er geen reden om het in te voeren. Laatst gewijzigd door Dycore : 24 augustus 2007 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
welk een? (Ik denk dat je 'slecht argument' verwart met 'drogargument'.)
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vindt het een slecht argument dus.
![]() Wat begrijpbaar is.
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Gouverneur
|
![]() Zaak anti-islambetoging voor Franstalige kamer
BRUSSEL - De auditeur bij de Raad van State adviseerde dinsdag om het dossier over de beslissing van Brussels burgemeester Freddy Thielemans (PS) om een anti-islambetoging niet toe te laten naar een Franstalige kamer te verwijzen. Volgens de auditeur hoort dit zo omdat de originele aanvraag voor de betoging opgesteld was in het Frans. Udo Ulfkotte, een van de organisatoren van de manifestatie, en VLOTT-senator Hugo Coveliers, die optrad als raadsman voor Ulfkotte, zeiden na afloop van de zitting geshockeerd te zijn over het advies. Tijdens de zitting trad Bart Debie (Vlaams Belang), ex-politiecommissaris van Antwerpen, op als tolk voor Ulfkotte. Hij wil de Duitse ex-journalist helpen met de logistieke ondersteuning bij de betoging op 11 september, die volgens hem sowieso zal plaatsvinden. Het arrest wordt de komende dagen verwacht. Daarin zal Raad van State zich uitspreken over de verwijzing. Bron: DS 28/08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey, Bartje. Daar hebben we al een tijd niets meer van gehoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kortom, het is zo doorzichtig als de truc met de duif, maar de organisatoren hebben wat ze finaal hebben wilde: een hoop narigheid die niet gaat over hun eigen intenties, maar over de reactie die ze mogelijk op zich afroepen. Als er begrijpelijkerwijs rellen uitbreken, kunnen ze weer zeggen: "zie je wel". Er bestaat nochtans een woord voor: uitlokking. En de massa trapt er natuurlijk weer met beide voeten in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
|
![]() Ik zou overigens wel eens willen weten hoeveel moslims daadwerkelijk de scheiding van Kerk en Staat ongedaan willen maken. Alleen al gelet op het feit dat ze in alle EU-landen een kleine minderheid vormen hebben ze daar geen enkele baat bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
|
![]() Die Duitser die de betoging organiseert - ja, die met z'n nazi-achtergrond - die maakt dus altijd een verkeerde vergelijking.
Hij zegt: zelfs in Turkije mogen Turken betogen tegen de islamisering van hun land. Maar in Turkije wonen nu eenmaal niet veel blanke Europese atheïsten. Mocht er een grote atheïstische gemeenschap van blanken in Istanboel wonen, en een bende Turken zou een betoging aanvragen om tégen de verdere 'atheïstisering' van hun cultuur op te roepen, dan zou de burgemeester van Istanboel ook twee keer nadenken. Of stel u voor dat katholieke hispanics in de Bronx op zeer racistische wijze zouden willen betogen tégen een kleine minderheid van blanke protestanten ('tegen de verdere protestantisering van de Bronx'), dan zou Bloomberg dat ook niet toestaan. Net zo Thielemans. Dus die Duitser - ja, die met z'n nazi-verleden - moet eens leren juiste vergelijkingen te trekken.
![]() |
![]() |