Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 18:55   #321
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
hoelang is het geleden dat je in zuid afrika was ?
ik in april in kaapstad
Vertel eens over je ervaringen en indrukken. Ik ben benieuwd
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 19:05   #322
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

AH stelde

Citaat:
13 is niks.
Zin om het met cijfers te zeggen AH ?

Toen ik lang geleden, mijn universitaire studies startte kon je in A'pen nog kiezen tussen studeren aan de :

franstalige sectie

of de

nederlandstalige sectie.

De NS, die deze ezel koos, was het echt niet al te gemakkelijk. Je wist bij voorbaat dat je weinig kans had om te slagen; in onderhavig geval begonnen we met 124 én hiervan behaalden er 21, 4 jaar later, hun licentiaatsdiploma ...
Wat waren wij dom ! Want :

In de FS, die deze ezel niet koos, waren er van de 61 starters, 30 negers; de overige : 4 zéér sympatieke walen en 27 typkens zoals Hans I. Wil je het slaagcijfer van deze negerstudenten kennen ? Wél Adrian, dat was :

- 100 % !!!

Wanneer je het met cijfers zegt, dan zijn die negers 6* slimmer dan die blanke (bange) vlamingen.

Zit er hier een addertje onder het gras ? Zeker niet wanneer we kijken naar het gevonden werk :

- die 21 vlamingen hadden allen werk én we konden toen - toen = 1966 -zélfs nog kiezen tussen verschillende werkaanbiedingen ... knappe, slimme kerels waren wij !

Én toch werden we geklopt door die congolezen :

- 14 dagen na hun thuiskomst werden ze : minister. Slimme bollen !

Dus : cijfermatig ...

Qua inhoud ... - opgelet dit is géén mop - hun universitaire kursus wiskunde begon met :

- 1 + 1 = 2
- 2 + 2 = 4
- ...

Beste groeten.
Oud 28 augustus 2007, 19:13   #323
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

evilbe stelde :

Citaat:
Mijn vader is een keer naar Johannesburg geweest, ze raadden hem af om nooit, behalve indien nodig, uit zijn hotelkamer te komen
Ik heb er dezelfde ervaring opgedaan. Tevens verlichte de hoteldirektie me, bij mijn verplaatsingen, minstens één "kleerkast" ( = bodyguard) mee te nemen. Leuke stad ...
Oud 28 augustus 2007, 20:09   #324
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
de zwarten zijn gemiddeld nit dommer of slimmer dan ons.
met gelijke onderwijs en kansen doen ze hetzelfde als wij.
Ik wou dat het zo was. Maar de toestand in Afrika toont aan dat dit niet zo is.
Ga eens naar Singapore of naar Shanghai, en stel vast de fenomenale vooruitgang die daar op 20 jaar tijd plaatsgegrepen heeft. En vergelijk dat met de treurige hopeloze toestand en verval van Congo of Zimbabwe.
Een groter verschil kun je je niet voorstellen.
Ze doen niet hetzelfde. Jammer, maar het is zo
Wie is er nu bij gebaat om het tegenovergestelde te beweren?

Laatst gewijzigd door luc broes : 28 augustus 2007 om 20:10.
Oud 28 augustus 2007, 20:13   #325
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik wou dat het zo was. Maar de toestand in Afrika toont aan dat dit niet zo is.
Ga eens naar Singapore of naar Shanghai, en stel vast de fenomenale vooruitgang die daar op 20 jaar tijd plaatsgegrepen heeft. En vergelijk dat met de treurige hopeloze toestand en verval van Congo of Zimbabwe.
Een groter verschil kun je je niet voorstellen.
Ze doen niet hetzelfde. Jammer, maar het is zo
Wie is er nu bij gebaat om het tegenovergestelde te beweren?
Volgens een Soendankenner gaat het economisch vrij goed in Soedan (behalve in de streek van Darfur natuurlijk). Dat zegt tenminste Gerbert Van der Aa, een historicus die regelmatig Soedan bezoekt. Ook in Mozambique en Nigeria gaat het goed. En zo zijn er nog wel landen in Zwart Afrika die zich aan het herpakken zijn.

