Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2007, 13:41   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard "Nederland is half moslimland geworden"

Papa Krajicek in een slechte bui of niet?
Citaat:
vr 31/08/07 - Coach Petr Krajicek (65) breekt na de US Open professioneel met zijn dochter Michaëlla en verlaat meteen ook Nederland. De Tsjech ergert zich "rot" aan de Nederlandse maatschappij. "Niemand past zich hier nog aan."

In de Nederlandse krant Algemeen Dagblad spreekt Krajicek openhartig. "Het is afgelopen", zegt de 65-jarige Tsjech die in Praag al een graf heeft.

"Ik kan niet genoeg meer bijdragen aan de ontwikkeling van Michaëlla."
"Als ik iets wil, wil zij vaak het tegenovergestelde. Dat spanningsveld hoeft niet meer voor me."
"Het tenniswereldje heeft me nooit vrolijk gemaakt."
"Ik zal nog wel eens gaan kijken als ik in de buurt ben of Michaëlla (foto) ver geraakt in een toernooi."
"Niemand past zich nog aan in Nederland"

Krajicek verlaat niet alleen het tennis, ook Nederland. "Ik genoot lang van de vrijheid en democratie in Nederland, maar nu erger ik me rot", klinkt het.

"Nederland verliest zijn identiteit door alle buitenlanders. In 1972 zag ik Ajax-Feyenoord met 22 blanken op het veld. Nu doen allemaal donkere jongens mee."
"Nederland is voor de helft een moslimland geworden. Ik ben geen racist, maar in zo'n land wil ik niet wonen."
"Dit is erger dan wat de Tsjechen in het communisme beleefden. Ik heb me destijds als vluchteling zoveel mogelijk aangepast in Nederland, nu past niemand zich aan."
Citaat:
"In Praag ben ik een rijke man"
In 1968 vluchtte Petr Krajicek, die met Richard ook een succesvolle tenniszoon had, uit Praag. Nu keert hij terug.
"Praag is een mooie stad", zegt hij nog in het AD. "En ik moet toegeven dat ik er een rijk man ben. Ik heb er twee flats met 60 appartementen en een groot huis in het noorden van het land."
"Het zou mooi zijn als Michaëlla zich ook in Tsjechië kwam vestigen, maar wij kunnen haar dat alleen maar aanraden. Haar moeder droomt ervan dat haar kinderen in haar buurt wonen."
"Zij wil een goeie oma zijn voor haar kleinkinderen. Maar Michaëlla moet zelf maar beslissen."
Oud 31 augustus 2007, 16:45   #2
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Over de relatie tussen vader en zoon Krajicek is al veel gezegd en geschreven. Richard moest en zou een toptennisser worden en daartoe gaf z’n vader Petr hem een Spartaanse opvoeding. ,,Mijn vader had een droom voor mij en sprong daar niet altijd even pedagogisch mee om. Hij was bezeten van het idee dat ik de beste tennisser van Nederland moest worden en liefst nog van de hele wereld …Toen ik mijn enkelbanden had gescheurd, stuurde mijn vader mij met gipsen poot en al naar de training. Ik hoefde niet te lopen, maar ik kon toch zeker wel uit stand volleren? Nou dan. Achteraf bezien vind ik het niet zo gek dat sommigen van de andere tennisouders ons regelmatig met de kinderbescherming hebben gedreigd, maar als kind voel je een enorme loyaliteit ten opzichte van je ouders. In ons gezin heerste een wij-tegen-de-wereld-mentaliteit.’’

uit: Harde ballen. Twaalf intrigerende tennissers – Richard Krajicek. Tirion Uitgevers, 2005, 220 pagina’s, 16,95 euro, ISBN 90 4390 619 0

Zo'n gemakkelijk mens en loyaal Nederlander was vader Krajicek zelf niet, niet van wakker liggen dus.
Oud 30 september 2007, 19:18   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Over de relatie tussen vader en zoon Krajicek is al veel gezegd en geschreven. Richard moest en zou een toptennisser worden en daartoe gaf z’n vader Petr hem een Spartaanse opvoeding. ,,Mijn vader had een droom voor mij en sprong daar niet altijd even pedagogisch mee om. Hij was bezeten van het idee dat ik de beste tennisser van Nederland moest worden en liefst nog van de hele wereld …Toen ik mijn enkelbanden had gescheurd, stuurde mijn vader mij met gipsen poot en al naar de training. Ik hoefde niet te lopen, maar ik kon toch zeker wel uit stand volleren? Nou dan. Achteraf bezien vind ik het niet zo gek dat sommigen van de andere tennisouders ons regelmatig met de kinderbescherming hebben gedreigd, maar als kind voel je een enorme loyaliteit ten opzichte van je ouders. In ons gezin heerste een wij-tegen-de-wereld-mentaliteit.’’

uit: Harde ballen. Twaalf intrigerende tennissers – Richard Krajicek. Tirion Uitgevers, 2005, 220 pagina’s, 16,95 euro, ISBN 90 4390 619 0

Zo'n gemakkelijk mens en loyaal Nederlander was vader Krajicek zelf niet, niet van wakker liggen dus.
Ik lig wel wakker van het feit dat Ajakkes nu koploper is ipv PSV of Feijenoord (oude spelling).
Oud 22 augustus 2008, 11:15   #4
FDM
Banneling

Standaard

ze gaan joviaal ten onder
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 13:05   #5
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

en gelijk heeft de man!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be