Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2007, 20:40   #141
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Boeken moet je lezen als je tijd hebt, niet als je een genocide aanklaagt.
Genocide op Afrikaners?
Ik heb al veel hilarische dingen gehoord, maar dat moet ongeveer de kroon spannen.
Oud 24 augustus 2007, 20:41   #142
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag dit best racistisch vinden, maar mag ik u iets vragen: Is er ooit een "zwart land" geweest dat een goed zelfbestuur heeft gehad en voor welvaart heeft gezorgd?
Wat is goed zelfbestuur?
Wat is welvaart?
Ging het in Afrika zo slecht voor men daar cultureel en economisch imperialisme ging invoeren?
Hoe achterlijk is het niet om te denken dat een werelddeel dat eerst gewapenderhand is gekoloniseerd zichzelf zou kunnen handhaven op een vergelijkbare manier?
Is het zo onlogisch dat door het 'onafhankelijk' maken van die landen er een hele opening vrijkwam voor allerlei machtsgroeperingen?
Of is dat allemaal ver gezocht?

Verder vind ik dat je nogal makkelijk zegt van 'neen, dat is er nog nooit geweest'. Ik ben geen geschiedkundige en kan dus 1,2,3 geen tegenvoorbeeld geven. Maar 'goed bestuur' is een Westers begrip. Zeker voor de kolonisatie. Economie (en welvaart) heeft ook typische westerse connotaties.

Citaat:
Nee en zolang dit niet het geval is geweest, is de stelling dat ze er niet toe in staat zijn goed te verdedigen. Of dit door hun capaciteiten, cultuur of recente geschiedenis komt is natuurlijk weer een andere vraag.
Ik ben al blij dat je die vraag zelf stelt. Nu goed.

Citaat:
Zeg mannetje, gaat u eerst eens verdiepen in de geschiedenis van Zuid-Afrika voordat u dingen veroordeelt waar u de ballen vanaf weet. Onder het "gruwelijke" racisme van apartheid was de welvaart, opleiding, levensverwachting, enz. voor de zwarten groter dan in welk ander Sub-Sahara land dan ook. Sinds de val van apartheid zijn al deze indicatoren gekelderd, voert de overheid nog steeds rassenpolitiek en is het land de moord- en verkrachtings-hoofdstad van de wereld geworden. Dus kunt u mij aantonen dat het Zuid-Afrika van voor Mandela gruwlijker was dan de communistische, door en door corrupte eenpartijstaat die het nu nagenoeg vormt?
Aan wát ligt dat? Aan het feit dat het negers zijn?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:42   #143
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Genocide op Afrikaners?
Ik heb al veel hilarische dingen gehoord, maar dat moet ongeveer de kroon spannen.
'Europees en Amerikaans landbouwbeleid.'
qed.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 augustus 2007, 20:44   #144
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
qed.

Dus graan en kippen invoeren is genocide.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:44   #145
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
qed.
Dat schreef Jazeker niet, hij verondstelde eerder dat die Afrikaners uitgemoord worden door de boosaardige zwarte bevolking.
Oud 24 augustus 2007, 20:45   #146
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dus graan en kippen invoeren is genocide.
Weet je wel waarover jij het hebt? :')
Oud 24 augustus 2007, 20:45   #147
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Genocide op Afrikaners?
Dus die moorden zijn fictief? Ik ga meteen die wiki aanpassen en hopen ZA blogs aanschrijven dat het allemaal niet echt is met als reden dat een genie in België heeft besloten dat dat niet waar kan zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:45   #148
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat schreef Jazeker niet, hij verondstelde eerder dat die Afrikaners uitgemoord worden door de boosaardige zwarte bevolking.
Dat kan zijn.

(Ik denk trouwens niet dat jij niét akkoord gaat met de stelling dat het Europees en Amerikaans landbouwbeleid quasi een genocide teweegbrengt?)
Oud 24 augustus 2007, 20:48   #149
Praetorian

Standaard

Citaat:
Dus die moorden zijn fictief? Ik ga meteen die wiki aanpassen en hopen ZA blogs aanschrijven dat het allemaal niet echt is met als reden dat een genie in België heeft besloten dat dat niet waar kan zijn.
Het spreekwoord "Wie wind zaait ..." geldt zeker voor de Afrikaners. Het niet alsof die tegenstelling tussen Afrikaner-plantagehouders en de rest van de bevolking gisteren werd gecreëerd. Kun je nog reductionistischer zijn om toch maar een beschuldigende vinger naar die "onbeschaafde wilden" te wijzen?