Een paar cijfers misschien:

In 2005 was de hoogste economische groei voor olieproducent Angola (+15,7%), gevolgd door Congo-Brazzaville (+9,2%), Ethiopië (+8,2%), Soedan (+8%), Mozambique (+7,7%), Burkina Faso (+7,5%), Sierra Leone (+7,2%) en Niger (+7%). De economieën van Burkina Faso, Tsjaad, Equatoriaal Guinee, Mozambique, Sierra Leone, Soedan, Tanzania en Oeganda zijn alle in de afgelopen vijf jaar steeds meer dan 5 procent gegroeid. De twee economische reuzen van zwart-Afrika, Zuid-Afrika en Nigeria, doen goed mee. In 2005 groeiden hun economieën met respectievelijk 4,9 en 6,9 procent.

Het is maar dat u het weet.

Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2007 om 20:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 20:22   #326
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Volgens een Soendankenner gaat het economisch vrij goed in Soedan (behalve in de streek van Darfur natuurlijk). Dat zegt tenminste Gerbert Van der Aa, een historicus die regelmatig Soedan bezoekt. Ook in Mozambique gaat het goed.
Het feit dat u probeert aan te tonen dat het goed gaat dmv het noemen van twee(!) landen toont mooi aan dat het niet goed gaat. Daarnaast is de groei in Sudan geheel te danken aan stijgende olie-opbrengsten, op zich is daar niets mis mee, maar zoiets is niet te danken aan de overheid of de bevolking.
Oud 28 augustus 2007, 20:26   #327
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Die kerel gaat nog lachen. Afrika is het continent van de toekomst. Wanneer die Vlaams-blokker binnen een paar decennia seniel in zijn rondstoel rijdt, zoals de meerderheid der Europeanen, zal Afrika het economisch zeer goed doen.

De negertjes zullen dan mijnheer's drek niet komen opkuisen. Dat mag hij zelf doen.
Citaat:
Africa enjoys record economic growth for third consecutive year

Sub-Saharan Africa's economic growth is projected at 5.3 percent in 2006, the same rate as in 2005, according to the IMF's African Regional Economic Outlook. As last year, Angola is Africa's fastest growing economy, leading the trend of oil exporters growing faster than oil importers. Only in Equatorial Guinea, Seychelles and Zimbabwe, the IMF expects negative growth rates in 2006. Africa is in a state of record economic growth "thanks in part to prudent policies," according to the latest data released by the International Monetary Found (IMF) in its World Economic Outlook. Last year's strong growth is to be repeated this year, the forecast shows. The very high oil prices however are resulting in higher growth rates for oil producing nations and a somewhat lower growth for oil importing nations.

The IMF report attributes the projected maintenance of relatively strong growth despite higher oil import prices, to "many countries' continued pursuit of prudent macroeconomic policies" and to strong global demand growth. "Higher growth in oil-exporting countries should offset slower growth in oil-importing countries," the Fund noted.

In 2005, economic growth in sub-Saharan African oil exporting countries was measured at 6.8 percent of GDP, while it is expected to be at 8.0 percent this year. Simultaneously, African oil importers saw their economy growing by 4.8 percent last year, going back to a still comfortable 4.5 percent this year. Even when corrected by population growth, per capita growth in oil importing nations stands at 2.9 percent this year in Africa.

As last year, the most impressing growth is to be measured in Angola this year. With a real GDP growth of 15.7 percent in 2005, Angola is set to speed up growth to an impressive 26.0 percent this year, according to the IMF. Also other oil exporters, including Nigeria, Congo Brazzaville, Cameroon, Chad and Gabon, are experiencing considerable growth this year. Equatorial Guinea is the only oil exporting country seeing detraction and can expect a negative growth of 1.1 percent.

Among non-oil exporters, the picture is more differentiated. Strongest growth is expected in Malawi (8.3 percent), mostly connected to the poor country's bumper harvest this year, Mozambique (7.9 percent), Sierra Leone (7.4 percent), Congo Kinshasa and Cape Verde (both 7.0 percent). All these five countries will experience a much higher GDP growth that population growth, producing per capita growth between 3.9 (Congo) and 6.2 percent (Malawi).

http://www.afrol.com/articles/19006
Een van de meest verstandige mensen van ons land, professor Jean-Jacques Cassiman voorspelt binnen dit en twee, drie decennia een reverse brain-drain.

Jonge Europese mensen zullen het seniele, verschrompelde Europa massaal verlaten en op zoek gaan naar een continent waar het leven en de creativiteit in al hun vitaliteit resoneren - Afrika. Daar liggen de enorme opportuniteiten, zowel cultureel als economisch.

