Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 01:37   #101
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
en wat is het probleem dan?
wat zou jij doen met iemand die bvb een groot kruis op zijn hand getatoueerd heeft? Mag die achter een loket zitten? Naast een moslima en haar bandana?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 01:43   #102
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het anti-moslimextremisme op dit forum begint vreemde vormen aan te nemen : festivals in de ban doen en bandana's verbieden.

Mag ik in alle ernst eens vragen aan de anti-moslimskliek of dat eindeloos gekanker jullie nooit tegensteekt? Ik bedoel maar, er moeten toch dagen zijn dat jullie eens gewoon zin hebben om eens iets constructiefs te verrichten? Of niet? Het lijkt hier soms wel een oudewijvenclub.
iets constructiefs doen zou bvb zijn al die hoofddoekendragende fanatiekelingen de trein naar Gibraltar op te zetten, vergezeld van hun baarddragende bewakers/echtgenoten & kroost.Deze mooie dag afwachtende zullen we geduld moeten oefenen, en ons tevreden stellen met de godsdienstwaanzinnigen hun opmars in het dagelijkse leven wat moeilijker proberen maken, door het betwisten en kritikeren van Fanatieke Islam Vriendelijke wetten en voorschriften.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 10:02   #103
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat zou jij doen met iemand die bvb een groot kruis op zijn hand getatoueerd heeft? Mag die achter een loket zitten? Naast een moslima en haar bandana?
Waarom zou ik daar iets mee moeten doen?
Waarom moet je die vraag stellen, mijn antwoord lijkt me makkelijk afleidbaar uit de rest van mijn posts?
Oud 28 augustus 2007, 10:15   #104
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Waarom niet?
Oud 28 augustus 2007, 11:26   #105
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Zielig, onverdraagzaam mens.
We weten inmiddels wie in onze wereld de grote zieligaards zijn en de onverdraagzamen. Vraag het maar eens aan de nabestaanden van de Indiërs die door uw vredelievende soort verleden zondag vermoord werden.

Citaat:
In een (plurale) maatschappij word je onvermijdelijk geconfronteerd met dingen die je niet interesseren of waarmee je niets te maken wil hebben. Maar dat wil niet zeggen dat al de ret moet wijken voor jou.
Dat wil niet zeggen dat de maatschappij moet wijken en haar verworvenheden op het spel zetten voor een groep onaanpasbaren die collectief besloten hebben dat ze de moderniteit niet inwillen, maar persé willen blijven hangen in de achterlijkheid.

Citaat:
Kan je me trouwens ook zeggen wanneer en waar jouw voorouders de hoofddoek hebben bestreden?
Dat is beeldspraak voor de emancipatiestrijd van de vrouw, die trouwens nog bezig is. En voor de secularisering van de maatschappij, i.e. de greep van de RKK op het maatschappelijk leven doorknippen en geloof verdringen naar de plaats waar het hoort : de privésfeer.
Daar is men aardig in gelukt.
Het zou te gek zijn om louter uit politiek correcte bekrompenheid de moslims op een andere manier te behandelen dan de manier waarop de RKK vorig eeuw behandeld werd. Tot dergelijke bekrompenheid en schijnheiligheid leen ik me niet.

Citaat:
En jij moet echt zowat de allerlaatse mens op deze planeet zijn die anderen de les mag spellen over onbeschoftheid.
Last van mijn recht op vrije meningsuiting?
Van 'mijn onbeschoftheid' hebben enkel diegenen last die mijn reacties willen lezen. Hetzelfde kan je niet zeggen van de hoofddoekfundamentalisten die overal en ongevraagd hun overtuiging middels hun zedigheidsvodje kenbaar maken. Van onbeschoftheid en opdringerigheid gesproken !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 11:32   #106
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Last van mijn recht op vrije meningsuiting?
Ja.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 11:34   #107
Banneling

Standaard

Citaat:
Een seculiere samenleving betekent niet dat mensen niet gelovig mogen zijn.
Je verwart een seculiere samenleving met verlichtingsfundamentalisme.

