![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Cafépraat? Laatst gewijzigd door system : 23 augustus 2007 om 17:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alweer de zoveelste uiting van uw manifeste slechte wil en volledige vooringenomenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Realistisch? Als er nu één zaak is die wel duidelijk wordt uit alles wat u over de IJzerwake schrijft, is juist dat u er geenszins een realistisch beeld van heeft. Kom eens af, praat eens met wat willekeurige deelnemers. Desnoods spreken we volgend jaar eens af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#746 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom dat de Sovjet-unie na de val in verschillende landen uiteenviel. Wat deden Polen, Letland en andere landen trouwens in de Sovjet-unie aangezien volgens u de USSR geen buitenlandse aventuren had. En wat met Afgananistan of was dat volgens u een thee-visite en de Sovjet-migs boven Korea tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 50? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2007 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
|
![]() Daarmee dat ze Polen, de Baltische staten en Finland binnenvielen
![]() |
#750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een vrij redelijke uitleg voor het feit dat ik het paradoxaal vind dat Hitler - een man die niéts ophad met de vrijheid van zijn medemens - er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat de vrijheid in het Westen van Europa gewaarborgd bleef voor vele jaren.
Vergelijk het met iemand die homo's wilt vermoorden omdat hij vindt dat het te verspreiders van AIDS vindt, maar uiteindelijk daar door een of andere speling van het lot ervoor zorgt dat hij een middel tegen AIDS ontdekt.
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ongeloofwaardig dat hij dat niet gebruikt zou hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vriendin wel.
![]() Ik praat btw noch de intenties, noch de daden van Hitler en zijn aanhang goed. Ik vind de gevolgen van zijn daden echter - compleet in tégenstelling tot wat Hitler wou - van die aard dat ze de vrijheid van W-Europa hebben gewaarborgd gedurende vele jaren. Dat is iets compleet anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men niet Vlaamsgezind is, is het bijzonder moeilijk in te treden in de symboliek en dynamiek van een dergelijke bijeenkomst. Dat is hetzelfde als iemand die niet gelovig is en rituelen verafschuwt, laten deelnemen aan een orthodoxe liturgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten bestonden er plannen om nazi-Duitsland aan te vallen. Ik geloof zelfs dat Hitler daarom de aanval vroeger had ingezet dan aanvankelijk gepland was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
|
![]() Daar bestaan geen bewijzen voor, zie het werk van Medvedev en Volkogonov. Stalin speelde altijd en overal op veilig, hij zou nooit dat risico willen genomen hebben. Waarom zou Stalin in de eerste plaats de westerse burgerlijke dictaturen willen redden van het nazisme, de Engelse en Franse dictaturen mochten gerust creperen.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 augustus 2007 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2007 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij had u er toch maar beter aan gedaan Mein Kampf goed te lezen. Want dan had u misschien geweten dat toen reeds (1925) Hitler sprak over de Drang, de noodzakelijke 'Lebensraum' van Duitsland nach Osten. Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2007 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 |
|
![]() Owja, dat klopt wat jij nu zegt. Dit is een "nieuw" element die nu druk wordt onderzocht, Hitler was inderdaad geobsedeerd door zijn idee dat hij niet meer lang te leven had. Hij had een echte thanatofobie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 |
Banneling
|
![]() En één van die strubbelingen waardoor heel de operatie Barbarossa verschoven werd naar een later datum was de rampzalige vlucht van Hess naar Engeland.
|
![]() |
![]() |