Citaat:
De komende decennia, en zeker de komende eeuwen, zal Europa steeds verder vastroesten. Ons systeem zal op termijn onhoudbaar blijken te zijn. Wij zijn nu al bang dat de ziekteverzekering onbetaalbaar zal worden, om maar één voorbeeld te geven. En terecht, die zál onbetaalbaar worden. Wie echt creatief wil zijn en uit de band wil springen, loopt voortdurend tegen een muur van regels en reglementen op. Er wordt weliswaar steeds meer gepraat over 'innovatie', maar het blijft toch vooral bij woorden. Jonge mensen krijgen niet echt de ruimte. Vroeg of laat worden ze dat beu, en zullen ze hun geluk elders zoeken. In Afrika bijvoorbeeld, waar de mogelijkheden bijna onbegrensd zijn. Jonge Europeanen die op zoek zijn naar een beter leven, zeker diegenen die hier te weinig kansen krijgen, zullen emigreren naar het Zuiden: precies het omgekeerde van wat we vandaag zien.

Wij proberen economische migranten uit het Zuiden vandaag tegen te houden. We sluiten onszelf op. We zijn protectionistisch en conservatief. En omdat het geboortecijfer daalt en de bevolking veroudert, zal dat conservatisme alleen maar toenemen. Blijkbaar hebben wij dat nog altijd niet in de gaten: wie zichzelf afsluit van nieuwe impulsen, van de inbreng van nieuwe en jonge inwijkelingen, tekent op termijn zijn eigen doodvonnis. Ik zeg niet dat we onze grenzen zomaar voor iedereen moeten openstellen, we zullen voldoende selectief moeten zijn, maar een stevige injectie voor een nieuwe dynamiek kan Europa zeker gebruiken. Ik vrees alleen dat we dat niet tijdig zullen inzien, zodat Europa langzaam maar zeker steeds verder zal wegkwijnen.

Hoewel het vandaag niet meteen een dynamisch imago heeft, is Afrika zonder enige twijfel een continent met onvoorstelbare mogelijkheden. Wie bereid is om zich daar op een creatieve en gedurfde manier in te zetten, om echt aan innovatie te doen, heeft de kansen op succes maar voor het grijpen. De vaardigheden en sociale kwaliteiten van de Afrikanen kunnen een totaal nieuwe invulling geven aan de manier waarop er gewerkt wordt. Alleen zullen we er natuurlijk voor moeten oppassen dat we er geen nieuw Europa van maken.
http://www.knack.be/cmp/11/1675/4821...--article.html
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 20:30   #328
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Het feit dat u probeert aan te tonen dat het goed gaat dmv het noemen van twee(!) landen toont mooi aan dat het niet goed gaat. Daarnaast is de groei in Sudan geheel te danken aan stijgende olie-opbrengsten, op zich is daar niets mis mee, maar zoiets is niet te danken aan de overheid of de bevolking.
Ik noem meer dan twee landen (zie tekst in italic)Soedan wint bijvoorbeeld niet alleen olie. Dat helpt natuurlijk wel een stuk. Volgens Van der Aa heeft Soedan bijvoorbeeld ook een quasi monopolie voor de uitvoer van 'gom', een product dat onontbeerlijk is voor de productie van Coca Cola. Zwart Afrika komt van ver natuurlijk. Maar als er beterschap is, moet men het ook durven zeggen. U hebt nog teveel de mentaliteit van Kuifje toen hij in Afrika (Congo) was. Niet dat me laatste nu echt verwondert.

Laatst gewijzigd door system : 28 augustus 2007 om 20:33.
Oud 28 augustus 2007, 20:31   #329
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
M.a.w deze Vlaams Belang-medewerker stelt voor om te stoppen met de strijd tegen kindersterfte in Afrika omdat anders Europa meer migranten dreigt over de vloer te krijgen.
Waarom verbaast mij dit niet?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 20:42   #330
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
U hebt nog teveel de mentaliteit van Kuifje toen hij in Afrika (Congo) was. Niet dat me laatste nu echt verwondert.
Dank u, als men langere tijd in Afrika werkt, dan moet men zich snel kunnen aanpassen aan de daar heersende omgangsnormen. En als leidinggevende krijgt dat al snel neo-koloniale trekjes.
Oud 28 augustus 2007, 20:47   #331
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u, als men langere tijd in Afrika werkt, dan moet men zich snel kunnen aanpassen aan de daar heersende omgangsnormen. En als leidinggevende krijgt dat al snel neo-koloniale trekjes.
Maar die trekjes kan men ook hebben zonder naar Afrika geweest te zijn.
Oud 28 augustus 2007, 20:48   #332
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat ik mij ga laten vaccineren tegen een bepaald soort ideologie.

