Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 15:37   #161
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Ik denk dat het tijd is dat de N-VA de CD&V laat vallen. De teneur is duidelijk, de kar is aan het draaien.
Laat ze eerst maar eens flink op hun smoelwerk vallen, gepaart met veel pijn. En dan BDW verantwoordelijk stellen en eruit stampen.

Dan kunnen misschien eindelijk de (echte!) Vlaamse partijen is gaan samenwerken.

Zeg nu zelf, alle Vlaamse heil verwachten van een Belgische partij, dan ben je toch wel goed gek.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 15:38   #162
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
"Houden van" is inderdaad geen criterium (ik denk trouwens dat Labyrinth zich slecht heeft uitgedrukt )... Maar iets zit me wel dwars bij het VB en de NV-A: een parlementslid vertegenwoordigt de Belgische natie... Hoe kan men in godsnaam iets vertegenwoordigen waarvan men het bestaan zelfs ontkent?
Hypocrisie op en top, nietwaar?
Ontkent het VB dat belgie bestaat? Dat is weer iets nieuws.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 15:40   #163
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Hier wordt met "de natie" het hele volk bedoeld, en dus niet "de staat."

Ze moeten trouw zijn aan de belangen van het volk, niet aan het voortbestaan van de staat. Volgens ons is onafhankelijkheid in het belang van het volk. Door dat na te streven dienen we dus het volk / de natie.
Ja, en neen... het volk waarvan sprake is, is het Belgische volk, terwijl Vlaams-separatisten (ik noem ze zo om een onderscheid te maken met [con]federalisten) het bestaan van een Belgisch volk/natie ontkennen (terecht of onterecht, daar spreek ik mij niet over uit), dus kunnen ze bezwaarlijk het "Belgische volk" vertegenwoordigen, nietwaar?

De redenering zou kloppen indien ze het bestaan van een "Belgische natie" zouden erkennen, maar van mening zouden zijn dat het toch beter is om België op te doeken, maar dat is duidelijk het geval niet.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 augustus 2007 om 15:48. Reden: woordje vergeten
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 15:42   #164
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De nephitler ontkent ook niet het bestaan van het VB, integendeel, hij vraagt expliciet er lid van te worden !

http://www.youtube.com/watch?v=ezJgQlIeP_Y
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 15:43   #165
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Geen goesting om een filosofisch-semantisch-onnozele discussie te beginnen over het verschil tussen "natie" en "volk" (trouwens mijn ding niet), dus zal ik er niet verder op ingaan, dank u.
Nadat ge dat onnozel filosofisch-semantisch ding wel gebruikt hebt om te proberen de NVA- en VB-volksvertegenwoordigers te discrediteren...
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 15:48   #166
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Nadat ge dat onnozel filosofisch-semantisch ding wel gebruikt hebt om te proberen de NVA- en VB-volksvertegenwoordigers te discrediteren...
Ik ben niet begonnen met een verschil te maken tussen "volk" en "natie" hé...
Oud 28 augustus 2007, 15:51   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Daar zijn in deze draad veel mensen, die niet op nva gestemd hebben, die zich nu geroepen voelen om te zeggen wat het Weverke zou moeten doen.
Ik zeg: het Weverke moet doen wat hij voor de verkiezingen beloofde, en dus waarvoor de mensen op de nva gestemd hebben.

Sommigen weten niet waarvoor de nva zou staan in deze; en ook al niet waarvoor de tsjeven zouden staan:
ik herinner me dat het kartel een tijdelijke samenwerking was en is: tesamen een gezamenlijk programma afwerken, daarna ieder zijn eigen weg, want de tsjeven hebben eerlijk van in het begin gezegd hoe ver ze wilden gaan. Klaarder kan niet.

Sommigen dromen van een forza flandria. Voor de verkiezingen is door een aantal mensen beloofd dat ze niet zouden samenwerken met het Blok. De verkozenen zouden zich best aan die belofte houden, want hun kiezers wisten zeer duidelijk waarvoor ze kozen.
Samengaan van nva en lijst-Dedekker ligt bovendien nogal moeilijk: den brulkikker zijn gat ziet nog bont en blauw, van zo hard buitengesjot te zijn eerst uit de vld en dan uit de nva.

Bovendien zijn er al velen op dit forum die vastgesteld hebben dat "le nouveau beaujolais = de nieuwe cd en v" is aangekomen: bejaarde Dehaene en al die fossielen die nu geraadpleegd worden door le roi zitten niet meer in het parlement.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:18   #168
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Historische argumenten hangen _echt_ mijn kloten uit.
Hysterische "argumenten" hangen dan weer mijn kloten uit.

:') :') :')

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:19   #169
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Et alors?
:')

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:19   #170
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hysterische "argumenten" hangen dan weer mijn kloten uit.