Misschien toch eens Frederic Cooper lezen?

Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 augustus 2007 om 20:49.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:49   #150
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Genocide op Afrikaners?
Ik vind er anders weinig hilarisch aan dat een kwart van de Afrikaners het land reeds ontvlucht is en een tiende van de blanke boeren (als in agrariër) vermoord is sinds 1994.

Genocide is staat niet gelijk aan het uitmoorden van een hele bevolkingsgroep, het verwijderen/wegpesten van een bevolkingsgroep valt hier ook onder.
Oud 24 augustus 2007, 20:50   #151
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kon je het gekker uitdrukken of durf je dat niet?

Ik stel dat er in beide landen moorddadige benden rondhangen die blanke boeren viseren en dat die voor geen geld ter wereld worden tegengewerkt door het regime in die landen. Kan je me bewijzen dat het regime in die landen er wel iets aan doet?

Nu, dat is niet nodig. In het verleden heb je al Stalin verdedigd dus op een dode meer of minder zal het niet steken. Maar het moeten wel blanke doden zijn, eh. Moesten ze zwart zijn het zou hier nogal waaien.

En neen... ik kijk niet naar de zwarte mensen, ik kijk naar het feit dat die nieuwe regimes genocide toelaten.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 augustus 2007, 20:52   #152
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het spreekwoord "Wie wind zaait ..." geldt zeker voor de Afrikaners. Het niet alsof die tegenstelling tussen Afrikaner-plantagehouders en de rest van de bevolking gisteren werd gecreëerd. Kun je nog reductionistischer zijn om toch maar een beschuldigende vinger naar die "onbeschaafde wilden" te wijzen?

Moet ik nu WEER een boek lezen om te vinden dat je mensen niet ombrengt door een autoband gevuld met benzine om hun lichaam te hangen en hen zo levend te doen verbranden? Moet ik WEER een boek lezen om dat akelig te vinden? What's next? "Misschien toch maar eens Nijntje lezen?"

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 augustus 2007, 20:52   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Wie gaat vrijwillig (of zelfs kwaadschiks) zijn land zomaar in de handen van een ander leggen? Nee, de voorzichtige aanpak, de economie en de kennis van ons naar daar exporteren door daar ter plaatse te kopen wat ze meer hebben dan wij : grond. En dan heb ik het NIET over bodemschatten he. Bij voorkeur ARME grond. Daar plaatsen we dan onze economie op en gebruiken druppelsgewijs de plaatselijke bevolking als arbeiders. Dat kan dan doorgroeien, evenals hunervaring en opvoeding in de scholen die we er oprichten voor onze eigen én hun bevolking...
Je moet echt mijn voorstel eens begrijpend lezen. Het is een samenvatting, maar alles zit erin... in een notedop natuurlijk, maar als je wil kan je het zien...
volgens mij hebben ze dit al eens gedaan: het heet kolonialisme en is héél erg fout, verkeerd, racistisch, fascistisch, extreem rechts en nazistisch.

Die mensen zijn best in staat om hun eigen manier van leven in te richten, naar hun eigen cultuur en zonder inmenging van die stoute slechte racistische uitzuigende blanken.

You can't have the cake and eat it!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:52   #154
Praetorian

Standaard

Citaat:
Kon je het gekker uitdrukken of durf je dat niet?

Ik stel dat er in beide landen moorddadige benden rondhangen die blanke boeren viseren en dat die voor geen geld ter wereld worden tegengewerkt door het regime in die landen. Kan je me bewijzen dat het regime in die landen er wel iets aan doet?

Nu, dat is niet nodig. In het verleden heb je al Stalin verdedigd dus op een dode meer of minder zal het niet steken. Maar het moeten wel blanke doden zijn, eh. Moesten ze zwart zijn het zou hier nogal waaien.

