Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 23:01   #21
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
"opinion"he
Oud 26 augustus 2007, 23:09   #22
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
"opinion"he
Inderdaad, het zou wel erg zijn dat ze zulke emotionele, tendentieuze en niet onderbouwde stemmingmakerij als mening van de redactie zouden publiceren. De toon alleen al is een kwaliteitskrant onwaardig.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 08:54   #23
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Kijk a.u.b. eens regelmatig naar het nieuws op RTBF (of RTLTVI): je komt véél meer te weten dan op onze VTM-VRT )- Wat bij ons een paar minuten is, is bij hen minstens 15 minuten - misschien zul je na een paar dagen een ander oordeel krijgen (zIJ geven, in tegenstelling tot wij, de TWEE klokken - wij horen in Vlaanderen nooit de Waalse klok, alleen 'La poupée qui fait non...'. Maar in haar plaats, met haar argumenten zou ik OOK NON zeggen- alleen: we luisteren er niet naar - misschien is het idee van Eyskens (vandaag in De Morgen) niet eens zo slecht: een nationale 2-talige zender (zoals Arte Frans-Duits is). Maar ja, welke Vlaming kijkt er nu naar Arte? Maar verdomme, DAAR ligt het probleem: zolang wij de bompa van Pfaff zich zien zat drinken en Planckaert maar kleinkinderen laat maken, zijn we content....Enfin, niets tegen hé, maar kijk dan tenminste OOK eens naar de films van de broeders Dardenne, misschien ga je dan Wallonië wat beter begrijpen...
Ja! Zeker doen allemaal, als je een week lang naar het RTBF-journaal kijkt word je vanzelf een separatist!
DenKempenzoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 15:52   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
Ja! Zeker doen allemaal, als je een week lang naar het RTBF-journaal kijkt word je vanzelf een separatist!
Naar het nieuws van de VRT kijken is al hard : atmosferen van begrafenissen zijn niet echt aan mij besteed. En ik zal maar zwijgen over "De Zeverende Dag". Ik val niet Vlaanderen aan, hoor. Op RTBF is het niet beter.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 23:24   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Zowel de VRT als de RTBF zijn Belgische regeringszenders. Toch logisch dat het niveau daar zo laag is.

De BBC, daar mogen wij nu eens stikjaloers op zijn. Innoverend, en met oog voor de diversiteit in Groot Brittanie, ze zenden zelfs een festival met veel Welsh nationaal vertoon uit.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 08:18   #26
luc broes

Standaard

Citaat:
Kijk a.u.b. eens regelmatig naar het nieuws op RTBF (of RTLTVI): je komt véél meer te weten dan op onze VTM-VRT )- Wat bij ons een paar minuten is, is bij hen minstens 15 minuten - misschien zul je na een paar dagen een ander oordeel krijgen (zIJ geven, in tegenstelling tot wij, de TWEE klokken - wij horen in Vlaanderen nooit de Waalse klok, alleen 'La poupée qui fait non...'. Maar in haar plaats, met haar argumenten zou ik OOK NON zeggen- alleen: we luisteren er niet naar - misschien is het idee van Eyskens (vandaag in De Morgen) niet eens zo slecht: een nationale 2-talige zender (zoals Arte Frans-Duits is). Maar ja, welke Vlaming kijkt er nu naar Arte? Maar verdomme, DAAR ligt het probleem: zolang wij de bompa van Pfaff zich zien zat drinken en Planckaert maar kleinkinderen laat maken, zijn we content....Enfin, niets tegen hé, maar kijk dan tenminste OOK eens naar de films van de broeders Dardenne, misschien ga je dan Wallonië wat beter begrijpen...
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 08:25   #27
luc broes

Standaard

Beste boontjes, heeft men in al die jaren op RTBF al één keer een kopman van het VB (op een objectieve manier) aan het woord gelaten ?

Op VRT hoort men zeer regelmatig 'progressieven aan het woord die (oubollig) anti-vlaamse Belgische standpunt verdedigen en het Vlaamse standpunt belachelijk maken.
Niet dat een dergelijke houding als voorbeeld wilstellen voor onze Waalse broeders.

Laatst gewijzigd door luc broes : 28 augustus 2007 om 08:55.
Oud 28 augustus 2007, 08:31   #28
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou RTBF een partij tonen die zelfs niet getolereerd wordt door de vlaamse zender.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 08:54   #29
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Waarom zou RTBF een partij tonen die zelfs niet getolereerd wordt door de vlaamse zender.
Waarom? Om de kijkers in te lichten over de werkelijkheid.Het VB is één van de grootste partijen van het land.
Men moet de mensen inlichten ook over iets wat 'niet getolereerd' wordt.
Oud 28 augustus 2007, 09:05   #30
santos
Minister

Standaard

Mensen inlichten over een voertuig dat niet toegelaten is op de openbare weg is vrij zinloos. De dag dat vlaanderen de waarheid onder ogen durft zien en VB toelaat in een regering worden de mensen ingelicht.
Zelfs op de VRT wordt er vermeden om uitgebreid over het VB te spreken. Denk dat zelfs vlaanderen moet ingelicht over hoe zinloos de aanpak van extreem rechts is.
Oud 28 augustus 2007, 09:20   #31
luc broes

Standaard

Citaat:
Mensen inlichten over een voertuig dat niet toegelaten is op de openbare weg is vrij zinloos. De dag dat vlaanderen de waarheid onder ogen durft zien en VB toelaat in een regering worden de mensen ingelicht.
Zelfs op de VRT wordt er vermeden om uitgebreid over het VB te spreken. Denk dat zelfs vlaanderen moet ingelicht over hoe zinloos de aanpak van extreem rechts is.
Niet akkoord. Als een voertuig niet toegelaten is op de openbare weg dan moeten de mensen daarover ingelicht worden.
Ik denk dat de Vlamingen zelf de 'waarheid onder ogen durven zien' en dat we daarbij de hulp van onze lieve landgenoten niet nodig hebben.
In Wallonië is er trouwens genoeg om 'onder ogen te durven zien'.
Wat denk jij van de aanpak in Wallonië van de PS, de werkloosheid, het onderwijs enz?

