Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 14:57   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ter compensatie van de hardnekkige Vlaamse propaganda zou dat geen kwaad idee zijn.
Waar in de mainstreampers lees jij dan Vlaamse 'propaganda'?
Zwartengeel is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:14   #22
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Als er één ding is wat, naar mijn gevoel, aan Letermes formatiepoging kan verweten worden, dan is het de totale geheimhouding waarin alles verlopen is. Nooit hebben de Vlaamse kartelpartners ons ingelicht over waar ze mee bezig waren, hoe de reacties daarop waren, en hoe ze dachten hun doel te bereiken. CD&V en N-VA hebben 75 dagen auto-diplomatie gevoerd zonder de Vlaamse burgers, hun opdrachtgevers, in te lichten en - desgevallend - om steun te vragen.
Geheimhouding is de normale gang van zaken bij een formatieberaad. Onderhandelingen kan men immers niet op straat voeren want dan wordt men bij elke kleine toegeving door de achterban teruggefloten. Zoiets verlangen is naïef.

Heeft u wel hetzelfde formatieberaad gezien? Er werd gelekt dat het geen naam had. Niet door CD&V/N-VA misschien, maar toch. Daaruit kon men afleiden dat deze poging aan de overkant niet serieus genomen werd.
Rene Artois is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:16   #23
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Help eens even....hebben die 0111-concerten iets bijgebracht??????
Ze doen maar......
Mensen hebben er soms nood aan onder gelijkgezinden te zijn, het gevoel te hebben niet alleen te staan met een bepaalde opvatting. Psychologisch kan dat moeilijk overschat worden. Een meerderheid is nog steeds voor het behoud van België, maar die opinie wordt niet op een gebalde manier vertolkt. Er kan dus een zekere nood ontstaan om zich te manifesteren als massa.

Citaat:
Het is moeilijk uit te leggen,een meerderheid van Vlamingen heeft NIET anti-Belgisch gestemd,Formateur leterme is geen separatist,zelfs Dewever niet en Somers al helemaal niet,en de oranje partijen aan Vlaamse kant waren niet persé met dergelijke donkere gedachten aan de onderhandelingstafel verschenen....
In ons systeem - waarbij federale verkiezingen in de praktijk afzonderlijke gewestverkiezingen zijn - is een communautaire confrontatie onvermijdelijk. Men heeft de communautaire oorlog als het ware geïnstitutionaliseerd. Het heeft om die reden inderdaad weinig zin om de participerende politici aan de onderhandelingstafel als schuldigen op te voeren. Dat neemt niet weg dat ze een grote bereidheid tot het sluiten van compromissen moeten tonen. Meer nog dan het koppig vasthouden aan wat aan de achterban beloofd is, is het vermogen compromissen te sluiten de centrale pijler van de democratie, omdat deze compromissen de ganse bevolking, en niet alleen de eigen achterban moeten dienen. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat m.n. de christen-democraten (Vl/Wa) dat spel van geven en nemen na een oppositiekuur van 8 jaar enigszins verleerd zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:24   #24
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Volstrekt akkoord...

btw: ik heb de ouwe Vic Anciaux en Tindemans nog vergeten te vermelden...
nog zoiets: B-plusser Maertens wordt niet opgevoerd....???...is hij niet de grote copin van Leterme?
Gelukkig was daar nog Bart DW, die de formatie kernachtig samenvatte:
act 1 NON, non, non,...
act 2 wat wilt ge dan, allez hier vlaams lijstje om over te praten, even wachten, we gaan het uithangen aan de poorten in Hertoginnendal met commentaar van onze verslaggever ter plaatse Olivier Maingain
act 3 gaan we nog door ? We roepen PS en Ecolo erbij, we boeffen eens goed, chablis 1964, we lezen de catalogus van IKEA en dan gaan we op het bordes de vlamingen eens wat uitlachen in hun smoel.
act 4 Béééér, d'er is telefoon voor u uit Brussel