En neen... ik kijk niet naar de zwarte mensen, ik kijk naar het feit dat die nieuwe regimes genocide toelaten.
Kwestie dat die Afrikaners plotseling werden geconfronteerd met een opstandige menigte. Beetje zoals Lodewijk XVI die op een morgen opstand en zich verwonderde wat dat krapuul in zijn tuin deed?
Is het leuk vertoeven op planeet Jazeker?
Oud 24 augustus 2007, 20:54   #155
Praetorian

Standaard

Citaat:
Moet ik nu WEER een boek lezen om te vinden dat je mensen niet ombrengt door een autoband gevuld met benzine om hun lichaam te hangen en hen zo levend te doen verbranden? Moet ik WEER een boek lezen om dat akelig te vinden? What's next? "Misschien toch maar eens Nijntje lezen?"
Als je geen fluit kent over de context, zou ik je gewoon eens aanraden om een boek open te slaan over de geschiedenis van Zuid-Afrika, lieft eentje die niet begint met "de beschaving begon toen de eerste blanke voet aan wal zette ...".
Oud 24 augustus 2007, 20:54   #156
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat vind je van het feit dat ZA nu wordt gelauwerd door HUMO en dergelijke als een perfect land? Destijds waren er nog de columns van Tom Lanoye en zijn ZA vriendin. Ik hoop dat ze nog niet geroosterd is omdat ze blank is. Maar misschien heeft ze geld genoeg om uit dat land weg te gaan.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 augustus 2007, 20:55   #157
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je geen fluit kent over de context, zou ik je gewoon eens aanraden om een boek open te slaan over de geschiedenis van Zuid-Afrika, lieft eentje die niet begint met "de beschaving begon toen de eerste blanke voet aan wal zette ...".
Moet ik ALWEER een boek lezen? Man... ga in een bibliotheek leven. Iemand die levend in brand wordt gestoken heeft zijn gedachten niet bij boeken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 augustus 2007 om 20:55.
Oud 24 augustus 2007, 20:56   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwestie dat die Afrikaners plotseling werden geconfronteerd met een opstandige menigte. Beetje zoals Lodewijk XVI die op een morgen opstand en zich verwonderde wat dat krapuul in zijn tuin deed?
Is het leuk vertoeven op planeet Jazeker?
Afrikaners in Zimbabwe bedoel je toch?

Zimbabwe dat de graanschuur was (door die blanke stoute racisten) van heel zuid-afrika, en waar nu de negerkes honger lijden omdat de blanken "verwijderd" werden?

Daar heb je het toch over?

Of denk jij ook dat gewassen gewoon groeien als je de rimboe laat doen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2007, 20:59   #159
Praetorian

Standaard

Citaat:
En wat vind je van het feit dat ZA nu wordt gelauwerd door HUMO en dergelijke als een perfect land? Destijds waren er nog de columns van Tom Lanoye en zijn ZA vriendin. Ik hoop dat ze nog niet geroosterd is omdat ze blank is. Maar misschien heeft ze geld genoeg om uit dat land weg te gaan.
Spijtig dat je mij niet kan dumpen in jouw vakje "politiek correct links", of hoe jij dat rijmen met jouw uitlatingen dat ik een stalinistische negationist ben?

Ik geef dus geen bal om wat Lanoye schrijft. Ik ben eerder geïnteresseerd in het feit dat er nog altijd maloten rondlopen die beweren dat de Apartheid beter was dan de huidige situatie, en dat zwarten gepredestineerd zijn om mislukkelingen te zijn, omdat het nu eenmaal zwarten zijn.
Oud 24 augustus 2007, 21:00   #160
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Afrikaners in Zimbabwe bedoel je toch?

Zimbabwe dat de graanschuur was (door die blanke stoute racisten) van heel zuid-afrika, en waar nu de negerkes honger lijden omdat de blanken "verwijderd" werden?

Daar heb je het toch over?

Of denk jij ook dat gewassen gewoon groeien als je de rimboe laat doen?
Kleine correctie op je post... Zimbabwe was niet de graanschuur van Zuid-Afrika maar van heel Afrika. Dankzij boekenmensen als Praetorin is het nu het zwart gat van Afrika. Boekenneuzen > honger. Blijkbaar.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be