Laatst gewijzigd door luc broes : 28 augustus 2007 om 09:21.
Oud 28 augustus 2007, 09:27   #32
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Elke dag breng ik door aan de 2 kanten van de taalgrens en dan begrijp je beter hoe het in elkaar zit.
Veel mensen horen enkel 1 klok met alle gevolgen vandien.
Ze gaan er inderdaad automatisch vanuit dat hun klok de waarheid vertelt en denken enkel in clichés.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 09:27   #33
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Niet akkoord. Als een voertuig niet toegelaten is op de openbare weg dan moeten de mensen daarover ingelicht worden.
Ik denk dat de Vlamingen zelf de 'waarheid onder ogen durven zien' en dat we daarbij de hulp van onze lieve landgenoten niet nodig hebben.
In Wallonië is er trouwens genoeg om 'onder ogen te durven zien'.
Wat denk jij van de aanpak in Wallonië van de PS, de werkloosheid, het onderwijs enz?
Inderdaad de inlichting die we moeten verstrekken is enkel dat hij niet is toegelaten wat we ook doen ivm het VB.

Ik ben geen sos, dus ik heb echt geen hoge dunk van de PS en ben zelden akkoord met wat ze doen of zeggen. Maar vergeet ook niet dat het volk dat ook denkt he de PS heeft terrein verloren. Reynders is niet vies van confederalisme maar inderdaad de Walen en ook wat Vlamingen willen belgie niet opgeven. En eerlijk gezegd deel ik die mening. Maar met BdW zal dit onmogelijk zijn want zijn strategie is belgie op te blazen.
Oud 28 augustus 2007, 09:28   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste boontjes, heeft men in al die jaren op RTBF al één keer een kopman van het VB (op een objectieve manier) aan het woord gelaten ?

Op VRT hoort men zeer regelmatig 'progressieven aan het woord die (oubollig) anti-vlaamse Belgische standpunt verdedigen en het Vlaamse standpunt belachelijk maken.
Niet dat een dergelijke houding als voorbeeld wilstellen voor onze Waalse broeders.
Extreem-rechtse partijen zijn op de Franstalige zenders verboden. Nooit zal u er leden van het FN of van het Vlaams Belang zien. Ik denk niet dat dit een goeie oplossing is zelfs als ik persoonlijk noch het FN noch het VB steun.
Oud 28 augustus 2007, 09:31   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom? Om de kijkers in te lichten over de werkelijkheid.Het VB is één van de grootste partijen van het land.
Men moet de mensen inlichten ook over iets wat 'niet getolereerd' wordt.
Maar het VB wil zelfs niet met de Franstaligen praten. Voor hen zijn de Franstaligen pestlijders.
Oud 28 augustus 2007, 09:35   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Extreem-rechtse partijen zijn op de Franstalige zenders verboden.
Wat een kwatsj, het FDF wordt niet geweerd.
Oud 28 augustus 2007, 09:38   #37
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
NVA wordt ook getolereerd
En ja ik insinueer dat FDF=NVA
Oud 28 augustus 2007, 09:43   #38
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Elke dag breng ik door aan de 2 kanten van de taalgrens en dan begrijp je beter hoe het in elkaar zit.
Veel mensen horen enkel 1 klok met alle gevolgen vandien.
Ze gaan er inderdaad automatisch vanuit dat hun klok de waarheid vertelt en denken enkel in clichés.
Clichés, clichés. Ik ben misschien geen separatist maar als Franstalig voel ik me toch niet thuis als ik in Vlaanderen ben. In Frankrijk voel ik me wel thuis. En nee, het is geen kwestie van taal. In Vlaanderen spreek ik Nederlands met de Vlaamse bevolking maar ja, ik blijf Franstalig en logisch gezien heb ik een accent. Soms heb ik de indruk dat ik voor de Vlamingen een 100% perfecte Nederlands zonder geen enkele fouten moet spreken. Hebben de Vlamingen misschien geen accent als ze een andere taal spreken? Ik heb ook de indruk - het is een indruk en misschien vergis ik mij - dat Franstaligen niet echt welkom in Vlaanderen zijn en dat het al een probleem is als Franstaligen ONDER HEN (ik zeg wel onder hen, ik heb het dus niet over contacten met Vlamingen) in het Frans aan de Vlaamse Kust spreken. Veel Vlamingen leven blijkbaar met oogkleppen en denken inderdaad in clichés : "Het is Franstalig, het is dus dom. Waarom is het dom? Omdat het Franstalig is. Politici hebben dat gezegd, het is dus de waarheid".
Oud 28 augustus 2007, 09:44   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA wordt ook getolereerd
En ja ik insinueer dat FDF=NVA
FDF is nochtans racistisch, NVA niet.
Oud 28 augustus 2007, 09:47   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het FDF is een democratische partij. Het FDF organiseert tenminste geen bedevaart waar ze mensen �* la Staf Declercq of Irma Laplasse vereren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be