:') :') :')
Dat is evident.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:19   #171
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar zijn in deze draad veel mensen, die niet op nva gestemd hebben, die zich nu geroepen voelen om te zeggen wat het Weverke zou moeten doen.
Ik zeg: het Weverke moet doen wat hij voor de verkiezingen beloofde, en dus waarvoor de mensen op de nva gestemd hebben.

Sommigen weten niet waarvoor de nva zou staan in deze; en ook al niet waarvoor de tsjeven zouden staan:
ik herinner me dat het kartel een tijdelijke samenwerking was en is: tesamen een gezamenlijk programma afwerken, daarna ieder zijn eigen weg, want de tsjeven hebben eerlijk van in het begin gezegd hoe ver ze wilden gaan. Klaarder kan niet.

Sommigen dromen van een forza flandria. Voor de verkiezingen is door een aantal mensen beloofd dat ze niet zouden samenwerken met het Blok. De verkozenen zouden zich best aan die belofte houden, want hun kiezers wisten zeer duidelijk waarvoor ze kozen.
Samengaan van nva en lijst-Dedekker ligt bovendien nogal moeilijk: den brulkikker zijn gat ziet nog bont en blauw, van zo hard buitengesjot te zijn eerst uit de vld en dan uit de nva.

Bovendien zijn er al velen op dit forum die vastgesteld hebben dat "le nouveau beaujolais = de nieuwe cd en v" is aangekomen: bejaarde Dehaene en al die fossielen die nu geraadpleegd worden door le roi zitten niet meer in het parlement.
De nagel op de kop!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:25   #172
giserke
Banneling

Standaard

En ondertussen is alweer duidelijk geworden, dat het Kartel in een vuilspelletje is beland van bepaalde journalisten van Knack (die al meermaals het kartel probeerden een voetje te lichten:

Citaat:
De nota die maandag op de schoot van Jean-Luc Dehaene gefotografeerd werd, is volgens de website van Knack een werkstuk van enkele partijkopstukken van de CD&V. Volgens het magazine bevestigde gewezen formateur Yves Leterme dat maandagavond in de coulissen op de West-Vlaamse regionale zenders Focus/WTV.

Leterme ontkende maandagavond formeel aan De Standaard dat de nota door hem en enkele andere CD&V'ers geschreven werd. 'Onzin', zei hij. Vandaag herhaalde zijn woordvoerster die stelling.

'Yves Leterme heeft in een studiogesprek maandag met regionale zenders Focus/WTV niet gezegd dat de nota die maandag op de schoot van Jean-Luc Dehaene gefotografeerd werd, een werkstuk is van enkele partijkopstukken van de CD&V. Het is een persoonlijk document van Dehaene, niet van de partij en ook niet van Yves Leterme', aldus Miet Deckers.

'Blijkbaar laat het geheugen van Leterme hem nogal snel in de steek. Want eerder op de avond, tijdens een voorbereidende babbel voor het daaropvolgende studiogesprek voor WTV-Focus, kreeg Leterme via de gsm het bericht dat de bewuste nota, door de foto genomen door een fotograaf aan de poorten van Belvedère, was uitgelekt', sneert Knack.be terug.

Wim De Meyer, hoofdredacteur van WTV, nuanceert. Hij was de journalist die het voorbereidende gesprek en het interview deed met Yves Leterme.

De Meyer: ‘Het klopt dat hij tijdens ons voorbereidende gesprek een sms’je kreeg met de melding dat de nota van Dehaene gefotografeerd was, en dat hij daarop zei: dit is de wet van Murphy en verdorie, we hebben dit weekend nog zo hard gewerkt.

Oud 28 augustus 2007, 16:26   #173
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Laat ze eerst maar eens flink op hun smoelwerk vallen, gepaart met veel pijn. En dan BDW verantwoordelijk stellen en eruit stampen.

Dan kunnen misschien eindelijk de (echte!) Vlaamse partijen is gaan samenwerken.

Zeg nu zelf, alle Vlaamse heil verwachten van een Belgische partij, dan ben je toch wel goed gek.

idd, het is vijf voor 12 voor het weverke. Hij staat op het punt Vlaanderen het mes in de rug te steken. Zijn enige kans die hem nog rest is
'onverwijld' het kartel opblazen. Want dat de tjeven op de buik gaan voor de Walen staat als een paal boven water !!
Oud 28 augustus 2007, 16:33   #174
giserke
Banneling

Standaard

En wat er volgens mij gebeurt is dit.

Het is te toevallig, dat Dehaene die nota zo maar open en bloot legt op zijn schoot, zodat iedereen het kan zien.
Volgens mij was dat moedwillig. Een valse poging van enkele oude Belgicisten in de CD&V om het kartel op te blazen.
Het is algemeen gekend, dat Dehaene en konsoorten (oude garde) niet zo gelieft zijn met de nieuwe CD&V. (Leterme en Vandeurzen). Omwille van de veel Vlaamsere houding. Dit zal dan ook de reden geweest zijn, waarom Dehaene het is afgebold als "ontmijner".