Niemand verbiedt mensen om niet gelovig te zijn. De seculiere maatschappij vraagt enkel dat men de anderen niet lastig valt met de geloofsbeleving en geloofsuiting.
Oud 28 augustus 2007, 11:37   #108
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Niemand verbiedt mensen om niet gelovig te zijn. De seculiere maatschappij vraagt enkel dat men de anderen niet lastig valt met de geloofsbeleving en geloofsuiting.
Mogen kerkklokken?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 28 augustus 2007, 11:47   #109
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mogen kerkklokken?
Is het nodig ons cultuurhistorisch patrimonium van de laatste 2000 jaar over de balk te gooien om de gevoelige tenen van onassimileerbare moslims te sparen?
Oud 28 augustus 2007, 11:52   #110
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het nodig ons cultuurhistorisch patrimonium van de laatste 2000 jaar over de balk te gooien om de gevoelige tenen van onassimileerbare moslims te sparen?
Ik ben geen onassimileerbare moslim.

Ik ben een gelovige agnost die FUCKING ACHTERLIJKE IDIOTE FUCKING KLOKKEN HAATTE. Dat deed btw deugd.

Enfin, nu heb ik er geen last meer van.

Maar goed. Ik ben blij dat je niet consequent wenst te zijn in de redenering van "De seculiere maatschappij vraagt enkel dat men de anderen niet lastig valt met de geloofsbeleving en geloofsuiting." Want dat doe je niet.

Verder stel ik voor dat je eens gaat opzoeken hoe oud de gemiddelde kerk is.
Oud 28 augustus 2007, 12:03   #111
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik ben geen onassimileerbare moslim.

Ik ben een gelovige agnost die FUCKING ACHTERLIJKE IDIOTE FUCKING KLOKKEN HAATTE. Dat deed btw deugd.

Enfin, nu heb ik er geen last meer van.

Maar goed. Ik ben blij dat je niet consequent wenst te zijn in de redenering van "De seculiere maatschappij vraagt enkel dat men de anderen niet lastig valt met de geloofsbeleving en geloofsuiting." Want dat doe je niet.
Niemand belet jou stappen te ondernemen om ons cultuur-historisch patrimonium van de laatste 2.000 onder de sloophamer te leggen om aan de gevoelige tenen van moslimfundamentalisten tegemoet te komen.

Ik verwacht wel dat jij dan consequent bent AlexHealey :
- geen betaalde feestdagen meer
- afschaffen van alle plaatsnamen die hun oorsprong vinden in het katholicisme
- afschaffing en verandering van alle voornamen die hun oorsprong vinden in het katholicisme
- vernietiging van 10.000 beeldhouwwerken en schilderijen waarop religieuse taferelen prijken
- boekverbrandingen van alles wat van ver of dichtbij te maken heeft met 2.000 joods-christelijke geschiedenis
- etc.
Oud 28 augustus 2007, 12:07   #112
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand belet jou stappen te ondernemen om ons cultuur-historisch patrimonium van de laatste 2.000 onder de sloophamer te leggen om aan de gevoelige tenen van moslimfundamentalisten tegemoet te komen.
Kerkklokken 2000 jaar oud?
Enfin, das maar een detail.

Neen, ik vraag helemaal niet dat dat wordt neergehaald. Ik eis zelfs niet dat ze daarmee stoppen. Maar niet voor 8 uur en niet na 22 uur zou leuk zijn. (Beetje zoals de wet op overlast enzo.)

Maar indien dat niet zo is, dan zij dat zo. Ik ga daar niet 'wakker' (hihi) van liggen. Je wordt dat wel gewend na een tijd.

Citaat:
Geen verplichte betaalde feestdagen meer?
Graag. Vrijwillige betaalde dagen ftw.

Citaat:
Beetje onpraktisch.

Citaat:
- afschaffing en verandering van alle voornamen die hun oorsprong vinden in het katholicisme
Je snapt het blijkbaar dus niét. Zeg dat dan meteen.

Citaat:
- vernietiging van 10.000 beeldhouwwerken en schilderijen waarop religieuse taferelen prijken
Zie vorige.

Citaat:
- boekverbrandingen van alles wat van ver of dichtbij te maken heeft met 2.000 joods-christelijke geschiedenis
Zie vorige.

Je snapt niet zo goed waar het om draait, denk ik.
Oud 28 augustus 2007, 12:14   #113
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Online;2886107]
Citaat:

Ik verwacht wel dat jij dan consequent bent AlexHealey :
- etc.
tja, dat is wat ervan kan komen als dit: "De seculiere maatschappij vraagt enkel dat men de anderen niet lastig valt met de geloofsbeleving en geloofsuiting." het doel is.
Oud 28 augustus 2007, 12:16   #114
Banneling

Standaard

Citaat:
Kerkklokken 2000 jaar oud?
Enfin, das maar een detail.

Ik had het over ons cultuur-historisch patatrimonium van de laatste 2.000 jaar. Jij rekent daar zelf de klokken onder.
Quote me waar ik schreef dat kerkklokken 2.000 jaar oud zijn of hou gewoon op met onnozelheden uit te kramen als de argumenten op zijn en je jezelf vastgereden hebt.

Citaat:
Neen, ik vraag helemaal niet dat dat wordt neergehaald. Ik eis zelfs niet dat ze daarmee stoppen. Maar niet voor 8 uur en niet na 22 uur zou leuk zijn. (Beetje zoals de wet op overlast enzo.)

Maar indien dat niet zo is, dan zij dat zo. Ik ga daar niet 'wakker' (hihi) van liggen. Je wordt dat wel gewend na een tijd.

Geen verplichte betaalde feestdagen meer?
Graag. Vrijwillige betaalde dagen ftw.

Beetje onpraktisch.

Je snapt het blijkbaar dus niét. Zeg dat dan meteen.

Zie vorige.

Zie vorige.

Je snapt niet zo goed waar het om draait, denk ik.

Jij snapt niet waarover het gaat.
En consequent zijn, is ook je ding al niet.
Oud 28 augustus 2007, 12:16   #115
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik snap het grappige aan AlexHealey btw niet.
Oud 28 augustus 2007, 12:19   #116
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over ons cultuur-historisch patatrimonium van de laatste 2.000 jaar. Jij rekent daar zelf de klokken onder.
Quote me waar ik schreef dat kerkklokken 2.000 jaar oud zijn of hou gewoon op met onnozelheden uit te kramen als de argumenten op zijn en je jezelf vastgereden hebt.
Dat kan ik idd niet quoten.

Citaat:
En consequent zijn, is ook je ding al niet.
Even zeer als de jouwe.

De reden waarom namen, boeken en beeldhouwwerken niet vernietigd dienen te worden is omdat dat privé'bezit' is. Dat is evident.

Straatnamen zijn pragmatische efficiente zaken. Mag je van mij gerust aanpassen hoor - jij als verdediger van de absoluut seculiere staat - maar ik vind het een beetje dwaas.

Afschaffing van de verplichte feestdag daar teken ik elke dag van de weekv oor. En graag zelfs.

Waar ben ik inconsequent?

Ik erger mij nu eens echt meer aan kerkklokken die mij uit mijn slaap houden dan aan hoofddoeken in het straatbeeld. Dat laatste is iets makkelijker te negeren. En tóch ijver ik niét voor een verbod op beide.

Dat kunnen we van jou niet zeggen.
Oud 28 augustus 2007, 12:21   #117
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
patatrimonium

Oud 28 augustus 2007, 12:22   #118
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's een duur maar een wreed goed frituur.
Oud 28 augustus 2007, 12:26   #119
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Online in dit topic.

Citaat:
(...)de grote zieligaards zijn en de onverdraagzamen. (...) een groep onaanpasbaren (...) in de achterlijkheid. (...) politiek correcte bekrompenheid (...) dergelijke bekrompenheid en schijnheiligheid (...) hoofddoekfundamentalisten (...) zedigheidsvodje (...) onbeschoftheid en opdringerigheid (...) onassimileerbare moslims (...) moslimfundamentalisten (...) onnozelheden uit te kramen (...)
't is nog niet zoals Eric, maar het begint wel al Raf-neigingen te hebben.
Oud 28 augustus 2007, 12:34   #120
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Het is m.i. verkeerd van de staat om de indruk te wekken dat bepaalde burgers, namelijk deze met hoofddeksels, heidense hangertjes, piercings, etc., niet in staat zouden zijn zich 'neutraal' op te stellen tegenover materie's van de staat. Vooral omdat die burgers dat in het verleden blijkbaar wél konden en er geen enkel bewijs is voor het tegendeel. Dus op basis van wat begint de staat plots die burgers te discrimineren? Ze zouden begot allemaal een klacht moeten indienen, ja.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be