Soms zou een mens ècht gaan denken dat ze besmettelijk is.

Gevaarlijk is ze alleszins.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 20:51   #333
luc broes

Standaard

Citaat:
Volgens een Soendankenner gaat het economisch vrij goed in Soedan (behalve in de streek van Darfur natuurlijk). Dat zegt tenminste Gerbert Van der Aa, een historicus die regelmatig Soedan bezoekt. Ook in Mozambique en Nigeria gaat het goed. En zo zijn er nog wel landen in Zwart Afrika die zich aan het herpakken zijn.

Een paar cijfers misschien:

In 2005 was de hoogste economische groei voor olieproducent Angola (+15,7%), gevolgd door Congo-Brazzaville (+9,2%), Ethiopië (+8,2%), Soedan (+8%), Mozambique (+7,7%), Burkina Faso (+7,5%), Sierra Leone (+7,2%) en Niger (+7%). De economieën van Burkina Faso, Tsjaad, Equatoriaal Guinee, Mozambique, Sierra Leone, Soedan, Tanzania en Oeganda zijn alle in de afgelopen vijf jaar steeds meer dan 5 procent gegroeid. De twee economische reuzen van zwart-Afrika, Zuid-Afrika en Nigeria, doen goed mee. In 2005 groeiden hun economieën met respectievelijk 4,9 en 6,9 procent.

Het is maar dat u het weet.
Ik sprak juist met vrienden die terug zijn uit Zuid-Afrika. Hun indruk was niet hoop gevend. Time wijdde juist een artikel aan de waarschijnlijke volgende president Jacob Zuma. Men is er niet gerust in: the rand falls whenever Zuma's star rises. Hij heeft 3 �* 6 vrouwen en 17 kinderen van 9 vrouwen. Hij is een man van het volk en zingt met hen het Zulu-strijdlied Bring me my machine gun. De welmenende progressieven zullen daar wellicht geen problemen mee hebben tenzij met één zaak: hij beschouwt homohuwelijken als a disgrace to the nation and to God. Homo's slaat hij tegen de grond.
De berichten uit Nigeria ivm olie zijn schrikwekkend.

Ik hoop dat je goede cijfers van die andere landen juist zijn. Maar denk toch dat de Aziaten het oneindig veel beter doen

Laatst gewijzigd door luc broes : 28 augustus 2007 om 20:53.
Oud 28 augustus 2007, 20:56   #334
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je goede cijfers van die andere landen juist zijn. Maar denk toch dat de Aziaten het oneindig veel beter doen

[/quote]

Natuurlijk doet Azië het beter.
Oud 28 augustus 2007, 21:06   #335
luc broes

Standaard

Natuurlijk doet Azië het beter.[/quote]

en waarom doet Azië het natuurlijk beter?
Oud 28 augustus 2007, 21:09   #336
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik denk dat ik mij ga laten vaccineren tegen een bepaald soort ideologie.

Soms zou een mens ècht gaan denken dat ze besmettelijk is.

Gevaarlijk is ze alleszins.
juist djimi. Nu nog het eens worden over welke ideologie het gaat!
Oud 28 augustus 2007, 22:03   #337
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
juist djimi. Nu nog het eens worden over welke ideologie het gaat!
hysterisch-dynamisch simplisme
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 22:26   #338
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hellfigger, jou praat over het " kweken van de Afrikanen " is beneden alles.
Je 2de uitspraak daarentegen over Zuid-Afrika en Zimbabwe is de nagel op de kop.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 22:37   #339
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Ergens heeft deze VB'er natuurlijk wel gelijk. Doordat wij proberen om alle Afrikanen te redden, komen er steeds meer. blabla naziblabla kkkblabla
Zouden de Hollanders gelijk hebben: er wonen nog altijd WILDEN in Vlaanderen?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 22:48   #340
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Zouden de Hollanders gelijk hebben: er wonen nog altijd WILDEN in Vlaanderen?
U kunt ook argumentatie aandragen om mijn gedachtegang proberen te weerleggen, maar u kunt idd ook heel kinderlijk mijn tekst vervangen door naziblabla en kkblabla.
Dat maakt het leven voor u natuurlijk veel makkelijker, denken is immers een beetje zwaar voor u, nietwaar?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be