Ik heb daarnet enkele Jong CD&Vers ontmoet, die dit bevestigen. Ik verwacht trouwens reacties van Jong CD&V aan het adres van Dehaene.

Het enige wat moet gebeuren, is het hoofd koel houden en afwachten.

Laatst gewijzigd door giserke : 28 augustus 2007 om 16:34.
Oud 28 augustus 2007, 16:36   #175
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
:')
Emo
Oud 28 augustus 2007, 16:37   #176
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Emo
Da's: :'(
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:42   #177
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

Het is te toevallig, dat Dehaene die nota zo maar open en bloot legt op zijn schoot, zodat iedereen het kan zien.
Volgens mij was dat moedwillig. Een valse poging van enkele oude Belgicisten in de CD&V om het kartel op te blazen.
Het is algemeen gekend, dat Dehaene en konsoorten (oude garde) niet zo gelieft zijn met de nieuwe CD&V. (Leterme en Vandeurzen). Omwille van de veel Vlaamsere houding. Dit zal dan ook de reden geweest zijn, waarom Dehaene het is afgebold als "ontmijner".

Ik heb daarnet enkele Jong CD&Vers ontmoet, die dit bevestigen. Ik verwacht trouwens reacties van Jong CD&V aan het adres van Dehaene.

Het toeval wil ik nog aannemen. Dat Dehaene en C° de N-VA niet lusten is geen geheim. Of is het toeval dat de twee Ministers van Staat gisteren in 'Ter Zake' lid zijn van B-plus? Maar ik denk echt wel dat Dehaene er niet op gerekend had dat die nota zo expliciet in beeld ging komen. Trouwens, we kennen het ganse verhaal van die nota nog niet.

Maar als men de piste van een traditionele tripartite gaat opzoeken - wat gisteren toch duidelijk klonk in Ter Zake - dan is de N-VA zeker niet thuis. Om over Vlaanderen maar te zwijgen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 17:32   #178
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:

Welnu Giserke, dat is nu net wat ook Annemans als hypothese naar voor schuift.
En eerlijk gezegd: ik verbaas mij van niks meer...

Citaat:
Goe mogelijk....

Citaat:
Vandaag zou een goed moment zijn....

Citaat:
Volledig akkoord...het hoofd koelhouden en zich niet laten opnaaien door de oude krokodillen....
Zij worden trouwens enkel uit het koninklijke arsenaal geplukt om tweedracht te zaaien in Vlaanderen....

BTW: de enige legitimiteit die die oude kroko's hebben is een vodje papier dat hun wegens anti-Vlaamse verdiensten is verstrekt door een niet verkozen koning...
Oud 28 augustus 2007, 17:53   #179
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;2886986]
Citaat:

Welnu Giserke, dat is nu net wat ook Annemans als hypothese naar voor schuift.
En eerlijk gezegd: ik verbaas mij van niks meer...

Goe mogelijk....

Vandaag zou een goed moment zijn....

Volledig akkoord...het hoofd koelhouden en zich niet laten opnaaien door de oude krokodillen....
Zij worden trouwens enkel uit het koninklijke arsenaal geplukt om tweedracht te zaaien in Vlaanderen....

BTW: de enige legitimiteit die die oude kroko's hebben is een vodje papier dat hun wegens anti-Vlaamse verdiensten is verstrekt door een niet verkozen koning...

Ik wil dat best allemaal geloven, maar de hamvraag blijft : gaat het kartel zijn verkiezingsbeloftes, die ze al héél erg afgezwakt hebben, nog verder laten uithollen door die oude belgicisten , het hof en de vakbonden en Vlaanderen straks weer met een enorme kater opzadelen
Ik vrees alvast het ergste.....
Oud 28 augustus 2007, 18:32   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat ook mogelijk is, is het volgende:
Dehane had niet alleen zijn eigen notaatje (ochottekes, als ge 't leest vind ik het maar mager), maar ook een tekst die de top van de tsjeven had klaargestoomd.
Den Terme krijgt zijn sms'ke, en denkt - verkeerdelijk - dat het de nota van den top is die gefotografeerd is (en mompelt zo iets van dat ze er nog zo hard aan gewerkt hebben).
Later blijkt dan wat er presies gefotografeerd is ....

Dat Dehane niet alleen een cd en v-tekst mee naar le roi neemt, tot daartoe, hij is niet de voorzitter of de woordvoerder van de nieuwe tsjeven. Maar voor de nieuwe tsjeven moet dit toch een rare smaak in de mond nalaten.
Geen erg: mond een beetje spoelen met Vlaams water ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be