Toch nog een uitsmijter van Luk Van der Kelen op Actua TV: " noteer dat de walen het enige volk ter wereld zijn , dat schrik heeft van zijn eigen autonomie !"
Ik heb het bij de lezersbrieven op LaLibre gezet, kwestie van vuurke stook te spelen.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 25 augustus 2007 om 15:32.
boerenverstand is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:30   #25
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waar in de mainstreampers lees jij dan Vlaamse 'propaganda'?
Af en toe durft er een hoofdredacteur van een krant wel eens stevig inhakken maar op TV is die propaganda nagenoeg 0,0
DenKempenzoon is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:41   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat m.n. de christen-democraten (Vl/Wa) dat spel van geven en nemen na een oppositiekuur van 8 jaar enigszins verleerd zijn.
De "generatie Leterme" en de "generatie Dewever" onder respectievelijk CD&V en NVA-middens zijn oud genoeg om zich te herinneren dat hun illustere voorgangers in respectievelijk CVP en VU moesten toezien hoe hun resultaten verkiezing na verkiezing afkalfden,terwijl zij zogezegd de gulden middenweg,de verantwoordelijke weg in het belang van allen,bewandelden....

Op den duur viel de ooit zo machtige CVP over wat kippen,(of was het cola ?)
En de VU spatte uiteen in strekkingen van verschillende "Vlaamse puurheidsgehaltes" en zelfrelativering(met als toppunt het doorzichtige VU-logo ten tijde van Gabriels),het was zelfs wat aandoenlijk....

nee,de les is geleerd ....
kelt is nu online  
Oud 25 augustus 2007, 15:44   #27
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen hebben er soms nood aan onder gelijkgezinden te zijn, het gevoel te hebben niet alleen te staan met een bepaalde opvatting. Psychologisch kan dat moeilijk overschat worden. Een meerderheid is nog steeds voor het behoud van België, maar die opinie wordt niet op een gebalde manier vertolkt. Er kan dus een zekere nood ontstaan om zich te manifesteren als massa.

In ons systeem - waarbij federale verkiezingen in de praktijk afzonderlijke gewestverkiezingen zijn - is een communautaire confrontatie onvermijdelijk. Men heeft de communautaire oorlog als het ware geïnstitutionaliseerd. Het heeft om die reden inderdaad weinig zin om de participerende politici aan de onderhandelingstafel als schuldigen op te voeren. Dat neemt niet weg dat ze een grote bereidheid tot het sluiten van compromissen moeten tonen. Meer nog dan het koppig vasthouden aan wat aan de achterban beloofd is, is het vermogen compromissen te sluiten de centrale pijler van de democratie, omdat deze compromissen de ganse bevolking, en niet alleen de eigen achterban moeten dienen. En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat m.n. de christen-democraten (Vl/Wa) dat spel van geven en nemen na een oppositiekuur van 8 jaar enigszins verleerd zijn.
Het zou ook kunnen dat CD&V binnenskamers heeft beslist om naar een onafhankelijk Vlaanderen te streven ,waar we "koning, keizer , kardinaal" (lees, ziekensector, boerenstand, vakbond, onderwijs, unizo, openbare sector.....)zijn en we zoeken een toneelstukje om de zwarte piet bij een ander leggen.
Geven de franstaligen nu toe, des te beter.
Altijd de jack-pot.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 25 augustus 2007 om 15:46.
boerenverstand is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:48   #28
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wedden dat er binnenkort één of andere kwiet het in zijn kop krijgt om een manifestatie op te zetten naar analogie met de 0110-concerten, maar nu onder het motto 'voor België en tegen separatisme'? En wedden dat zoiets weken aan een stuk tot het uiterste gepusht zou worden op radio, TV en in de geschreven pers?
het zou me niet verwonderen als dat zou gebeuren.
onze media is uiterst links en belgicistisch ingesteld, mr wat wil je, hun brood hangt ervan af e. vooral dat van de VRT dan, de soccen- staatszender bij uitstek, hoeveel overheidsteun zouden ze nog krijgen indien ze de separatistische stem teveel laten weerklinken ?
idd, bitter weinig.

Bart De Wever die zei van belgie af te breken in stappen is een eerste stap nr toegeven, zoveel is zeker.
trouwens, was hij het niet die aan het begin al zei dat de staatshervorming tot 2009 kan wachten, indien er nu concrete stappen in het regeerakkoord worden opgenomen ? ik dacht het wel.

BDW zal jammer genoeg een leugenaar en scheinheiligaard blijken, jammer genoeg, mr daarmaa wel de voorganger VU eer aandoen, zij waren het toch die het egmont-pact hebben goedkeurt ?
Vic anciaux heeft trouwens gisteren verklaard dat hij een federalist was die meer bevoegdheden voor vlaanderen wou, maw, niets eigen staat, kruipen, zoals gewoonlijk.

CD&V/N-VA zal een dode mus blijken, koren op de molen van VB, en dat hebben ze ( zoals altijd) zelf gezocht.

nu, tot op heden, zijn ze goed bezig, mr ik geloof er niet in dat dit gaat blijven duren, het zou té mooi zijn.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:56   #29
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Gelukkig was daar nog Bart DW, die de formatie kernachtig samenvatte:
act 1 NON, non, non,...
act 2 wat wilt ge dan, allez hier vlaams lijstje om over te praten, even wachten, we gaan het uithangen aan de poorten in Hertoginnendal met commentaar van onze verslaggever ter plaatse Olivier Maingain
act 3 gaan we nog door ? We roepen PS en Ecolo erbij, we boeffen eens goed, chablis 1964, we lezen de catalogus van IKEA en dan gaan we op het bordes de vlamingen eens wat uitlachen in hun smoel.
act 4 Béééér, d'er is telefoon voor u uit Brussel

Toch nog een uitsmijter van Luk Van der Kelen op Actua TV: " noteer dat de walen het enige volk ter wereld zijn , dat schrik heeft van zijn eigen autonomie !"
Ik heb het bij de lezersbrieven op LaLibre gezet, kwestie van vuurke stook te spelen.
zoveel is idd wel duidelijk e.
ergens wel logsich, want walen voelen zich geen waal, mr belg, omdat ze verdomd goed weten dat ze niet alleen kunnen overleven, al is dat natuurlijk hun eigen schuld, met op uw gat te blijven zitten los je het niet op

de vlamingen gaan echter niet vrijuit, zij hebben immers altijd toegegeven aan de walen en daarmee eigenlijk hen in slaap gehouden.

logsich dat de walen eisen e ? als ze altijd hu nzin krijgen, het is als met verwende kinderen, als ze iets vragen, krijgen ze het, wel, zo is wallonie ook. een verwend kind, dat niet luistert naar de hand die het voed en onderhoudt.
misschien dat deze crisis, als er geen onafhankelijkheid van komt ( en daar zal het wel op utidraaien) dat de walen door de roep nr onafhankelijkheid van de vlamingen ( de man in de straat dus ) wakker schieten en iets gaan beginnen doen, al zal dat ook wel wishfull thinking zijn, waarschijnlijk ( en meer dan dat).

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:57   #30
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Het zou ook kunnen dat CD&V binnenskamers heeft beslist om naar een onafhankelijk Vlaanderen te streven ,waar we "koning, keizer , kardinaal" (lees, ziekensector, boerenstand, vakbond, onderwijs, unizo, openbare sector.....)zijn en we zoeken een toneelstukje om de zwarte piet bij een ander leggen.
Geven de franstaligen nu toe, des te beter.
Altijd de jack-pot.
Lijkt me onwaarschijnlijk, al begint nu zelfs het ACW al te zeggen dat de Franstaligen niet altijd 'non' moeten zeggen.
DenKempenzoon is offline  
Oud 25 augustus 2007, 16:01   #31
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Hij gaat er blijkbaar van uit dat de Walen een volk zijn of zichzelf alsdusdanig omschrijven... Ten andere geldt voor talloze volkeren dat ze met verschillende binnen één natie leven: zijn die dan ook allemaal bang voor autonomie?
Oud 25 augustus 2007, 16:08   #32
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De "generatie Leterme" en de "generatie Dewever" onder respectievelijk CD&V en NVA-middens zijn oud genoeg om zich te herinneren dat hun illustere voorgangers in respectievelijk CVP en VU moesten toezien hoe hun resultaten verkiezing na verkiezing afkalfden,terwijl zij zogezegd de gulden middenweg,de verantwoordelijke weg in het belang van allen,bewandelden....
En die weg is nog altijd de enige zinvolle in een democratie. Dat het electoraat dat democratische inlevingsvermogen niet heeft is inderdaad betreurenswaardig.
Oud 25 augustus 2007, 16:25   #33
Stofke
Vreemdeling

Stofke's schermafbeelding

Standaard

het was al voorspeld nog voor de formatie gesprekken waren begonnen dat Yves zijn tanden zou stukbijten op deze onderhandelingen ...
hoe kan het ook anders als je premier wil worden van Belgie, moet je in de eerste plaats premier van alle belgen zijn, en niet van vlaanderen!
en die rol lag hem niet zo, jammer, voor hem, niet dat het in mijn karakter ligt om leedvermaak te hebben, maar nu moet ik bekennen dat ik toch wel een smile in het vuistje heb !

en toch ben ook ik vlaming !
maar een gematigde vlaming, die nog wel gelooft in Belgie, en die nu reeds door heeft dat het ambitieuze programma van CD&V - NV-A, veel TE vlaams, het water zal nog allom aanwezig zijn in deze onderhandelingen, todat de orange - blauwe wijn genoeg aangelengd is, zoals bij elke regerings onderhandeling.
wie teveel wil, krijgt vaak het deksel op de neus !
Stofke is offline  
Oud 25 augustus 2007, 16:39   #34
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stofke Bekijk bericht
het was al voorspeld nog voor de formatie gesprekken waren begonnen dat Yves zijn tanden zou stukbijten op deze onderhandelingen ...
hoe kan het ook anders als je premier wil worden van Belgie, moet je in de eerste plaats premier van alle belgen zijn, en niet van vlaanderen!
en die rol lag hem niet zo, jammer, voor hem, niet dat het in mijn karakter ligt om leedvermaak te hebben, maar nu moet ik bekennen dat ik toch wel een smile in het vuistje heb !

en toch ben ook ik vlaming !
maar een gematigde vlaming, die nog wel gelooft in Belgie, en die nu reeds door heeft dat het ambitieuze programma van CD&V - NV-A, veel TE vlaams, het water zal nog allom aanwezig zijn in deze onderhandelingen, todat de orange - blauwe wijn genoeg aangelengd is, zoals bij elke regerings onderhandeling.
wie teveel wil, krijgt vaak het deksel op de neus !
Dat is dan zoals de Walen zeggen, wij zijn de baas en u, Stofke, bent de knecht.

Uiteraard is de positie van knecht perfect samen te passen met de door u vertoonde slavenmentaliteit.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 25 augustus 2007, 16:49   #35
Stofke
Vreemdeling

Standaard

lol helemaal niet !
maar ik pretendeer niet om beter te zijn, het is gewoon zo dat je als je samen leeft geeft en neemt ...

