![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Moet er in Vlaanderen een ruime rechtse onafhankelijkheidsuitroepingscoalitie komen ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
35 | 66,04% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
18 | 33,96% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Of anders zal ik bij die 1.5miljoen armen gaan horen... Stop toch met altijd het schieten op ondernemers: ik draai ongeveer 100 uren per week, een werknemer 38 bij ons... En op onze winst betalen we 33% belastingen en wat overblijft en naar mijn 'zakken' moet vloeien, daar gaat nog eens 15% van af waarmee kweetnihoeveel terechte sociale voorzieningen worden betaald. De Indische/Filippijnse/... werknemers betalen 0% van die sociale voorzieningen hier... |
|
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voeling met de realiteit hebben is niet tof, zeker?
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Zoals ik reeds stelde zou ik er geen bezwaar tegen hebben dat Frank Vandenbroucke eventueel ook mee zou doen, bv. om dan in Vlaanderen mee te helpen aan de uitbouw van de actieve welvaartsstaat en om maatregelen uit te werken tegen werkonwillige werklozen.
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() In een onafhankelijk Vlaanderen zou er ook ruimte vrijkomen om de personenbelasting te verlagen, wat de werkende middenklasse ten goede zou komen. In een onafhankelijk Vlaanderen zou er tevens een politieke meerderheid kunnen komen die het parasiterend sociaal profitariaat eindelijk eens zou durven aan te pakken, zodat er nog meer ruimte zou vrijkomen om belastingverminderingen door te voeren die de werkende middenklasse ten goede zouden komen. In Vlaanderen zou er dan een beleid kunnen worden gevoerd waarbij de leuze "arbeid bevrijdt u uit de armoede" hoog in het vaandel zou worden gedragen. Werkonwillige werkbekwamen daarentegen zouden dan eventueel kunnen overwegen om te migreren naar Wallonië om daar dan de machtspositie van de PS te gaan versterken.
|
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is zoveel dat gedaan kan worden met dat geld.
Met dat geld zou het hier wel eens de "modelstaat" van Verhofstadt kunnen worden. |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
gegroet, een Vlaamsnationalist. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 30 augustus 2007 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die 10% maakt toch niet zo veel uit, maar wat zeker bijgespijkerd moet worden zijn de starre ontslagregelingen en de onmogelijk hoge sociale werkgeversbijdragen,..
Laatst gewijzigd door speurneus : 30 augustus 2007 om 21:10. |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Ik betaal belastingen en ik vind dat die beter besteed moeten worden (met name aan hen die het écht nodig hebben, en aan beter openbaar vervoer, ..), niet dat die minder moeten worden, en zéker niet dat het een soort flat-tax wordt.
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Of hebben de sossen schrik dat het Waals scenerio ook in Vlaanderen zal gebeuren als ze niet genoeg paniek stichten? |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Kijk, dit voind ik nu spijtig zie... Aan uw sig zie ik dat u het goed meent met vlaanderen. Aan de sig van degene waar u op antwoordde zie ik dat ook. De ene is liberaal ingesteld, de ander sociaal. Maar beiden Vlaamsgezind. En toch kunnen we wat de staatshervorming betreft dan geen front vormen. De MR bejubelt de zwanezang van de PS, maar vormt toch een Waals front... Zolang we dat niet leren, is meer Vlaanderen enkel een droom. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Minder belastingen is maar een peulschil. Ik vind het erg dat ik het al meegemaakt heb dat twee werknemers van me bruto mij de ene ruim 1800 euro meer kostte, maar dat netto hij ocharme maar 200 euro meer had dan zijn goedkopere collega. Ik vind het erg dat als ik een werknemer een grotere auto geef omdat hij nu eenmaal al wel eens wat materiaal moet meenemen op verplaatsing, hem dit per jaar netto 2000 euro meer kost. Zo kan ik veel dingen opnoemen die voor mij zelfs geen cent verschil uitmaken. En dan pas het lijstje die voor mij het verschil uitmaken. Bottom line is het simpel hoor: als ik xxx euro minder aan belastingen zou kunnen betalen, zou ik direct nog iemand extra aannemen zodat ik zelf wat meer bij mijn kinderen zou zijn. Zelf zou ik dus geen cent meer hebben, maar er zou wel iemand weer een job hebben. |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 3 september 2007 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Nu we na meer dan 5 maanden na de verkiezingen nog steeds geen nieuwe federale regering hebben, zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |