![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heeft u wel hetzelfde formatieberaad gezien? Er werd gelekt dat het geen naam had. Niet door CD&V/N-VA misschien, maar toch. Daaruit kon men afleiden dat deze poging aan de overkant niet serieus genomen werd. |
|
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
act 1 NON, non, non,... act 2 wat wilt ge dan, allez hier vlaams lijstje om over te praten, even wachten, we gaan het uithangen aan de poorten in Hertoginnendal met commentaar van onze verslaggever ter plaatse Olivier Maingain act 3 gaan we nog door ? We roepen PS en Ecolo erbij, we boeffen eens goed, chablis 1964, we lezen de catalogus van IKEA en dan gaan we op het bordes de vlamingen eens wat uitlachen in hun smoel. act 4 Béééér, d'er is telefoon voor u uit Brussel Toch nog een uitsmijter van Luk Van der Kelen op Actua TV: " noteer dat de walen het enige volk ter wereld zijn , dat schrik heeft van zijn eigen autonomie !" Ik heb het bij de lezersbrieven op LaLibre gezet, kwestie van vuurke stook te spelen. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 25 augustus 2007 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op den duur viel de ooit zo machtige CVP over wat kippen,(of was het cola ?) En de VU spatte uiteen in strekkingen van verschillende "Vlaamse puurheidsgehaltes" en zelfrelativering(met als toppunt het doorzichtige VU-logo ten tijde van Gabriels),het was zelfs wat aandoenlijk.... ![]() nee,de les is geleerd .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geven de franstaligen nu toe, des te beter. Altijd de jack-pot. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 25 augustus 2007 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
onze media is uiterst links en belgicistisch ingesteld, mr wat wil je, hun brood hangt ervan af e. vooral dat van de VRT dan, de soccen- staatszender bij uitstek, hoeveel overheidsteun zouden ze nog krijgen indien ze de separatistische stem teveel laten weerklinken ? idd, bitter weinig. Bart De Wever die zei van belgie af te breken in stappen is een eerste stap nr toegeven, zoveel is zeker. trouwens, was hij het niet die aan het begin al zei dat de staatshervorming tot 2009 kan wachten, indien er nu concrete stappen in het regeerakkoord worden opgenomen ? ik dacht het wel. BDW zal jammer genoeg een leugenaar en scheinheiligaard blijken, jammer genoeg, mr daarmaa wel de voorganger VU eer aandoen, zij waren het toch die het egmont-pact hebben goedkeurt ? Vic anciaux heeft trouwens gisteren verklaard dat hij een federalist was die meer bevoegdheden voor vlaanderen wou, maw, niets eigen staat, kruipen, zoals gewoonlijk. CD&V/N-VA zal een dode mus blijken, koren op de molen van VB, en dat hebben ze ( zoals altijd) zelf gezocht. nu, tot op heden, zijn ze goed bezig, mr ik geloof er niet in dat dit gaat blijven duren, het zou té mooi zijn.
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ergens wel logsich, want walen voelen zich geen waal, mr belg, omdat ze verdomd goed weten dat ze niet alleen kunnen overleven, al is dat natuurlijk hun eigen schuld, met op uw gat te blijven zitten los je het niet op de vlamingen gaan echter niet vrijuit, zij hebben immers altijd toegegeven aan de walen en daarmee eigenlijk hen in slaap gehouden. logsich dat de walen eisen e ? als ze altijd hu nzin krijgen, het is als met verwende kinderen, als ze iets vragen, krijgen ze het, wel, zo is wallonie ook. een verwend kind, dat niet luistert naar de hand die het voed en onderhoudt. misschien dat deze crisis, als er geen onafhankelijkheid van komt ( en daar zal het wel op utidraaien) dat de walen door de roep nr onafhankelijkheid van de vlamingen ( de man in de straat dus ) wakker schieten en iets gaan beginnen doen, al zal dat ook wel wishfull thinking zijn, waarschijnlijk ( en meer dan dat).
![]() |
#30 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Hij gaat er blijkbaar van uit dat de Walen een volk zijn of zichzelf alsdusdanig omschrijven... Ten andere geldt voor talloze volkeren dat ze met verschillende binnen één natie leven: zijn die dan ook allemaal bang voor autonomie?
|
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() het was al voorspeld nog voor de formatie gesprekken waren begonnen dat Yves zijn tanden zou stukbijten op deze onderhandelingen ...
hoe kan het ook anders als je premier wil worden van Belgie, moet je in de eerste plaats premier van alle belgen zijn, en niet van vlaanderen! en die rol lag hem niet zo, jammer, voor hem, niet dat het in mijn karakter ligt om leedvermaak te hebben, maar nu moet ik bekennen dat ik toch wel een smile in het vuistje heb ! en toch ben ook ik vlaming ! ![]() maar een gematigde vlaming, die nog wel gelooft in Belgie, en die nu reeds door heeft dat het ambitieuze programma van CD&V - NV-A, veel TE vlaams, het water zal nog allom aanwezig zijn in deze onderhandelingen, todat de orange - blauwe wijn genoeg aangelengd is, zoals bij elke regerings onderhandeling. wie teveel wil, krijgt vaak het deksel op de neus ! |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard is de positie van knecht perfect samen te passen met de door u vertoonde slavenmentaliteit. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() lol helemaal niet !
maar ik pretendeer niet om beter te zijn, het is gewoon zo dat je als je samen leeft geeft en neemt ... dat zal bij u thuis ook wel zo zijn vermoed ik, maar heb de indruk dat het in deze formatie gesprekken er alleen om gaat om alle programma punten van CD&V - NV-A door te drukken, en dat kan gewoon niet, stop dan met poppenkast spelen, en stop met belgie! want geef toe, om een lege doos te besturen, hoeven we geen premier te hebben hoor! vandaag meer spiltsen, ok, maar wat is het volgende keer! zorg gewoon dat er op federaal vlak een GOED BESTUUR komt ! of zitten er daar geen vlamingen in ? is makkelijk gezegd hoor, met die walen valt nieks aan te vangen ! is het dan allemaal de schuld van wallonie ? naar mijn idee niet! als iets barst hebben meerdere daar schuld aan, en dan kan ook niet aan partner zomaar zeggen , nu gebeurt dit! wel ben ik het er mee eens dat de tegen voorstellen van de walen, buiten alle proporties waren. maar zeggen we moeten splitsen voor de vlaming om hun rechten te doen gelden, vind ik niet opgaan, zo kan men binnen enkele jaren, wanneer er een vlaamse staat is, wanneer blijkt dat Limburg de rijkste provincie is, of antwerpen, of eender welke, procincie weer gaan splitsen, want dan is er zo ook een geldstroom ... soms is splitsen gewoon niet de oplossing, en moet je dat gewoon kunnen toegeven ! |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zouden de Vlamingen geven: Brussel was uitgebreid geweest.
#38 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nog eentje, omdat ik het toch nooit zal afleren
![]() Als de Waal alleen maar neemt van de Vlaming: hoe komt het dat de koopkracht van de Waal lager ligt? Dat de Vlaming meer centjes heeft? Vlaanderen de 2e meest welvarende regio is ter wereld? En Wallonië een tiental plaatsen lager gerangschikt is?