dat zal bij u thuis ook wel zo zijn vermoed ik, maar heb de indruk dat het in deze formatie gesprekken er alleen om gaat om alle programma punten van CD&V - NV-A door te drukken, en dat kan gewoon niet, stop dan met poppenkast spelen, en stop met belgie!
want geef toe, om een lege doos te besturen, hoeven we geen premier te hebben hoor!
vandaag meer spiltsen, ok, maar wat is het volgende keer!
zorg gewoon dat er op federaal vlak een GOED BESTUUR komt !
of zitten er daar geen vlamingen in ?
is makkelijk gezegd hoor, met die walen valt nieks aan te vangen !
is het dan allemaal de schuld van wallonie ? naar mijn idee niet!
als iets barst hebben meerdere daar schuld aan, en dan kan ook niet aan partner zomaar zeggen , nu gebeurt dit!
wel ben ik het er mee eens dat de tegen voorstellen van de walen, buiten alle proporties waren.

maar zeggen we moeten splitsen voor de vlaming om hun rechten te doen gelden, vind ik niet opgaan, zo kan men binnen enkele jaren, wanneer er een vlaamse staat is, wanneer blijkt dat Limburg de rijkste provincie is, of antwerpen, of eender welke, procincie weer gaan splitsen, want dan is er zo ook een geldstroom ...

soms is splitsen gewoon niet de oplossing, en moet je dat gewoon kunnen toegeven !
Stofke is offline  
Oud 25 augustus 2007, 17:00   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stofke Bekijk bericht
lol helemaal niet !
maar ik pretendeer niet om beter te zijn, het is gewoon zo dat je als je samen leeft geeft en neemt ...

dat zal bij u thuis ook wel zo zijn vermoed ik, maar heb de indruk dat het in deze formatie gesprekken er alleen om gaat om alle programma punten van CD&V - NV-A door te drukken, en dat kan gewoon niet, stop dan met poppenkast spelen, en stop met belgie!
want geef toe, om een lege doos te besturen, hoeven we geen premier te hebben hoor!
vandaag meer spiltsen, ok, maar wat is het volgende keer!
zorg gewoon dat er op federaal vlak een GOED BESTUUR komt !
of zitten er daar geen vlamingen in ?
is makkelijk gezegd hoor, met die walen valt nieks aan te vangen !
is het dan allemaal de schuld van wallonie ? naar mijn idee niet!
als iets barst hebben meerdere daar schuld aan, en dan kan ook niet aan partner zomaar zeggen , nu gebeurt dit!
wel ben ik het er mee eens dat de tegen voorstellen van de walen, buiten alle proporties waren.

maar zeggen we moeten splitsen voor de vlaming om hun rechten te doen gelden, vind ik niet opgaan, zo kan men binnen enkele jaren, wanneer er een vlaamse staat is, wanneer blijkt dat Limburg de rijkste provincie is, of antwerpen, of eender welke, procincie weer gaan splitsen, want dan is er zo ook een geldstroom ...

soms is splitsen gewoon niet de oplossing, en moet je dat gewoon kunnen toegeven !
Inderdaad, geven en nemen, de Vlaming geeft en de Waal neemt.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 25 augustus 2007, 17:04   #37
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Zouden de Vlamingen geven: Brussel was uitgebreid geweest.
Oud 25 augustus 2007, 17:05   #38
Stofke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Zouden de Vlamingen geven: Brussel was uitgebreid geweest.
idd
Stofke is offline  
Oud 25 augustus 2007, 17:07   #39
Stofke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Inderdaad, geven en nemen, de Vlaming geeft en de Waal neemt.

dat is een zielige en zelfs rasistische uitlating, want nu beweer jij dat elke vlaming goed is en elke waal slecht ...
misschien hoog tijd om eens in eigen boezem te kijken
Stofke is offline  
Oud 25 augustus 2007, 17:14   #40
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Nog eentje, omdat ik het toch nooit zal afleren

Als de Waal alleen maar neemt van de Vlaming: hoe komt het dat de koopkracht van de Waal lager ligt?
Dat de Vlaming meer centjes heeft?
Vlaanderen de 2e meest welvarende regio is ter wereld?
En Wallonië een tiental plaatsen lager gerangschikt is?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be